Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ullie

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7
31
Over dit forum... / Re: Verwijderd!
« Gepost op: 19 september 2011, 20:42:10 »
Op andere fora gooien ze dan een slotje op het topic...verwijderen vind ik erg rigoreus...
Maar misschien kan BS het nog vinden in de Google cache?  ;)


32
Over dit forum... / Re: Verwijderd!
« Gepost op: 19 september 2011, 18:03:46 »
Ik vind het geen plusje waard...ik vind het verwijderen van topics -zolang ze de nederlandse wet niet overtreden en/of aanzetten daartoe - sowieso not done.

En verder...als iedereen zijn tenen wat intrekt, kan er ook niemand anders op gaan staan.


33
Overig / Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Gepost op: 28 oktober 2010, 17:07:43 »
Ik heb ook wel eens over zo'n spuitbeurtje naar het zwart nagedacht, maar wat kost zoiets nou? Hebben jullie al wat prijsinformatie? ;)


34
Over dit forum... / Re: Tapatalk
« Gepost op: 06 oktober 2010, 20:45:48 »
Werkt als een dolle ;) Screenshots zitten in je gmail (ik ben nogsteeds geen held met afbeeldingen plaatsen... :-[)

35
Overig / Re: Rijden in groepen
« Gepost op: 04 oktober 2010, 09:36:06 »
Helemaal mee eens! Behalve dat ik zou willen voorstellen dat de herkenbare achterste man de voorliggers opveegt. Aangezien die herkenbaar is, is er geen risico dat je wegrijdt voor een achterligger , terwijl die niet bij de groep hoort.

Ik weet het ... met 25 MT's is dat risico niet zo groot...maar als het verkeerd gaat...zijn we weer gesplitst ;)

Daarnaast: rijdt baksteensgewijs, maar hou zoveel afstand dat je in de spiegel van je voorganger diens helmvizier goed kan zien. Dan weet je namelijk dat je voorganger jou ook kan zien en je niet alsnog in een dode hoek hangt :)

En voor bochten - ook rotondes- , natuurlijk wel zicht halen en een goede bochtenlijn rijden. Daarvoor is het ook weer van belang dat je weet waar je achterligger is, je krijgt nare ongeluken als blijkt dat die toch nog ter hoogte van je achterwiel hangt...:P

En hier nog een artikeltje wat -alhoewel minder concreet- ook nog wat nuttige tips geeft. Zie ook de verzameling handgebaren, met name de laatste (A)

http://www.lcvm.nl/nieuwsbrief23.htm


36
Overig / Re: Rijden in groepen
« Gepost op: 04 oktober 2010, 09:31:42 »
Kopie uit bericht GJ:

BV. niet inhalen, baksteengewijs rijden, en voor gisteren de allerbelangrijktse; als je in je spiegel geen achterrijder meer ziet en er is een afslag, blijf dan op die hoek staan totdat de eerst arriverende achterligger jou positie overneemt. Een regel hierbij is wel dat je een vaste, herkenbare,
slotrijder moet hebben!

37
Overig / Rijden in groepen
« Gepost op: 04 oktober 2010, 09:31:19 »
Goed idee van GJ en Marco om een nieuw topic te starten. Bij deze!

38
Overig / Re: soms loopt het net even anders
« Gepost op: 24 september 2010, 13:17:45 »
Wat een kutverhaal...om dan ook maar even mn gevoel te laten spreken:

Ik neem toch aan dat je tussen de tijd van het ongeluk en het arriveren van de politie die testosteronridder nog wel even dusdanig toe te takelen dat híj in ieder geval nooit meer op een motor stapt?

I know...I know...mag niet...zal ik ook nooit doen...maar de verleiding is erg groot. Ik ben vorige maand met de MT in de Dolomieten geweest en heb daar ook regelmatig van die halve zolen op het achterwiel gehad. Ik haal dan zelf het tempo er maar uit om ze vriendelijk voorbij te laten gaan. Daarmee reduceer ik het risico op ongewenste (en onmogelijke) inhaalacties.

Rijden in een groep is hartstikke leuk, maar je moet inderdaad wel de groep kennen en weten welk vlees je in de kuip hebt. Het was dan ook niet voor niets dat ik vorig jaar op de door mij ingerichte Veluwe rit eerst een stuk van ca. 10 km aan nagenoeg rechte weg had gepland en het was boeiend om te zien dat er na de eerste rotonde al een MT op zijn achterwiel reed.... Ik weet dan in ieder geval dat ik de bochten niet uit moet accelereren om erger te voorkomen ;)

Anyways...rotervaring...en ik hoop dat je eroverheen komt en toch je leuke hobby blijft houden!

Sterkte voor jou en vooral voor je vriendin!!

39
Overig / Re: The day after...
« Gepost op: 13 augustus 2010, 10:30:51 »
Wat is dat voor pijpje dan? Is nieuw voor mij...;)

40
Overig / Re: Klaverblad en artikel 5?
« Gepost op: 02 juni 2010, 10:01:30 »
@GJ:

@GJ:
De man kan sturen, echt ;) Ik ben het met je eens dat je in de meeste politieagenten vertrouwen kan hebben. Er zijn echter uitzonderingen en daar ageer ik tegen. Dit soort constateringen blijven in mijn optiek erg op willekeur lijken en dienen niet het ‘algemeen belang’ en/of de publieke opinie. Ik pleit daarom voor duidelijkere (en vooral objectief meetbare!) regels.

Vergelijk bijvoorbeeld de situatie een paar maanden geleden in Wegmisbruikers, waarin een paar agenten een stel professionele stuntrijders een artikel 5 aan de broek doet omdat zij op een leeg parkeerterrein een wheely uitvoeren. Volgens mij is niemand daarbij gebaat, behalve de staatskas. In dat geval stel ik voor om de brandstofprijzen nog maar een cent te verhogen en het blauw wat we hebben in te zetten waar het echt nodig is en ik kan wel een paar voorbeelden uit eigen praktijk noemen met mijn 80.000km per jaar.

Last but not least, is een adviessnelheid een maximumsnelheid? Hebben we het over hetzelfde? Ik bedoel niet de snelheid aangegeven op matrixborden boven de weg – die zijn verplicht - , maar de snelheid aangegeven op een vierkant blauw bord (http://www.wegenverkeer.nl/sdu-wev/preview/binaries/wegenverkeer/verkeersborden/hoofdstuk-a/a4.png)

41
Overig / Re: Klaverblad en artikel 5?
« Gepost op: 01 juni 2010, 21:22:16 »
Ik vind het een duidelijk en evenwichtig verhaal en ik begrijp inmiddels wat de overwegingen van de desbetreffende agent geweest zijn. Op basis van die redenatie snap ik waarom hij deze gedraging onder artikel 5 rangschikt. Toch een paar opmerkingen:

- Volgens mij gaat het nogsteeds om werkelijk gereden snelheid. Die is en blijft 128km/u. Ik vind de wettelijke correctie (sowieso al een discutabel iets) en de afwijking van de snelheid zaken waar je als bestuurder rekening mee kan en mag houden. Daarmee bedoel ik te zeggen dat als ik 100 rij op de teller, ik weet dat ik slechts 95 werkelijke km rijd (<getallen zijn een voorbeeld)

- De wegbeheerder zet te kust en te keur borden neer op stukken waar het mi stukken minder nodig is, als in dergelijke bochten. Ik zie ook regelmatig borden met een adviessnelheid staan (A27/A28 Amersfoort ri Breda) en/of een maximum snelheid (A1/A10, Diemen). Daarmee kán je als weggebruiker redeneren dat de wegbeheerder in dit geval een snelheid van 120km/u redelijk vindt.

-Alle zaken die gelden voor overstekende dieren, steentjes, olie e.d. kunnen ook als je een dergelijke bocht met 70 neemt al fataal zijn.
Waarom haal ik dit nou aan? Ik ben zo benieuwd waar nou de grens ligt. Begrijp me goed, ik zal zelf nooit met een dergelijke snelheid zo’n bocht doorrijden. Gewoonweg omdat ik mezelf ken en ik mezelf niet in staat acht om op die wijze een bocht te nemen. Mijn onderbuurman is inderdaad regelmatig op het circuit te vinden en ik durf te zeggen dat hij zijn fiets bovengemiddeld goed onder controle heeft.
Bovendien weet ik dat mócht ik door een agent aangehouden worden, je in een discussie verzeild raakt die je in dit land inderdaad niet wint. Je begrijpt dat ik het niet zo op heb met de ambtseed. Ik geloof in gelijkheid (maar vooral de faalbaarheid) van mensen en volgens mij zijn politieagenten ook nog steeds mensen.
Maar zoals ik al zei, waar ligt de grens in een dergelijke situatie. Is 100 wel ok? 80?

42
Overig / Re: Klaverblad en artikel 5?
« Gepost op: 31 mei 2010, 23:38:52 »
Aangezien het mijn vraag is, bepaal ik inderdaad of ik iets relevant vind :)

Het gaat mij simpelweg om de verkeersregels en de toepassing en/of interpretatie daarvan. That's all. Dus jouw "het gaat er ook om wat er aan te doen valt", is dus helemaal niet de vraag die ik gesteld heb. Jouw toon komt verwijtend en belerend over, en m.i. is dat niet nodig en ik stel er in ieder geval geen prijs op.

Zullen we weer ontopic gaan?

43
Overig / Re: Klaverblad en artikel 5?
« Gepost op: 31 mei 2010, 22:24:09 »
Ze hebben hem met videosurveillance aangehouden, maar ik weet eigenlijk niet hoe lang de meting geweest is. Als ik hem goed begrijp zijn ze onder het viaduct gestopt  en hebben ze hem de volgende ronde aangehouden.

Hoe komt het dat jij dit allemaal zo goed weet? :D

44
Overig / Re: Klaverblad en artikel 5?
« Gepost op: 31 mei 2010, 19:18:55 »
Hahaha! In dit geval was het een Ducati 748 ;)

45
Overig / Re: Klaverblad en artikel 5?
« Gepost op: 31 mei 2010, 18:14:52 »
Nee, geen aanvullingen meer, bovendien was deze mi niet relevant totdat jij erover begon. En jij wil ook niet lezen;), want:

- Er was geen verkeer
- Hij rijdt normaal de bocht door als in: geen knee down, normale lijn. Alleen harder dan we normaalgesproken doen, dus ja, ik ben gefocust op snelheid.

In jouw redenatie kan de politie dus ook gaan staan flitsen langs de snelweg en iedereen die harder dan 70 rijdt en ouder is dan 60 een artikel 5 aan de broek doen: u kunt wel een hartaanval krijgen en een file veroorzaken.

Maar jouw mening is me duidelijk. Ik ben benieuwd naar andere zienswijzen!


Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7