Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - fujin

Pagina's: [1] 2 3 ... 26
1
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 12 september 2018, 14:56:13 »
Klein onderhoud laten doen, met nieuwe ketting.
Vond hem zwaarder rijden en sturen en dus ook balhoofd lager en vork olie laten vervangen ( beide blijkbaar serieus arbeids intensief).
Wow wat een verschil is me dat met nieuwe olie! Lijkt wel andere moto. Hoe vaak doen jullie dat?

 misschien dan ook de achtervering eens laten doen dan?

Verrassend was dat de mechanieker niet zoveel slijtage aan balhoofd lager zag of een knik voelde. Maar vind het verschil toch enorm. 

2
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 04 juli 2018, 11:04:55 »
dag allemaal! erg stil hier, veel aan het rijden allemaal hoop ik.

omdat mijn mt01 het sinds aankoop op wat mini dingetjes na het feilloos heeft gedaan, nu 80k km, wil ik hem bij een volgend onderhoud wat meer 'verwennen'.
ook de koppeling slijtage lijkt ut te blijven, moet hem nog atlijd maar beetje intrekken en geen last van slippende koppeling bij doortrek acties.

- ik heb nog nooit lekkende voorpoten gehad, maar dacht aan wisseling keerringen, stofhoezen, balhoofdlager en evt olie veerpoten (bij installatie hyperpro 35 a 40 k geleden zijn de keerringen en balhoofdlager laatste keer gewisseld).

- zijn wiellagers preventief wisselen de moeite?

- wat is er voor de rest aan te raden / de moeite om te laten doen?

gewone slijtage onderdelen, remblokken ketting en banden toevallig ook allemaal eerder dit jaar moeten wisselen. 


groeten!


4
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 05 oktober 2017, 20:14:33 »
dat is ook een mooie allroad! veel plezier ermee en hopelijk ben je definitief van de ongemakken af.

5
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 27 oktober 2016, 14:57:09 »
Bijdrage Fujin verplaatst naar techniek/vloeistoffen BS

dank en excuses voor het misplaatsen!

6
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 06 oktober 2016, 01:02:54 »
weer de eerste keer koude handjes gehad dit seizoen! doeme toch.
in het voorjaar weekje met f650gs gereden toen mijn moto geblokkeerd stond in zaventem na de aanslagen daar, reed altijd met verwarming op max ondanks dat het toen nog makkelijk 10 graden was. heerlijk! en dan nog handkappen ook.

maar goed mijn motor is ondertussen 10 jaar + ik ben niet zo handig met techniek, dus denk dat ik gewoon zorg dat er op een opvolger ooit zorg dat het erop staat en nu maar weer goed winterhanschoentje koop.

verwarmde handschoenen (wel duur als je het maar occasioneel gebruikt) kan ook maar weet niet goed hoe ik met mijn linkerhanden een stopcontactje deftig  op het stuur geinstalleerd krijg, de batterij wisselen had al wat voeten in de aarde :-)

Waarom op het stuur???? Bij de meeste verwarmde handschoenen koop je kabel setje door je jas die dan onder uit je jas uit komt. Vaak zie hier ergens nog een regelaar in gemonteerd. De stekker die dan onderuit je jas komt kan je dan in een stopcontact ergens aan de zijkant van je motor steken. Vaak heb aan de zijkant meer mogelijk om een stopcontact te maken en is de weg naar je accu ook een stuk korter.

klopt, doelde op de situatie van verwarmde handvaten. dan moet het wel tot op het stuur.
probleem is dat ik handschoenen vaak nogal snel verlies, hoe hard ik er ook op let. geen ramp maar met handschoenen van 200 euro wel.
voor een verwarmde vest is dat misschien wel een idee ja, stopcontact aan de zijkant.

7
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 05 oktober 2016, 21:11:18 »
weer de eerste keer koude handjes gehad dit seizoen! doeme toch.
in het voorjaar weekje met f650gs gereden toen mijn moto geblokkeerd stond in zaventem na de aanslagen daar, reed altijd met verwarming op max ondanks dat het toen nog makkelijk 10 graden was. heerlijk! en dan nog handkappen ook.

maar goed mijn motor is ondertussen 10 jaar + ik ben niet zo handig met techniek, dus denk dat ik gewoon zorg dat er op een opvolger ooit zorg dat het erop staat en nu maar weer goed winterhanschoentje koop.

verwarmde handschoenen (wel duur als je het maar occasioneel gebruikt) kan ook maar weet niet goed hoe ik met mijn linkerhanden een stopcontactje deftig  op het stuur geinstalleerd krijg, de batterij wisselen had al wat voeten in de aarde :-)

8
Overig / Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Gepost op: 03 augustus 2016, 13:04:39 »
net flesje dictador 12, colombiaanse rum van cartagena de las indias (zelf nog geweest dar in juni, maar die rum ginder niet gezien) gekregen van mijn vriendin.
nog niet durven open doen zonder haar maar super ratings online! benieuwd.

9
Stel je voor... / Re: Trotse MT 01 eigenaresse
« Gepost op: 18 juli 2016, 17:10:14 »
altijd met DAM gereden.
visueel minder speciaal maar qua geluid zeer indrukwekkend.

welkom!

10
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 02 april 2016, 01:42:38 »
Wat een aanpassing om terug op de mt01 te kruipen! Alles leek even super zwaar, vooral sturen, schakelen, koppelen. Was het al vergeten :-).

Als het sturen zwaar gaat wordt het misschien tijd om je balhoofdlagers te vervangen!  ;)
Idem als het schakelen zwaar gaat. Beter is het om een schakelsetje te monteren met naaldlagers, Rizoma, Sato etc. dan schakelt de MT-01 ineens bijna vanzelf  8)
Zwaar koppelen is echter weinig aan te doen met zulke zware koppelingsveren.

De f650gs is echt een super lichtvoetige moto, reed erg gemakkelijk, en toch verrassend stabiel op autostrade. Verlichting was veel beter dan op Mt01, en handvatverwarming is toch echt een godsgeschenk soms, constant op gehad.

Wordt misschien tijd voor Xenon verlichting! Bijna twee keer zoveel licht als Halogeen!  8)
Handvat verwarmingssetje kan ook op een MT-01!  ::)

Maar ik begrijp je enthousiasme voor de BMW F650gs wel. Mijn vrouw rijdt BMW RnineT en als ik de kans krijg....... ::)

omtrent balhoofdlagers: dat is het zeker niet, die zijn samen met installatie van de hyperpro's (die moeten miss wel eens door professional worden afgesteld.. werd tone niet gedaan hier in belgie, vond ik erg spijtig, heel haastig en onzurgvuldig (stuur werd ook compleet gedraaid terug vastgezet, stel je voor) vervangen. dat is maar een dikke 10.000 km geleden. lekten ook toen niet.

het origineel stuur van de mt01 is natuurlijk wel vrij smal, dat doet al best veel qua zwaar sturen (na 5 minuten was ik het weer helemaal gewoon hoor!), het extra gewicht ook natuurlijk.  en de f650 staat er ook gewoon voor bekend super lichtvoetig te zijn.

omtrent verlichting: ik heb met de afstelling zitten spelen, het is niet de hoeveelheid licht maar de reikwijdte, ik weet niet hoe het komt maar zelfs op de hoogste stand schijnt mijne maar een aantal meter voor de moto, echt niet ver, zeker aan 120 op donkere autostrades (ja hoor, tegenwoordig staan de lichten hier soms ook uit! :-)). xenon zou gewoon die zelfde oppervlakte helderder maken, maar dat lost het probleem niet op. waar mogelijk zet ik groot licht aan, dat lost alles prima op natuurlijk.

hoe het komt dat die niet verder reikt weet ik niet, miss lamp fitting wat krom ofzo op mijne?

11
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 02 april 2016, 01:38:36 »
....werk voor Aviapartner ...
is een klant van me  ;D paar keer contact met ze gehad, Jonathan Baldewijns en Kristel de Keyser.
Zij huren bij ons altijd een half jaar lang een compressor voor het de-icen. De vorst is nu voorbij dus zal binnenkort wel weer terug komen.

jongens wat is de wereld klein.
huurt aviapartner schiphol bij jullie of ook wij in brussel?

12
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 30 maart 2016, 17:17:34 »
Vandaag de moto opgehaald in Zaventem. Ik werkte de dag van de aanslagen (werk voor Aviapartner, een afhandelaar), twee verdiepingen eronder. Zelf enkel aanslag gehoord en gevoeld door trillingen in gebouw maar geen miserie gezien gelukkig.

Sindsdien was alles hermetisch afgesloten, mijn spullen lagen ook nog binnen (moto pak, sleutels, portefeuille etc). Het werd dus wel tijd om een poging te wagen via een geïmproviseerde manier om hem te recupereren want via de reguliere weg lukte het nog niet om binnen te geraken.

Deze week in de plaats daarvan 600 km gereden met reserve moto van mijn broer (BMW f650 met het 800cc twin blok).
Wat een aanpassing om terug op de mt01 te kruipen! Alles leek even super zwaar, vooral sturen, schakelen, koppelen. Was het al vergeten :-).

De f650gs is echt een super lichtvoetige moto, reed erg gemakkelijk, en toch verrassend stabiel op autostrade. Verlichting was veel beter dan op Mt01, en handvatverwarming is toch echt een godsgeschenk soms, constant op gehad.
Voor de rest is hij wel een pak saaier natuurlijk, mist karakter.  Zou een dergelijk soort motor dus nooit als vervanger overwegen, (ik wil ook helemaal geen vervanger), maar als praktische moto erlangs miss wel, alhoewel dat nu zeker niet nodig is.


13
Stel je voor... / Re: Nog zonder MT01
« Gepost op: 30 januari 2016, 14:43:52 »
welkom van een brusselse landsgenoot.
hopelijk vind je snel je gading.

14
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 19 augustus 2015, 12:50:36 »
dankuwel!
gaat in de NL- versie maar tot 3-19 blijkbaar
ik ga het zo even doen.



edit: raar maar waar ik heb hem helemaal naar hoogste punt afgesteld maar hij staat amper iets hoger als hij stond en nog altijd slechts enkele meters voor mijn motor, veel minder ver als hij idealiter zou mogen schijnen.
miss andere issue dan??

15
Stel je voor... / Re: ff Voorstellen Friesland
« Gepost op: 19 augustus 2015, 11:21:19 »
Hallo beste MT 01ers

Mijn naam is Richard Kramer en woon in Heerenveen. Onlangs ben ik Wiebe tegen gekomen in de buurt van Leeuwarden en hij heeft me op deze site geattendeerd. Tige dank Wiebe...... Ik heb de MT gekocht in Breda bij Motoport met toen nog 2000 km op de klok in 2008 inmiddels staat de teller op 52000 km. Onlangs nog een ronde Frankrijk gedaan van  6000 km zonder problemen uiteraard, eigenlijk nog nooit een probleem gehad is altijd starten en genieten.......Kan iemand  mij vertellen hoeveel MT's er in Friesland lid zijn van dit Forum? Wat ik ongelooflijk vind is dat ik nog steeds met dezelfde ketting en tandwielen rond rijd hebben we allemaal dezelfde ervaring hiermee?

Tot zover

Oant Sien

welkom vanuit Brussel!

zeker niet de zelfde ervaring met ketting / tandwielen.
bij mij is hij vervangen bij 32000 km, nu op 51000km moet het eigenlijk weer gebeuren.

ik ben wel geen extreme strenge smeerder.

Pagina's: [1] 2 3 ... 26