YAMAHA MT-01 FORUM
Algemeen => MT01 nieuws => Topic gestart door: Piet op 29 juni 2006, 23:41:31
-
In Belgie en Engeland krijgt iedere koper van een MT-01 gratis de Acra's erbij (stage 1). Dit betreft een speciale actie in 2006.
Wie weet waarom dat in NL niet het geval is?
Ik rij nu trouwens een Hayabusa en overweeg een MT-01 te kopen. Heb er al op gereden en beviel prima. Heeft iemand nog tips waar ik rekening mee moet houden? En heeft de donkere uitvoering een metalic lak? (die kleur MT-01 zie ik namelijk nergens in de showrooms staan)
Als ik een MT-01 heb gekocht zal ik me hier registreren.
Alvast bedankt voor de tips
groeten van Piet
-
In Belgie en Engeland krijgt iedere koper van een MT-01 gratis de Acra's erbij (stage 1). Dit betreft een speciale actie in 2006.
Wie weet waarom dat in NL niet het geval is?
Ik rij nu trouwens een Hayabusa en overweeg een MT-01 te kopen. Heb er al op gereden en beviel prima. Heeft iemand nog tips waar ik rekening mee moet houden? En heeft de donkere uitvoering een metalic lak? (die kleur MT-01 zie ik namelijk nergens in de showrooms staan)
Als ik een MT-01 heb gekocht zal ik me hier registreren.
Alvast bedankt voor de tips
groeten van Piet
Hoi Piet,
Ik heb ooit een van de eerste Hayabusa's gehad en realiseerde me na een rondje Toscane (6000 km) dat de enige fun de lange eindeloze acceleratie is. Dit zijn erg dure kilometers en met een beetje pech kost het je je motor (en rijbewijs). Ik heb hem een keer op top gereden en zelfs de beste helm klappert dan op je hoofd. Je moet het wel meegemaakt hebben.... 340 km op de klok 8)
De MT01 heeft niet die lange acceleratie, niet die soepele turbinemotor, niet nog dat beetje windbescherming, geen bagage mogelijkheid, niet die topsnelheid, niet dat miezerige beetje koppel van de Busa ;-)... Dus bezint eer ge begint.... Want een MT01 is emotie, sensatie vanaf het moment dat je hem start, ook al kom je niet boven de 80 km/uur. Dit kreng koop je niet met je verstand (hoewel... een Busa wel?) maar met je hart. Die van mij is tamelijk gepimpt en is donkerpaars (metalic) en de Akra's waren allesbehalve gratis :( maar ze verdienen zich snel terug door het machtige geluid... en met een powercommander en zonder DB-killers 172 NM koppel... Ik heb er nu een jaar mee rondgereden en elke keer dat ik hem van de ketting haal en hem hoor grommen en blaffen denk ik Yes!! I'm ready for the ride!
Verder geen tips :D
-
Emiel, wat een verhaal. Het zou bijna een professionele reklametekst kunnen zijn.
Maar ik kan me volledig bij jou verhaal aansluiten, ook zonder de power commander. De standaard 150 Nm zijn ook al erg lekker. Toch overweeg ik die power commander wel.
Is die zelf in te bouwen?
En, ontopic, als Yamaha NL niet meedoet met deze aanbieding... tja.
Misschien is het een optie om er één in België (of duitsland) te halen en in te voeren. Betaal je de BPM die je hier ook betaalt op een nieuwe, maar heb je wel de Akra's!
-
Toch overweeg ik die power commander wel.
Is die zelf in te bouwen?
Hoi MTnuleen,
Ik zal ff een nieuwe draad openen (overige techniek/powercommander) misschien dat anderen er ook ervaring mee hebben.
-
O.K., vanmiddag een nieuwe MT-01 gekocht, kleur zilver. Bye bye Hayabusa...
Ik wilde gewoon wat anders. Eigenlijk ben ik gek van Harley, maar ik vind ze nog steeds onbetrouwbaar in vergelijking met de Jappen. En ik voelde ook wel voor de Kawa ZZR1400, maar WAAR kan je nog echt hard rijden/vliegen?
Nog even wachten op de Stage I -spullen, zwarte spiegels en de andere kentekenplaathouder en dan volop genieten.
Heb alleen nog maar met de demo-standaardversie gereden. Zouden de Acra's nog iets aan het geluid toevoegen? Of is dat alleen maar voor de looks? Wat is jullie ervaring?
Dus als je binnenkort een erg blij mannetje op een zilveren MT-01 stage I ziet rondtuffen, dan ben ik dat.....
groeten van Piet
-
Hallo MT-01 liefhebbers!
Mijn dealer heeft even gebeld met de Yam importeur, n.a.v. mijn informatie over de gratis Stage 1-set in Belgie en Engeland :lol: . Vervolgens kreeg hij te horen dat ze dat ook in NL willen gaan doen om de MT-01 wat meer te promoten :lol: .Maar het is nog niet "officieel".....
Mooiste resultaat van mijn uitzoekwerk is in ieder geval dat ik vanmiddag hierdoor bij de aankoop van de nieuwe MT-01 de Stage-1 set er inderdaad gratis bij kreeg: Acra's, monozit en carbon hitteschilden. Dat vind ik wel een erg goed begin van het weekend.
Dus zegt het voort en sla je slag. Dit wordt waarschijnlijk een Yamaha-actie waar je alleen nog een bepaalde periode in 2006 gebruik van kan maken. :D
groeten van Piet
-
O.K., vanmiddag een nieuwe MT-01 gekocht, kleur zilver. Bye bye Hayabusa...
Hoi Piet,
Gefeliciteerd met je aankoop! Die gratis Akra's scheelt een hoop geld en is alleen voor degene die al een MT01 gekocht hebben erg jammer :cry: Maarja we hebben al een tijdje kunnen genieten :lol:
De Akrapovic geeft een donkerder en dieper geluid. Enne.. als je die killers eruit haalt (simpel de drie imbusbouten losschroeven, binnenring verwijderen, killers eruit trekken, en ring weer terug plaatsen en vastschroeven), dan kilinkt ie echt barbaars!
Veel plezier!
-
Piet, gefeliciteerd! Goeie deal en hoe meer MT01 rijders, hoe beter.
De prijzen van de Akra's in NL zijn zowieso krankzinnig. Zit er BPM op ofzo? Heb op het net de prijs van de stage I in Duitsland (eur 1140) kunnen vinden. Als je het btw verschil eruit sleutelt, zou je op eur 1170 uitkomen. Dat vergelijkt zich nogal lastig met de NL lijstprijs van EUR 1532 (!!!). Tel daar de hitteschilden en monoseat bij op, ben je Duitsland in totaal EUR 542 goedkoper uit!
De gehele set kost dus EUR 2421 - exclusief montage - een klap geld, maar ja, als je je verstand laat werken ga je in de auto zitten...
-
heb jij het adres voor me van die duitse site of motorzaak voor de akra's
wil ze ook aanschaffen
en 1140 euro's vind ik mee vallen is dit voor de hele zet incl zadel en hitteschilden
-
ik wil zelf het orginele zadel houden dus met de aangepaste hitteschilden die je nu kan kopen
ik rij veel met zijn tween dus daarom
-
ik wil zelf het orginele zadel houden dus met de aangepaste hitteschilden die je nu kan kopen
ik rij veel met zijn tween dus daarom
Waar te koop?
-
Piet, gefeliciteerd! Goeie deal en hoe meer MT01 rijders, hoe beter.
De prijzen van de Akra's in NL zijn zowieso krankzinnig. Zit er BPM op ofzo? Heb op het net de prijs van de stage I in Duitsland (eur 1140) kunnen vinden. Als je het btw verschil eruit sleutelt, zou je op eur 1170 uitkomen. Dat vergelijkt zich nogal lastig met de NL lijstprijs van EUR 1532 (!!!). Tel daar de hitteschilden en monoseat bij op, ben je Duitsland in totaal EUR 542 goedkoper uit!
De gehele set kost dus EUR 2421 - exclusief montage - een klap geld, maar ja, als je je verstand laat werken ga je in de auto zitten...
wil wel weten waar voor die 1140 euro wil ik akrá
-
Jongens, dit is "gewoon" de duitse standaard lijstprijs. Ok, het blijkt eur 1175 te zijn, klaarblijkelijk een kleine prijsverhoging sinds ik voor 't laatst keek.
Check www.yamaha-motor.de (heeft dezelfde layout als de NL versie) en je vindt alle accessoires, alle prijzen (catalogi zijn als pdf'jes te downloaden) en de dealer het dichtst bij jou in de buurt. Succes!
-
alleen de akra's kosten 1175
dan de de buddy, de ringen, carbon hitte schilden
kosten ook in duitsland dik 2300 euri's
:twisted:
-
OK, dan zoeken we het in detail op:
akra's: DE eur 1175 / NL eur 1532
soloseat: DE eur 524 / NL eur 613
hitteschilden: DE eur 236 / NL eur 276
De "muffler ring set" heb je niet nodig in deze configuratie. Totaal prijsverschil derhalve DE eur 1935 -/- NL eur 2421 = eur 486
Ik vind dat veel geld.
-
Totaal prijsverschil derhalve DE eur 1935 -/- NL eur 2421 = eur 486
Ik vind dat veel geld.
ik zal niet ontkennen dat het veel geld is, al zijn het wel de vele kleintjes die een grote maken. Meestal is er ook wel korting bij de dealer te bedingen, vooral als je meerder accessoires in een keer aan wilt schaffen. Garantie en service zijn minstens zo belangrijk. Ik heb twee keer op een accessoire garantie gekregen (lekkend remvloeistofpotje en ontbrekende popnagels in een uitlaatmantel) en dan is het wel zo prettig dat dit onder garantie binnen 3 dagen is vervangen. Bij Duitse aankopen zie ik hier toch een probleem ;-)
-
Totaal prijsverschil derhalve DE eur 1935 -/- NL eur 2421 = eur 486
Ik vind dat veel geld.
ik zal niet ontkennen dat het veel geld is, al zijn het wel de vele kleintjes die een grote maken. Meestal is er ook wel korting bij de dealer te bedingen, vooral als je meerder accessoires in een keer aan wilt schaffen. Garantie en service zijn minstens zo belangrijk. Ik heb twee keer op een accessoire garantie gekregen (lekkend remvloeistofpotje en ontbrekende popnagels in een uitlaatmantel) en dan is het wel zo prettig dat dit onder garantie binnen 3 dagen is vervangen. Bij Duitse aankopen zie ik hier toch een probleem ;-)
Gast = Emiel ;-) FF vergeten in te loggen
-
Emiel, je hebt wat mij betreft gelijk: ik heb nl. mijn set gewoon in NL bij mijn eigen dealer bestelt, en ja, als je het geheel in een keer doet, valt er altijd wat te regelen.
Feit blijft dat onze duitse motorvrienden bovenstaande logica/praktijk zeer waarschijnlijk ook toepassen op hun bestellingen bij hun duitse dealers. De vraag is dus nog steeds wat het forse verschil in officiele consumentenprijzen veroorzaakt.
Maar goed, voor mij persoonlijk is het dus een overbodige vraag geworden. Volgende week donderdag worden de akra's geinstalleerd!
-
De vraag is dus nog steeds wat het forse verschil in officiele consumentenprijzen veroorzaakt.
Ik vrees dat het iets met belastingstelsel en/of importeurskosten te maken heeft. Elke schakel in de keten wil er iets aan verdienen :-(
-
Maar de aktie van gratis stage 1 klopt wel, 'k heb nog met de dealer gebelt hierover, omdat ik toch een afspraak moest maken om naar m'n mooie gevlekte cylinders te laten kijken, worden waarschijnlijk opnieuw gecoat. :)
-
niet alleen de actie stage 1 klopt okk stage 2 en 3 zitten in een actie
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr iets te snel gekocht dus
-
Alles goed en wel heren, maar is u opgevallen dat in de aankondiging van deze actie de volgende zin staat:
...Deze zomer monteert je Yamaha dealer zonder meerprijs een set Akraprovic uitlaatdempers ter waarde van 1230 euro, bij aankoop van een nieuwe MT-01...
Twee opmerkingen:
1) Dit lijkt meer op de duitse prijs (eur 1171 delen door duitse btw en vermenigvuldigen met nederlandse btw)
2) Het verschil met de "officiele" consumentenprijs van eur 1532 is veeeeeel te groot. Kan geen typefout zijn - worden wij misleid?
Ik ben benieuwd wat mijn dealer hierop te antwoorden heeft.
-
Ik heb er dd. 7-6-2005 1121,10 € voor betaald. De bruto factuurprijs was 1494,79 €. Montage was gratis!
Dit is alleen de SLIPON MUFFLER KIT (STAGE 1). (5YUW07501000). Wat er bij komt zijn de SINGLE SEAT KIT (5YUW07710000) en de CARBON MUFFLER HEAT SHIELD (5YUW07400000) voor resp. 598,87 en 269,50 bruto. (was 449,15 en 202,12 netto)
-
Emiel, dan heb je -met 25% korting op de consumentenprijs- je een goede deal gemaakt. Maar jij had geloof ik alle accessoires in een keer besteld, dus daar kan ik me wat bij voorstellen.
Bij mij zijn de akra's (plus carbon hitteschilden, plus monoseat, YEAAAH!) gisteren geinstalleerd - ook met een goede deal en ook met gratis montage.
Ik had overigens eerder deze week de vraag over de prijs van de akra's (eur 1230) in de yamaha zomeraanbieding email ook aan mijn dealer gesteld: het blijkt dat yamaha daar een fout heeft gemaakt...beetje slordig.
Het lijkt erop dat de discussie derhalve gesloten is - alhoewel het verschil met duitsland mij blijft storen.
-
OK, dan zoeken we het in detail op:
akra's: DE eur 1175 / NL eur 1532
soloseat: DE eur 524 / NL eur 613
hitteschilden: DE eur 236 / NL eur 276
De "muffler ring set" heb je niet nodig in deze configuratie. Totaal prijsverschil derhalve DE eur 1935 -/- NL eur 2421 = eur 486
Ik vind dat veel geld.
weet jij wanneer je de mufler ringen nodig heb
-
Je kunt de akra's ook in de standaard (zwarte) hitteschilden laten monteren. Dan moet je de uiteinden met die muffler ringen afdichten.
Voordeel: duoseat blijft mogelijk
Nadeel: je mist de looks van de carbon hitteschilden en de monoseat
Wat je ook nog kunt overwegen zijn alu hitteschilden, die zijn geloof ik ook in combinatie met het duoseat mogelijk en dan kan je door een kekke opening nog het logo van akrapovic zien zitten...
-
Je kunt de akra's ook in de standaard (zwarte) hitteschilden laten monteren. Dan moet je de uiteinden met die muffler ringen afdichten.
Voordeel: duoseat blijft mogelijk
Nadeel: je mist de looks van de carbon hitteschilden en de monoseat
Wat je ook nog kunt overwegen zijn alu hitteschilden, die zijn geloof ik ook in combinatie met het duoseat mogelijk en dan kan je door een kekke opening nog het logo van akrapovic zien zitten...
ik heb gisteren deze configiratie besteld de alu hitteschilden hebben een levertijd van 2 tot 3 maanden dus eerst maar de standaard zwarte hitteschilden gebruiken met de muffler ringen
kan ik toch het duo zadel blijven gebruiken, dit is het enige min puntje van de mt met een andere uitlaat
stage 2 was achter af toch geen optie ivm de eu norm