YAMAHA MT-01 FORUM
Algemeen => Overig => Topic gestart door: Bluedog op 25 augustus 2011, 22:01:46
-
Voor de liefhebbers ->
http://www.motor-magazine.nl/detail.asp?id=19322 (http://www.motor-magazine.nl/detail.asp?id=19322)
-
Geen zin om daarvoor naar Drachten te gaan :-\ V-Max draggen heb ik vorig jaar al gedaan op de A44 achter een MT ;)
Was blij dat ik op mijn eigen motor naar huis kon ;D
-
:-[ :-[ :-[
Uhmm, ik heb de uitnodiging gekregen om me de 22e in Drachten te vervoegen. Leek mij wel leuk om eens een keer te doen 8). Vrouwtje dacht daar natuurlijk weer anders over, maar ach, dat zijn we gewend ::). Volgens mij was de animo niet zo groot. 's Middags nog een toerrit op verschillende Yamaha's. Gaan er nog meer hier vandaan?
Greetz, kowalski.
:-[ :-[ :-[
-
Hier effe een impressie van de dag door Friede Groenendijk van het StarVmax.com-forum: http://vimeo.com/29507798 (http://vimeo.com/29507798)
De burn-out op het end met 3 Vmaxen beschadigde de starting grid van de baan nogal ::) en Jarno van Osch van Motor Magazine kreeg ze breed uitgemeten van een lid van de DHRA, begrijpelijk. Niet bekend met de etiquette op een dragbaan had hij er geen kwaad in gezien. Het waren redelijk diepe putjes waar de banden het rubber en het asfalt hadden weggevreten. Ik ben benieuwd of we nog wat terug zien van de foto's van de fotograaf die Jarno van Osch bij zich had. Hij heeft er voldoende gemaakt.
Mijn prestaties waren gemiddeld, de eerste run verknalde ik door een schakelfout tussen 1 en 2, de tweede ging in een mooie 11,6 sec (25e plek overall). De snelsten waren een seconde sneller. Zie results:
(http://www.abload.de/thumb/vmax-drag-performance_1ou9.jpg) (http://www.abload.de/image.php?img=vmax-drag-performance_1ou9.jpg)
(http://www.abload.de/thumb/vmax-drag-performance_api0.jpg) (http://www.abload.de/image.php?img=vmax-drag-performance_api0.jpg)
(http://www.abload.de/thumb/vmax-drag-qualificatioqrta.jpg) (http://www.abload.de/image.php?img=vmax-drag-qualificatioqrta.jpg)
Fijne dag, helaas geen (beloofde) rondrit vanwege vergunningsproblemen, maar wel daardoor een tweede run kunnen doen. Goed georganiseerd en een goeie promotie voor dit bakbeest van een motor. Helaas, voor mij te duur in aanschaf en gebruik, maar als de Duivel nog eens op 1 hoop schijt... ;)
Greetz, kowalski.
-
Leuk, maar ik blijf de oude karakteristieker vinden, en onze eigen MT-01 vind ik persoonlijker veel mooier!
Ook mooier dan die Diavel. Zag deze laatst in het wild rijden, niet echt bijzonder.
-
Uw razende reporter in actie: ;D
(http://s6.postimage.org/5tus24boh/377457_285889944782106_207531462617955_734602_13.jpg) (http://postimage.org/)
image hosting jpeg (http://postimage.org/)
Vandaag nieuwe foto's via Facebook gezien, eindelijk één van mezelf!
Greetz, kowalski.
-
Gave foto Jan 8) 8) 8) .....maar ik zie je liever op die witte ;)
-
Toch ook een prachtige fiets zo'n Vmax. Ik was laatst in Nijnsel bij die Vmax specialist, die heeft toch wel een aantal fantastisch mooi verbouwde, vorig en laatste type Vmaxxen staan. Vooral die motor waar hij zelf mee rijdt, nieuw type, wit met de rode bol van de Japanse vlag. Alleen zo veel geld voor een speeltje.
-
Ik ben er niet kapot van...heb erop gereden maar deed me niet veel :-\ Wel heel erg snel !!!
Die 4 cylinders bevallen me niet.........althans niet op 1 motor ;D
-
Gave foto Jan 8) 8) 8) .....maar ik zie je liever op die witte ;)
Daar zul je me voorlopig ook nog wel even op zien ;). Hij doet het momenteel zonder problemen - gelukkig - en we gaan langzaam richting de 30.000 km. Verbruik is nog steeds zo rond de 1:17 en dat is, nog steeds, beter dan voor de 'grote klap'. Ik rij er nog elke dag mee naar m'n werk en zelfs met deze flinke windvlagen is het een genot om te rijden en te voelen dat hij als het spreekwoordelijke blok op de weg ligt. Na dit setje banden waarschijnlijk de Roadsmart II erop, want de Roadsmart I vind ik een heerlijke band, dus - volgens de recensies die ik gelezen heb - moet die II nog fijner rijden.
Ik geef Bart wel gelijk, het gevoel dat de motor je geeft, is niet te vergelijken met de MT. Hij is erg snel - tegen een flinke verbruiksprijs - en mooi onderhoudsvrij bij de aandrijving. Maar hij is ook flink zwaarder dan de MT, langer en wat looiiger in de bochten. En veel te duur om als opvolger te gelden - zeker nu nog. Maar wie weet, ooit, zou het een keus kunnen zijn. We worden wat ouder en dan veranderen je keuzes soms.
Greetz, kowalski.
-
Voor mij in ieder geval nooit! Dan liever de Diavel, meer uitstraling, goedkoper, mooier 8)