Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - eliminator 44

Pagina's: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 57
766
Stel je voor... / Re: ruben stelt zich opnieuw voor
« Gepost op: 13 januari 2010, 15:43:11 »
"Welcome back" in de club.

na een tussen pauze met allerlei andere motoren onder tussen wel 6 andere motors gehad weer beland bij de mt01
groet ruben
Da's ook een mogelijkheid, als je niet van poetsen houdt. ;)

767
Overig / Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Gepost op: 03 januari 2010, 13:30:36 »
Citaat
Heb trouwens wel de ventilator en de temp. sensor laten zitten  ;)
De propellor kun je verwijderen, dat geeft geen foutmelding in de klok. Met de openliggende dempers heeft ie geen funktie meer en het ding heeft ook nog aardig gewicht.
De temperatuursensor moet je wel aangesloten laten, anders krijg je een foutmelding.

768
Overig / Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Gepost op: 30 december 2009, 21:20:06 »
Hallo Paul,

Als je de Ecu1 laat zitten moet je een gat, 18mm, boren in  het verzamelstuk ( ergens nadat de bochten bij mekaar zijn gekomen) en een moer/bus met de binnenschroefdraad M18x1,5 op het gat lassen , waarin je de Lambdasonde moet draaien.
De kabels van de exupklep kunnen weg.
 Als je de ecu1 laat zitten, weet ik niet zeker of je een foutmelding krijgt als je de exup-motor verwijderd. Gewoon effe de stekker van de motor halen en kijken of er een foutmelding in de klok komt.
Het is een hele toer om bij de exupmotor te komen.

Gebruik je een ecu2 dan is geen Lambdasonde nodig en kun je ook de exupmotor verwijderen. Je krijgt dan geen foutmelding.

De montagehandleiding van de PC3 kun je vinden bij PowerCommander.
1 kabel gaat naar het achterlicht, de ander in het rechter framegedeelte onder de tank. De tank moet hiervoor eraf.

Ik kreeg destijds 10% korting op de ecu2. Toch nog zo'n 570 betaald.
Als je een gebruikte ecu2 hebt, kan ik hem aan de praat krijgen, door de anti-diefstalchip uit de ecu1 te halen en te transplanteren in de ecu2. Scheelt je 500 euro's.
Zou ie uitfikken, heb je nog niks verloren. ;D


769
Overig / Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Gepost op: 28 december 2009, 06:12:52 »
Heb op het Duitse forum gelezen dat originele dempers zonder binnenwerk ook heel vet klinken  8)

Waarschijnlijk zal het een hoop herrie maken.
Als je dat zat bent kun je ze nog altijd ombouwen naar een absorbtiedemper. Die presteert ook nog goed. Het geluid daarvan is als Akras met een Slac eater.
http://mt01.valenkamp.nl/index.php?topic=507.msg3552#msg3552

Als ik me niet vergis heeft Paul een setje omgebouwd?

770
Overig / Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Gepost op: 18 december 2009, 23:04:00 »

Tja, na de Kerst wil ik weer aan de slag voor het ultime kontje.
Vorig jaar ben ik hiermee ook al 3-4 maanden in de weer geweest. Het resultaat was maar pover.
De rest van het gezin was ook niet blij, die zaten regelmatig in de polyesterlucht.
Een Duc 999 zitje is gekocht.
Dan moet het frame ook nog een ander kleurtje krijgen. Ik ben nog in dubio of alles geel moet worden of matzwart.
Een ander stuur en een kettingsetje liggen klaar om te monteren.

771
Overig / Re: Mijn laatste Motor
« Gepost op: 17 november 2009, 21:20:05 »
Ik kan er niet voor warmlopen.
Zo'n 30 jaar geleden kwamen de 6 cilinders ook al te voorschijn. Imposante motorblokken met een voor toen, flink aantal paardekrachten.
 
De viercilinders waren echter wendbaarder. Het is nooit een echte hit geworden.

Ik denk dat ze lang niet het onderste uit het BMW blok hebben gehaald.
Die kan beter, maar wat moet je met die paardjes.

Voor het BMW Lo Rider concept loop ik wel warm, maar die komt niet in productie, helaas.



772
Overig / Re: pas op
« Gepost op: 16 november 2009, 21:48:33 »
En dan nog beweren motor loopt en rijdt......  :o

Lopen zal ie nog wel, maar rijden?????
Dit zijn van die figuren die aan de telefoon vertellen dat de brommer als nieuw is.
Kom je ter plekke staat daar een wrak voor je. Heb je een hoop benzine en tijd verprutst. >:(

773
Overig / Re: De verleiding?????
« Gepost op: 12 november 2009, 18:28:39 »
Citaat van: Big Smile link=topic=616.msg4584#msg4584 da
Ik gelooof dat ik weer verliefd word............. ;D

Groetjes,

Big Smile  :)

[/color
[/font]

Hou het hoofd koel. ;)

774
Over dit forum... / kalender
« Gepost op: 09 november 2009, 22:11:28 »
Hallo, ik heb wat datums van buitenlandse MT meetings, die wou ik in de kalender invullen.

Alleen invullen gaat blijkbaar niet, je moet een item openen/schrijven in bv toertjes dan kun je 1 datum invullen in de kalender.
Bij een meerdaags evenement zou je dan al 2-3-4 dezelfde items moeten openen, dat lijkt me wat te veel van het goede.
Het beste zou zijn dat als je op de datum zou klikken je direkt doorgelinkt zou worden naar het organiserende MT forum.

Iemand een suggestie voor de digibeet?

775
Overig / Re: CULT-bike
« Gepost op: 08 november 2009, 12:22:17 »
Voor het gros zijn de 90 paardjes (te)weinig, dan is de prijs ook nog stevig.
Voor enkele duizend euro's minder koop je 30-40 paardekrachten meer. Dan is er nog het gewicht, dat ook nog fiks is.

Onbegrijpelijk vind ik dat er mensen zijn, die zonder proefrit, een motor kopen en er dan na korte tijd achterkomen, dat het toch niet de ware is. Misschien verdienen die hun geld te makkelijk.
Waarom de andere catagorie zo weinig gereden heeft blijft gissen. Feit is dat de meeste 01 rijders al wat ouder zijn. Misschien hebben ze 'm gekocht als hebbeding?
Het enigste nadeel wat ik kan bedenken, is dat het zadel is wat aan de harde kant is, maar na enkele ritjes in het voorjaar is het achterwerk daar aan gewend en zijn ritjes van 600 -700 km per dag geen uitzondering.

Wat voor de ene een rede is om 'm niet te kopen , is voor de ander juist de rede om 'm te kopen.Ik vind 't juist schitterend dat  ie trilt en ik in de wind zit.
Het weer is prima, ik ga nog snel een rondje draaien. ;D

776
Overig / Re: Willem zonder MT01
« Gepost op: 07 november 2009, 20:31:10 »
Hee Willem, jou kennende gaat ie over 2 weken gelijk op het achterwiel. ;)
Leuk nog effe gebabbeld te hebben.
Ik heb heb er geen probleem mee als de ex-en meerijden bij een tourtje, wel moet het niet zo zijn dat er meer ex-en zijn dan 01 piloten.
Verder veel plezier met je nieuwe " speeltje" en hou 'm heel.

777
Stel je voor... / Re: Weer eentje
« Gepost op: 03 november 2009, 20:49:36 »
De mijne heb ik 4 jaar geleden ook uit Duitsland ingevoerd.
In Elsloo naar de RDW geweest voor de keuring. De keuring stelde inderdaad niet veel voor.
Zij deden het kijkwerk voor de douane. De RDW gast had zelf ook motor gereden en de 01 viel wel bij 'm in de smaak. Opvallend vond ik, dat het geluid wel stipt werd gecontroleerd.
Na afloop kon je de beurs leegmaken bij de douane. Dat was snel verdiend voor de overheid.
Ik heb ook al eens een motor zelf gebouwd en moest toen naar Lelystad voor de keuring. Daar ging het anders aan toe.
Veel succes ermee.

778
Stel je voor... / Re: Weer eentje
« Gepost op: 02 november 2009, 12:14:16 »
Ja, veel plezier met de brommer.
Moet je nu toch nog naar de RDW met je brommer voor een keuring/schouwen,of is dat verleden tijd?

779
Stel je voor... / FF voorstellen..
« Gepost op: 01 oktober 2009, 20:44:16 »
Hallo Alf,     veel plezier met je nieuwe aanwinst.
 Het gaat de goede kant op met de MT01's in het "Suyden". Misschien een  keer een toertje maken samen met Whyman.

780
MT01 nieuws / Yamaha MT01 FAQ
« Gepost op: 24 september 2009, 21:26:01 »
Nee, dat is de verkeerde nippel. Die zit aan de linkerkant van het gasklephuis. Daar zit de slang naar de ISC.
Dat is een soort choke. Daarom doet ie .t ook nog maar met vol gas.

De betreffende slang zit aan de rechterkant van het gasklephuis.

Eerst het plastik kapje tussen de cilinders verwijderen aan de rechterkant.
Als je aan de rechterkant op je knieeen gaat zitten, met je hoofd op dezelfde hoogte als de bovenste motorsteun (die waaraan ook de elktromagneet vastzit)
Kijkt door de motorsteun heen. Op zo'n 10 cm naar achteren kijk je tegen de kop van een flinke bout ( zeker 15mm).
Ongeveer 1 cm hoger en ietsje naar achteren, zit de slang vast aan het gasklephuis.
Die moet je dus afsluiten. Ik heb de slang  op zo'n 1,5 cm afgesneden en een prop siliconenkit erin gespoten. Werkt prima als het uitgehard is.

Pagina's: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 57