YAMAHA MT-01 FORUM

Algemeen => Overig => Topic gestart door: Bluedog op 30 december 2011, 21:51:53

Titel: Prototype MT
Bericht door: Bluedog op 30 december 2011, 21:51:53
Kwam ik vandaag zomaar in het wild het prototype van onze MT tegen.  8) En nog wel in Kawa groen en met een Honda zadel. :-\
(http://p1.bikepics.com/2011/12/30/bikepics-2323729-800.jpg)
't is toch een soort van jeugdsentiment.  :-[ En dan had je ook nog eens de MTX, dat was net een echte motor, omdat die er zo vet uitzag.
Titel: Re: Prototype MT
Bericht door: TheManWithTheHammer op 30 december 2011, 22:53:36
Ja dat is echt jeugdsentiment!!!! ;D ;D ;D ;D Heel het fietsenhok van de MTS in Breda stond vol met die dingen, echt tientallen!!!! Maar de brommers die ik me herinner zagen er beter uit, ze waren natuurlijk nieuw in de jaren tachtig.  :P :P
En de opvoervoer setjes die er waren! Snelle Malossi's en afgevlakte cilinder koppen (we noemde ze petten toen) caburateurs en grote sproeiers. Deze op de foto heeft aardig hoge veerpoten, daar waren toen van die bussen voor (die konden weleens doorknikken als je te veel had opgehoogd). En dan de MTX en MBX uit Duitsland 80cc!! Laat ik maar ophouden met mijn gezwam, ik voel me ineens zo oud!  :-[ :-[ Leuke foto Bluedog bedankt voor de trip down to memorylane!!
Titel: Re: Prototype MT
Bericht door: MakkelijkZat op 30 december 2011, 23:20:27
Zeker jeugdsentiment, heb ze allemaal gehad, mt, mtx, mtx-r, mbx :o deze hier heeft trouwens een best achtertandwiel, zal wel lekker optrekken zo.
Titel: Re: Prototype MT
Bericht door: Baci op 31 december 2011, 17:06:12
Was allemaal net na mijn tijd...ik kom uit de tijd van KS 50, RMC en FS1, die laatste had ik  ;D
Titel: Re: Prototype MT
Bericht door: eliminator 44 op 31 december 2011, 18:27:19
@Baci   uit onze tijd.

Yamaha FS1
(http://members.quicknet.nl/ct.langedijk/oldtimers/picsoldtimers/ypicture1.jpg)
Zundap KS50
(http://rozon.home.xs4all.nl/Zundapp%20KS50.jpg)
Kreidler RMC
(http://home.tiscali.nl/tvdzijden/images/Kreidler_Tjerry.jpg)   De RMC heb ik maar 1 jaartje gehad. Ik was net 17, toen kocht ik m'n eerste motor.
Titel: Re: Prototype MT
Bericht door: erichevy op 31 december 2011, 19:54:14
Ha ha , ben ik dan zo oud?  :)
Ik maakte de buurt onveilig met een Puch met zweefzadel en appehanger als stuur. :0)
En dat wel met 2! versnellingen.  .. Heeeengg,.... Huuuuungg.


(http://img189.imageshack.us/img189/3654/puch20vs2050d.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/189/puch20vs2050d.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Eric.
Titel: Re: Prototype MT
Bericht door: ArtStudioG op 01 januari 2012, 10:38:47
Waaaaaaaaaw Eric, ik heb krek dezelfde Puch gehad maar dan handgeschakeld met 3 versnellingen en halfhoog stuur. Gekocht in Nederland en gewoon mee naar België gereden. Er zat wel een klein klein foutje in ... na ongeveerd 30km moest ik steeds de bougie eruit halen, droog maken en terug erin stoppen. Later nam ik steeds een tweede bougie mee (was makkelijker). Hahaha, jeugdsentiment. Na de Puch ben ik op de Honda Dax gekropen tot ik daarmee over kop ben gegaan. Dan ben ik maar overgestapt op 4 wielen .....

(http://www.lov.be/images/PuchPeeters/Puch%20Skyhunter.jpg)
Titel: Re: Prototype MT
Bericht door: erichevy op 01 januari 2012, 12:54:11
Ja Leuk, ik had een "kikkerbek" dit staat voor de vorm van de koplamp.
Vele probleemloze kilometers mee gemaakt. Het frame leek wel van rubber....
T was mn eerste brommert, wou dat ik hem nog had ..

Eric
Titel: Re: Prototype MT
Bericht door: kowalski op 01 januari 2012, 19:01:13
Was allemaal net na mijn tijd...ik kom uit de tijd van KS 50, RMC en FS1, die laatste had ik  ;D
Yup, was ook mijn tijd, ik had in 1977 deze Zündapp GTS50 bij elkaar gespaard (de andere helft kwam van pa):
(http://s6.postimage.org/fqsiwv8kh/Z_ndapp_GTS50.jpg)

In 1999 kocht ik deze Zündapp GTS50 5-speed uit 1981 uit jeugdsentiment en voor zomerse woon-werkritjes:
(http://kowalski.home.xs4all.nl/Z%fcndappGTS50_ApriliaRS50.bmp)
De ernaast staande Aprilia RS50 kwam er in 2002 bij, omdat ik iets snellers (>50km/u) wilde ;) : 70cc, 21 mm Dell'orto carb, vergrote oliepomp, verzwaarde koppeling en een Gianelli race-uitlaat: 120 km/u bij 12.000 rpm  ::). Ik reed daar ook vaak mee naar m'n werk in - toen nog - Gouda. Nooit aangehouden gelukkig, want ik zou m'n rijbewijs kwijt zijn geraakt, ben ik bang.

De Zündapp ging er in 2004/2005 uit, de Appie in 2007, nadat ik in oktober 2006 m'n A-tje had gehaald en m'n BT1100 Bulldog had gekocht. Soms denk ik nog wel eens over een Zündapp KS80 watercooled, maar dan wordt het slapen in de schuur.  >:(

Greetz, kowalski.