YAMAHA MT-01 FORUM
Algemeen => Overig => Topic gestart door: ArtStudioG op 17 mei 2016, 21:13:11
-
Collega's, heeft er iemand (negatieve) ervaring met een stage 2 in het hooggebergte?
-
Voor zover ik weet niet als je met ecu2 alleen rijd. Als je met powercommander, rapid bike of andere electronische toevoegingen rijd kan het volgens mij wel wat problemen geven met je brandstof luchtverhoudingen. But correct me if i am wrong ;)
-
Ja, ik :( met mijn RP18, stage 2 uitlaat, ECU 3 en PC! Sloeg steeds af. jaar later airbox eruit gehaald, K&N filters erop en toen werd het minder maar was nog niet over. vorig jaar na ombouw stage 3 kwam het weer erger terug, met name op hoogte bij lage snelheid. PC los gekoppeld en toen werd het beter.het jaar dat ik met de RP12 stage 2, zonder PC in Italië was heb ik eigenlijk geen problemen gehad. In Duitsland zijn er op dit moment ook mensen die problemen hebben dat de motor sterk in toeren terug valt of zelfs uitvalt. Zijn bijna allemaal mensen die de stage 2 flash hebben! Lambda sonde is er niet meer of word niet herkend dus de ECU regelt niks meer bij.
-
Met ECU2 + PowerCommander geen problemen gehad in de Franse Alpen
-
Ik heb tijdens mijn vakanties de hoogste cols beklommen. In de Pyreneeën, Dolomieten en de Franse Alpen geen problemen gehad.
-
Ik heb nog steeds problemen, met het regelmatig afslaan van mijn MT. >:(
ECU2 - PC5 - 2 lambda sondes!
Op zich werkt het systeem prima totdat MT goed warm is en je een lange afdaling maakt en de motor als rem gebruikt.
Als je dan de koppeling knijpt, valt het motortoerental te ver terug 500 t/m en slaat dan soms af. >:(
Koppelings schakelaar al vervangen, geen resultaat.
Wat iets verbetering geeft is 98 benzine tanken.
Eerst maar nieuwe lambda sondes halen. ;D
-
Ik heb nog steeds problemen, met het regelmatig afslaan van mijn MT. >:(
ECU2 - PC5 - 2 lambda sondes!
Op zich werkt het systeem prima totdat MT goed warm is en je een lange afdaling maakt en de motor als rem gebruikt.
Als je dan de koppeling knijpt, valt het motortoerental te ver terug 500 t/m en slaat dan soms af. >:(
Koppelings schakelaar al vervangen, geen resultaat.
Wat iets verbetering geeft is 98 benzine tanken.
Eerst maar nieuwe lambda sondes halen. ;D
Is jouw probleem niet begonnen nadat je de PC3 vervangen hebt door de PC5 + lambda sensors?
-
Ik heb nog steeds problemen, met het regelmatig afslaan van mijn MT. >:(
ECU2 - PC5 - 2 lambda sondes!
Op zich werkt het systeem prima totdat MT goed warm is en je een lange afdaling maakt en de motor als rem gebruikt.
Als je dan de koppeling knijpt, valt het motortoerental te ver terug 500 t/m en slaat dan soms af. >:(
Koppelings schakelaar al vervangen, geen resultaat.
Wat iets verbetering geeft is 98 benzine tanken.
Eerst maar nieuwe lambda sondes halen. ;D
Is jouw probleem niet begonnen nadat je de PC3 vervangen hebt door de PC5 + lambda sensors?
Nee. Ik had er ook al last van met de enkele stage 2 set. Maar ik ga nu een kleine modificatie op mijn PC5 maken zodat hij beter werkt vanaf 500 t/m. Ik hoop dat de Lambda sondes hun werk dan goed kunnen doen.
-
Ik heb nog steeds problemen, met het regelmatig afslaan van mijn MT. >:(
ECU2 - PC5 - 2 lambda sondes!
Op zich werkt het systeem prima totdat MT goed warm is en je een lange afdaling maakt en de motor als rem gebruikt.
Als je dan de koppeling knijpt, valt het motortoerental te ver terug 500 t/m en slaat dan soms af. >:(
Koppelings schakelaar al vervangen, geen resultaat.
Wat iets verbetering geeft is 98 benzine tanken.
Eerst maar nieuwe lambda sondes halen. ;D
Is jouw probleem niet begonnen nadat je de PC3 vervangen hebt door de PC5 + lambda sensors?
Nee. Ik had er ook al last van met de enkele stage 2 set. Maar ik ga nu een kleine modificatie op mijn PC5 maken zodat hij beter werkt vanaf 500 t/m. Ik hoop dat de Lambda sondes hun werk dan goed kunnen doen.
Wouter, ik heb hetzelfde meegemaakt en uiteindelijk heeft Van Meel mijn TPS vervangen. Sindsdien en zo'n 15.000km later, niet meer gehad.
@de rest: ik heb de volledige stage 2 maar geen power commander. Ik vertrek volgende week naar Zwitserland & Oostenrijk (en hopelijk ook de Stelvio als we daar dan toch in de buurt zijn), samen met 2 gummikoeien (lees: BMW's). De dokter heeft me (met enige tegenzin/twijfel) toch weer voor een half jaartje goedgekeurd voor de motor en - zolang het nog kan - ga ik daar dik van profiteren. Het zullen geen wilde avonden worden maar toch wel zeven heerlijke motordagen. En die wil ik natuurlijk ten volle kunnen beleven, vandaar mijn vraag in dit topic.
-
Dan zijn we benieuwd hoe jouw ervaringen worden, met de ECU2. Je ziet hierboven dat het heel divers is.
Nog veel plezier in de bergen.
-
Geniet ervan Gie. Veel plezier en kijk uit met je rug. ;)
-
Tja, dat had ik ook gedacht dat het wel eens in de TPS zou kunnen zitten, maar die heb ik dus ook al eens gewisseld Gie! :'(
Maar ik kom er achter waar het aan schort! >:(
Mijn zoon rijdt trouwens ook MT met stage 2 en die heeft ook nergens last van! :o
Veel plezier in de bergen Gie en geniet ervan.
-
Mijn zoon rijdt trouwens ook MT met stage 2 en die heeft ook nergens last van! :o
Ja, dat is de MT die ik mee naar Italie genomen heb , voordat ik hem aan je zoon verkocht heb ;) Die loopt echt perfect !!! Ondanks dat sommige mensen vonden dat ik hem slecht behandeld had door die uitlaten te laten gloeien 8)
https://www.youtube.com/watch?v=ewLXEmGrbe4
-
Veel plezier in Oostenrijk en Zwitserland Gie !!! 8)
@de rest: ik heb de volledige stage 2 maar geen power commander. Ik vertrek volgende week naar Zwitserland & Oostenrijk (en hopelijk ook de Stelvio als we daar dan toch in de buurt zijn)
Let wel op met je Stage 2 !!!! Met name in Zwitserland want je pleegt daar een milieu delict met je Stage 2 ! :( Ik heb tot nu toe Zwitserland gemeden. Als je opvalt en je word aan de kant gezet dan loopt de boete op tot een paar duizend Zwitserse francs :(
-
Mijn zoon rijdt trouwens ook MT met stage 2 en die heeft ook nergens last van! :o
Ja, dat is de MT die ik mee naar Italie genomen heb , voordat ik hem aan je zoon verkocht heb ;) Die loopt echt perfect !!! Ondanks dat sommige mensen vonden dat ik hem slecht behandeld had door die uitlaten te laten gloeien
Daar kunnen die Akras best tegen. 8) Waar ik me wel over verbaasde is hoe jij in godsnaam de hele EOD plus je vakantie met een 180/50 achterband hebt kunnen rijden. Want het blok liep/loopt dan goed, maar die MT reed voor geen meter! ;)
-
Veel plezier in Oostenrijk en Zwitserland Gie !!! 8)
@de rest: ik heb de volledige stage 2 maar geen power commander. Ik vertrek volgende week naar Zwitserland & Oostenrijk (en hopelijk ook de Stelvio als we daar dan toch in de buurt zijn)
Let wel op met je Stage 2 !!!! Met name in Zwitserland want je pleegt daar een milieu delict met je Stage 2 ! :( Ik heb tot nu toe Zwitserland gemeden. Als je opvalt en je word aan de kant gezet dan loopt de boete op tot een paar duizend Zwitserse francs :(
Voor de Akras heb ik een Europees keuringsattest en de dempers (lange slackeaters) zitten er ook al in. Vind er geen bal aan, nu hoor ik mezelf bijna niet meer ;-) Gelukkig is het maar voor een kleine 10 dagen en gaat de boel weer open (lees: knallen). Voor de rest neem ik wel het risico in Zwitserland, is veel te mooi om te mijden.