Helemaal mee eens! Behalve dat ik zou willen voorstellen dat de herkenbare achterste man de voorliggers opveegt. Aangezien die herkenbaar is, is er geen risico dat je wegrijdt voor een achterligger , terwijl die niet bij de groep hoort.
Ik weet het ... met 25 MT's is dat risico niet zo groot...maar als het verkeerd gaat...zijn we weer gesplitst
Daarnaast: rijdt baksteensgewijs, maar hou zoveel afstand dat je in de spiegel van je voorganger diens helmvizier goed kan zien. Dan weet je namelijk dat je voorganger jou ook kan zien en je niet alsnog in een dode hoek hangt
En voor bochten - ook rotondes- , natuurlijk wel zicht halen en een goede bochtenlijn rijden. Daarvoor is het ook weer van belang dat je weet waar je achterligger is, je krijgt nare ongeluken als blijkt dat die toch nog ter hoogte van je achterwiel hangt...
En hier nog een artikeltje wat -alhoewel minder concreet- ook nog wat nuttige tips geeft. Zie ook de verzameling handgebaren, met name de laatste (A)
http://www.lcvm.nl/nieuwsbrief23.htm