YAMAHA MT-01 FORUM
Algemeen => Overig => Topic gestart door: deboer op 14 maart 2007, 09:02:58
-
Afgelopen zondag gesproken met een BMW rijder die verlekkerd om mijn MT heen liep 8) . Vondt het een geweldig ding maar ja.......de BMW gaat volgens hem langer mee :? .
Dit bracht mij bij mijn vraag..........Hoe zit het met de betrouwbaarheid ? en hoeveel km hebben jullie al gereden ?
Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad.......
-
13000 probleemloze kilometers. Doordat alles open is, zul je wel eerder vervuiling en/of pekelaanslag krijgen. Een motor met kuip blijft over het algemeen langer mooi. Maar verder staat Yamaha niet bekent om inferieure kwaliteit. En Corrosion block doet wonderen :-) (Zie enkele berichten hierover).
En aan de BMW-rijder: liever een motor met een vlekje dan een BMW met olieverbruik.... Trouwens de opmerking van die man getuigt van een mate van arrogantie die wel typerend is voor die upperclass :-)
De goeden buiten beschouwing gelaten.
-
Ik moet bekennen dat ik, zodra er gepekelt is, niet met de MT op straat kom. Dus daar heeft ie al geen last van.
En verdere "vlekjes" krijgen bij mij ook niet veel kans.( toch maak ik altijd nog zo'n 10 duizend fun 8) kiliometers per jaar)
De BMW van meneer was trouwens een 1150R, dus ook een naked bike en netjes vondt ik hem al helemaal niet meer :wink: De MT stond er heftig naast te blinken.
Zijn er nog mensen met meer ervaring en kilometers dan Emiel ?
-
Al dik 17000 km zonder problemo....
En zoals emiel al zegt, ze verbruiken of lekken olie....
Tevens vorig jaar een stuk gelezen over die nieuwe BMW r 1200 s sportmotor dat deze na 50000km een nieuwe blok nodig had vanwege interne slijtage...
Tevens ken ik maar zat BMW rijders en die hebben al meer problemen gehad en terug naar de dealer gemoeten zonder dat mijn MT-01 ook maar 1 ding heeft gemankeerd......
Dus wat mij betreft allemaal de kift , afgunst hahahaha. :P :P
-
16.000 km zonder enig probleem.
Ik zie trouwens ook niet goed in hoe zo een immens blok problemen zou geven!
Tevens heb ik voorheen een kleine 80.000 probleemloze yamaha-ervaring: 25.000 met een FZR600R en 55.000 met een XJR1300.
Ieder merk heeft zijn voor- en tegenstanders. BeëMmers zien echter heel dikwijls zichzelf als übermensch en hun machine als übermotorrad.
Ik heb er nog nooit één gehad, dus ik kan er niet over meespreken.
-
Ben nog redelijk nieuw op de MT-01 maar heb op twee weken toch al een 2500km in de kuiten, uiteraard probleemloos. Daarvoor 3,5 jaar met de Yamaha Bulldog door weer en wind in alle seizoenen en goed voor 65.000km pure fun, nooit problemen gehad op een nieuwe batterij na. Wel mooi aan d onderhoudschema's gehouden. Ben ook geen echte reiziger dus bij allemaal woon-werk. En ik hoop van de MT minstens hetzelfde !! :twisted: :twisted: :twisted:
Greetz,
Gie
-
Topic heeft het opvoeren van je MT-01 geen consequenties voor de duurzaamheid van de motor ?
Ik vind het frapant dat er na het tunnen (ook met de bekende stage pakketten) toch wel degelijk uitval problemen zijn, haperingen, etc. Terwijl ik na 44000 Km op de teller dit nog niet ondervonden heb. Ook accu's die het snel begeven. Ik heb namenlijk mijn accu na 44000 Km nog niet vervangen.
-
Meestal bij tune gaat er materiaal in die een langere levensduur heeft, maar dat merk je nog lang niet bij 44000 hor, bij een opgeboord blok na 2ton ongeveer attans zegt tuner.
-
Topic heeft het opvoeren van je MT-01 geen consequenties voor de duurzaamheid van de motor ?
Ik vind het frapant dat er na het tunnen (ook met de bekende stage pakketten) toch wel degelijk uitval problemen zijn, haperingen, etc. Terwijl ik na 44000 Km op de teller dit nog niet ondervonden heb. Ook accu's die het snel begeven. Ik heb namenlijk mijn accu na 44000 Km nog niet vervangen.
Het Klopt wel maar ook weer niet Max!
Goed tunen en vooral ongewijzigd uitgevoerd geeft geen problemen. Het gaat echter mis als mensen zelf gaan "tunen"=experimenteren zonder ook maar een beetje kennis van motoren te hebben.
Wanneer je echter extreem gaat tunen dan heb je gelijk, dat bekort de levensduur van de motor aanzienlijk.
Vuist regel; het percentage waarmee je het vermogen toe laat nemen bekort je ook de levensduur.
Maar de rijstijl van de bestuurder heeft een veel grotere invloed op de levensduur van je motor en dus ook op je accu ;)