YAMAHA MT-01 FORUM

Algemeen => Over dit forum... => Topic gestart door: marco op 02 mei 2006, 11:27:45

Titel: Gallery
Bericht door: marco op 02 mei 2006, 11:27:45
Op verzoek een Album/gallery optie in het BB gezet. Enige nadeel: je MOET de subSilver template selecteren in je Profiel. Ik zal het een en ander nog verfraaien, maar mocht je wat plaatjes willen plaatsen: help yourself.

Een verzoek, houd de plaatjes zo klein mogelijk. Veel ruimte heb ik nl. niet op mijn server.

Groeten,
Marco
Titel: Gallery
Bericht door: marco op 17 mei 2006, 10:40:26
Maarrehhh... waar blijven jullie pics?
Titel: Gallery
Bericht door: Georgie op 17 mei 2006, 14:57:26
(http://www.raptorsandrockets.com/images/MT01%20still%201.JPG)
op deze manier dan ?
Titel: Gallery
Bericht door: Georgie op 17 mei 2006, 14:58:52
(http://www.vehicules-occasions.online-idf.com/motos-occasions/photos/yamaha/mt-01-1700/65-2.jpg)
zo gaat ie goed
Titel: Gallery
Bericht door: Georgie op 17 mei 2006, 15:00:01
en eentje om te af te leren  :lol:
(http://www.vehicules-occasions.online-idf.com/motos-occasions/photos/yamaha/mt-01-1700/65-3.jpg)
Titel: Gallery
Bericht door: Jehue op 17 mei 2006, 21:54:26
(http://home.wanadoo.nl/jhunestein/MT-01/DSCN0196a.JPG)
(http://home.wanadoo.nl/jhunestein/MT-01/DSCN0198a.JPG)
Titel: verbouwing
Bericht door: eliminator 44 op 19 mei 2006, 22:14:33
(http://img20.imageshack.us/img20/5228/rimg21444dx.jpg)
(http://img253.imageshack.us/img253/392/rimg21468qv.jpg)
Titel: Re: verbouwing
Bericht door: Jehue op 19 mei 2006, 22:36:22
Citaat van: "eliminator 44"
(http://img20.imageshack.us/img20/5228/rimg21444dx.jpg)
(http://img253.imageshack.us/img253/392/rimg21468qv.jpg)


Zo, jij hebt die flex zeker gebruikt op je uitlaat???

Wat heb je er eigenlijk mee gedaan? :lol:
Titel: verbouwing
Bericht door: eliminator 44 op 20 mei 2006, 20:44:57
Hallo,

Ik vond de achterkant te breed. Dempers, zwarte plasic omhulsels, achterlicht, spatbord en nog wat delen heb ik verwijderd. eerst een mal gemaakt en van polyester een nieuw kontje om de electronica onder het zadel te beschermen. Daarna de originele uitlaat bij het 2-1 deel doorgeflext en na de Exup klep, alles naar buiten gedraaid en laten lassen. De demper is van een warrior. Uit mekaar geflext, 20 cm ingekort, dikkere pijpen erin en weer in mekaar laten lassen. Helaas, is het geluid als origineel en ik was al bang dat ik oordopjes moest gebruiken. Dus waarschijnlijk wordt ie nog eens geopereerd. Inmiddels heb ik ook een idee voor een uitlaat a la Buell. Ik zal nog eens kijken voor duidelijkere foto's, op deze zie je nog niks.

Groet Jo.
Titel: Gallery
Bericht door: brandenburg op 28 mei 2006, 11:04:18
probeer hier nog steets een foto te plaatsen maar niks lukt wie geeft even goede uitleg
ik ben geen pc nurd
Titel: Gallery
Bericht door: marco op 28 mei 2006, 20:45:21
Druk eens op Album icoontje rechtsbovenin en kies voor User Galleries, dan kun je een plaatje uploaden....

Groet,
Marco
Titel: Gallery
Bericht door: em(t01)iel op 09 juni 2006, 18:21:21
Bij deze een paar foto's van het beest :-)

http://home.kabelfoon.nl/~ehazelho/
Titel: het beest van Emiel
Bericht door: Arjen op 09 juni 2006, 18:43:42
Ziet er waanzinnig goed uit zeg! Je hebt duidelijk verder gekeken dat het Yamaha accesoire boekje. Heb ik overigens goed gezien dat:

-je de ketting beschermer hebt gekortwiekt?
-je de remleidingen hebt gewijzigd?
-je de alukleurige kappen van de voorvork hebt gehaald?
-je het stroomlijnscherm onder het blok hebt verwijderd?
-etc.etc.

In andere woorden duidelijk een custom... Kun je er wat meer over vertellen?
Titel: nieuwe uitlaat/olietankje
Bericht door: eliminator 44 op 02 mei 2007, 22:16:49
Hallo mensen,

Na dik 4 maanden, een lege beurs en een zenuwinzinking nabij, heb ik vandaag de 2de proefrit gemaakt. Hij start al normaal  ( zekering kapot) en de olie stroomt er ook al niet meer uit.   :lol:  Hij druppelt er nou uit. :? Met wat afdichtringetjes en wat vloeibare pakking is het leed weer geschied. (hopenlijk).En nog effe afstellen op de testbank.Hier enkele fotootjes.

(http://i121.photobucket.com/albums/o237/eliminator44/P1010989.jpg)

(http://i121.photobucket.com/albums/o237/eliminator44/P1010987.jpg)

(http://i121.photobucket.com/albums/o237/eliminator44/P1010988.jpg)
Titel: Gallery
Bericht door: marco op 03 mei 2007, 07:40:50
Ziet er bijzonder uit! Toch ook de uitlaat weer wat veranderd? Nou, welkom terug zou ik zeggen na je zenuwinzinking!  :?
Titel: Gallery
Bericht door: eliminator 44 op 03 mei 2007, 21:20:16
Hallo Marco,

Ja er hangt weer een nieuwe ernaast/eronder. Was ik al altijd van plan, maar doordat de veranderplannen in de vorige winter ook al uitliepen, heb ik als noodoplossing toen een demper er naast gehangen. Dat ging vlugger dan een komplete  nieuwe uitlaat te maken.
 Nu ie weer kodoo"t , ben ik er weer bovenop. :wink:
Titel: Gallery
Bericht door: Big Smile op 03 mei 2007, 22:49:13
Ziet er goed uit, vooral die uitlaat!!!  :)

Je fiets ziet er nu heerlijk kaal uit!  Super!  :)

Eigenlijk jammer dat je die olie tank weer in het zicht gebouwd hebt, kon je hem niet onder je zadel kwijt?

Je moet trouwens gaan stoppen met verbouwen, als de mensen gaan vragen welk type Buell dat is.  :lol:  :lol:  :lol:

Groetjes,

Big Smile
Titel: Gallery
Bericht door: Snelle snip op 04 mei 2007, 07:54:21
Heel mooi werk!
Maar ik heb toch dezelfde ................. kleur  :D
Titel: Gallery
Bericht door: em(t01)iel op 04 mei 2007, 08:43:23
Aan het blok is te zien dat dit ooit een MT01 was ;-) Ziet er bruut uit. Zijn de uitlaatbochten ook aangepast?
Titel: Gallery
Bericht door: eliminator 44 op 04 mei 2007, 16:34:49
@Big Smile: Onder het zadel is alles nog orgineel, dus volgepropt.  Inmiddels is er  een beetje plek waar de Exup-motor zit. Aan het begin van het zadel, eind tank, echter dan moet de accu weer verhuizen onder de tank. Dan weet ik niet of  plek genoeg is . 2,8 liter  olie is best veel, en de hitte die van de olie afkomt geeft waarschijnlijk problemen met de elektronica (ecu). Zal ik van de zomer  eens diep over nadenken.

@ Em(t01)iel:  De bochten zijn ook nieuw. Tevens is er een  soort adapterstuk tussen de voorste cylinder en de bocht verdwenen. De exupklep is verdwenen, wat zeker ten kosten is gegaan van het koppel. Volgens een tuner , die op de testbank met de exupklep geexperimenteerd heeft zou de open klep zo'n 10 tot 15nm minder opleveren. Eens kijken als alles afgesteld is hoe ie rijdt, anders moet ik komende  winter het koppel weer wat opkrikken. :lol:

Ondanks alle gepruts is het onmiskenbaar nog  steeds een Mt. Aan het design zal ik voor de rest ook niets meer veranderen, bevalt me prima. Alleen nog een ander kleurtje en de tank vergroten.
Titel: Gallery
Bericht door: Big Smile op 04 mei 2007, 22:33:49
Een platte olietank moet toch wel onder je zadel zijn te maken, in de ronding van je spatbord of misschien een duotank in die "hamsterkooitjes" onder je zadel.  :lol:  :lol:  :lol:
De wamte afgifte van je originele uitlaten onder je zadel was toch ook niet mis, en anders mischien geheel naar achteren onder je zadel naar je "hanschoenenvakje".
Heb je in iedergeval komende winter ook nog wat te flexen.  :wink:

Heb je trouwens je originele ECU nog, of is het een stage2 ECU dit i.v.m. het ontbreken van exup en kat?

Groetjes Big Smile
Titel: Gallery
Bericht door: eliminator 44 op 05 mei 2007, 14:57:32
Hallo Big Smile,

Onder mijn zadel heb ik met moeite een plekje kunnen vinden voor het slot. In de "hamsterkooitjes", passen ook geen 3 pakken melk. Onder de tank zou kunnen, maar dan heb ik een  probleem met  de carterontluchting en tevens weet ik niet of de oliepomp sterk genoeg is, die moet  dan flink omhoog pompen.
 In de buurt waar nou de accu zit lijkt me nog het minste problemen op te leveren. Ik zal  eerst eens flink gaan kodoën, tegen de kerst is me wel iets te binnen geschoten. :lol:
Ps.Ik ben nou nog bezig om een plekje te vinden voor een oliekoeler.
Titel: Gallery
Bericht door: em(t01)iel op 05 mei 2007, 23:57:23
Dat het uitschakelen van de Exup-klep NM's vreet dat is bij mij ook geconstateerd. Nu met exup klep ingeschakeld, Powercommander, Akra's en "Slack-eater (zie Duits forum)" is er nu 182 Nm gemeten! (Dit als referentie).
Titel: Gallery
Bericht door: Big Smile op 06 mei 2007, 02:44:59
Hallo sleutelaars,

Even wat theorie:

Korte uitlaat (geen demping) - uitlaat heeft geen invloed op motorkarakter
Lange uitlaat (demping) - koppel (trekkracht) bij lagere toerentallen neemt toe, maar eindvermogen bij hoge toerentallen neemt af!

De Exup-klep dient als eerste om de demping te vergroten en dus ook het koppel bij lage toerentallen (tot 2500 rpm) te verhogen.
De exup-klep sluit namelijk bij lage toerentallen (en dient zo als een tweetraps uitlaatklep) zodat de druk van de uitlaatgassen langer op je zuiger behouden blijft en hierdoor je koppel toe neemt.
Nadeel is echter; het slechter aanspreken (gasreactie) van je motor.

Als je de Exup-klep nu open zet is het enige wat je bereikt een lager koppel bij lage toerentallen! :wink:

Bij een Stage2 (heeft geen Exup-klep meer) hebben ze dit verbeterd door de brandstof inspuiting en de ontsteking aan te passen (ECU2)!!!

En omdat een Stage2 uitlaat een grotere diameter heeft en minder demping, kan het maximum toerental en het eindvermogen ook toenemen!  :)

De tweede reden waarom de exup-klep wordt geplaatst is namelijk om de motor aan de emissie eisen te laten voldoen. (CO en geluid)
En dit is dan ook de reden dat een MT01 met Stage2 wel tien keer beter rijdt maar niet goed gekeurd is voor op de weg.  :lol:  :lol:  :lol:

Groetjes Big Smile  :)
Titel: Gallery
Bericht door: kappie op 25 februari 2008, 17:49:18
[albumimg]143[/albumimg]
Titel: lekker kontje
Bericht door: kappie op 25 februari 2008, 17:53:09
[albumimg]144[/albumimg]
Titel: Gallery
Bericht door: eliminator 44 op 11 april 2008, 22:09:13
Ik heb weer wat geprutst van de winter.

(http://i121.photobucket.com/albums/o237/eliminator44/P1060454.jpg)

(http://i121.photobucket.com/albums/o237/eliminator44/P1060451.jpg)

De demper is een ingekorte Remus revolution met uitneembare db killer, bochten zijn weer kompleet nieuw. De stalen olieleidingen heb ik vervangen door flexibele leidingen van Goodridge. Verder zijn er weer diverse orginele delen in de doos beland.
Titel: Gallery
Bericht door: Big Smile op 12 april 2008, 14:16:21
@ eliminator 44

Mooie bochtjes hoor!  :shock:
Bijna net een stage 2
Het ziet er zeer strak en "naked" uit!

Nu heb je wel dat rempotje van je achterrem vervangen maar nog niet die urinebekertjes aan je stuur.
Iets voor de komende maanden misschien?

Groetjes
Big Smile  :)
Titel: Gallery
Bericht door: eliminator 44 op 13 april 2008, 22:21:20
Citaat
Bijna net een stage 2


Daar heb ik niet naartoe gewerkt, was toeval. Ik heb eerst de achterste bocht gemaakt, daarna de voorste en aangezien ze even lang moeten zijn, kreeg die voorste die rare bocht erin. Dit is alleen te voorkomen als de bochten bij mekaar komen in de buurt van de krukas. Die routing, net als orgineel, vind ik nog steeds het mooiste, maar dan moest ik de demper te veel inkorten. Dan bleef er niet veel  meer van over.


Citaat
Nu heb je wel dat rempotje van je achterrem vervangen maar nog niet die urinebekertjes aan je stuur.

Klinkt misschien raar, maar ik vind de plastic bekertjes niet vies, daarom laat ik ze erop zitten.

Dat met de bochten uit een stuk laten buigen is trouwens niet gelukt. De fabriek is gemoderniseerd en heeft nu robots. Ik heb maar alles van lasbochten gemaakt en later flink gepolijst. :cry:
Titel: Gallery
Bericht door: marco op 01 mei 2008, 20:45:40
Hey Jo, mooi stukkie werk! Naakter en naakter zo te zien! Denk toch dat je een nieuwe type-naam moet verzinnen...  :wink:

Groet,
Marco
Titel: Gallery
Bericht door: eliminator 44 op 01 mei 2008, 21:29:06
Hallo Marco,

Je moet toch wat doen om de winter door te komen.
Er kan niet meer veel vanaf. Toch vind ik het nog steeds een Mt01.
De motor zoals die er nu uitziet ,is onder Mt01 rijders controversieel.  De een vindt hem prachtig, de ander "zum kotzen". zoals ik vandaag, toerend met een groep Duitse Mt01 rijders gemerkt heb.  De volgende winter gaat het weer verder.