Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - steph

Pagina's: [1]
1
Overig / Bart 'Oops I did it again' strikes again...
« Gepost op: 04 juli 2012, 08:31:30 »
Leute,

Injectie is niet in de kliko, de Mikuni's komen er waarschijnlijk nooit op want Bart heeft weer een MT-01 gekocht  ;)

2
Stel je voor... / Re: Even Voorstellen: Niels
« Gepost op: 12 juni 2012, 13:56:12 »
Ik heb wel een TPS liggen en ik wil je best helpen, je mag 'm zoiezo hebben om te testen, of ik m verkoop weet ik einde van de week mocht blijken dat jij m nodig hebt.

3
Stel je voor... / Re: Even Voorstellen: Niels
« Gepost op: 12 juni 2012, 12:32:05 »
En ik weet niet waar je woont maar voor een happy meal wil er best wel iemand ff helpen de boel om te zetten, stelt allemaal niet zoveel voor!

4
Stel je voor... / Re: Even Voorstellen: Niels
« Gepost op: 12 juni 2012, 12:31:16 »
Als de foutcode voor TPS wordt weergegeven dan ga er vanuit dat de TPS gereset moet worden of vervangen.

Iemand hier reset procedure?

Zo nee dan heb ik nog wel een tps voor je te koop  ;D

5
Stel je voor... / Re: Even Voorstellen: Niels
« Gepost op: 11 juni 2012, 16:00:59 »
Als je nou eerst ff de moeite doet om samen met ons te kijken dan bespaar je misschien wel wat geld...
Bougies eruit pakken is een kleine moeite en zo snel verbrand een kat niet dus daar zou ik me vooral niet te druk om maken.

6
Stel je voor... / Re: Even Voorstellen: Niels
« Gepost op: 11 juni 2012, 14:46:05 »
Bougies haal je eruit met een bougiesleutel, dat stelt niks voor! Eruit halen, terug in de dop steken en dan tegen het blok aanleggen terwijl je start.

Je moet een felblauwe vonk zien die precies tussen de electrode en de massa (het puntje en het bruggetje eroverheen zeg maar) in vonkt.
Als de vonk rood is of heel klein of langs de electrode en massa vonkt dan is het einde oefening.

Kan best dat er een of meerdere bougies vetgeslagen zijn waardoor hij, zeker bij lage toerentallen het mengsel niet goed meer ontsteekt.

7
Stel je voor... / Re: Even Voorstellen: Niels
« Gepost op: 11 juni 2012, 13:49:18 »
Beide cillinders hebben hun eigen injector dus daar zal het dan ook niet aan liggen.

De TPS zit vast aan je gasklephuis. Die 'ziet' hoever de vlinderkleppen openstaan.
Kun je losgooien maar dan ziet 'ie nog steeds een fout want hij krijgt immers geen signaal meer.

Er moet wel een testprocedure zijn voor de TPS en zelfs misschien een reset procedure.

iemand een workshopmanual van zo'n ding?

Vonken de bougies mooi fel blauw en blijft de vonk tussen en de electrode en massa of zwerft de vonk?

8
Stel je voor... / Re: Even Voorstellen: Niels
« Gepost op: 10 juni 2012, 22:31:47 »
Wat hebben die polen er nou weer mee te maken? En of ze nou vastzitten of niet: we zijn toch geen asperges aan het steken hier??

9
Stel je voor... / Re: Even Voorstellen: Niels
« Gepost op: 10 juni 2012, 22:27:15 »
Als de TPS niet meer mee wil spelen dan mag ik hopen dat dit als foutmelding op je display komt dus daar zijn we snel genoeg achter...


10
Stel je voor... / Re: Even Voorstellen: Niels
« Gepost op: 10 juni 2012, 22:22:49 »
Als het aan de TPS of anderzins aan de software zou liggen dan zouden alle twee de cillinders slecht lopen en niet 1...

Ik zou kijken welke cillinder slecht loopt:

Als je aan de uitlaatbochten voelt, zijn ze dan even heet?

of:

met lopende motor trek de beide bougiekabels van een cillinder er af. Als de motor afslaat liep die cillinder nog goed/redelijk.
Blijft de motor hetzelfde lopen is het de andere.

Heb je alle vier de bougies gecontroleerd?

TPS wil wel eens fout gaan maar doorgaans reageert de motor dan slecht op het gas en/of hikt.

Als een injector verstopt zit dan gaat deze druppelen i.p.v. nevelen en dan kun je ook dergelijke symptomen krijgen.

Zit er op de MT-01 geen diagnosefunctie die je uit kunt lezen middels foutcodes op de km-teller?

Ik heb info nodig dan kan ik met je meedenken.

11
Stel je voor... / Re: Even Voorstellen: Niels
« Gepost op: 10 juni 2012, 22:05:28 »
Hey Niels,

Twee cillinders die tegelijkertijd ontbranden is het zogenaamde 'wasted spark' principe, da's normaal.

Heel belangrijk om te weten in dit geval: welke kleur is de rook?

Zwart?

Blauw?

Wit?

Ruikt de rook zoetig of branderig?

12
Stel je voor... / Re: NIEUWE MT01'ER!
« Gepost op: 21 april 2012, 08:33:36 »
Euhhh....Ik wil juist NIET beginnen aan een goedlopende motor te slopen, daarom heb ik een kapotte gekocht...

Overigens heb ik ook nog een Suzuki Turbo die uit elkaar gaat en die liep wel goed met 210 pk en 175 nm op het achterwiel...

13
Stel je voor... / Re: NIEUWE MT01'ER!
« Gepost op: 20 april 2012, 13:26:57 »
Hartelijk dank voor het warme welkom!

Ik redeneer zo: als ik een nette en goedlopende MT01 koop met de juiste opties kost 'ie me heel wat meer dan deze, dan heb ik een blok waarvan ik ook niet weet hoe de staat is en moet ik een goedlopende motor gaan slopen wat ik dan weer lulliger vindt.

Deze is kapot dus is de keuze snel gemaakt!

Die laatste fiets komt aardig in de richting van wat ik van plan ben! Bedankt voor het aanbod!

14
Stel je voor... / NIEUWE MT01'ER!
« Gepost op: 18 april 2012, 10:38:58 »
Hallo,

Stephan hier, onlangs een defecte MT01 met stage III aangeschaft.

Het plan is om het blok te repareren en als we dan toch bezig zijn verder te optimaliseren, en de motor opnieuw in de lak te zetten: frame en achterbrug coaten, de velgen en dat soort werk.

Misschien nog wat andere zaken als een fatbar monteren ook.

Mocht het allemaal vies tegenvallen dan hebben jullie er in elk geval een donorfiets bij haha!  :P

Pagina's: [1]