Auteur Topic: 165.000km  (gelezen 27231 keer)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #15 Gepost op: 04 december 2011, 22:28:27 »
Dat staat er toch...."zonder noemenswaardige problemen"  ;) tuurlijk zijn er uitzonderingen...zoals Kowalski helaas, maar verder lees je weinig over mechanische problemen! Zijn meestal sensoren etc maar dat komt ook bij lage kilometerstanden voor.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #16 Gepost op: 05 december 2011, 10:36:58 »
... tuurlijk zijn er uitzonderingen...zoals Kowalski helaas...
Zwiegt ur over stille!  :o



 ;)

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #17 Gepost op: 05 december 2011, 12:02:38 »
Dat zie niet gauw, zulke hoge kilometerstanden!
Ik ben eigenlijk nieuwschierig naar de onderhouds historie van zulke fietsen. Wat is er "allemaal" defect geraakt?
Dat is leuk om te weten.
Misschien is er wel een kapitaal geinvesteerd om aan deze kilometerstand te komen...

Grt,
Eric.   

 Nee helemaal niet, alleen kettingen, remblokjes, banden etc.
Ik zal in het Frans forum zoeken, want daar staat wat ie vervangen heeft tot 100.000km. maar ik weet nog dat er niks abnormaals bij was.

Ik krijg zo lamgzaam aan het idee dat er meer kapot gaat bij motoren die weinig rijden, dan die wat extreem veel rijden.
In Duitsland is er ook een (Schwirtz) die ver over de 100.000km zit. Dit jaar wat met 'm gebabbeld, de motor loopt en loopt zegt ie.
Als ie meer geld had wou ie de Ducatie Diavel kopen, gewoon om weer eens wat anders te hebben.
With blonds more fun.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #18 Gepost op: 05 december 2011, 16:22:14 »
Hier het stukje in het Frans forum. De vertaling komt nog. ;)


http://forum.motoouebe.com/viewtopic.php?f=12&t=2561#p39643

BILAN 100.000 KM EN MT01.

Présentation sommaire : je roule en moto depuis 33 ans avec une attirance assez marquée
pour les gros twin 4 temps poussifs ou performants : BMW, moto Guzzi et Ducati principalement
une Harley Davidson Dyna sport et enfin une Buell 1200 S1
(moto au caractère très marqué style marteau piqueur brutal, gros couple, très inconfortable avec fiabilité aléatoire.)

Bref, je voulais une moto du même genre mais en plus fiable = japonaise = MT01.

Je prends donc réception du tracteur en mars 2005.

Je sors de la Buell, donc, + de couple, + lourd, - maniable, mais j’espère + fiable ! On verra…
Pendant les 2 premières années en garantie, les entretiens sont faits
en concession.

Après, effectué par moi-même.

•   Vidange + filtre huile tous les 10.000 km.
•   Bougies changées tous les 20.000 km.
•   La consommation s’établit à +/- 5 à 7 litres au 100 km suivant conduite calme ou énervée.
•   Pneus Avant/Arr. : michelin Pilot road : durée de vie : avant +/- 16.000 km, arr. +/- 8000 km.
•   Plaquettes de freins arrière : toujours celles d’origines. Plaquettes de freins avant :
remplacement tous les +/- 25.000 km : origine Yamaha , cher, mais de bonne qualité.
•   Disques de freins avant : épaisseur du disque neuf : 4,5 mm épaisseur. Epaisseur limite 4 mm.
Epaisseur mesurée après 100.000 km : 4,25 mm, soit à mi-usure. Pas mal.
•   Câbles de gaz : remplacement +/- tous les 30.000 km. Après, ils s’effilochent à l’intérieur de la gaine
et la poignée devient dure.
•   Soupapes : le jeu a été vérifié et non réglé car bon à 24.000 km et à 54.000 km. Plus contrôlé depuis.
L’on peut donc considérer que ce réglage peut être négligé.
•   Embrayage : remplacement à 55.000 km. Il commençait à patiner en 4 et 5ième vitesse.
•   Batterie remplacée en janvier 2008, à 81.500 km. Cela fait quand même quelques démarrages !
Elle commençait à donner des signes de faiblesse…
•   Transmission secondaire (chaîne, pignon) : remplacés à 46.000 puis à 95.000 km.

Il est a noter également que je n’ai jamais du faire un appoint d’huile entre les vidanges,
=> consommation nulle, assez remarquable au vu du kilométrage
(oups, excuse 1100XX, j'avais oublié 2 lignes, Jack)

Les rappels d’usine ont été effectués. A savoir : remplacement de la pompe à essence
et du berceau + biellette d’amortisseur.

Les roulements de direction ainsi que les bourrages de fourche ne m’ont jamais posé problèmes (toujours étanches).
With blonds more fun.

erichevy

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #19 Gepost op: 05 december 2011, 18:30:21 »
Ja hallo!
Frans was mn slechtste vak!
Hier moeten jullie me mee helpen hoor!  :0)

Grt,
Eric.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #20 Gepost op: 05 december 2011, 18:48:53 »
Nou ga ik het uit mijn hoofd doen....kijken of ik het goed heb  ;)

•   Vidange + filtre huile tous les 10.000 km. Olie verversen en olie filter
•   Bougies changées tous les 20.000 km. Bougies
•   La consommation s’établit à +/- 5 à 7 litres au 100 km suivant conduite calme ou énervée. Verbruik
•   Pneus Avant/Arr. : michelin Pilot road : durée de vie : avant +/- 16.000 km, arr. +/- 8000 km. Banden voor/achter
•   Plaquettes de freins arrière : toujours celles d’origines. Plaquettes de freins avant :
remplacement tous les +/- 25.000 km : origine Yamaha , cher, mais de bonne qualité. Remblokken
•   Disques de freins avant : épaisseur du disque neuf : 4,5 mm épaisseur. Epaisseur limite 4 mm.
Epaisseur mesurée après 100.000 km : 4,25 mm, soit à mi-usure. Pas mal. Remschijven
•   Câbles de gaz : remplacement +/- tous les 30.000 km. Après, ils s’effilochent à l’intérieur de la gaine
et la poignée devient dure. gaskabel
•   Soupapes : le jeu a été vérifié et non réglé car bon à 24.000 km et à 54.000 km. Plus contrôlé depuis.
L’on peut donc considérer que ce réglage peut être négligé. Kleppen controleren ???
•   Embrayage : remplacement à 55.000 km. Il commençait à patiner en 4 et 5ième vitesse. ???
•   Batterie remplacée en janvier 2008, à 81.500 km. Cela fait quand même quelques démarrages !
Elle commençait à donner des signes de faiblesse… Accu
•   Transmission secondaire (chaîne, pignon) : remplacés à 46.000 puis à 95.000 km. Ketting en tandwiel

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #21 Gepost op: 05 december 2011, 18:50:52 »
Nou ga ik het uit mijn hoofd doen....kijken of ik het goed heb  ;)

•   Vidange + filtre huile tous les 10.000 km. Olie verversen en olie filter
•   Bougies changées tous les 20.000 km. Bougies
•   La consommation s’établit à +/- 5 à 7 litres au 100 km suivant conduite calme ou énervée. Verbruik
•   Pneus Avant/Arr. : michelin Pilot road : durée de vie : avant +/- 16.000 km, arr. +/- 8000 km. Banden voor/achter
•   Plaquettes de freins arrière : toujours celles d’origines. Plaquettes de freins avant :
remplacement tous les +/- 25.000 km : origine Yamaha , cher, mais de bonne qualité. Remblokken
•   Disques de freins avant : épaisseur du disque neuf : 4,5 mm épaisseur. Epaisseur limite 4 mm.
Epaisseur mesurée après 100.000 km : 4,25 mm, soit à mi-usure. Pas mal. Remschijven
•   Câbles de gaz : remplacement +/- tous les 30.000 km. Après, ils s’effilochent à l’intérieur de la gaine
et la poignée devient dure. gaskabel
•   Soupapes : le jeu a été vérifié et non réglé car bon à 24.000 km et à 54.000 km. Plus contrôlé depuis.
L’on peut donc considérer que ce réglage peut être négligé. Kleppen controleren ???
•   Embrayage : remplacement à 55.000 km. Il commençait à patiner en 4 et 5ième vitesse. ???
•   Batterie remplacée en janvier 2008, à 81.500 km. Cela fait quand même quelques démarrages !
Elle commençait à donner des signes de faiblesse… Accu
•   Transmission secondaire (chaîne, pignon) : remplacés à 46.000 puis à 95.000 km. Ketting en tandwiel

EDIT, die Embrayage ff opgezocht...is de koppeling  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

erichevy

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #22 Gepost op: 05 december 2011, 19:02:18 »
En iets met zn 4e of 5e versnelling?  Vitesse zal wel zoiets beteken?  .... toch?  :0)
En dat zonder versleten koppelingskabel.......   :P

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #23 Gepost op: 05 december 2011, 19:12:41 »
Il commençait à patiner.....bij Translator...hij begon te schaatsen  ;D Slippen dus.

En die koppelingskabel......die mag gerust verslijten  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #24 Gepost op: 05 december 2011, 19:25:57 »
Ik denk dat je dat zelf wel kunt bedenken  :P

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

erichevy

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #25 Gepost op: 05 december 2011, 19:33:52 »
Bart, ik weet t echt niet.
 Embrayage : remplacement à 55.000 km. Il commençait à patiner en 4 et 5ième vitesse.

Iets met zn versnellingsbak?

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #26 Gepost op: 05 december 2011, 19:57:54 »
Ha ha, uiteraard!
Maar wat heeft hij nou opgelopen/vervangen bij 55000 kilometer?

De koppelingplaten.

Hij heeft het onderhoud volgens het boekje gedaan, elke 10.000km olie+filter vervangen en elke 20.000km de bougies.
Remblokjes: achter: nog de orginele (eerste)?? (ik hoop dat ik dat goed heb, die remt achter niet)
                 voor: elke 25.000km vervangen door Yamaha blokjes, duur maar qualiteit zegt ie.
Remschijven zijn nagemeten bij 100.000km dik 4,25mm, afkeurnorm is 4.0mm, nieuw 4,5 mm
De gaskabels werden elke 30.000km vervangen.
Klepspeling is gecontroleerd bij 24.000 en 54.000km en hoefde niet te worden bijgesteld, want was ok.
De koppelingsplaten vernieuwd bij 55.000km omdat ie slipte in z'n 4 en 5de versnelling.
Accu vernieuwd bij 81.500km was na zo'n 3 jaar.
Ketting en tandwielen vervangen bij 46.000 en 95.000km

Hij heeft nooit olie hoeven toe te voegen tussen de beurten.
Roulements de direction: balhoofdlager en dichtringen van de voorvork heeft ie nooit hoeven te vervangen.

IK zelf zit nu tegen de 67.000km. Waarschijnlijk heeft Ullie de meeste kilometers op de teller. Vorige winter stonden we zowat gelijk, maar deze zomer heb ik niet zo veel gereden.
« Laatst bewerkt op: 05 december 2011, 21:03:46 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

erichevy

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #27 Gepost op: 05 december 2011, 20:20:08 »
Ok, duidelijk Bart.
Thanks voor de uitleg  ;)
In zijn geval is het een behoooorlijk betrouwbare fiets! ;D
« Laatst bewerkt op: 05 december 2011, 20:24:20 door erichevy »

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #28 Gepost op: 05 december 2011, 20:22:32 »
Ok, duidelijk Bart.
Thanks voor de uitleg  ;)

Graag gedaan Jan  ;D  ;D ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: 120.000km
« Reactie #29 Gepost op: 05 december 2011, 20:30:39 »
Was Jo die antwoord gaf Eric  ;) Hij kan beter Frans dan ik  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!