YAMAHA MT-01 FORUM
Algemeen => MT01 nieuws => Topic gestart door: eliminator 44 op 21 november 2011, 21:15:52
-
Luc Andre, Belg en voor velen onbekend, maar niet voor de de lezers van het Franse forum.
Begin dit jaar heeft ie z'n motor verkocht aan 'n vriend met een km stand rond de 100.000km. Deze heeft er ook wel zin in en heeft er inmiddels weer 20.000km mee gereden.
Opvallend was dat Luc nooit een lekkkende keerring aan de voorvork heeft gehad.
Luc rijdt nu op een Triumph Rocket.
Een andere Belg kwam de markante motor tegen en heeft enkele plaatjes geschoten.
(http://www.eyecone.com/jl/MTla1.jpg)
(http://www.eyecone.com/jl/MTla2.jpg)
(http://www.eyecone.com/jl/MTla3.jpg)
-
Lijkt wel of ie niet kapot te krijgen is ;D Otto al meer dan 100000 km met Stage 3 en al een aantal duitsers dik over de 60 en 80 K 8) Heb ik met 20 K nog heel veel leuke jaren voor de boeg ;D
PS, die Akras zijn mooi maar zonder hitteschilden ziet het er niet uit :o
-
PS, die Akras zijn mooi maar zonder hitteschilden ziet het er niet uit :o
Daarom herken je 'm ook zo. Het heeft toch wel wat.
-
Haha betere kilometerstanden, en ik maar denken bij mijn zoektocht naar een mt, laat die met met 30+k maar staan :(, maar voordat ikkus die van 30 K naar de 120 k heb gedraaid ben ik minimaal 15 jaar verder :P.
-
Cool 8), nog mooi wat jaartjes voor de boeg, heb er +/- 50000 km opzitten in 4 jaar tijd.
-
Nu blijkt dat ie verkocht is bij 114.000km, dus die vriend maakt niet zoveel km's per jaar. Da's jammer, nu haalt ie de 200.000km niet.
Ook gezien dat ie geen "luchtschepper" heeft voor de achterste cilinder.
Die heeft ie gelijk eraf gehaald toen ie de motor pas had gekocht. Als je zonder rijdt, hoef je je dus niet zo'n zorgen te maken.
Wist ik wel. :D
-
hoi
ben ook belg (brusselaar) en kan wel wat frans, over welk franstalig heb je het?
rijd zelfs met een mt-01 van 2006 met DAM uitlaten, en wat rizoma spullen, voor de rest weinig aanpassingen, heb hem nu rijdende sinds februari, heeft nu 35000 km gekocht bij 31k (weinig maar heb nog een tweede moto). eignelijk vind ik het een toffe stadsmoto, al zou je dat niet zeggen met zijn gewicht en cc's. heb nu met koudere nattere weer wel vaak last van beperkte grip (nochtans pilot roads) zelfs bij vertrekken aan rood licht.
120.000 is wel top, en dat zonder problemen blijkbaar.
heb zelf nog nooit met een andere mt-01 gereden dus vraag mij af als ik de bekende veerproblemen heb of niet (rijd al heel wat jaren maar ben geen racer, dus voel dat allemaal minder aan.. geef ik toe).
-
Het franstalig forum: www.motoOuebe.com
Het is een forum van mt rijders uit Frankrijk, Belgi"e, Zwitserland en een verdwaalde Duitser en Nederlander.
Bij de "ballades" van de franstaligen heb ik al diverse keren iemand ontmoet die in Brussel of de omstreek woont. Zijn pseudo is "supermagna". Van de zomer had ie 2 MT01's, waarvan 1 met stage3.
Waarschijnlijk draai je flink aan het gas ;), als jij beperkte grip hebt bij het optrekken aan het stoplicht, met pilot roads.
Ik heb er nagenoeg geen last van, alleen bij het terugschakelen voor haarspeldbochten op nat wegdek wil ie achter wel eens schuiven, met de pilot roads.
Moet je eens een keer meegaan naar een treffen of een toertje, dan kan je zeker weleens op een andere MT rijden.
In april organiseren de franstaligen weer het" Luxembelge", nu in Vianden. Info vind je in ons forum onder toertjes of het franse forum onder ballades. Daar komen minstens 3 Belgen.
Wij, Nederlanders en Vlamingen ?, gaan in mei een weekendje naar het Sauerland.
-
Jo, je link werkt niet. :-\
-
Hij is een "O" vergeten ;) www.motoOuebe.com.
-
Dank u, ook verdwaalde Nederlander. ;)
-
Jij ook bedankt Jo....dank zij jou ken ik dat forum ;D
-
Dat zie niet gauw, zulke hoge kilometerstanden!
Ik ben eigenlijk nieuwschierig naar de onderhouds historie van zulke fietsen. Wat is er "allemaal" defect geraakt?
Dat is leuk om te weten.
Misschien is er wel een kapitaal geinvesteerd om aan deze kilometerstand te komen...
Grt,
Eric.
-
Nee hoor, in Duitsland rijden er genoeg rond met 50 tot 80.ooo km...zonder noemenswaardige problemen. Otto heeft zelfs ruim 100.000 km met Stage 3 gereden 8)
-
Dat is inderdaad eerder verteld, maar ik zou graag willen weten of dit met normaal onderhoud is gehaald.
Of dat er duurdere delen defect zijn geraakt.
Grt,
Eric.
-
Dat staat er toch...."zonder noemenswaardige problemen" ;) tuurlijk zijn er uitzonderingen...zoals Kowalski helaas, maar verder lees je weinig over mechanische problemen! Zijn meestal sensoren etc maar dat komt ook bij lage kilometerstanden voor.
-
... tuurlijk zijn er uitzonderingen...zoals Kowalski helaas...
Zwiegt ur over stille! :o
;)
Greetz, kowalski.
-
Dat zie niet gauw, zulke hoge kilometerstanden!
Ik ben eigenlijk nieuwschierig naar de onderhouds historie van zulke fietsen. Wat is er "allemaal" defect geraakt?
Dat is leuk om te weten.
Misschien is er wel een kapitaal geinvesteerd om aan deze kilometerstand te komen...
Grt,
Eric.
Nee helemaal niet, alleen kettingen, remblokjes, banden etc.
Ik zal in het Frans forum zoeken, want daar staat wat ie vervangen heeft tot 100.000km. maar ik weet nog dat er niks abnormaals bij was.
Ik krijg zo lamgzaam aan het idee dat er meer kapot gaat bij motoren die weinig rijden, dan die wat extreem veel rijden.
In Duitsland is er ook een (Schwirtz) die ver over de 100.000km zit. Dit jaar wat met 'm gebabbeld, de motor loopt en loopt zegt ie.
Als ie meer geld had wou ie de Ducatie Diavel kopen, gewoon om weer eens wat anders te hebben.
-
Hier het stukje in het Frans forum. De vertaling komt nog. ;)
http://forum.motoouebe.com/viewtopic.php?f=12&t=2561#p39643
BILAN 100.000 KM EN MT01.
Présentation sommaire : je roule en moto depuis 33 ans avec une attirance assez marquée
pour les gros twin 4 temps poussifs ou performants : BMW, moto Guzzi et Ducati principalement
une Harley Davidson Dyna sport et enfin une Buell 1200 S1
(moto au caractère très marqué style marteau piqueur brutal, gros couple, très inconfortable avec fiabilité aléatoire.)
Bref, je voulais une moto du même genre mais en plus fiable = japonaise = MT01.
Je prends donc réception du tracteur en mars 2005.
Je sors de la Buell, donc, + de couple, + lourd, - maniable, mais j’espère + fiable ! On verra…
Pendant les 2 premières années en garantie, les entretiens sont faits
en concession.
Après, effectué par moi-même.
• Vidange + filtre huile tous les 10.000 km.
• Bougies changées tous les 20.000 km.
• La consommation s’établit à +/- 5 à 7 litres au 100 km suivant conduite calme ou énervée.
• Pneus Avant/Arr. : michelin Pilot road : durée de vie : avant +/- 16.000 km, arr. +/- 8000 km.
• Plaquettes de freins arrière : toujours celles d’origines. Plaquettes de freins avant :
remplacement tous les +/- 25.000 km : origine Yamaha , cher, mais de bonne qualité.
• Disques de freins avant : épaisseur du disque neuf : 4,5 mm épaisseur. Epaisseur limite 4 mm.
Epaisseur mesurée après 100.000 km : 4,25 mm, soit à mi-usure. Pas mal.
• Câbles de gaz : remplacement +/- tous les 30.000 km. Après, ils s’effilochent à l’intérieur de la gaine
et la poignée devient dure.
• Soupapes : le jeu a été vérifié et non réglé car bon à 24.000 km et à 54.000 km. Plus contrôlé depuis.
L’on peut donc considérer que ce réglage peut être négligé.
• Embrayage : remplacement à 55.000 km. Il commençait à patiner en 4 et 5ième vitesse.
• Batterie remplacée en janvier 2008, à 81.500 km. Cela fait quand même quelques démarrages !
Elle commençait à donner des signes de faiblesse…
• Transmission secondaire (chaîne, pignon) : remplacés à 46.000 puis à 95.000 km.
Il est a noter également que je n’ai jamais du faire un appoint d’huile entre les vidanges,
=> consommation nulle, assez remarquable au vu du kilométrage
(oups, excuse 1100XX, j'avais oublié 2 lignes, Jack)
Les rappels d’usine ont été effectués. A savoir : remplacement de la pompe à essence
et du berceau + biellette d’amortisseur.
Les roulements de direction ainsi que les bourrages de fourche ne m’ont jamais posé problèmes (toujours étanches).
-
Ja hallo!
Frans was mn slechtste vak!
Hier moeten jullie me mee helpen hoor! :0)
Grt,
Eric.
-
Nou ga ik het uit mijn hoofd doen....kijken of ik het goed heb ;)
• Vidange + filtre huile tous les 10.000 km. Olie verversen en olie filter
• Bougies changées tous les 20.000 km. Bougies
• La consommation s’établit à +/- 5 à 7 litres au 100 km suivant conduite calme ou énervée. Verbruik
• Pneus Avant/Arr. : michelin Pilot road : durée de vie : avant +/- 16.000 km, arr. +/- 8000 km. Banden voor/achter
• Plaquettes de freins arrière : toujours celles d’origines. Plaquettes de freins avant :
remplacement tous les +/- 25.000 km : origine Yamaha , cher, mais de bonne qualité. Remblokken
• Disques de freins avant : épaisseur du disque neuf : 4,5 mm épaisseur. Epaisseur limite 4 mm.
Epaisseur mesurée après 100.000 km : 4,25 mm, soit à mi-usure. Pas mal. Remschijven
• Câbles de gaz : remplacement +/- tous les 30.000 km. Après, ils s’effilochent à l’intérieur de la gaine
et la poignée devient dure. gaskabel
• Soupapes : le jeu a été vérifié et non réglé car bon à 24.000 km et à 54.000 km. Plus contrôlé depuis.
L’on peut donc considérer que ce réglage peut être négligé. Kleppen controleren ???
• Embrayage : remplacement à 55.000 km. Il commençait à patiner en 4 et 5ième vitesse. ???
• Batterie remplacée en janvier 2008, à 81.500 km. Cela fait quand même quelques démarrages !
Elle commençait à donner des signes de faiblesse… Accu
• Transmission secondaire (chaîne, pignon) : remplacés à 46.000 puis à 95.000 km. Ketting en tandwiel
-
Nou ga ik het uit mijn hoofd doen....kijken of ik het goed heb ;)
• Vidange + filtre huile tous les 10.000 km. Olie verversen en olie filter
• Bougies changées tous les 20.000 km. Bougies
• La consommation s’établit à +/- 5 à 7 litres au 100 km suivant conduite calme ou énervée. Verbruik
• Pneus Avant/Arr. : michelin Pilot road : durée de vie : avant +/- 16.000 km, arr. +/- 8000 km. Banden voor/achter
• Plaquettes de freins arrière : toujours celles d’origines. Plaquettes de freins avant :
remplacement tous les +/- 25.000 km : origine Yamaha , cher, mais de bonne qualité. Remblokken
• Disques de freins avant : épaisseur du disque neuf : 4,5 mm épaisseur. Epaisseur limite 4 mm.
Epaisseur mesurée après 100.000 km : 4,25 mm, soit à mi-usure. Pas mal. Remschijven
• Câbles de gaz : remplacement +/- tous les 30.000 km. Après, ils s’effilochent à l’intérieur de la gaine
et la poignée devient dure. gaskabel
• Soupapes : le jeu a été vérifié et non réglé car bon à 24.000 km et à 54.000 km. Plus contrôlé depuis.
L’on peut donc considérer que ce réglage peut être négligé. Kleppen controleren ???
• Embrayage : remplacement à 55.000 km. Il commençait à patiner en 4 et 5ième vitesse. ???
• Batterie remplacée en janvier 2008, à 81.500 km. Cela fait quand même quelques démarrages !
Elle commençait à donner des signes de faiblesse… Accu
• Transmission secondaire (chaîne, pignon) : remplacés à 46.000 puis à 95.000 km. Ketting en tandwiel
EDIT, die Embrayage ff opgezocht...is de koppeling ;)
-
En iets met zn 4e of 5e versnelling? Vitesse zal wel zoiets beteken? .... toch? :0)
En dat zonder versleten koppelingskabel....... :P
-
Il commençait à patiner.....bij Translator...hij begon te schaatsen ;D Slippen dus.
En die koppelingskabel......die mag gerust verslijten ;)
-
Ik denk dat je dat zelf wel kunt bedenken :P
-
Bart, ik weet t echt niet.
Embrayage : remplacement à 55.000 km. Il commençait à patiner en 4 et 5ième vitesse.
Iets met zn versnellingsbak?
-
Ha ha, uiteraard!
Maar wat heeft hij nou opgelopen/vervangen bij 55000 kilometer?
De koppelingplaten.
Hij heeft het onderhoud volgens het boekje gedaan, elke 10.000km olie+filter vervangen en elke 20.000km de bougies.
Remblokjes: achter: nog de orginele (eerste)?? (ik hoop dat ik dat goed heb, die remt achter niet)
voor: elke 25.000km vervangen door Yamaha blokjes, duur maar qualiteit zegt ie.
Remschijven zijn nagemeten bij 100.000km dik 4,25mm, afkeurnorm is 4.0mm, nieuw 4,5 mm
De gaskabels werden elke 30.000km vervangen.
Klepspeling is gecontroleerd bij 24.000 en 54.000km en hoefde niet te worden bijgesteld, want was ok.
De koppelingsplaten vernieuwd bij 55.000km omdat ie slipte in z'n 4 en 5de versnelling.
Accu vernieuwd bij 81.500km was na zo'n 3 jaar.
Ketting en tandwielen vervangen bij 46.000 en 95.000km
Hij heeft nooit olie hoeven toe te voegen tussen de beurten.
Roulements de direction: balhoofdlager en dichtringen van de voorvork heeft ie nooit hoeven te vervangen.
IK zelf zit nu tegen de 67.000km. Waarschijnlijk heeft Ullie de meeste kilometers op de teller. Vorige winter stonden we zowat gelijk, maar deze zomer heb ik niet zo veel gereden.
-
Ok, duidelijk Bart.
Thanks voor de uitleg ;)
In zijn geval is het een behoooorlijk betrouwbare fiets! ;D
-
Ok, duidelijk Bart.
Thanks voor de uitleg ;)
Graag gedaan Jan ;D ;D ;D
-
Was Jo die antwoord gaf Eric ;) Hij kan beter Frans dan ik ;D
-
Ha ha ha,
Ik moet nog steeds leren op het forum.. ;D
Thanks, Jo.
Zolang jullie me maar helpen ok?
Grt,
Eric.
-
Als we kunnen helpen doen we dat zeker Eric......en af en toe een beetje dollen, anders is het forum zo saai :P
-
Helemaal mee eens! ;D
-
Vandaag gelezen in het Frans forum dat Luc Andre zijn oude MT01 heeft teruggekocht. De Rocket is weer verkocht.
Die heeft echt plezier aan de brommer, Yamaha zou 'm een bonus moeten geven. Op naar de 200.000km.
-
Vandaag gelezen in het Frans forum dat Luc Andre zijn oude MT01 heeft teruggekocht. De Rocket is weer verkocht.
Die heeft echt plezier aan de brommer, Yamaha zou 'm een bonus moeten geven. Op naar de 200.000km.
interessant om te volgen!
spijtig dat er niet veel mt-01 rijders zijn die grote pendelaars zijn, ben benieuwd hoe betrouwbaar het blok echt is, zoals die van de bmw k75's die allemaal makkelijk honderdduizenden kilometers rijden met enkel regulier onderhoud, en andere blokken die duidelijk snel slijten, revisies nodig hebben, versnellingsbaken en koppelingen die vervangen moeten worden, etc.
een relatief laag vermogende 1,7 liter is een beetje 'amerikaans' van principe, grote blokken, gemiddeld vermogen, zou dus naar mijn gevoel perfect ook honderdduizenden kms aankunnen.
-
Tja, ik heb helaas andere ervaringen, maar daar wil ik het verder maar niet meer over hebben. :'(
Greetz, kowalski.
-
Hij heeft er nog een 2de MT01 bijgekocht, met weinig kilometers in de klok.
Verder heeft ie nog wat speeltjes in de garage.
De Rocket is blijkbaar toch niet verkocht en rechts nog een HD. Tja, m'n Frans is ook niet zo goed.
(http://i31.servimg.com/u/f31/13/01/03/02/le_fri11.jpg)
-
Over 4 jaar krijg je antwoord, dan moeten er volens de planning 110.000km opstaan :P
Rij ongeveer het zelfde aantal km`s als Kowalski, 110 per dag. Vervelende is alleen, dat dat elke 1,5 ritten tanken is :-[
Zie brandstof-topic :)
Op het duitse forum zijn er ook al een aantal 100.000+ rijders, meeste zonder noemenswaardige problemen.
Stage2-3 kan Baci beter uitsluitsel over geven :P
-
Vorig jaar is het blok uit mekaar gegaan wegens problemen met het tandwiel van de 5de versnelling.
Begin 2014 stond 165.000km in de klok.
Z'n Rocket 3 heeft ie verkocht met 100.000km, heeft nog de 2de MT01 en de Harley.