Talisker heeft ook niet mijn voorkeur..... Deze zomer in de tax-free een fles Highland Park Einar en een Dalmore gescoord, beiden erg lekker!
Mijn persoonlijke voorkeur: The Glenrothes, Oban, Aberlour (waaronder A'Bunadh = 60%).
Heb jij ook mee zitten drinken op het Helmelvaart weekend 2013
A'Bunadh heb ik in diverse flessen van verschillende Batches en is wel een van mijn van favorieten!
Ik denk dat ik tijdens het Hemelvaartweekend van 2014 er nog wel één over heb.
Maar Highland Park, Glenrothes en Oban zijn ook niet te versmaden
Heb je al eens Glenlivit nadura , Dalwhinnie 15 yo of The Balvenie dubbelwood geprobeerd? Een van mijn favorieten was de The Balvenie 21 yo portwood. Deze wordt maar af en toe gemaakt, ik heb eens een keer de gehele voorraad van Gall&gall opgekocht
Maar Mark is duidelijk iemand van de wat meer extremere whisky's met veel turf! En daar is Ardbeg wel een heel mooi voorbeeld van met turf en hout tonen, maar wel zo dat hij mooi in balans is met de andere geuren en smaken. Hij heeft bij mij (o.a.) de Ardbeg corryvreckan geproefd en toen was ie verkocht. Een iets betere vind ik de Ardbeg Uigeadail en een nog veel mooier is de Ardbeg Alligator, maar zie daar maar eens aan te komen.