YAMAHA MT-01 FORUM
Algemeen => Stel je voor... => Topic gestart door: Rider op 09 maart 2007, 19:51:12
-
Een jaar of 10 geleden heb ik “terug” de motor microbe te pakken gekregen en beginnen rijden met een Bandit. Daarna werd het een Fazer 1000 waar ik 5 jaar mee gereden heb. Zeer goed machien maar op t’laatste was ik hem beu.
Op een mooie dag leerde ik iemand kennen die maniakaal moto’s verbouwd. Meestal Harley’s maar zijn passie is in alle geval “V-twins”. Hij had zich daarom gewaagd aan het verbouwen van een MT-01 en dat resultaat vond ik prachtig.
Er is vanalles aan veranderd, het blijft een MT-01 en toch is het “iets” anders.
Die moto moest ik hebben want dat “ding” wilde ik berijden dus kocht ik hem. Er moest nog wat aan veranderd worden zoals pinkers, spiegeltje opzetten, een bagagerek voor de “toekomstige motorreizen”.
Ik volgde ondertussen natuurlijk al een tijdje jullie “forum” en werd een beetje bang toen ik de topics las over snelheid, powercommanders enz., komende van mijn Fazer wist ik natuurlijk wel dat het nu een beetje rustiger zou worden maar toch……….
In alle geval, nu ik met mijn 01 rijdt is dat allemaal weg. Zoals al verteld is kunt ge dit machien totaal niet vergelijken met iets anders. Kortweg, met een MT kun je niet rijden zoals op een racer en vice versa (t’zou trouwens heel debiel overkomen moest ge een racemachine in het lage toeren gebied zien voorbijtjokken)
Ik kan nu al met zekerheid zeggen dat ik van elke seconde zal genieten als ik mijn MT-01 start, ermee rijd tot de moment dat hij stilligt
Foto's te bekijken op http://users.fulladsl.be/spb5521/
-
Welkom! Prachtige fiets!
Groet,
Marco
-
Mooi ding, vooral dat geel !!! De groeten van die andere gele MT, Karel
-
Welkom Rider!
Strakke fiets. Ik zou het sleuteltje niet in het kontakt laten zitten :wink: Ik zie dat de luchtgeleider links om de achterste cylinder geforceerd te koelen, ontbreekt. De achterste cylinder krijgt het altijd extra warm omdat hij in de warme lucht van de voorste zit dus is wat extra koeling geen overbodige luxe. Je kunt altijd nog het setje van GSG erop zetten.
-
Staat er ondertussen al terug op.
Bedankt voor de tip Emiel
-
Een prachtige brommer.
Ik zou nog proberen dat rechter zijkapje eraf te halen.
-
mooi exemplaar!
zijn de luchthappers verkrijgbaar als after-market accessoire, of zijn deze eigenbouw?
blackbuell.
-
De Luchthappers zijn eigenbouw.
-
En die uitlaten? Welk merk zijn die, en leveren die nog extra vermogen op?
-
Het merk van de uitlaten weet ik niet.
Er staat niets op maar ik zal eens navraag doen bij de ombouwer.
Of de motor daardoor meer pk's heeft weet ik eigenlijk ook niet.
Toen ik hem kocht vertelde de verkoper me dat doordat de uitlaatbochten dikker van diameter en de exup klep verwijderd is, de motor beter kan "ademen" en hij daardoor meer pk's zou hebben.
Of dat waar is kan ik niet zeggen. Voor mij trekt hij in allle geval hard genoeg op.
Er stond toen ik hem kocht een kleiner kettingtandwiel vooraan op. (1 tand minder) daardoor trok hij iets sneller op.
Maar inmiddels heb ik terug het originele geplaats want het nadeel was dat ik daardoor een foute km-teller aflezing te zien kreeg.
Met het originele tandwiel vind ik nog steeds dat de motor goed optrekt.
Als het PK-vermogen een criteria was voor deze moto had ik wel iets gekocht.