Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Arlon

Pagina's: [1]
1
Stel je voor... / Re: Nieuw zonder MT-01 (nog)
« Gepost op: 21 augustus 2019, 20:21:32 »
Nou het eindelijk zover. De BMW is twee weken van eigenaar gewisseld en vanmiddag het ik een 2005 MT-01 met 39000km op de teller aangeschaft. Eerst natuurlijk een proefrit gemaakt. Oeps alles schud en trilt aan deze motor. Maar er gebeurt wel iets als je de rechter pols beweegt.

2
Stel je voor... / Re: Nieuw zonder MT-01 (nog)
« Gepost op: 06 juni 2019, 21:07:20 »
Thx zover!!
Altijd handig wat tips te krijgen van ervaringsdeskundigen.
Het lijkt dus wel mee te vallen met zwakheden bij de 01. Dat was bij de V-Max wel anders.
Ik had inderdaad al gemerkt dat de zithouding voor de duopassagier verre van optimaal is.
Ik heb je zwarte MT uit 2009 op MP zien staan Baci. Ziet er erg strak uit!
Blijf effe lekker verder snuffelen en zoeken en daarnaast moet ik eerst mijn BMW kwijt.
Ik hou het forum in de gaten en doorzoek veel onderwerpen om wat wijzer te worden.

Greetzzz

3
Stel je voor... / Nieuw zonder MT-01 (nu met)
« Gepost op: 05 juni 2019, 21:16:44 »
Hallo,
Zoals het hoort, stel je voor en begroet als je ergens binnen komt.
Dus bij deze:
Mijn naam is Arno, 53jr en woon in De Meern.
Ben niet in het bezit van een MT-01, nog niet....
Heb al diverse motors gehad in mijn leven.
Gestart met een Suzuki GS550 na het behalen van mijn rijbewijs zo’n 33jr geleden.
Na wat rijervaring overgestapt op een Suzuki GSX750EF en daarna over op een Kawasaki GPZ1000RX, Yamaha FJR1300 en daarna mijn eerste cult-bike de Yamaha V-Max 1200
Naar mijn idee enigszins vergelijkbaar met de MT-01
Dik V blok met hoog koppel en beide afkomstig uit een heeft ander type motor.
Heel veel plezier aan gehad en veel van geleerd mede door andere V-Max rijders van de V-Max club Holland.
Maar omdat dit nou niet echt een motor is om met zijn tweeën lekker te gaan toeren heb ik met enige pijn in hart de V-Max verkocht en is mijn oog gevallen op een BMW K1600GT de ultieme toerbuffel.
Dit rijd echt geweldig en dan tikken de km’s behoorlijk snel onder je door. Het is een geweldig comfortabel en van alle gemakken voorzien bakbeest met een super soepele 6cyl motor.
Maar deze motor even pakken om zo maar even een stukje te gaan rijden is toch wel een dingetje. Dit weerhoud je dan al snel om even op de motor weg te gaan. En om eerlijk te zijn, er zijn zó veel andere leuke dingen te doen als het lekker weer is dat de tijd om te motet rijden dan vaak wat naar achter schuif. Dan is het eigenlijk toch zonde om zo’n motor te laten stofhappen in de garage. Dus, de beslissing is genomen om na nog een weekend naar de Ardennen met een vriendengroepje de BMW in de verkoop te doen en een andere, en in dit geval een MT-01 aan te gaan schaffen.
Vandaar dat ik mij heb aangemeld op dit forum en zodoende wat meer te weten te komen over de MT-01

Zo zijn er al wat vragen zover:
De MT-01 is voor het eerst in 2005 op de markt gekomen. In Ned tot 2008 verkocht (zover ik weet) In andere landen tot 2012. Klopt dit en wat is de reden dat in ned de verkoop is gestopt?
Zijn er modificaties over de jaren geweest vanaf 2005?
Wat zijn belangrijke punten (mankementen) waar je op moet letten bij de zoektocht?

Enige andere tips zijn natuurlijk welkom

Groeten en kijk uit naar reacties
Arno (Arlon)

Pagina's: [1]