Hi Joe,
Ik heb mijn motor gekocht van een vrouw. Ze was niet erg groot, maar vond het teveel power en koppel. Had'm gekocht op looks. Haar man reed japanse sportmotors, en vond de motor te weinig pk hebben. Ze waren beide niet erg groot, dus moesten ook op de baltippen van de voet rijden, dat helpt ook niet.
Waarmee ik dus bedoel: Het is een grote, ietwat logge motor, vergeleken bij de snellere japanse concurrentie. (een R6/zx6r heeft 30 pk meer en weegt 40 - 50 kg minder). Tevens is het een zwaar donderend blok, niet voor niets hoor je kerels hun mt 'jachtbommenwerper, etc..' noemen.
Hij is ook redelijk prijzig vergeleken bij de concurrentie: een fz-8 of z800 rijd je al van rond de 8000-8500 nieuw, ik denk dat de MT voor bijna het dubbele ging.
Ik vind Heineken lekker, maar een westmalle dubbel toch wel lekkerder. Zit meer pit en karakter in, maar drink je niet elke dag. Het is een 'zwaarder' biertje

. Dat is een beetje mijn gevoel met de mt vergeleken bij een 4-cylinder naaimachientje...
En dat er 'zoveel' bij dealers staan: valt heel erg mee. Je ziet ze niet zoveel, en als je ze ziet zijn het bijna uitsluitend stage 1's (stage 2 en 3 gaan heel snel weer weg, weet ik). In mijn ervaring staan er bijvoorbeeld meer Superduke R's en r1200r's en streetfighter 1200's te koop...