Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - eliminator 44

Pagina's: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 57
781
Stel je voor... / Alex
« Gepost op: 21 september 2009, 22:24:12 »
Ja ook welkom bij de club.
Alvorens ik had besloten de 01 te kopen heb ik ook de Mean Streak overwogen. Met de 01 ging het rijden toch een stuk sportiever.

782
Stel je voor... / Kort Voorstelrondje
« Gepost op: 21 september 2009, 22:16:21 »
Hee Harald,    het heeft wat moeite gekost maar  is uiteindelijk toch gelukt.
Veel plezier met je brommer  en dat we veel van je mogen horen.

783
Overig / Herfst, de boeren weer op (de) weg
« Gepost op: 12 september 2009, 12:40:28 »
Gisteren de eerste ma"iskarren weer ontmoet op de weg, welliswaar in Belgi"e. Mijn banden zaten ook nog onder de koeienstront.
 Het wordt weer gevaarlijk "on the road".

784
Stel je voor... / Weer eentje
« Gepost op: 07 september 2009, 19:12:18 »
Citaat van: "Zapflex"

Daar gaat mijn vertrouwen in de digitale teller.  :(
Is hij zo gemakkelijk op 0 te krijgen ?.
Een Onderhoudsboekje kan dan alleen uitkomst bieden tijdens de aanschaf.

Groetjes Mark


Waar haal je die wijsheid vandaan?
Het enige wat je met de teller kunt doen is 'm omzetten van "miles" naar km.
De teller terugdraaien is nog niemand gelukt. Je kunt er natuurlijk wel een maagdelijke tellert opzetten. Hoewel, dat zal een dure grap zijn.

Ik zie ook geen reden om een brommer te kopen met minder dan 6000km. Inmiddels zijn er minstens 2 die de 100.000km zijn gepasseert, zonder ook maar enige problemen.

Nog maar effe doorsparen dan en van de winter kijken.

785
MT01 nieuws / Yamaha MT01 FAQ
« Gepost op: 07 september 2009, 10:40:50 »
Neen, hoewel het waarschijnlijk niet zo moeilijk is. Als ik de stroomsterkte meet. Kan ik de weerstand uitrekenen. V=IxR
De elektronikawinkel heeft de credietcrisis niet overleefd, stond ik voor een gesloten deur.

786
MT01 nieuws / Yamaha MT01 FAQ
« Gepost op: 06 september 2009, 21:58:28 »
Citaat van: "Big Smile"
At your service!

Flapper mod = luchtfilterinlaatklep "modificatie"


Maar je kan ook de gehele modificatie uitvoeren door zowel de klep, terugslagklep, compensatietankje en de solenoide met slangen te verwijderen.  :shock:

Groetjes,

Big Smile  :D

P.S. Zou Eleminator 44 dit al weten  :wink:

Als je ervoor kiest om alles te verwijderen, moet je wel de elektromagneet ,die achter de rechterzijdeksel zit, elektrisch aangesloten laten. Anders krijg je een foutmelding in de klok.

787
Stel je voor... / Weer eentje
« Gepost op: 18 augustus 2009, 22:32:42 »
Met 6000km is ie net ingereden. Ik zou er zelfs de voorkeur aangeven, aan een brommer met wat meer km's, dan een die een paar ritjes  heeft gemaakt in 2 of 3 jaar.
Maar wil je toch een "maagdelijke" dan leen gewoon een teller met de passende kilometers erop, van iemand voor een dagje, als je naar de douane en (RDW?) moet.
Alle problemen omzeild.

788
Stel je voor... / Weer eentje
« Gepost op: 13 augustus 2009, 22:27:05 »
Welkom in de groep.

Effe jouw BPM verhaal recht zetten, want dat klopt niet.

(netto catalogusprijs+ bpm ) + 19% btw = consumentenprijs=15.999
BPM = 19,4 % vd netto catalogusprijs
(100 + 19,4 ) + 19% = 15,999
100% + 19,4% = 13.445
BPM bij nieuwkoop is 2185 euro's
Koop je een gebruikte brommer in het buitenland (EU), dan is het BPM bedrag dat je moet betalen afhankelijk hoe oud de brommer is.
Hoe ouder, hoe minder er betaald moet worden.

vb is de brommer die je wilt kopen 1,5 j oud dan is de afschrijving 37%,
dwz je moet nog 63% betalen van die 2185 euro's. Hierbij komen nog de kosten van de RDW keuring en kenteken.
Denk er wel aan dat de brommer minstens 6000km op de teller moet hebben staan , anders valt ie in de catagorie " nieuwe motorvoertuigen"
en betaal je de hoofdprijs.

Kijk hier, voor hoe de regeling in mekaar zit.
http://www.douane.nl/

Als je echt goedkoop wil importeren, kijk dan in de UK. Veul plezier  en laat ons wat horen.

789
Overig / De Motorrijdersgroet
« Gepost op: 19 mei 2009, 20:48:33 »
@Paul.  Je hebt een waar literair kunstwerk geproduceerd.

De groet vind ik nog steeds een leuk gebaar.
Als mijn linkerhand niks te doen heeft,  gaat meestal een vinger,  soms de hele hand omhoog.
Sinds van de winter zelfs  de "motorpolisie". De eerste motorpolisie ging in een reflex. Hij groette terug. Sindsdien heb ik geen taboes meer. :wink:
Op een drukke "motordag",  stop ik er na een tijdje mee, dan is de lol ervan af.

790
Overig / design/gepruts
« Gepost op: 16 april 2009, 19:23:13 »
@ BS

Die tip met schuim is goed. Je ziet direkt het resultaat en als het goed is kun je er een mal van maken. Dat bespaart een hoop tijd.

Tank.
Ik ben niet in de breedte of hoogte gegaan, dat vond ik niet mooi, maar dat had wel een hoop liters kunnen opleveren.
De zijkanten heb ik een stuk naar voren gezet. Dat levert 1,6 liter op. Dat  gaat alleen als je stuur een stuk rechter is als orgineel, anders komt het stuur tegen de tank. Daardoor heb ik wel weer een nieuw plastik kapje moeten maken, tussen tank en kontaktslot.
Aan de onderkant is er ook wat bijgekomen. Zo'n 2,5 l.  Dat kan alleen als de luchtfilterkast verwijderd is. Indien je de stage 3 trechters monteerd , zou dit nog een stuk meer kunnen zijn.
In totaal zo'n 4 a 4,5 liter meer.
Het zal spannend zijn als de eerste keer getankt wordt. Rijden door de Ardennen op zondag zal nu een stukje relaxter zijn.

791
Overig / design/gepruts
« Gepost op: 14 april 2009, 15:10:07 »
Ik was er al achter gekomen , dat er nog iets achter het zadel moet.
Een soort race-kontje of een spatbord met hoge zijkanten. Maar dat goed krijgen, zodat het uit alle gezichtspunten goed uitziet of nog beter, een wow-effekt heeft , valt niet mee.
 Het middenstuk van de Wakan vind ik te veel plastic. Maar iets dergelijks wat ie heeft achter het zadel, zou er achter moeten. Het achterspatbordje wat het prototype heeft is ook mooi. Maar dan zou je een los zadel moeten hebben, zonder er iets  onder.
Ik heb er zelf ook al over nagedacht de olietank ergens weg te werken. Anderen vinden het juist prima zo en jammer als ie weg is. Is alles een kwestie van smaak.
Ik zal de tank laten spuiten, zodat ik kan rijden. En het  probleem "kontje over enkele weken nog eens oppakken. Ik ben er bijna 3 maanden mee in de weer geweest. Ondertussen van karton wat "freubelen".

792
Overig / design/gepruts
« Gepost op: 11 april 2009, 19:09:15 »
Hee mensen

Steeds op zoek naar minder, ben ik van de winter gestart met de bouw van een kort "kontje".
Inmiddels zijn 8 kg polyester verbruikt en ben ik bij het derde prototype. Dit heeft het ook niet. Van voren en achter ziet het niet verkeerd uit. Van de zijkant gezien, mist het wat.
Enkele liters drank hebben ook al niet aan het licht gebracht wat het mist.
Geef eens raad. :idea:






793
Stel je voor... / Nieuwe MT-freak
« Gepost op: 08 maart 2009, 13:23:34 »
Dan heb je nog enkele jaartjes moeten wachten.  Veel plezier ermee en hou 'm heel.

794
Stel je voor... / Alweer een "nieuwe"
« Gepost op: 05 maart 2009, 15:22:17 »
Nou ik rij bijna niet meer zonder de killers.
Tot zo'n 3 kwartier is het leuk, maar daarna begint het te irriteren. ALs ik dan een hele dag op de brommert gezeten heb zonder de killer duurt het bijna 3  uur voordat ik weer op een normale manier een  gesprek kan voeren. De oren horen elk geluid dof.
 Tevens vind ik het niet super om de medemens op te zadelen met mijn genot. Ik erger me zelf aan de malloten die met "open pijpen" rondrijden.
Maar misschien wordt ik wel oud. Toch veel plezier met de brommer.

795
Overig / APK ?
« Gepost op: 07 februari 2009, 19:38:17 »
Kodo,

In het blaadje van de Mag stond een artikel over de apk voor motoren.
Normaliter begint wel elke 2 a 3 jaar een politicus over dit onderwerp.
De belangenverenigingen van de motorrijders duiken er dan bovenop en het is weer een poos stil.

Nou komt het uit een andere hoek. De Europese vereniging van motorfietsfabrieken ACEM.
Deze pleit voor apk voor motoren, brommers en scooters.
Reden van de ACEM om te pleiten voor de apk, is dat het aantal gemotoriseerde tweewielers in Europa een dusdanig aantal is geworden dat zij het nodig vinden om daar periodiek  controle op uit te oefenen. Tevens wordt het gezien als een manier om het milieu-onvriendelijk imago op te poetsen.

Het grote verweer van onze belangenverenigingen is, dat een onderzoek heeft aangetoont dat de technische staat van motorfietsen geen rol speelt bij ongevalstatistieken.Bij minder dan 1% van de onderzochte ongevallen waarbij  een motorfiets betrokken was, was er sprake van een technisch probleem.
Van die 1% was het meest voorkomende probleem een bandenprobleem.
Waarschijnlijker is, dat ze de euro's  zien rinkelen. Immers bij een grote beurt zal het waarschijnlijk niks kosten, maar dan is er wel geld binnen voor die beurt, aan een uurtarief van 50- 60 euri's. Daar moet Jan modaal minstens een halve dag voor zwoegen.
Weet wie je vrienden zijn.

Pagina's: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 57