31
Kodo,
In het blaadje van de Mag stond een artikel over de apk voor motoren.
Normaliter begint wel elke 2 a 3 jaar een politicus over dit onderwerp.
De belangenverenigingen van de motorrijders duiken er dan bovenop en het is weer een poos stil.
Nou komt het uit een andere hoek. De Europese vereniging van motorfietsfabrieken ACEM.
Deze pleit voor apk voor motoren, brommers en scooters.
Reden van de ACEM om te pleiten voor de apk, is dat het aantal gemotoriseerde tweewielers in Europa een dusdanig aantal is geworden dat zij het nodig vinden om daar periodiek controle op uit te oefenen. Tevens wordt het gezien als een manier om het milieu-onvriendelijk imago op te poetsen.
Het grote verweer van onze belangenverenigingen is, dat een onderzoek heeft aangetoont dat de technische staat van motorfietsen geen rol speelt bij ongevalstatistieken.Bij minder dan 1% van de onderzochte ongevallen waarbij een motorfiets betrokken was, was er sprake van een technisch probleem.
Van die 1% was het meest voorkomende probleem een bandenprobleem.
Waarschijnlijker is, dat ze de euro's zien rinkelen. Immers bij een grote beurt zal het waarschijnlijk niks kosten, maar dan is er wel geld binnen voor die beurt, aan een uurtarief van 50- 60 euri's. Daar moet Jan modaal minstens een halve dag voor zwoegen.
Weet wie je vrienden zijn.
In het blaadje van de Mag stond een artikel over de apk voor motoren.
Normaliter begint wel elke 2 a 3 jaar een politicus over dit onderwerp.
De belangenverenigingen van de motorrijders duiken er dan bovenop en het is weer een poos stil.
Nou komt het uit een andere hoek. De Europese vereniging van motorfietsfabrieken ACEM.
Deze pleit voor apk voor motoren, brommers en scooters.
Reden van de ACEM om te pleiten voor de apk, is dat het aantal gemotoriseerde tweewielers in Europa een dusdanig aantal is geworden dat zij het nodig vinden om daar periodiek controle op uit te oefenen. Tevens wordt het gezien als een manier om het milieu-onvriendelijk imago op te poetsen.
Het grote verweer van onze belangenverenigingen is, dat een onderzoek heeft aangetoont dat de technische staat van motorfietsen geen rol speelt bij ongevalstatistieken.Bij minder dan 1% van de onderzochte ongevallen waarbij een motorfiets betrokken was, was er sprake van een technisch probleem.
Van die 1% was het meest voorkomende probleem een bandenprobleem.
Waarschijnlijker is, dat ze de euro's zien rinkelen. Immers bij een grote beurt zal het waarschijnlijk niks kosten, maar dan is er wel geld binnen voor die beurt, aan een uurtarief van 50- 60 euri's. Daar moet Jan modaal minstens een halve dag voor zwoegen.
Weet wie je vrienden zijn.