Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Vlammetje

Pagina's: [1]
1
Stel je voor... / even voorstellen: vlammetje
« Gepost op: 01 juli 2014, 12:59:04 »
Beste mensen,
Ik heet Jos, 55 jaar, woon in Eindhoven, en noem me vlammetje, omdat ik van vlammen(gasgeven) houd, houd van fikkie stoken, vuurwerk en andere gevaarlijke dingen(daarom ben ik de scheikunde in gegaan), vlammen in de muziek met een beste audio installatie en hardrock, en omdat ik sinds kort in mezelf het vuur heb omdekt, waar velen zolang naar op zoek zijn. Verder vinden sommigen me een lichtje in de duisternis.
Ik heb vanaf 17 jaar Yamaha gereden. Ben begonnen met een handgeschakelde zündapp, en toen snel over naar een Yamaha FS1 bromfiets, met roterende schijf. Makkelijk op te voeren en goedkoop. Ik reed er 70 cc Kreidlers met waaierpet eruit, met hun 22 mm carburateur. Dat brommertje heb ik 8 jaar onderhouden en gekoesterd. op 23 jaar ging ik motoren op een honda CB400F. Net een opgevoerde brommer! het gilde over de weg. Dat vond ik niks. Ik wilde een zware 2pitter. En kwam al snel een Yamaha TR1 tegen (XV1000). Het werd mijn nieuwe liefde voor vele jaren. Ik heb er 140.000 km me gereden en alle onderhoud en reparaties zelf gedaan.
Nu heb ik pas m'n 2e TR1 verkocht, omdat er moeilijk aan onderdelen uit 1984 is te komen (uitlaat)
Toen dacht ik met een zwaar 1300 blok wel van de hoge toeren af te zijn en kocht ik een XJR 1300 Yamaha. Tjonge, wat trekt zo'n ding !!
Maar wat een teleurstelling!! Bij 90 al 40000 tpm in z'n 5e versnelling en vandaar alleen maar omhoog kunnen, da's niks voor mij !! Toen zag ik een MT01. wat een beauty !! Ik was meteen verliefd. Het enigste wat ik er op aan te merken heb, is de smalle vermogensband. onder 25000 toeren rijd ie niet soepel, maar rukt ie bij 't optrekken aan de ketting. en boven de circa 4200 valt de trekkracht al weg. Ik krijg hem met moeite in z'n 4 aan de 175 km /uur. Da's zo'n 5000 toeren. En in de 5e versnelling doet ie dan verder bijna niks meer, en laat ie me al bij zo'n 4000-4200 toeren in de steek. Dat vindt ik maar slapjes voor een 1700 cc blok met 90 pk en 150Nm.Terwijl er bij 5500 tpm in de 5e versnelling theoretisch 230 mee kan worden gehaald. IK hoop dus ook een manier te vinden om meer vermogen te krijgen bij toeren tot 5500 tpm. Maar ik ben bang dat dat alleen gaat door de nokkenassen te vervangen, want wat ik begrijp is, dat het blok gewoon gemaakt is voor lage toeren en heeft ie vroege klepopeningstijden. Mijn XV1000 had 70 pk en 90 Nm, maar had een bijna even hoge topsnelheid.( ook een naked bike)

Pagina's: [1]