YAMAHA MT-01 FORUM

Algemeen => Overig => Topic gestart door: Dennis op 11 juni 2013, 18:52:41

Titel: yamaha mt 09..
Bericht door: Dennis op 11 juni 2013, 18:52:41
http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/18459-yamaha-onthult-2014-mt-09-driecilinder.html

 :o :o krijgen er een broertje bij... achterlicht ziet er wel strak uit

gr. Dennis
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: eliminator 44 op 11 juni 2013, 18:59:27
Tja, de wauw faktor komt niet zo bij me op. Mooie wielen en een rare koplamp.
Als het een 3 cylinder moet zijn dan toch maar een Triumph.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: BertusV op 11 juni 2013, 19:07:26
Tja, 13 in een dozijn ofzoiets. 850cc, 3-cilindertje......tja. Zal ook wel "mooi" rond lopen brrrrr  :o
Hou het lekker bij m'n MT-01, stampen, schudden, spugen.... fijn hoor :P
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Zap op 11 juni 2013, 19:27:13
Mmmm ik vind hem wel leuk.
Kijken of ik Sjattepoemel zo gek kan krijgen. Ze levert een paar PK in, maar krijgt dat dubbel in Torque terug.   :P :P
Buiten dat, de MT-09 zal een stuk fijner rijden dan die Monster.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: fujin op 11 juni 2013, 19:32:40
enkel als ik een MT collectie zou willen kocht ik hem puur om de collectie compleet te maken..

het 3 cilinder concept interesseert me zeker wel, en denk dat je me ook ooit nog wel op een driecilinder thriumph naked kan vinden, maar deze  vind ik zoals eerder aangegeven weinig toevoegen, 13 in een dozijn fiets inderdaad.

het ziet er wel mooi afgewerkt uit, achterlichtje heeft duidelijk iets van de onze, en uitlaat is ook niet lelijk

in auto termen, waar onze een amerikaanse gorgelende V8 Camaro is, is deze een hyper gestileerde Golf 7 GTI met een klein turboblokje. fijn, maar niks nieuw.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: kowalski op 11 juni 2013, 20:02:13
Tja, in tegenstelling tot de meesten vind ik dit dus wel mooi. :-* Ik vind de combi van naked met supermotard erg goed gelukt. Ruiger dan een Z800, om maar eens een concurrent te noemen. Ik vond de Husqvarna Nuda (R) ook al geweldig, maar deze sla ik hoger aan. Een combi van Nuda en Street Triple? Van mij mag hij blijven. Een mooie keus erbij in de markt. Het heeft ook veel te lang geduurd eer er iets spannends van Yamaha kwam.

Of ik m'n MT-01 er voor inruil?, denkutnie, maar zeg nooit nooit! Hij klinkt wel lekker ruig in het filmpje en de manier waarop het zadel eindigt schreeuwt om een tail-tidy i.p.v. de flap met plaat die er nu hangt. Open pijp er op en knallen! Ik wacht wel op de opgeboorde versie (?) met minimaal 1200cc, want dat blok vraagt om meer versies. Misschien dat dat in de schaduw kan staan van onze 1670cc, want ik zie me nog niet 1-2-3 lichter gaan rijden. En anders wordt het gewoon reviseren (indien nodig) en doorrijden bij de 100.000km. 8)

Greetz, kowalski.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Berry op 11 juni 2013, 23:31:28
Smoelt aardig, maar nie m`n ding  :P

Mist iets..........  ???
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: fujin op 12 juni 2013, 00:33:45
Smoelt aardig, maar nie m`n ding  :P

Mist iets..........  ???

een kleine 1000 cc ongeveer? :-)
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Berry op 12 juni 2013, 05:25:13
Smoelt aardig, maar nie m`n ding  :P

Mist iets..........  ???

een kleine 1000 cc ongeveer? :-)

 ;D ;D ;D ;D ;D
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: lars op 12 juni 2013, 19:46:05
@zap... ;) & kijken of die dame van mij ook hiervoor geďnteresseerd kan krijgen. Zard is gescheurd en demperophanging idem. Dikke driecilinder brengt warme herinneringen aan mijn Speed Triple terug... :D
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: NielsG op 12 juni 2013, 21:48:17
Ik vond dat blok inclusief uitlaten al behoorlijk heen en weer schudden tijdens hemelvaart :)
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Zap op 12 juni 2013, 21:51:55
 ;)

Staat zelfs op film.......
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: lars op 12 juni 2013, 23:17:23
Tja....Harley...do I need to say more.... En dan hangt de hele bende ook nog in rubbers. In een ver verleden heeft ze twee Harleys gehad waarbij het blok star opgehangen was....gevalletje SM....ze reageerde voor haar doen trouwens verrast positief op de film van de MT09..... Geduld is nu een schone zaak....
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: lars op 12 juni 2013, 23:19:53
Zard....gevalletje garantie. Hele zooi onder de brommert eruit, naar Italie en maar hooen of het voor eind 2013 retour is  ;)
Het schijnt met een week of 4 er weer te zijn. Nu maar hopen, het blijft Italie. Mooie spullen kunnen ze maken, maar planning..... :P
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: fujin op 12 juni 2013, 23:41:43
Zard....gevalletje garantie. Hele zooi onder de brommert eruit, naar Italie en maar hooen of het voor eind 2013 retour is  ;)
Het schijnt met een week of 4 er weer te zijn. Nu maar hopen, het blijft Italie. Mooie spullen kunnen ze maken, maar planning..... :P

'mooie spullen kunnen ze maken'

ja 'mooi wel' maar voor de rest is er meer fout dan enkel de planning :-) (fyra debacle.. wat een zielige vertoning!)

Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: NielsG op 13 juni 2013, 13:14:05
Uit Motoplus:
Citaat
Kloppend hart is die nieuwe, compacte driecilinder met een longinhoud van 850 cc (78 x 59,1 mm) met een vermogen van 115 pk bij 10.000 tpm en een maximum koppel van 85 Nm bij 8.500 tpm. En daarmee nestelt Yamaha zich dus stevig in het inmiddels erg populaire 800-900 middenklasse segment. Het blok, dat 10 kilo minder weegt dan de viercilinder van de FZ8, heeft een 120° krukas met even ontstekingsintervallen van 0° - 240° - 480°, wat in een heel lineaire koppelkromme moet resulteren. Dat koppel krijgt nog een extra boost door het gebruik van ongelijke inlaatkanalen. Verder zit er een trits elektronica op die je anno 2013 mag verwachten: ride-by-wire, drie verschillende mappings en uiteraard ook ABS. Het blok ademt middels een compact R6-achtig uitlaatje aan de rechter onderzijde. Over die R6 gesproken, met een rijklaargewicht van 191 kilo (incl. ABS) is de MT-09 zelfs nog iets lichter dan Yamaha’s behendige supersport en dat belooft op papier al vuurwerk als het op sturen aankomt. Iets dat wordt onderstreept door de lichte combinatie van een die-cast aluminium frame en swingarm, instelbare vering voor en achter (veervoorspanning en uitgaande demping) en lichte 10-spaaks wielen. De nieuwe Yamaha MT-09 wordt leverbaar in de kleuren oranje, grijs, blauw en zwart, een prijs is nog niet bekend.

pittig ding... 115pk op 190kg
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: BertusV op 13 juni 2013, 16:36:19
Uit Motoplus:
Citaat
Kloppend hart is die nieuwe, compacte driecilinder met een longinhoud van 850 cc (78 x 59,1 mm) met een vermogen van 115 pk bij 10.000 tpm en een maximum koppel van 85 Nm bij 8.500 tpm. En daarmee nestelt Yamaha zich dus stevig in het inmiddels erg populaire 800-900 middenklasse segment. Het blok, dat 10 kilo minder weegt dan de viercilinder van de FZ8, heeft een 120° krukas met even ontstekingsintervallen van 0° - 240° - 480°, wat in een heel lineaire koppelkromme moet resulteren. Dat koppel krijgt nog een extra boost door het gebruik van ongelijke inlaatkanalen. Verder zit er een trits elektronica op die je anno 2013 mag verwachten: ride-by-wire, drie verschillende mappings en uiteraard ook ABS. Het blok ademt middels een compact R6-achtig uitlaatje aan de rechter onderzijde. Over die R6 gesproken, met een rijklaargewicht van 191 kilo (incl. ABS) is de MT-09 zelfs nog iets lichter dan Yamaha’s behendige supersport en dat belooft op papier al vuurwerk als het op sturen aankomt. Iets dat wordt onderstreept door de lichte combinatie van een die-cast aluminium frame en swingarm, instelbare vering voor en achter (veervoorspanning en uitgaande demping) en lichte 10-spaaks wielen. De nieuwe Yamaha MT-09 wordt leverbaar in de kleuren oranje, grijs, blauw en zwart, een prijs is nog niet bekend.

pittig ding... 115pk op 190kg

Bij 10.000 toeren pas die 115 paarden  :-[
En bij 8.500 max torque, is dus een echte Japannert. Een jankert dus.
Maar goed, alle respect. Er zijn liefhebbers voor, ikke dus nie maar dat hadden jullie al gemerkt  ;)
No replacement for displacement, of zoiets.  8)
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: kowalski op 13 juni 2013, 17:10:20
No replacement for displacement, of zoiets.  8)
Right on, brother!

Greetz, kowalski.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: NielsG op 13 juni 2013, 18:57:42
Maar minder fijn midden in de stad die displacements ... hehe
Een lekkere gooi-en-smijt fiets heeft ook wel wat.
Maar goed, de keuze is natuurlijk snel gemaakt :)
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Big Smile op 13 juni 2013, 21:39:39
Pst...................

De MT09 gaat in Nederland ongeveer € 8.999,- kosten  :o
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: fujin op 13 juni 2013, 22:19:53
Pst...................

De MT09 gaat in Nederland ongeveer € 8.999,- kosten  :o

daar heb je een HEEL mooie mt01 voor :-)
als ik driecilinder wil koop ik eerder een thriumph of agusta denk ik.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Baci op 13 juni 2013, 22:41:25
Ik vind er niet veel aan  :( Dan zou ik nog eerder een FZ 8 kiezen .... :-[
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Big Smile op 13 juni 2013, 23:45:05
Ik vind er niet veel aan  :( Dan zou ik nog eerder een FZ 8 kiezen .... :-[

In Amerika heet hij dan ook FZ09
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: kando op 15 juni 2013, 16:50:38
niet bang zijn allemaal kan bij lange niet tippen aan de mt-01
schande dat het een mt type is.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: fujin op 15 juni 2013, 19:50:53
niet bang zijn allemaal kan bij lange niet tippen aan de mt-01
schande dat het een mt type is.

haha 'schande' is misschien beetje overdreven .. :-)
voor mijn part mogen ze iedere verroeste chinese rommelscooter ook MT en gelijk wat noemen.

denk dat de mt09 nog altijd veel toffer gaat zijn dan de mt03. ookal heeft het allemaal niks meer met het V twin koppelmonster te maken.

Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Baci op 15 juni 2013, 19:56:35
ookal heeft het allemaal niks meer met het V twin koppelmonster te maken.

Dat had de 03 ook niet  ;)
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: fujin op 15 juni 2013, 20:52:41
ookal heeft het allemaal niks meer met het V twin koppelmonster te maken.

Dat had de 03 ook niet  ;)

inderdaad, daarom 'denk dat de mt09 toffer gaat zijn dan mt03  ookal  heeft allemaal niks te maken met vtwin koppel monster' :-)
misschien was allebei ipv allemaal wel duidelijker geweest, i admit :-)
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Zap op 15 juni 2013, 21:00:43
MT heeft ook niets te maken met een V-Twin, maar met Maximale Torque.
In welke klasse dan ook. 1, 2, 3 of 4 cilinder.

Dat hebben die Japanners dan ook redelijk voor elkaar in deze 3 cilinder.

Maar ik moet je gelijk geven. Vergelijking met de 1 en 3 is ver zoek.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: fujin op 15 juni 2013, 21:32:46
MT heeft ook niets te maken met een V-Twin, maar met Maximale Torque.
In welke klasse dan ook. 1, 2, 3 of 4 cilinder.

Dat hebben die Japanners dan ook redelijk voor elkaar in deze 3 cilinder.

Maar ik moet je gelijk geven. Vergelijking met de 1 en 3 is ver zoek.

Dat is waar torque is niet alleen bij 2 cilinder.

maar ik vind het (laagtoerige luchtgekoelde) V-twin karakter, geluid en looks toch wel erg grote element van aantrekkingskracht van MT01 persoonlijk.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Zap op 15 juni 2013, 21:51:55
Klopt, ben ik ook helemaal met je eens. Daarom rij ik een MT-01.

Maar MT staat voor meer.................Ook al is het geen MT-01  :-\
Ik zou ook liever zien dat Yamaha een MT-01 opvolger produceerde, maar die komt er niet !
MT-01 is gevoel, een ervaring, een beleving, passie........maar slecht voor de verkoop, geen topper, maar iets meer dan 300 verkocht in Nederland.
Alleen weggelegd voor een stel fanaten.........Mensen die wel weten dat Pk's niet tellen, maar NMers. Torque, koppel dat is gevoel. Dat is motorrijden !!!!

Als ik Yamaha was zou ik ook geen opvolger maken, maar wel een FZ opvolger. Dat verkoopt !
Daarnaast inspelen op een stuk emotie en het MT noemen.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: kowalski op 15 juni 2013, 22:42:46
Ik denk dat het ook moeilijk zou zijn om een opvolger te maken voor de MT-01. Wat voor blok moet je kiezen? Dat van de XV1900? Een nieuw blok? Luchtgekoeld is bijna op sterven na dood en een watergekoelde V-twin (zie bv. de Appie's, de KTM's en Morini's) hebben zonder die koelribben niet echt de uitstraling van de MT-01. Als ik het mocht zeggen: een nieuw blok, toch watergekoelde V-twin vanwege de EU-normen voor wat betreft de uitstoot. Maar dan mét koelribben. Liefst dezelfde inhoud of iets meer, zeg eens 1800cc en een koppel van 180Nm bij 100 pk? Ik heb geen idee of dat onhaalbare waardes zijn. En een R1/M1-achtig frame met onderliggende uitlaat ŕ la Buell, KTM, CR&S e.d. En - op nog wat persoonlijkere noot ;) - een grotere tank en cardanaandrijving. Eigenlijk dus een gemoderniseerde versie van wat we nu hebben - iets beters kan ik niet verzinnen, want ik ben verder zeer tevreden met the package as it is.

Met wie ik ook praat - vanmiddag ook weer met 2 MT-01 mannen bij Molenaar - gaat het bij de MT-01 over emotie, karakter, het gevoel dat de motor je geeft als je er op rijdt, de grijns op je smoel, het 'hooligan-on-a-bike-gevoel' dat je voelt (ik dan toch) als je voluit accelererend de motor hoort brullen. Ik heb vandaag dan ook de dB-killers weer gedemonteerd. De files waren niet hetzelfde met die dingen er in ;). En aangezien ik nog geen kans heb gezien om een setje killers drastisch in te korten en een nieuwe conus te geven, rijden we voorlopig weer open. :-[ En niet over over de 200 rijden, het Vale-gevoel, knieën en/of ellebogen aan de grond.

Maar een nieuwe zal er niet komen, Zap verwoordde het goed: FZ, want dat verkoopt. En aangezien Yamaha wil/moet overleven, komt er wat de koper wil en da's geen MT-01. Waarom hij hier MT heet en elders FZ zal wel opgesloten liggen in de marketings-strategie per land/werelddeel. Dus wees zuinig op je MT of koop er één bij (ik zal geen namen noemen ;) ) want over een paar jaar kun je ze met een lampje zoeken.

Tot zover de overdenking van uw MT-dominee! Een fijne vaderdag! ;D

Greetz, kowalski.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: GJ op 30 juli 2013, 16:04:53
We worden al gelokt: MT-09 (http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-yamaha/m699427922-yamaha-mt-09-abs.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr)

En op de Yamaha site wordt een beroep gedaan op je 'duistere kant': MT-09 (http://www.yamaha-motor.eu/nl/producten/motoren/naked/mt-09.aspx)
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: fujin op 30 juli 2013, 16:33:01
We worden al gelokt: MT-09 (http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-yamaha/m699427922-yamaha-mt-09-abs.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr)

En op de Yamaha site wordt een beroep gedaan op je 'duistere kant': MT-09 (http://www.yamaha-motor.eu/nl/producten/motoren/naked/mt-09.aspx)
hij komt in beperkte oplage??? hoezo, geloof ik niks van.
wat een simpele marketingtruck is me dat nu :-)
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: kowalski op 21 september 2013, 14:38:40
Hier alvast een voorproefje: http://www.motorfreaks.nl/testen/2013/introductie-yamaha-mt-09.html (http://www.motorfreaks.nl/testen/2013/introductie-yamaha-mt-09.html).

Gisteren bij YMN in Schiphol-Rijk een rondleiding gehad in het Wharehouse, waar alle onderdelen binnenkomen en weer Europese Unie-wijd worden verstuurd, in volgorde van belangrijkheid van klant/onderdeel/land. Compleet computergestuurd en -gecontroleerd, indrukwekkend. Daarna een rondleiding in de werkplaats, waar de speciale versies, journalistendemo's en dergelijke worden onderhouden en klaargemaakt. Aan het eind was er een 'verrassing': de onthulling van de nieuwe MT-09 en de XV950R 'Bolt'. Het geluid van de MT-09 is niet te vergelijken met het standaardgeluid van een MT-01 en al helemaal niet als er een andere demper of uitlaat op zit. Dus een andere demper is sowieso al een must om het geluid op te waarderen. De zit vond ik voor mij OK. Wat actiever als op de MT-01, wat meer voorover nog. Spiegels ook hier maar meteen vervangen door bar-ends. SW Motech Quick-Lock tassen zijn ook nu weer mogelijk ;) .
De Bolt vond ik zelfs prima zitten, anders, maar toch wel prettig. Kan best hoge ogen gaan gooien.

Ton van Geenhuizen vertelde me in de werkplaats dat de crisis de hoofdreden is geweest dat de MT-01 uit het assortiment is verdwenen, maar dat ze hem eigenlijk dolgraag hadden willen behouden, als niche-motor. Ook hoe de XTZ1200 Ténéré uiteindelijk geworden is, is voornamelijk door de crisis gekomen. De bedoeling was dat de XTZ veel meer off-road georiënteerd zou worden - meer KTM dan BMW GS. Maar dat de ontwikkeling door de crisis werd stopgezet en later de motor snel is afgemaakt als all-road om hem op de markt te kunnen zetten. Vooropgesteld dat dit waar is, is dat extra jammer om te horen. Het had dus zo veel anders kunnen zijn :( .

En nu is alles gericht op de driecilinder en de meerdere motoren, die dit blok zullen gaan gebruiken. Op mijn suggestie dat de volgende nieuwe Yamaha dan wel een XTZ850 Ténéré zal gaan worden, als concurrent voor de Triumph Explorer 800, kon hij niets zeggen, maar z'n ogen vertelden me genoeg. Er zal ook wel een Touring-versie van uitkomen, net als bij de FZ-serie. Making money, daar gaat hem om.

Het blok:
(http://s6.postimg.org/e5n0qpjbx/2013_09_20_15_44_33.jpg) (http://postimg.org/image/e5n0qpjbx/)

De MT-09:
(http://s6.postimg.org/6gursq87x/2013_09_20_16_06_53.jpg) (http://postimg.org/image/6gursq87x/)

De XV950R 'Bolt':
(http://s6.postimg.org/pw5jlu1i5/2013_09_20_16_23_39.jpg) (http://postimg.org/image/pw5jlu1i5/) (http://s6.postimg.org/vlls657od/2013_09_20_16_12_46.jpg) (http://postimg.org/image/vlls657od/)

Yamaha gaat ook electrisch: 20 jaar terug is Motobécane ofwel MBK overgenomen, daar komen nu electrische fietsen van op de markt met Yamaha-motoren voor trapondersteuning:
(http://s6.postimg.org/dzdx1czkt/2013_09_20_15_18_40.jpg) (http://postimg.org/image/dzdx1czkt/)   (http://s6.postimg.org/w0x1z5tlp/2013_09_20_15_28_56.jpg) (http://postimg.org/image/w0x1z5tlp/)
Als dat aanslaat, komen er echte Yamaha-voertuigen met electrische ondersteuning danwel voortbeweging aan.

De FB-pagina van Van Meel met hun foto's: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.434668923308726.1073741837.108728585902763&type=1 (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.434668923308726.1073741837.108728585902763&type=1)

Greetz, kowalski.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Zap op 21 september 2013, 17:43:14
Mooi verslag Jan.

Was graag met je meegegaan.  :)

Ik weet niet of ik de 09 nu mooi of lelijk vind. Ik denk dat je hem in het echt moet zien.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: eliminator 44 op 21 september 2013, 21:07:26
De crisis maakt meer kapot dan je denkt. :o
Als er een gunstige gelegenheid is nog maar een MT01 kopen en opslaan voor als die ene versleten is.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: fujin op 21 september 2013, 21:32:14
De crisis maakt meer kapot dan je denkt. :o
Als er een gunstige gelegenheid is nog maar een MT01 kopen en opslaan voor als die ene versleten is.

denk ik van tijd ook...  of 2 hebben zodat ze minder snel slijten :-)
opslag is niet handig echter.

vraag me eigenlijf af als het totale aantal sterk daalt van mt01 is rotatie. heb niet het gevoel dat er zoveel crashes mee zijn. tis ook geen r6 ahctige die gekocht word door beginners en hem helft van de tijd binnen de twee jaar pert total hebben gereden :-)
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: NielsG op 22 september 2013, 08:03:45
Hoe kun je eigenlijk een motor het best opslaan ?
banden eraf, olie er uit en helemaal invetten of zo ? :)
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: eliminator 44 op 22 september 2013, 18:48:20
De crisis maakt meer kapot dan je denkt. :o
Als er een gunstige gelegenheid is nog maar een MT01 kopen en opslaan voor als die ene versleten is.

denk ik van tijd ook...  of 2 hebben zodat ze minder snel slijten :-)
opslag is niet handig echter.
2 tegelijkertijd rijden werkt op de een of andere manier niet. Je hebt steeds toch een favoriete motor, die ander staat dan daar maar wat te staan. Tevens de kosten voor 2 motoren.
Gelukkig is er een categorie bezitters die er meer naar kijken dan er op rijden. Zo koop je voor relatief weinig geld een brommer met weinig kilometers.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Big Smile op 22 september 2013, 22:29:41
Hoe kun je eigenlijk een motor het best opslaan ?
banden eraf, olie er uit en helemaal invetten of zo ? :)

Droog!  ::)

Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Baci op 22 september 2013, 22:34:27
Niels is de laatste tijd zo bezig met die customs....wil er 1 bij kopen denk ik  :P
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Big Smile op 22 september 2013, 22:49:52
Niels is de laatste tijd zo bezig met die customs....wil er 1 bij kopen denk ik  :P
Moet ie eerst een vergunning aanvragen om een motorstalling op de stoep te beginnen  ::)
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Baci op 22 september 2013, 22:52:24
 ;D ;D ;D
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: fujin op 23 september 2013, 02:22:48
De crisis maakt meer kapot dan je denkt. :o
Als er een gunstige gelegenheid is nog maar een MT01 kopen en opslaan voor als die ene versleten is.

denk ik van tijd ook...  of 2 hebben zodat ze minder snel slijten :-)
opslag is niet handig echter.
2 tegelijkertijd rijden werkt op de een of andere manier niet. Je hebt steeds toch een favoriete motor, die ander staat dan daar maar wat te staan. Tevens de kosten voor 2 motoren.
Gelukkig is er een categorie bezitters die er meer naar kijken dan er op rijden. Zo koop je voor relatief weinig geld een brommer met weinig kilometers.

bij mij lukte dat wel eigenlijk, op het stuk van de kosten na dan.. twee keer verzekering, twee keer belasting en twee keer dure sloten natuurlijk. maar het aantal totale kilometers met 1 of 2 motoren bleef gelijk, dus onderhoud, verbruik en banden kostte me niet meer.

had 1 minder mooie (bmw f650) motor met koffer/abs/handvatverwarming en erg zuinig: pendelen + slecht weer (abs). dat was de 'ratio' moto
de mt01 (emo moto) was dan voor  mooi weer, plezierritjes of als er iets aan de andere was. nu is de mt01 voor alles overigens.

de bmw kreeg veel teveel dure reparties die te zot waren om in een motor met al erg lage restwaarde te steken. dus verkocht ,aan een nederlander overigens die hem zelf mooi terug als project in orde ging zetten.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: NielsG op 23 september 2013, 14:02:49
Ik ben bezig met wat jongens om een grote ruimte te huren, maar dat is voor klassiekers.
Maar misschien wil ik nog een keer een MT kopen voor de toekomst ...
1 motor gaat dan gewoon op zolder.
Dus liefst alles er uit en inpakken :)

 
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: ElTimm op 23 september 2013, 14:58:00
Ik ben bezig met wat jongens om een grote ruimte te huren, maar dat is voor klassiekers.
Maar misschien wil ik nog een keer een MT kopen voor de toekomst ...
1 motor gaat dan gewoon op zolder.
Dus liefst alles er uit en inpakken :)

Hey Niels,

Waar/wat zoeken jullie op te zetten?

mvg,
T.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: NielsG op 23 september 2013, 16:01:29
Hi Tim,

we zoeken een ruimte waar we aan motoren kunnen sleutelen. waar we dus zonder problemen spullen kunnen laten staan en waar we lekker de ruimte hebben. Daarnaast zitten we te kijken of we daar een soort commerciele invulling aan kunnen geven (kleding/ cafe/ onderdelen maken of verkoop)

hoezo. heb je een mooie ruimte in de aanbieding ?
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: ElTimm op 23 september 2013, 18:40:17
Niets in de aanbieding, maar ik zou wel interesse hebben (afhankelijk van hoe, wat of wie) om mee te doen...
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Baci op 23 september 2013, 18:58:09
Hi Tim,

we zoeken een ruimte waar we aan motoren kunnen sleutelen. waar we dus zonder problemen spullen kunnen laten staan en waar we lekker de ruimte hebben. Daarnaast zitten we te kijken of we daar een soort commerciele invulling aan kunnen geven (kleding/ cafe/ onderdelen maken of verkoop)

hoezo. heb je een mooie ruimte in de aanbieding ?

Zo'n ruimte heb ik al  8)
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: NielsG op 23 september 2013, 19:49:48
Niet helemaal Bart, wij willen er juist met een aantal mensen in, jouw ruimte is privé !

@Tim het idee is wel om aan oude motoren te sleutelen en om te bouwen. is dat waar jij ook aan zit te denken ?
maar goed het zit allemaal nog in de ideeën sfeer dus eerst maar eens een ruimte. kans is groot dat het in Noord wordt.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Baci op 23 september 2013, 20:54:24
Die is niet privé Niels  ;) Voorheen werd het laatste deel van de loods verhuurd aan een kerel die circuit auto's had...Subaru Impreza 555, BMW M3, Audi Quatro etc. Alles lag vol met extra banden, spoilersets etc. Hij is gestopt met die hobby, vandaar dat wij dat deel nu zelf weer in gebruik hebben. Ik heb er al vaker met mijn baas over gesproken om dat laatste stuk weer te verhuren...bv als motor stalling, sleutelruimte of iets dergelijks  ;) Op de Aalsmeerderweg hebben we immers nog een loods die we voor opslag of andere doelen kunnen gebruiken  ;D
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: NielsG op 23 september 2013, 21:24:46
Ah, dan had ik het mis :)
Maar dat is helaas wel een beetje te ver voor ons. hoe moet ik daar komen op de fiets ? hehe
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Baci op 23 september 2013, 21:34:39
Hoe kom je in Noord dan  :P

Citaat
we zoeken een ruimte waar we aan motoren kunnen sleutelen. waar we dus zonder problemen spullen kunnen laten staan en waar we lekker de ruimte hebben.
...in Noord... :-\

Al lopen er 3 Rotweilers rond, alarm erop, kettingen aan je MT, dan nog zou ik niet gerust slapen als ie daar staat  >:( Ons hoofdfiliaal zit in Noord en daar moeten we zelfs de vrachtautos binnen aan de ketting leggen  :o
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: NielsG op 23 september 2013, 21:48:34
Daar heb je alweer een punt. Beveiliging is wel een issue ja.
Met de fiets op de pont en in 2 minuten zit je in Noord.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: Baci op 23 september 2013, 22:01:37
Is de Westhaven geen optie Niels? Daar zijn genoeg loodsen te huur en ook alles word daar vrij goed beveiligd.
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: ElTimm op 23 september 2013, 22:56:31
Ha, dat wist ik niet, Bart. Is voor mij misschien ook wel interessant.

Niels: het is een droom van mij voor op langere termijn 1 of 2 motorprojecten te doen. Een oude fiets opnieuw bouwen, en de MT op een bepaalde manier 'costumizen'.  (ik wil eens kijken of het mogelijk is een nieuwe achterbrug te bouwen, en dan een underseat pip op de reeds bestaande bocht aan te sluiten. Zo kun je de kont, die ik het lelijkste deel van de motor vind, helemaal choppen). Originele achterbrug en pijpen hou ik gewoon bij....

Het moet bij een hobby blijven, dus ik wil een plek waar we het met een aantal gasten samendoen, en elkaar kunnen helpen....Moet ook voor onbepaalde tijd zijn, en te betalen zijn...
Titel: Re: yamaha mt 09..
Bericht door: NielsG op 24 september 2013, 09:25:14
@Tim, helemaal mee eens en dat is onze insteek in eerste instantie ook !

@Bart dat is wel echt een stukje verderop, dan is het 'even erheen fietsen' idee wel een beetje weg ! Maar als het betaalbaar is dan kan het misschien wel een optie zijn.