Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - kowalski

Pagina's: 1 [2]
16
Overig / MT-01 gespot bij de Kyro Verstraeten Memorialrit.
« Gepost op: 31 augustus 2010, 14:01:53 »
Ik zat op Motorfreaks effe het laatste nieuws te lezen en zag toen bij een verslag van de Kyro Verstraeten Memorialrit deze foto's:



Toevallig iemand van hier? Iemand van onze zuidelijke leden die weet wie het is? Ik vind hem in dit zwart ook wel mooi.  :-* Verder lijkt hij me nog vrij standaard, maar elke MT-01 is er één.

Greetz, kowalski.

17
Overig / Voor de statistiekers....
« Gepost op: 16 augustus 2010, 12:58:08 »
Op het Motor-forum deze gezien:
http://www.raivereniging.nl/markt-informatie/statistieken/~/media/RaiAssociation/Files/verkoopstatistieken%20%202008/park%20motorfietsen%202009.ashx. Als je dan doorklikt op motorfiets per merm/model zie je dat er 311 MT-01tjes per 31 oktober 2009 in ons land waren. Met de 187 leden hier - al zullen die niet allemaal (meer) een MT-01 hebben - beslaan we dan toch een flink deel van het contingent MT-01tjes in dit land. Of stel ik me dat rooskleuriger voor dan dat het is. Nou ja, het blijft een liefhebbersfiets met dergelijke aantallen, da's heel andere koek dan de 3998 stuks BMW R1200GS. Leuk om door te bladeren.  ;)

Greetz, kowalski.

18
Stel je voor... / Het kwaad is geschied…
« Gepost op: 02 maart 2010, 13:41:09 »
Beste MT-01-rijders,

Toen ik m’n rijbewijs had gehaald in 2006 en ik op pad ging om m’n eerste motor te kopen, wist ik wat ik wilde. Een Yamaha BT 1100 Bulldog en na de proefrit bij Molenaar wist ik dat heel zeker. Ik heb er altijd met een grijns op gezeten  ;D. De klappen uit de Lasers, het koppel wat altijd aanwezig was, de relaxte zit, de cardanaandrijving, kortom het hele rijden op deze heerlijke twin. Nadat ik een paar weken terug weer wat langer met een viercilinder CBF600 had moeten rijden, wist ik zeker dat het nooit iets anders zou worden dan een twin. Zoals sommigen wel gelezen hebben, heb ik vorig jaar bij MCW Naaldwijk met een MT-01 Kando Stage III (dezelfde die begin dit jaar ook het Motor Magazine sierde) gereden en ik was meteen verkocht. Een andere motor stond eigenlijk nog niet op de lijst – m’n persoonlijke boekhoudster was dan ook zeer tegen – dus de aanbieding die ik had op een Rock Slate uit 2006 met 2500km is niet doorgegaan. Ik ging op naar de 60.000 km met m’n trouwe Bulldog.
Nu houd ik, als ik naar iets op zoek ben, ten allen tijde de sites in de gaten, waar iets dergelijks aangeboden kan worden. Dus toen datgene, waar ik naar op zoek was, aangeboden werd, heb ik nog een paar weken getalmd, maar uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en ben ik, voordat ik naar de Utrechtse Motorbeurs zou gaan, naar een andere Motorbeurs gegaan. Na een eerste aanbieding hevig getwijfeld, maar na een betere aanbieding en een proefrit, hoorde ik mezelf zeggen: ‘Dan moesten we het maar doen.’
De week erna was een week van twijfel en emotie. Los van het feit dat de persoonlijke boekhoudster het er niet mee eens was, had ik toch moeite om afstand te doen van mijn eerste liefde  :'(.
De zaterdag kwam met veel regen, maar we zijn gewoon vertrokken. Na een kop warme choco en een vlaaipunt de nodige plichtplegingen, zoals betalen, en uitleg, voordat er vertrokken kon worden. Er stonden bij het vertrek maar liefst 4 man om me heen om ‘hem even te mogen horen’. Daarna huiswaarts vertrokken in de regen, waarbij de woorden ‘let goed op, deze heeft wat meer koppel, sleur hem niet direct vol open in deze regen’ me nog naklinken. We zijn heel thuisgekomen met een opengescheurde bek van de grijns die m’n gezicht teisterde. Als ik de Bulldog niet gereden had, zou ik dit waarschijnlijk nooit zo hebben kunnen waarderen als nu. Dus met gepaste trots presenteer ik u mijn nieuwe liefde:

Yamaha MT-01 2008 – wit (enigszins parelmoerachtig) – <3000 km – carbon luchthappers – carbon windschermpje – Stage I Akra’s (momenteel zonder dB-killers)

Wishlist:
•   spiegels waar ik wat in kan zien;
•   m’n Magurastuur monteren (dat kost me nieuwe remleidingen en kabels, dus dat duurt nog wel even).

Greetz, kowalski.
http://mt01.valenkamp.nl/index.php?topic=406.0

19
Overig / MT-01 gespot!
« Gepost op: 25 februari 2010, 08:39:34 »
Kijk ik vanmorgen vanuit het raam bij onze lichtdrukkerij, zie ik een grijze MT-01 staan bij de trottoiroverkapping van de Cruise Terminal op de Wilhelminakade. Iemand van hier?

Greetz, kowalski.

20
Overig / CR&S Duu.
« Gepost op: 09 november 2009, 10:37:28 »
Als opvolger van mijn Bulldog ben ik eigenlijk al om voor de MT-01, maar als ik in de tussentijd nog eens wat win, gaan we maar even langs in Italië.




Ik vind hem erg mooi, een streetfighter's wet dream, maar da's mijn mening. En als ik naar de uitlaten die uit het blok komen kijk, zie ik de MT-01 terug.
Wat vinden jullie?

Greetz, kowalski.

21
Overig / Yeah, eindelijk MT-01 gereden!
« Gepost op: 29 augustus 2009, 23:46:46 »
Als non-MT-er beperk ik me meestal tot lezen, totdat ik het ook voor mekaar heb: een MT-01. Het was de bedoeling pas volgend jaar serieus naar een MT te gaan kijken, maar ja...
Ik ben vandaag wezen proefrijden bij MotorCentrum West te Naaldwijk op een Yamaha MT-01 Kando met Stage 3 (volgens MCW intern verbouwd) / stage 2 (volgens een andere proefrijder, hoewel die ook sprak van intern verbouwd). Full Akra's van voor tot achter, prachtige witte lak en een geweldig geluid. Alleen, dit was dus geen standaard MT, dus een tikje gifitiger dan de gewone. Het vulde me met wat ontzag te weten dat ik dat zometeen mocht mennen. Ik besloot het beest rustig te leren kennen, na 2 bochten onderuit gaan leek me tenslotte ook wat zonde van de middag. :?   We zouden rijden in een groep: een R1 met full Akra's, een FZ1 met Akra, een FZ1 Fazer, een XJ6, een XT660X Supermotard, een V-max et moi, voorop een FJR van de organisatie. Starten was al een kick: wat een geluid uit die Akra's!   :D  Grote vette klappen, niet te vergelijken met de klappen uit mijn Lasers, en instant power bij het draaien van gas. Rustig wennen! Na ettelijke kilometers grijnzen wist ik wel dat ik er één wilde als opvolger, alleen niet deze. Het gas was dermate nerveus, dat ik het gevoel kreeg dat er nauwelijks in lage toeren te rijden was. Één draai en hij sprong vooruit, dat zou wat gemoedelijker mogen voor mij. Het 'rückelen' in de aandrijving was ook goed merkbaar. Waarschijnlijk een gevolg van de gewijzigde ECU. Maar ik zat er prima op, ook bij snelheden boven de 100. Het draaide prima; het gewicht viel me mee; het veerde wat steviger dan de Bulldog, maar ik voelde me er prima op. Teruggekomen - na vele tussensprintjes over de route, oeh, dat geluid met gas erop en dan weer gas eraf, magnifiek - wist ik dat ik wel gevallen was voor deze MegaTwin. Om kort te gaan: er staat daar een MT-01 uit 2007 met 2500km en ze hebben me een mooi bod gedaan. Niet wat ik er voor wilde hebben, maar in samenhang met de prijs voor de MT wel een deal die ik aan zou willen gaan, mits ze het stuur willen vervangen door het superbikestuur van de Bulldog FL (daar heb ik er nog 1 van, namelijk, en ik vind het standaardstuur wat smal) zonder meerprijs vanwege de te verlengen leidingen. Helaas is mijn persoonlijke boekhouder tegen :oops: , dus vrees ik dat ik nog gewoon tot m'n Abraham zal moeten wachten (was ook de planning), hoe verleidelijk ook. Bovendien wil ik toch ook nog een rit maken op een standaard-versie om te kijken of die grijns niet alleen bij een Stage 2/3 optreedt. En of de gasrespons echt een gevalletje aangepaste ECU is, of een product van de injectie. Ach, tijdens de terugreis dacht ik ook wel weer, dat als ik nog een jaar op de Bulldog moet rijden, ik mezelf heus geen stakker hoef te vinden. De Bulldog is en blijft ook een geweldige fiets.

Greetz, kowalski.

22
Stel je voor... / kowalski is de naam!
« Gepost op: 19 maart 2008, 10:54:05 »
Hallo MT-ers,

Ik wil me hier even voorstellen, alhoewel ik (nog) geen MT-01-rijder ben  :oops: .
Ik ben van bouwjaar 1960; sinds anderhalf jaar in het bezit van mijn A-tje (na 28 jaar geduld hebben) en rijd een Yamaha B(ig)T(win) 1100 Bulldog FL van 2006; rijd voornamelijk woon-werkverkeer (90 km per dag, 4 dagen per week) en wat plezierritjes. De Bulldog bevalt me prima als eerste motor, maar ik kijk ook graag naar andere motoren om te zien of dit tezijnertijd een opvolger kan zijn voor de Bulldog. De M(ega)T(win)-01 vond ik altijd al een prachtige fiets, dus voordat ik een keus maak tussen deze en de andere fietsen op mijn hebbe-hebbe-lijstje, lees ik hier graag mee en zal af en toe een vraag stellen om meer te weten te komen - zoals ik dat indertijd vòòr mijn keus voor de Bulldog ook op het BT-forum heb gedaan. Ik ben niet alleen, ik heb hier al twee andere Bulldoggers gezien die de BT voor de MT in hebben geruild.

Greetz, kowalski.

Pagina's: 1 [2]