YAMAHA MT-01 FORUM
Algemeen => MT01 nieuws => Topic gestart door: kowalski op 08 september 2015, 11:52:55
-
Via Bikkel tje, een vriend van me, kreeg ik deze link door:
http://www.vulcandrifterriders.com/forum/index.php?topic=36038.0 (http://www.vulcandrifterriders.com/forum/index.php?topic=36038.0)
Zou het echt? Of is dit weer een leuke photoshop, die gedoemd is een plaatje te blijven?
(http://4.bp.blogspot.com/-GK392LRBGaA/VLt-zLXtavI/AAAAAAAB4Ag/VEbuSfhH6ik/s1600/Yamaha%2BMT-0S%2B%2BMY-2016.jpg)
Vmax1700-blok? Wordt een leuk prijsje dan.
Greetz, kowalski.
-
Hey Jan,
Ziet er best gephotoshopt uit. Denk dat iemand creatief is bezig geweest.
Let vooral op de rare lichtval op het blok en pijpen, de aansluiting met de rijder (oa, bij de knieeen), de rare motion blur op de velgen, de korrel van omgeving en motor zelf, en het feit dat de motor te recht van opzij is gefotografeerd.
Denk dat dit een studioshot is, waar op geschetst is en die dan daarna in een echte omgeving is geplakt.
-
(http://4.bp.blogspot.com/-dzKa7goRdLU/VLt-yQe_SlI/AAAAAAAB4AY/7tH4nYXWJPw/s1600/Yamaha%2BMT-0S%2B%2BMY-2019.JPG)
Ja, dat zal vanaf deze installatie gemaakt zijn. Maar het feit dat er gekleid wordt om een tank-zit-combi te maken, lijkt toch te duiden op ontwikkelingen, niet? Poeh, van 90 naar 200pk...
Greetz, kowalski.
-
V-max blok, opzet van de MT.
Beetje doorontwikkeling van de Ronald Sands V-max.
:P Die wou wel sturen :P
-
V-Max heeft de aandrijving aan de linkerzijde. Wat moet Ik dan aan de rechterzijde met een ketting?
-
Dat is alleen maar een foto van onze achterbrug, net als de foto van het blok van de Vmax. Frame is m.i. nog niet ontwikkeld, behalve als photoshop. Had het Road Star Warrior blok de aandrijving ook niet links en wij rechts?
Elders op het net had een dealer in een Engels sprekend land tegen een klant gezegd, dat de nieuwe MT-01 het blok van de R1 zou krijgen.... Daar zitten we dan weer niet op te wachten, lijkt me.
Greetz, kowalski.
-
http://www.yamaha-motor.eu/it/prodotti/motocicli/mt/mt-10.aspx Je moet er van houden....MT-10 , 4 cylinder :(
-
Het wordt dus een YAMAHA MT-10........
https://youtu.be/JuZF11yuVzE (https://youtu.be/JuZF11yuVzE)
Of zoals ik in 2007 al voorspelde een MT-R1 8)
http://mt01.valenkamp.nl/index.php?topic=344.msg2322#msg2322 (http://mt01.valenkamp.nl/index.php?topic=344.msg2322#msg2322)
Ik vind hem zo wel aardig...............
(http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2016/MT10/950-75/2016-Yamaha-MT-10-EU-Tech-Black-Studio-002.jpg)
Hoef ik tenminste geen BMW S1000R te kopen.
Prijs in Nederland ~€16.500,-
-
O ja er komt ook nog een MT-03
(http://www.motomag.com/IMG/arton29264.jpg)
-
Ik ben er wel blij om.... ;D Zeker geen opvolger voor onze 01, die blijft uniek 8)
-
Heeft zelfs cruise control :o
(http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2016/MT10/950-75/2016-Yamaha-MT-10-EU-Night-Fluo-Detail-003.jpg)
-
Yep, alles zit erop en eraan!!!!!!!!
Ride by wire
ABS (3 standen)
Traction controle (3 standen)
Instelbare vering (3 standen)
Slipper koppeling en anti hop koppeling.
Schakelen zonder koppelen.
Cruise controle
etc. etc.
Lijkt me wel iets voor erbij.............. ::)
-
Mmmm, heeft wel iets ... twee dingen vind ik super: cruise control en tank van 17 liter.
-
Weer een "wustenkocher" erbij, een vier cilinder lijn. Mag ik even een teiltje ;)
-
Weer een "wustenkocher" erbij, een vier cilinder lijn. Mag ik even een teiltje ;)
helemaal mee eens ....
-
Ik niet.... Dit is het cross plane blok van de 2015 R1, aangepast voor de MT en daardoor (nog) meer koppel
in het laag en midden gebied. Met een paar goeie dempers klinkt dit heerlijk en zal het geen vervelende
beleving zijn gok ik. Ik vind alleen het uiterlijk (nog) niet zo geweldig.
Maar een big twin is het natuurlijk niet.
-
Zijn er al prijzen bekend van de MT-10?
-
Zijn er al prijzen bekend van de MT-10?
Even het hele topic lezen Gie!
Nederland ~€ 16.500,-
België ~ € 15.500,-
-
Hier geldt m.i. hetzelfde al bij die "nieuwe" 900:
Dan is 'ie opeens wel heel erg "grijs". Kortom 13 in een dozijn en in de categorie veilig ontworpen, geen risico's, geen uitdaging. Wordt wel een hele lange rij met steeds minder opwindende Yamaha's.... Jammer! >:(
-
Yep, alles zit erop en eraan!!!!!!!!
Ride by wire
ABS (3 standen)
Traction controle (3 standen)
Instelbare vering (3 standen)
Slipper koppeling en anti hop koppeling.
Schakelen zonder koppelen.
Cruise controle
etc. etc.
Lijkt me wel iets voor erbij.............. ::)
Maar het blijft een omgebouwde R1 en die zijn klein..................mij te klein :o
En natuurlijk twee cilinders te veel.............. >:(
En deze MT lijkt wel erg veel Kawasaki. :-[
Maar al dat moois en meer kan je ook ergens anders vinden en die heeft twee cilinders! :D
Dus ik vrees dat ik volgend jaar van merk ga wisselen, want deze fiets heeft alles wat een MT heeft en alles wat ik nu op een MT nog mis. ???
Nog even wachten en proefrijden 8)
-
Gisteren bij Keram (BMW) in Beek.
Daar de nieuwe R1200R maar eens goed bekeken, en ik moet de verkoper gelijk geven. Ze maken geen mooie motoren, maar ze rijden heerlijk.
-
Gisteren bij Keram (BMW) in Beek.
Daar de nieuwe R1200R maar eens goed bekeken, en ik moet de verkoper gelijk geven. Ze maken geen mooie motoren, maar ze rijden heerlijk.
BMW1200R heb ik moeten schrappen, want er kunnen geen twee boxermotoren in mijn aanhanger! >:(
-
Gisteren bij Keram (BMW) in Beek.
Daar de nieuwe R1200R maar eens goed bekeken, en ik moet de verkoper gelijk geven. Ze maken geen mooie motoren, maar ze rijden heerlijk.
BMW1200R heb ik moeten schrappen, want er kunnen geen twee boxermotoren in mijn aanhanger! >:(
::)
-
Yep, alles zit erop en eraan!!!!!!!!
Ride by wire
ABS (3 standen)
Traction controle (3 standen)
Instelbare vering (3 standen)
Slipper koppeling en anti hop koppeling.
Schakelen zonder koppelen.
Cruise controle
etc. etc.
Lijkt me wel iets voor erbij.............. ::)
Maar het blijft een omgebouwde R1 en die zijn klein..................mij te klein :o
En natuurlijk twee cilinders te veel.............. >:(
En deze MT lijkt wel erg veel Kawasaki. :-[
Maar al dat moois en meer kan je ook ergens anders vinden en die heeft twee cilinders! :D
Dus ik vrees dat ik volgend jaar van merk ga wisselen, want deze fiets heeft alles wat een MT heeft en alles wat ik nu op een MT nog mis. ???
Nog even wachten en proefrijden 8)
Draaien we de letters om en voegen we een K toe? En wordt het dan zwart of oranje?
Greetz, kowalski
-
Yep, alles zit erop en eraan!!!!!!!!
Ride by wire
ABS (3 standen)
Traction controle (3 standen)
Instelbare vering (3 standen)
Slipper koppeling en anti hop koppeling.
Schakelen zonder koppelen.
Cruise controle
etc. etc.
Lijkt me wel iets voor erbij.............. ::)
Maar het blijft een omgebouwde R1 en die zijn klein..................mij te klein :o
En natuurlijk twee cilinders te veel.............. >:(
En deze MT lijkt wel erg veel Kawasaki. :-[
Maar al dat moois en meer kan je ook ergens anders vinden en die heeft twee cilinders! :D
Dus ik vrees dat ik volgend jaar van merk ga wisselen, want deze fiets heeft alles wat een MT heeft en alles wat ik nu op een MT nog mis. ???
Nog even wachten en proefrijden 8)
Draaien we de letters om en voegen we een K toe? En wordt het dan zwart of oranje?
Greetz, kowalski
Warm! ;)
Maar hij is er nog niet, dus geen zwart en geen wit oranje!
-
Gaat de mt01 eruit wouter!!?? :o
-
Gaat de mt01 eruit wouter!!?? :o
Hij lult maar wat...die MT gaat nooit weg bij Wouter , komt er eerder 1 bij ;)
-
Dat past niet meer, :P dan moet er eerst een kind weg. ;)
-
Yep, alles zit erop en eraan!!!!!!!!
Ride by wire
ABS (3 standen)
Traction controle (3 standen)
Instelbare vering (3 standen)
Slipper koppeling en anti hop koppeling.
Schakelen zonder koppelen.
Cruise controle
etc. etc.
Lijkt me wel iets voor erbij.............. ::)
Maar het blijft een omgebouwde R1 en die zijn klein..................mij te klein :o
En natuurlijk twee cilinders te veel.............. >:(
En deze MT lijkt wel erg veel Kawasaki. :-[
Maar al dat moois en meer kan je ook ergens anders vinden en die heeft twee cilinders! :D
Dus ik vrees dat ik volgend jaar van merk ga wisselen, want deze fiets heeft alles wat een MT heeft en alles wat ik nu op een MT nog mis. ???
Nog even wachten en proefrijden 8)
Draaien we de letters om en voegen we een K toe? En wordt het dan zwart of oranje?
Greetz, kowalski
Warm! ;)
Maar hij is er nog niet, dus geen zwart en geen wit oranje!
Dan zal het ook deze niet zijn, schat ik zo.
(http://www.nieuwsmotor.nl/images/motornieuws/2015/11_november/2016_Moto_Guzzi_MGX21_Flying_Fortress.jpg)
Staat wel op mijn lijstje, samen met die zwarte oostenrijker en een Vmax. Blijft dromen, maar wel leuk.
Greetz, kowalski.
-
Dat past niet meer, :P dan moet er eerst een kind weg. ;)
Er gaat er binnenkort één verhuizen.............en dan komt er ruimte vrij in mijn garage! ;D
-
Deze dan?
(http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery_A-L_16/ducati_multistrada_endu_16_01.jpg)
-
De xdiavel. ???
-
Deze dan?
2e keus? ;)
-
De xdiavel. ???
Yep, deze graag maar Euro 23.000 past niet in mijn budget helaas
-
deze motor stond op de tweede plaats als ik geen mt01 had kunnen vinden.
-
deze motor stond op de tweede plaats als ik geen mt01 had kunnen vinden.
Bij mij ook, Joop. Vind het een prachtige fiets. Is in tegenstelling tot voorgaand lijstje nog enigszins bereikbaar. Alleen die tuba mag er af van mij. Daar zijn luidere alternatieven voor, al dan niet met bijbehorende ECU.
Greetz, kowalski
-
De xdiavel. ???
Yep, deze graag maar Euro 23.000 past niet in mijn budget helaas
Nop, dat is de Ducati Multistrada 1200 enduro! à € 24.190,-
Ik zou dan voor de Multistrada 1200 Pikes Peak gaan à € 27.790,- (wat een geld)
(http://www.ducati.nl/cms-web/fs//MediaGalleries/323/1/MediaGallery_1323774/MultistradaPP_2016_studio_B01_1920x1080.jpg/MultistradaPP_2016_studio_B01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpg)
Dit is de XDiaval
(http://www.ducati.nl/cms-web/fs//MediaGalleries/323/1/MediaGallery_1323685/XDiavel_2016_Studio_B01_1920x1080.jpg/XDiavel_2016_Studio_B01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpg)
Maar deze is voor mij te klein en te laag en heeft daardoor een verkeerde zithouding. >:(
-
Ik geloof dat ik de liefde voor deze Duc wel begrijp: De zithouding, de bergen twee cilinder nm's en pk's en een oneindige lijst van high-tech onderdelen/oplossingen....
-
Wat een prachtige fietsen passeren de revue :P :P :P
-
Wat een prachtige fietsen passeren de revue :P :P :P
Dat ding met die snavel aan de voorkant vind ik echt spuuglelijk, de Diavel is nog steeds een pracht fiets!
Alleen de prijs niet.... ???
-
Wat een prachtige fietsen passeren de revue :P :P :P
Allemaal tweede keus fietsen! :P :P :P
-
Wat een prachtige fietsen passeren de revue :P :P :P
Allemaal tweede keus fietsen! :P :P :P
Yep, helemaal eens ;)
-
Benieuwd wat het eindresultaat van onze Amerikaanse vrienden word.
(http://polaris.hs.llnwd.net/o40/vic/2016/img/root/ignition/bike.jpg)
http://www.victorymotorcycles.com/en-us/ignition (http://www.victorymotorcycles.com/en-us/ignition)
Blok mag luchtgekoeld, geometrie begint richting Europese standaard te gaan, nu de zithouding nog,
en een MT-waardige opvolger zou geboren kunnen worden :P
(wat is het toch met die Amerikanen en hun Schij****huis- zitpositie`s)
-
Benieuwd wat het eindresultaat van onze Amerikaanse vrienden word.
(http://polaris.hs.llnwd.net/o40/vic/2016/img/root/ignition/bike.jpg)
http://www.victorymotorcycles.com/en-us/ignition (http://www.victorymotorcycles.com/en-us/ignition)
Blok mag luchtgekoeld, geometrie begint richting Europese standaard te gaan, nu de zithouding nog,
en een MT-waardige opvolger zou geboren kunnen worden :P
(wat is het toch met die Amerikanen en hun Schij****huis- zitpositie`s)
Ik vinnum wel lekker!
Amerikanen moeten hun dikke buik, armen en benen kwijt en dat lukt niet met een normale zitpositie, denken ze.
Greetz, kowalski.
-
Zijn er al prijzen bekend van de MT-10?
Even het hele topic lezen Gie!
Nederland ~€ 16.500,-
België ~ € 15.500,-
Dat gaat um nooit worden, die durven bij Yamaha 16.500 ! ???
-
Max word wakker :P ;D
-
Max word wakker :P ;D
Ontwaakt uit de winterslaap door de zomerse wintertemperaturen. ;) Fijn je weer te horen.
-
Max word wakker :P ;D
Ontwaakt uit de winterslaap door de zomerse wintertemperaturen. ;) Fijn je weer te horen.
Beter laat dan nooit ;D
-
Zijn er al prijzen bekend van de MT-10?
Even het hele topic lezen Gie!
Nederland ~€ 16.500,-
België ~ € 15.500,-
Dat gaat um nooit worden, die durven bij Yamaha 16.500 ! ???
Is die recessie toch nog ergens goed voor..............
De MT-10 komt in mei naar Nederland en gaat dan net geen € 15.000,- kosten :o
-
Zijn er al prijzen bekend van de MT-10?
Even het hele topic lezen Gie!
Nederland ~€ 16.500,-
België ~ € 15.500,-
Dat gaat um nooit worden, die durven bij Yamaha 16.500 ! ???
Is die recessie toch nog ergens goed voor..............
De MT-10 komt in mei naar Nederland en gaat dan net geen € 15.000,- kosten :o
Om te janken :'(
-
Zijn er al prijzen bekend van de MT-10?
Even het hele topic lezen Gie!
Nederland ~€ 16.500,-
België ~ € 15.500,-
Dat gaat um nooit worden, die durven bij Yamaha 16.500 ! ???
Is die recessie toch nog ergens goed voor..............
De MT-10 komt in mei naar Nederland en gaat dan net geen € 15.000,- kosten :o
Om te janken :'(
Hoe duur kan plastic zijn :P
Ze zullen mij er in ieder geval nooit op zien, is tenslotte een "Wurstenkocher" :P
Dan maar uitwijken naar een Fransoos ;D
(http://myalbum.com/photo/mNe4gEaTPS5U/540.jpg)
-
De voortzetting van Wakan.......in Frankrijk heet dus Avinton. Of daarmee dan de betrouwbaarheid van die HD blokken nu een stuk beter wordt, maar dat geeft ook niet.......... ze zien er mooi uit.
Vooral deze........net een MT10 :P
(http://moto.zombdrive.com/images/avinton-3.jpg)
Maar voor degene die van een beetje herrie houden...........
Een inlaat klep vlak onder je snufferd :o 8)
(http://1.bp.blogspot.com/-0AE9gO3rSA0/UQYIRrKZ-oI/AAAAAAAABWQ/Y3V_T-fReb0/s1600/avinton-motorcycles+ex+wakan+carb.jpg)
O ja, nog even de prijs van al dit moois begint bij €40.000,-
-
(http://myalbum.com/photo/mNe4gEaTPS5U/540.jpg)
Ik vind 't wel een mooie fiets, maar dat groot stuk plastic recht omlaag onder het zadeltje doet me denken aan:
(http://www.batavusbromfiets-club.nl/Magneet%20Thunderbird%2050-3%20ontvangen%20van%20Henk%20Portengen%20-1-.jpg)
Die lucht inlaatkleppen stonden bij de Wakan recht omhoog, kon je onder het rijden nog eens in z'n hart kijken, als je 'm de sporen gaf. ;)
-
(http://myalbum.com/photo/mNe4gEaTPS5U/540.jpg)
Ik vind 't wel een mooie fiets, maar dat groot stuk plastic recht omlaag onder het zadeltje doet me denken aan:
(http://www.batavusbromfiets-club.nl/Magneet%20Thunderbird%2050-3%20ontvangen%20van%20Henk%20Portengen%20-1-.jpg)
Die lucht inlaatkleppen stonden bij de Wakan recht omhoog, kon je onder het rijden nog eens in z'n hart kijken, als je 'm de sporen gaf. ;)
Toch een mooi plekje om een brandstoftank te verstoppen :)
Qua design echt mooie fietsen, de prijs is een andere :-[
Ik hoef me er nu noch niet druk om te maken, de mijne heeft pas 45K gelopen. nog 150K te gaan :)
Dattie op een MT-10 lijkt.........
Je bedoelt denk ik dat een MT-10 op een Avinton lijkt ?
Het blok is voor mij het belangrijkste punt van motorbeleving, nee ik wordt niet zweverig :P
Dat gaat een 3 of 4 in lijn, incl de crossplane, niet voor elkaar krijgen.
-
Vandaag naar de motor beurs geweest en daar stond de nieuwe MT01!
Een echte YAMAHA twee cilinder! 8)
Ik vind het ontwerp erg geslaagd, vooral de teller. ;D
Mar hij is een beetje klein :'(
(https://myalbum.com/photo/GmRd64gBIres/360.jpg)
(https://myalbum.com/photo/6WBx1Lq4TsPq/360.jpg)
(https://myalbum.com/photo/vIKBgSJ7gLhh/360.jpg)
En de prijs voor dit moois €12.000,-
-
Die stond bij Goedhart volgens mij. Zag hem vorige week zaterdag. Kies ik toch liever voor de MT-09 Street Tracker.
Greetz, kowalski.
-
:-\
Nee, ik vind het helemaal niets.
-
BMW te vroeg gekocht, Wouter ;)
-
je komt een liter motorinhoud tekort Wouter :P
-
BMW te vroeg gekocht, Wouter ;)
Neen, helemaal niet! Ik had vorig jaar bijna een tweede gekocht, maar ze pasten niet in de aanhanger ;)
je komt een liter motorinhoud tekort Wouter :P
Ja, een liter te weinig, maar zo'n MT07 rijdt wel verschrikkelijk fijn. ;) En ik vind deze er wel erg retro uit zien 8)