Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - tripleXsix

Pagina's: 1 [2] 3
16
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 20 mei 2015, 15:38:19 »


Zolang je je netjes gedraagt en niet als een idioot rond rijd en zolang je niet opvalt dan is er weinig aan de hand. Ook als je in een groep rijd niet.

Maar valt er 1 op door raar gedrag, teveel herrie of in dit geval,geen knippers...dan zetten ze de hele groep aan de kant en word iedereen gecontroleerd ! Aangezien 80% van ons met Stage 2 of DAM rijd loopt iedereen dus een risico dat het weekend ten einde is  :(

Ik ga het risico niet lopen dat ik aan de kant gezet word omdat iemand in de groep zonder knippers rijd, wat voor de Polizei makkelijk waar te nemen is, en ik op mijn illegale Stage 2 gepakt word  ! Misschien ben ik nu aan het doemdenken maar het zij zo. Ik ga dus zeker niet in 1 groep met Kees rijden !
Sorry Kees, maar dat is mijn mening  :-X

Ook al spreek je goed Duits, dan kom je waarschijnlijk met die knippers nog weg....maar niet met uitlaten zonder E keuring !!!


Ik ben het helemaal met Bart eens, je werkt je en ons in de kijker.
Of er illegale uitlaten op zitten is niet met een oog te zien, daarvoor zal de politie ons eerst aan de kant moeten zetten, de boel inspecteren en eventueel een geluidstest moeten doen.
Dat risico is te nemen.

Veilig is het ook niet, hoe wil je dit doen op rotondes als je rechtsaf moet. Hand uitsteken en gas geven?
Gaat niet, dus geen hand uitsteken en maar gas geven en die ander die de rotonde wil oprijden ergert zich dat je geen richting aangeeft.
Ik erger me kapot  dat ongeveer 1/3 tot de helft van de verkeersdeelnemers te dom of te lui is om nog richting aan te geven, sta je daar maar te wachten op zo'n sukkel.

Om gewicht te besparen, helpt een dieet of wat laxeermiddel, maar door plastic onderdelen af te schroeven aan de motor bereik je niet veel.  Het gewicht zit 'm in het blok, wielen+banden en voorvork.
Ik heb al veel van m'n motor afgeschroefd, maar steeds eerst nagedacht hoe ik de motor rijdbaar kon houden.
[/quote]

Ok ik ben overtuigd, heb net van Tim zijn oude maar voor Eloise qua stijl heel mooi passende set LED knippers gekregen, dank oh Tim!!!
In Wormer een geschikt relais kunnen scoren en vanavond trek ik tank en airbox eraf, aansluiten en begin met montage punten aanpassen. Morgen avond klaar voor testrit. Vrijdag Venlo en Willingen.
Sorry voor het gedoe gasten!

Kees


17
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 20 mei 2015, 02:25:13 »
ik ben al in heel veel landen in Europa geweest...en eigenlijk altijd illegaal rond gereden ...met name ivm met uitlaten zonder E keuring! Alleen Zwitserland durf ik niet in  :-[ Buiten Frankrijk, waar ik aan de kant gezet werd voor het geluid van mijn Akras, en ik met veel geluk en en bluf doorheen kwam, heb ik nooit problemen gehad.

Zolang je je netjes gedraagt en niet als een idioot rond rijd en zolang je niet opvalt dan is er weinig aan de hand. Ook als je in een groep rijd niet.

Maar valt er 1 op door raar gedrag, teveel herrie of in dit geval,geen knippers...dan zetten ze de hele groep aan de kant en word iedereen gecontroleerd ! Aangezien 80% van ons met Stage 2 of DAM rijd loopt iedereen dus een risico dat het weekend ten einde is  :(

Ik ga het risico niet lopen dat ik aan de kant gezet word omdat iemand in de groep zonder knippers rijd, wat voor de Polizei makkelijk waar te nemen is, en ik op mijn illegale Stage 2 gepakt word  ! Misschien ben ik nu aan het doemdenken maar het zij zo. Ik ga dus zeker niet in 1 groep met Kees rijden !
Sorry Kees, maar dat is mijn mening  :-X

Ook al spreek je goed Duits, dan kom je waarschijnlijk met die knippers nog weg....maar niet met uitlaten zonder E keuring !!!

Tja Bart
Sorry hoor, maar zelf rij je daar straks met S2 en open dempers rond, zoals ik meen even terug gelezen te hebben. Die zou je dan toch ook maar heel snel moeten aanpakken?!
Ik voel hier toch een lichte paniek waar die niet nodig is. 't zullen wel de reiskriebels bij de deelnemers (heb ze zelf al) en het orga team zijn na al het (zeer gewaardeerde) voorbereiden.

Afgelopen zondag nog eventjes in zo maar een tourgroep meegereden, gewoon voor de ervaring, kreeg alleen maar duimen omhoog daar.
Drie keer in totaal de Hermandad tegengekomen, niks aan de hand.
Wij zijn toch geen pukkelige gastjes die op haren en snaren hun kick moeten halen?
Je rijstijl is net als lichaamstaal, als die overtuigt is er niets aan de hand.

Groet van een bezadigde ouwe .....

Kees




18
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 19 mei 2015, 13:59:22 »
Bedankt voor het meedenken maar voor nu heb ik gewoon de tijd en de middelen niet.
Had ik die wel moet ook de Airbox eraf en die er weer goed op te krijgen vond ik een drama.
Vooral omdat de kabelboom in dat gebied al zo strak staat.
Verder ontbreken de bevestigingspunten en ben ik vooral de zekerheid kwijt
dat verder alles 110% is.

Werd op m'n Virago custom ook wel eens gecontroleerd maar dan ging het er toch al gauw
alleen nog maar over wat voor motor dat nou eigenlijk was en met de opgebouwde goodwill
door gelaten.

Verder is m'n duits vloeiend en ga ik heus geen gekke dingen doen. ::)





19
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 19 mei 2015, 08:19:11 »
Tja, ik steek gewoon m'n hand uit, geen zorgen dat heb ik altijd zo gedaan,
ook op m'n vroegere customs.


20
Overig / Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Gepost op: 18 mei 2015, 18:01:25 »


Haha Gie, hoop dat we geen controle krijgen bij de Westerburen, anders hebben we een probleem. Zelfs met dempers :P

Tja, en behalve brachiale uitlaat klanken heb ik per ongeluk ook geen knippers, claxon en grootlicht meer! :P
Duimen maar.

21
Overig / Re: petitie legaliseren "rijden tussen de file door" in Duitsland
« Gepost op: 24 december 2014, 23:27:53 »
Fertig, gemacht! 

K zou toch aanraden dat alleen met "very / extremely loud pipes" te doen! :D

22
Stel je voor... / Re: Nieuwe in Mokum
« Gepost op: 20 december 2014, 12:42:15 »
Aan iedereen in het Forum,
bedankt voor het warme welkom.
So far so very good!!!
Hopelijk de komende maand tijd om aan de slag te gaan.

K heb trouwens een interessante correspondentie lopen met Herr Ralf Schmitz,
van bkg-bikeparts.de over de triple-clamp die zij voor de Boso-san Black Bull MT-01 RP18
gemaakt hebben indertijd. Ook interessante verstelbare voetsteunen.
Ik wacht nog op een laatste reactie van zijn kant, dan zal ik er een draadje over openen.

23
Stel je voor... / Re: Nieuwe in Mokum
« Gepost op: 19 december 2014, 23:22:34 »
De originele single zit in mijn Jukebox  8)

De Jukebox meenemen naar EOD 2015 Bart!!!
Gewoon achterop je MT, max volume spelend ook!  :)

24
Stel je voor... / Re: Nieuwe in Mokum
« Gepost op: 19 december 2014, 02:05:24 »
Ja, voor mij als 10 jarig ventje met krantenwijk om een afgeragde Mobylette Kapteijn te kunnen kopen, spatborden afzagen, spoelpoorten uitvijlen om zo te kunnen "crossen" en hopelijk ook de wouten voor te blijven, kwam "Eloise' aan als een moker, 'k was helemaal gek van dat nummer en nog.
Voorlopig is vooral de strofe: "You know i'm on my knees for you!" heel toepasselijk!  ;D

Top clipje heb je uitgezocht Bart, wel jammer dat aan het einde de spannende, toenemende waanzin weggedraaid / -geapplaudiseerd wordt.

25
Stel je voor... / Re: Nieuwe in Mokum
« Gepost op: 19 december 2014, 00:56:15 »
Bedankt voor je input! Dus ga ik eerst maar eens 2x magnetische aftappluggen M14x1,5 bestellen.

Het open airbox deksel met nieuw K&N filter heb ik juist gekocht om op de rollenbank tot een goede AFR ratio te kunnen komen zonder PC.
Eloise liep erg rijk, roetig, verbruik 1: 13 in oude staat, ging over hele toerengebied als de brandweer, dat dan weer wel.
Oude luchtfilter (rood katoen / met alu binnenzijde geperforeert, no name) erg vet en zwart geroet aan de aanzuig/katoen kant.
Ga het oude olie filter openzagen en beoordelen.

Het plan is om na montage  van de nieuwe bougies en luchtfilter en clip-ons, passend maken van rem- en koppelings slang en evt. gas kabel, ontluchten etc. Eloise eerst maar eens een tank fors los te rijden.
Als ze ondertussen geen schraal lopende/bokkende motor lijkt fase 2.
Opnieuw olie vervangen, nog een tank hard los rijden, daarna klepspeling meten, bougie beeld bekijken, luchtfilter bekijken en al die tijd het verbruik bij houden.
Daarna naar Uithoorn, Jeroen van de Meer, en daar AFR meten, vooral op deellast, en zo mogelijk optimaliseren dmv. evt. verkleining doorlaat luchtfilterdeksel mbv. klittenband stroken.

Tja, Old School???




26
Stel je voor... / Re: Nieuwe in Mokum
« Gepost op: 18 december 2014, 21:13:14 »
Geen water bij gekomen via de inlaatkant?
Dat is wat ik van Bart begreep, bleek bij hem uiteindelijk ook de klepstoter te zijn, mogelijk veroorzaakt (mijn hypothese, so please correct me if i'm wrong!) door de combinatie van zeer zware regen en de Patrick Racing Hi-Flo Air Kit.
Ik heb in ieder geval voor nu besloten de airbox, hoewel rudimentair, te houden.
Heb de AS.Motorradtechnik airboxdeksel & K&N filterset gekocht op ebay.
Want:
A. liever geen geklooi met PC III of V, hopelijk.
B. toch wat meer bescherming tegen de elementen, ondanks maximale doorlaat met behoud airbox.
C. loopt ze dan toch te schraal en niet bij te regelen, kan ik altijd nog het open deksel gedeeltelijk afplakken / met klittenband verkleinen. 
D. in de bergen boven 1000m. de tape of klittenband er heel of gedeeltelijk weer af halen, ok, wel wat gedoe!

Graag jullie mening!


27
Stel je voor... / Re: Nieuwe in Mokum
« Gepost op: 18 december 2014, 16:48:48 »
Klote zeg.
Maar dat is bij de MT heel heel zeldzaam toch?
Wat voor inlaat systeem heb je dan, zou het daar mee te maken kunnen hebben?

28
Stel je voor... / Re: Nieuwe in Mokum
« Gepost op: 18 december 2014, 12:34:19 »
Citaat GJ: Ik moest ook even denken aan een licht beruchte motorclub; de Triple Sixers..... Maar dat heeft er dus (gelukkig) niks mee te maken....!  :P

Mogelijk wordt de MT, ondertussen " Eloise " gedoopt, nog wel (licht) berucht!
Vanwege de zware klappen. ;D

29
Stel je voor... / Re: Nieuwe in Mokum
« Gepost op: 17 december 2014, 22:37:39 »
Dat is zeker een goed plan!
Maar even niet naar Groningen.
Een handvol MT's moet toch wel registreren op de schaal van Richter!!!

30
Stel je voor... / Re: Nieuwe in Mokum
« Gepost op: 17 december 2014, 21:44:20 »
@ eliminator: enig idee wat de oorzaak van de problemen met je klepstoters is geweest?

Pagina's: 1 [2] 3