Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1093078 keer)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1710 Gepost op: 21 maart 2015, 21:46:46 »

Tja, mannen, het zou zo maar snel kunnen gebeuren, dat de zwarte weer door de straat buldert. Ik kan niet wachten! Zelfs Kees van GH zei uit de grond van z'n hart: 'Leuk!', toen ik aangaf, dat we het gingen doen. Die expert is zelf ook een motorrijder én klant van GH en wilde echt meewerken om dit mogelijk te maken. Ik had dat misschien ook bij die witte moeten aankaarten, maar goed, da's water under the bridge. De kracht van dit forum is wel weer gebleken. Als er hulp nodig is, dan staat er ook hulp voor je. Ik ben er in ieder geval heel blij mee.

Greetz, kowalski

Zou je of jullie hier willen vertellen hoe je 'm dat geregeld hebt dat schaderapport/expert, want misschien komen we ook wel eens in die situatie.  Of is de story niet bestemd voor in de openbaarheid, dan moeten we dat ooit doen bij een pot bier.
With blonds more fun.

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1711 Gepost op: 21 maart 2015, 23:17:52 »
Niks geheimzinnigs, Jo. Ik heb - na overleg samen met Bart - aangegeven bij de expert, via Goedhart, en bij de verzekering, dat ik een weg wilde zoeken - met her te gebruiken onderdelen van Bart, Berry en Martijn - om de MT in bezit te houden en op te knappen. En Goedhart zei, dat dit wel vaker gedaan werd: herstellen met 'hergebruikte onderdelen'. De expert wees dat niet af, al hing het wel af van de hoogte van de biedingen.

Bart zei, dat we dat binnen het budget zouden moeten kunnen halen. Ik had daar eerst een hard hoofd in, maar nadat de biedingen binnen waren en bleek dat het gat tussen hoogste bod en dagwaarde wel eens genoeg zou kunnen zijn om de boel weer op te bouwen, kreeg ik er vertrouwen in en zijn we met Goedhart gaan rekenen. Er worden onderdelen 'hergebruikt' vervangen, er worden onderdelen 'nieuw' vervangen en sommige lichte schade - lees cosmetische - wordt niet vervangen of bijgewerkt, vanuit kostenoogpunt.

Bart heeft me echt goed geholpen met het samenstellen van de lijst en het er voor zorgen, dat we met de onderdelen van de jongens qua prijs binnen budget konden blijven. En dat is gelukt. We hebben nog wat ruimte - niet veel - voor onverwachte, vergeten en onvoorziene dingen.

En daar weet ik er nu al één van: LED-richtingaanwijzers, want die zijn alle twee bij de koplamp aan gort gegaan. Ik moet er of voor kiezen om de standaard richtingaanwijzers bij de koplamp terug te plaatsen - die heb ik nog liggen - of ik koop vervangende Barracuda's bij GH, die zijn nog enigszins betaalbaar en de helft van Rizoma's. Of iemand moet nog wat hebben liggen? Het merk van de beschadigde is mij niet bekend. Denk ik nog over.

Dus, nee, Jo, geen geheime regeling, geen achterkamertjespolitiek, maar oprecht meedenken en -werken van zowel GH, verzekering en expert enerzijds en ons onvolprezen BBM-onderdelenmagazijn anderzijds. Achteraf kun je zeggen, dat dit ook bij de witte mogelijk moet zijn geweest, maar zoals gezegd, da's achteraf praten. En praten bij een pot bier doen we sowieso weer een keer. ;)

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1712 Gepost op: 22 maart 2015, 11:44:31 »
Ik vat 'm, wist niet dat die mogelijkheid er ook was.
With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1713 Gepost op: 22 maart 2015, 18:16:51 »
Die mogelijkheid bestaat inderdaad wel degelijk...opkopers doen immers niet anders ! Er is geen verschil of een opkoper dit doet of de huidige eigenaar zelf....als het voor de verzekeringsmaatschappij maar niks extras kost  ;)
Ondanks dat Goedhart veel vertrouwen in me had heb ik wel met Jan afgesproken dat IK hem niet op ga bouwen !!!

Dit vanwege 3 redenen...

A. Ik weet niet wanneer ik tijd heb
B. Er moeten ook nieuwe onderdelen besteld worden, en komt er onverwachts nog iets bij dan moet dat ook weer geregeld worden.
C. en de belangrijkste reden......bij Goedhart heeft Jan garantie op de reparatie !

Belangrijkste is dat ie weer gerepareerd word en dat Jan lekker bij onze MT familie blijft  8)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1714 Gepost op: 22 maart 2015, 18:52:29 »
Echt top Bart!


Pelly

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 127
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1715 Gepost op: 22 maart 2015, 18:54:12 »
Vandaag weer thuis gekomen met de ANWB motor zegt nog alleen klik.
Kan dit de crash sensor zijn? Of gewoon slechte massa?

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1716 Gepost op: 22 maart 2015, 19:02:12 »
Vandaag weer thuis gekomen met de ANWB motor zegt nog alleen klik.
Kan dit de crash sensor zijn? Of gewoon slechte massa?

Wat zegt alleen nog maar "klik" ?

Als het electrisch is, begin met de accupolen te controleren, etc. Zie het verhaal GJ.

GJ

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1717 Gepost op: 22 maart 2015, 19:06:28 »
Vandaag weer thuis gekomen met de ANWB motor zegt nog alleen klik.
Kan dit de crash sensor zijn? Of gewoon slechte massa?

Wat zegt alleen nog maar "klik" ?

Als het electrisch is, begin met de accupolen te controleren, etc. Zie het verhaal GJ.

Vandaag weer thuis gekomen met de ANWB motor zegt nog alleen klik.
Kan dit de crash sensor zijn? Of gewoon slechte massa?

Kli(n)kt heel bekend..... Dat is precies wat ik recent ook hoorde, alleen maar een klik van het relais......! Inderdaad eerst de bevestiging van je accupolen checken/aandraaien.

Succes!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1718 Gepost op: 22 maart 2015, 19:23:17 »
Vandaag weer thuis gekomen met de ANWB motor zegt nog alleen klik.
Kan dit de crash sensor zijn? Of gewoon slechte massa?

Bij een slechte massa zegt ie ook geen klik meer!  ::)

Zie posts hierboven!  ;)
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2015, 19:26:26 door Big Smile »

Pelly

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 127
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1719 Gepost op: 22 maart 2015, 19:29:17 »
Volgens de heren van de ANWB zou het de crash sensor zijn die onder de accu zit.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1720 Gepost op: 22 maart 2015, 19:38:18 »
Volgens de heren van de ANWB zou het de crash sensor zijn die onder de accu zit.

Heb je hem dan plat gelegd?
Dan kan het die sensor zijn. 
Maar daar geloof ik dus niets van want als die sensor geactiveerd is hoor je ook geen klik van je startrelais  ;)
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2015, 19:41:01 door Big Smile »

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1721 Gepost op: 22 maart 2015, 19:51:18 »
Die mogelijkheid bestaat inderdaad wel degelijk...opkopers doen immers niet anders ! Er is geen verschil of een opkoper dit doet of de huidige eigenaar zelf....als het voor de verzekeringsmaatschappij maar niks extras kost  ;)
Ondanks dat Goedhart veel vertrouwen in me had heb ik wel met Jan afgesproken dat IK hem niet op ga bouwen !!!

Dit vanwege 3 redenen...

A. Ik weet niet wanneer ik tijd heb
B. Er moeten ook nieuwe onderdelen besteld worden, en komt er onverwachts nog iets bij dan moet dat ook weer geregeld worden.
C. en de belangrijkste reden......bij Goedhart heeft Jan garantie op de reparatie !

Belangrijkste is dat ie weer gerepareerd word en dat Jan lekker bij onze MT familie blijft  8)
Yup, dat is het belangrijkste. En met die drie redenen ga ik ook akkoord, maar als ze me het vel over de oren hadden getrokken voor wat betreft de uren, zou ik daar anders over gedacht hebben.  ;)

Echt top Bart!




Vandaag weer thuis gekomen met de ANWB motor zegt nog alleen klik.
Kan dit de crash sensor zijn? Of gewoon slechte massa?
Verdeurie, niet de volgende met pech, zeg. Het lijkt wel een voorjaarsziekte. :( Ik hoop niet je startmotor, dat doet gemeen au in de portemonnee, maar dat wist je al. Beterschap!

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Pelly

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 127
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1722 Gepost op: 22 maart 2015, 19:58:44 »
Doet mij geen auw in de portemonnee garantie voor 3000 km 😄

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1723 Gepost op: 22 maart 2015, 20:04:00 »
Volgens de heren van de ANWB zou het de crash sensor zijn die onder de accu zit.

Heb je hem dan plat gelegd?
Dan kan het die sensor zijn. 
Maar daar geloof ik dus niets van want als die sensor geactiveerd is hoor je ook geen klik van je startrelais  ;)
Als die sensor geactiveerd is zegt ie inderdaad geen "klik" bij het starten ! Contact uit en weer aan is dan voldoende.
Die sensor is dus niet stuk !

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Pelly

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 127
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1724 Gepost op: 22 maart 2015, 20:33:45 »
Ok dan zou het een slechte massa kunnen zijn?