Tijdens de toertocht van Mc de Chicane zijn we met 10(?)MTees op pad geweest en onze eigen BS reed achteraan met zijn mooie gele (Tweety)Vestje ;)Dat misten we dus ook een navigatie route er reden genoeg navs mee ;)
Dan heeft de voorrijder prima zicht op de laatste rijder.
Tijdens die rit heb ik me vooraan aan de snelheidsregels gehouden en begreep van BS dat hij achteraan een keer 160 had gereden om bij te komen.Volgens mij vond ie dat niet zo erg hoor ;) Maar kun je nagaan als er vooraan gas gegeven wordt.
Wat wij bij de Chicane meestal doen is in principe niet meer als 10-12 rijders per groep,komen er meer dan maar in twee groepen rijden.Moet ik er wel bij zeggen dat wij bijna allemaal met navigatie rijden.
Dus proberen om in ieder geval de laatste rijder de route te geven op GPS en nog mooier midden in de groep nog een of twee rijders met navigatie met de route uiteraard.
Dan zou er bijna niets fout kunnen gaan...
Tijdens de toertocht van Mc de Chicane zijn we met 10(?)MTees op pad geweest en onze eigen BS reed achteraan met zijn mooie gele (Tweety)Vestje ;)
Dan heeft de voorrijder prima zicht op de laatste rijder.
Tips en regels voor het groepsrijdenvan die claxon is een goed idee maar met die uitlaten van de meeste van ons niet hoorbaar ben ik bang
• We starten allemaal met een volle tank (dan zijn er geen onvoorziene tankstops nodig).
• We rijden over verschillende soorten wegen. Op de grote wegen moet er vooral met voldoende afstand worden gereden (baksteensgewijs) in verband met het overzicht van de rijders. Ook op de secundaire wegen rijden we zoveel mogelijk baksteensgewijs met voldoende onderlinge afstand om de groep zo compact mogelijk te houden als veilig is.
• Niemand passeert de voorrijder.
• We rijden ook vaak door gebieden met smalle, bochtige wegen waarop tegenliggers te verwachten zijn en waarvoor moet worden uitgeweken. We gaan daar in één rij achter elkaar rijden. Houd vooral op die wegen voldoende afstand tot je voorligger en blijf alert.
• Let op! Bij het afslaan zal de voorrijder tenminste 200 meter tevoren zijn richtingaanwijzer aanzetten en (indien nodig) op tijd voorsorteren. Geef dat direct door naar achteren door middel van de richtingaanwijzer.
• Als de voorrijder verkeerd rijdt, rijdt de groep achter de voorrijder aan.
• Als er gestopt moet worden, zoekt voorrijder zoekt een geschikte plaats om met de groep te kunnen stoppen dat zal bij voorkeur een tankstation zijn of een wegrestaurantje.
• Houd degene die achter je rijdt in de gaten en geef met lichtsignalen of claxon naar voren door als er iets mis gaat.
• Wanneer er obstakels op, of gaten in de weg zitten, wijs ze dan duidelijk aan voor de achterliggers. Neem dat van elkaar over en geef dat naar achteren door.
• Wanneer de groep rijders bij een motortocht groter wordt dan 12 motoren gaan we in twee of meerdere groepen rijden Dit wordt op het vertrekpunt bepaalt na gelang de opkomst.
•
Deze tips en regels heb ik van een website geplukt als voorbeeld.
Tijdens de toertocht van Mc de Chicane zijn we met 10(?)MTees op pad geweest en onze eigen BS reed achteraan met zijn mooie gele (Tweety)Vestje ;)
Dan heeft de voorrijder prima zicht op de laatste rijder.(http://www.mikesfreegifs.com/main4/funny/tweety.gif)
Mag ik U erop wijzen dat het mooie vestje van BS volgens de laatste mode is uitgevoerd in het
Big Smiley geel
Groetjes,
Tweety