Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - kowalski

Pagina's: 1 ... 37 38 [39]
571
Stel je voor... / Re: Het kwaad is geschied…
« Gepost op: 03 maart 2010, 20:24:04 »
hij komt zeker bij VDK in hilversum van daan. daar stond mijn motor ook de blauwe mt01 ;D
Die heb ik, de dag dat ik hem kocht, daar inderdaad zien staan. Óók een hele mooie bike, trouwens, zag er goed uit! Ik hoop dat je er minstens net zo blij mee bent als ik met de mijne. :-*

@Baci: het ziet er naar uit dat je gelijk hebt. Ik vraag me af hoe hij dan van de Beemster naar het midden des lands is gekomen en er mij iets anders op de mouw gespeld wordt (ja, hij wilde verkopen, maar dan hoef je toch niet meteen te liegen, of ben ik nu naïef?). Tenslotte had ik niet naar de herkomst gevraagd, er werd me gewoon medegedeeld dat dit een fiets van Yamaha Nederland was, nog voordat we aan het praten waren geslagen.

Greetz, kowalski.

572
Stel je voor... / Re: Het kwaad is geschied…
« Gepost op: 02 maart 2010, 20:10:22 »
Hey Kowalski, mooie bike.....ennuh ik denk dat ik hem ken, was ik destijds ook mee bezig! Kon alleen mijn Dragstar niet inruilen en ff daarna tegen mijn huidige aangelopen. Werd me toen voor 12500,- aangeboden.
Hij stond hier ook te koop in het forum.....met een reactie van jezelf trouwens  ;)
http://mt01.valenkamp.nl/index.php?topic=548.msg3886#msg3886
Klinkt heel erg hetzelfde, maar volgens degene bij wie ik hem kocht, is de mijne een fiets van Yamaha Nederland geweest. Bovendien heeft hij het ook nog over Stage II en die zit er niet op.  ??? Maar goed, het is mogelijk.

Greetz, kowalski.

573
Stel je voor... / Het kwaad is geschied…
« Gepost op: 02 maart 2010, 13:41:09 »
Beste MT-01-rijders,

Toen ik m’n rijbewijs had gehaald in 2006 en ik op pad ging om m’n eerste motor te kopen, wist ik wat ik wilde. Een Yamaha BT 1100 Bulldog en na de proefrit bij Molenaar wist ik dat heel zeker. Ik heb er altijd met een grijns op gezeten  ;D. De klappen uit de Lasers, het koppel wat altijd aanwezig was, de relaxte zit, de cardanaandrijving, kortom het hele rijden op deze heerlijke twin. Nadat ik een paar weken terug weer wat langer met een viercilinder CBF600 had moeten rijden, wist ik zeker dat het nooit iets anders zou worden dan een twin. Zoals sommigen wel gelezen hebben, heb ik vorig jaar bij MCW Naaldwijk met een MT-01 Kando Stage III (dezelfde die begin dit jaar ook het Motor Magazine sierde) gereden en ik was meteen verkocht. Een andere motor stond eigenlijk nog niet op de lijst – m’n persoonlijke boekhoudster was dan ook zeer tegen – dus de aanbieding die ik had op een Rock Slate uit 2006 met 2500km is niet doorgegaan. Ik ging op naar de 60.000 km met m’n trouwe Bulldog.
Nu houd ik, als ik naar iets op zoek ben, ten allen tijde de sites in de gaten, waar iets dergelijks aangeboden kan worden. Dus toen datgene, waar ik naar op zoek was, aangeboden werd, heb ik nog een paar weken getalmd, maar uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en ben ik, voordat ik naar de Utrechtse Motorbeurs zou gaan, naar een andere Motorbeurs gegaan. Na een eerste aanbieding hevig getwijfeld, maar na een betere aanbieding en een proefrit, hoorde ik mezelf zeggen: ‘Dan moesten we het maar doen.’
De week erna was een week van twijfel en emotie. Los van het feit dat de persoonlijke boekhoudster het er niet mee eens was, had ik toch moeite om afstand te doen van mijn eerste liefde  :'(.
De zaterdag kwam met veel regen, maar we zijn gewoon vertrokken. Na een kop warme choco en een vlaaipunt de nodige plichtplegingen, zoals betalen, en uitleg, voordat er vertrokken kon worden. Er stonden bij het vertrek maar liefst 4 man om me heen om ‘hem even te mogen horen’. Daarna huiswaarts vertrokken in de regen, waarbij de woorden ‘let goed op, deze heeft wat meer koppel, sleur hem niet direct vol open in deze regen’ me nog naklinken. We zijn heel thuisgekomen met een opengescheurde bek van de grijns die m’n gezicht teisterde. Als ik de Bulldog niet gereden had, zou ik dit waarschijnlijk nooit zo hebben kunnen waarderen als nu. Dus met gepaste trots presenteer ik u mijn nieuwe liefde:

Yamaha MT-01 2008 – wit (enigszins parelmoerachtig) – <3000 km – carbon luchthappers – carbon windschermpje – Stage I Akra’s (momenteel zonder dB-killers)

Wishlist:
•   spiegels waar ik wat in kan zien;
•   m’n Magurastuur monteren (dat kost me nieuwe remleidingen en kabels, dus dat duurt nog wel even).

Greetz, kowalski.
http://mt01.valenkamp.nl/index.php?topic=406.0

574
Overig / MT-01 gespot!
« Gepost op: 25 februari 2010, 08:39:34 »
Kijk ik vanmorgen vanuit het raam bij onze lichtdrukkerij, zie ik een grijze MT-01 staan bij de trottoiroverkapping van de Cruise Terminal op de Wilhelminakade. Iemand van hier?

Greetz, kowalski.

575
MT01 nieuws / Re: Test MT-01 Stage 3
« Gepost op: 12 februari 2010, 23:29:54 »
Volgens mij moet kowalski eerst nog tegen een leuke MT aanlopen  ;) Of heb je er inmiddels 1  ???
Ja, dat niet alleen - er staan er zat te koop - ik moet ook de huisaccountant er nog in mee zien te krijgen  ;). En daar ik recent een nogal duur onderdeel aan m'n huidige heb moeten vervangen, zal dat niet makkelijk zijn. Voorlopig nog effe doorrijden.

Greetz, kowalski.

576
MT01 nieuws / Re: Test MT-01 Stage 3
« Gepost op: 09 februari 2010, 07:29:42 »
Ik heb die test verslonden, ik heb een abo op dat blad. Ik heb namelijk vorig jaar augustus bij MCW in Naaldwijk dezelfde fiets gereden.   :-*  Wat een geweldige bike, maar de gasreactie was zo aan/uit in 't stadsverkeer. Vandaar dat ik ga voor de Stage I of misschien Stage II. Nog een jaartje doorrijden...

Greetz, kowalski.

577
Stel je voor... / Re: Weer eentje
« Gepost op: 13 november 2009, 07:04:15 »
Veel succes Mark met de concurrent van je vrouwtje  :P
Weer zit idd niet mee  >:( Ik sta elke ochtend om 6 uur op om te kijken of ik met de lease bak naar mijn werk ga of met de MT....helaas te veel met het koekblik  >:(
Bij mij zou die rood-zwarte gewoon elke dag aan de bak moeten, hoor.  ;) Gewoon om 5 voor 6 de buren wakker hoesten met die Akra's en door weer en wind naar Rotterdam, pekel of geen pekel. Dat moet de Bulldog ook...al 3 jaar lang. :-*

Greetz, kowalski.

578
Overig / CR&S Duu.
« Gepost op: 09 november 2009, 10:37:28 »
Als opvolger van mijn Bulldog ben ik eigenlijk al om voor de MT-01, maar als ik in de tussentijd nog eens wat win, gaan we maar even langs in Italië.




Ik vind hem erg mooi, een streetfighter's wet dream, maar da's mijn mening. En als ik naar de uitlaten die uit het blok komen kijk, zie ik de MT-01 terug.
Wat vinden jullie?

Greetz, kowalski.

579
Stel je voor... / Even voorstellen.
« Gepost op: 24 oktober 2009, 12:25:30 »
Ja, interesse wel, maar niet nu al. Dat krijg ik er nu niet langs bij mijn DSB-specialiste  :wink: . M'n Bulldog staat nu op 43k en volgend jaar deze tijd waarschijnlijk op een 60k. Dan wordt het voor mij tijd een andere te kiezen na 4 jaar woon-werkverkeer. Eerder - hoe erg het ook jeukt voor een MT-01 na de proefrit bij MotorCentrum West - ga ik niet wisselen. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet rondkijk en alle aangeboden MT's wik en weeg. Die bij van Van der Heyden is een 2008-er, zwart blok en in m.i. de mooiste kleurstelling en voor een heel aantrekkelijke prijs, dus was het niet verwonderlijk te lezen dat je er mee aan de haal ging.  :D Ik ben niet langs geweest, ik heb niet gebeld, ik heb alleen maar gedroomd dat hij er over een jaar nog zou staan  :oops: Er zijn MT's die al ruim een jaar te koop staan bij dealers. Nu staan dus ook die specials bij Gebben in Rogat te koop. Ik heb gewoon geduld en hoop op bv. een Kando-versie met Akra's en single-seat. 8)

Greetz, kowalski.

580
Stel je voor... / Even voorstellen.
« Gepost op: 23 oktober 2009, 20:05:45 »
Ja, hopen dat deze nog een jaar te koop zou staan, was ook de goden verzoeken  :evil: . Veel plezier met je MT, ik vind dit ook een hele mooie combi qua kleuren en dan ook nog Akra's. Nog een jaar wachten en dan vind ik er hopelijk ook één. Bij Gebben in Rogat staan momenteel ook twee zwaar verbouwde MT's, maar de prijzen zijn er dan ook naar...  :oops:

Greetz, kowalski.

581
Overig / Yeah, eindelijk MT-01 gereden!
« Gepost op: 04 september 2009, 06:55:19 »
Nou, hoe mooi ik de SP ook vind - al hoeft die gouden vork voor mij niet echt, teveel Aprilia Factory en Ducati S - 2000 euro meer voor een beter geveerde fiets voor gebruik dat ik waarschijnlijk nooit qua rijniveau zal benaderen  :oops: , omdat het mijn stijl niet is, vind ik vrij veel. Dan is een Hyperpro setje een beter alternatief qua kosten.
Voorlopig lees ik weer mee en als het me gelukt is, lees je het hier wel weer.

Greetz, kowalski.

582
Overig / Yeah, eindelijk MT-01 gereden!
« Gepost op: 03 september 2009, 07:15:18 »
Misschien heb ik het in m'n verslag niet helemaal duidelijk gezegd, maar ik ben zeker niet van plan om een Stage 3 te gaan kopen. Komende van een Bulldog, zoek ik iets wat meer puff heeft, maar niet noodzakelijkerwijs van karakter scheelt. En de Stage 3 die ik gereden heb, was mij te nerveus aan het gas. Het was in de onderste regionen nauwelijks rustig te beteugelen, pas boven de 2500 rpm ging het beter. Bovendien past een Stage 3 niet in het financiële plaatje... :oops:
Die MT van MCW is ook niet doorgegaan, vanwege een veto van mijn persoonlijke boekhoudster. We rijden nog een jaartje door... en wordt mijn wachten beloond met een demo-Kando-uitvoering met Akra's.  :wink:  Dat wit vond ik toch wel erg mooi staat bij deze beul.
Penner doet mooie dingen  :twisted: , maar dat gaat mijn portemonnee te boven. Nee, een mooie serie-MT-01 met Akra's of DAM's, meer zal het niet kunnen worden. Maar ik zal niet klagen...

Greetz, kowalski.

583
Overig / Yeah, eindelijk MT-01 gereden!
« Gepost op: 29 augustus 2009, 23:46:46 »
Als non-MT-er beperk ik me meestal tot lezen, totdat ik het ook voor mekaar heb: een MT-01. Het was de bedoeling pas volgend jaar serieus naar een MT te gaan kijken, maar ja...
Ik ben vandaag wezen proefrijden bij MotorCentrum West te Naaldwijk op een Yamaha MT-01 Kando met Stage 3 (volgens MCW intern verbouwd) / stage 2 (volgens een andere proefrijder, hoewel die ook sprak van intern verbouwd). Full Akra's van voor tot achter, prachtige witte lak en een geweldig geluid. Alleen, dit was dus geen standaard MT, dus een tikje gifitiger dan de gewone. Het vulde me met wat ontzag te weten dat ik dat zometeen mocht mennen. Ik besloot het beest rustig te leren kennen, na 2 bochten onderuit gaan leek me tenslotte ook wat zonde van de middag. :?   We zouden rijden in een groep: een R1 met full Akra's, een FZ1 met Akra, een FZ1 Fazer, een XJ6, een XT660X Supermotard, een V-max et moi, voorop een FJR van de organisatie. Starten was al een kick: wat een geluid uit die Akra's!   :D  Grote vette klappen, niet te vergelijken met de klappen uit mijn Lasers, en instant power bij het draaien van gas. Rustig wennen! Na ettelijke kilometers grijnzen wist ik wel dat ik er één wilde als opvolger, alleen niet deze. Het gas was dermate nerveus, dat ik het gevoel kreeg dat er nauwelijks in lage toeren te rijden was. Één draai en hij sprong vooruit, dat zou wat gemoedelijker mogen voor mij. Het 'rückelen' in de aandrijving was ook goed merkbaar. Waarschijnlijk een gevolg van de gewijzigde ECU. Maar ik zat er prima op, ook bij snelheden boven de 100. Het draaide prima; het gewicht viel me mee; het veerde wat steviger dan de Bulldog, maar ik voelde me er prima op. Teruggekomen - na vele tussensprintjes over de route, oeh, dat geluid met gas erop en dan weer gas eraf, magnifiek - wist ik dat ik wel gevallen was voor deze MegaTwin. Om kort te gaan: er staat daar een MT-01 uit 2007 met 2500km en ze hebben me een mooi bod gedaan. Niet wat ik er voor wilde hebben, maar in samenhang met de prijs voor de MT wel een deal die ik aan zou willen gaan, mits ze het stuur willen vervangen door het superbikestuur van de Bulldog FL (daar heb ik er nog 1 van, namelijk, en ik vind het standaardstuur wat smal) zonder meerprijs vanwege de te verlengen leidingen. Helaas is mijn persoonlijke boekhouder tegen :oops: , dus vrees ik dat ik nog gewoon tot m'n Abraham zal moeten wachten (was ook de planning), hoe verleidelijk ook. Bovendien wil ik toch ook nog een rit maken op een standaard-versie om te kijken of die grijns niet alleen bij een Stage 2/3 optreedt. En of de gasrespons echt een gevalletje aangepaste ECU is, of een product van de injectie. Ach, tijdens de terugreis dacht ik ook wel weer, dat als ik nog een jaar op de Bulldog moet rijden, ik mezelf heus geen stakker hoef te vinden. De Bulldog is en blijft ook een geweldige fiets.

Greetz, kowalski.

584
Stel je voor... / kowalski is de naam!
« Gepost op: 19 maart 2008, 10:54:05 »
Hallo MT-ers,

Ik wil me hier even voorstellen, alhoewel ik (nog) geen MT-01-rijder ben  :oops: .
Ik ben van bouwjaar 1960; sinds anderhalf jaar in het bezit van mijn A-tje (na 28 jaar geduld hebben) en rijd een Yamaha B(ig)T(win) 1100 Bulldog FL van 2006; rijd voornamelijk woon-werkverkeer (90 km per dag, 4 dagen per week) en wat plezierritjes. De Bulldog bevalt me prima als eerste motor, maar ik kijk ook graag naar andere motoren om te zien of dit tezijnertijd een opvolger kan zijn voor de Bulldog. De M(ega)T(win)-01 vond ik altijd al een prachtige fiets, dus voordat ik een keus maak tussen deze en de andere fietsen op mijn hebbe-hebbe-lijstje, lees ik hier graag mee en zal af en toe een vraag stellen om meer te weten te komen - zoals ik dat indertijd vòòr mijn keus voor de Bulldog ook op het BT-forum heb gedaan. Ik ben niet alleen, ik heb hier al twee andere Bulldoggers gezien die de BT voor de MT in hebben geruild.

Greetz, kowalski.

Pagina's: 1 ... 37 38 [39]