Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1093025 keer)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1860 Gepost op: 18 mei 2015, 21:36:10 »


Haha Gie, hoop dat we geen controle krijgen bij de Westerburen, anders hebben we een probleem. Zelfs met dempers :P

Tja, en behalve brachiale uitlaat klanken heb ik per ongeluk ook geen knippers, claxon en grootlicht meer! :P
Duimen maar.

Ik zou je toch willen aanraden te zorgen voor knipperlichten, anders zou je bij het rijden in de groepen wel eens uitgesloten kunnen worden door het Orga-team of de scout van je groep. Het is namelijk erg vervelend als de achteropkomende motoren in een groep niet kunnen zien welke kant je op gaat. We hebben dan wel geen TÜV maar zorg wel dat je motor aan minimale APK eisen voldoet!
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2015, 21:37:55 door Big Smile »

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1861 Gepost op: 18 mei 2015, 22:59:27 »


Haha Gie, hoop dat we geen controle krijgen bij de Westerburen, anders hebben we een probleem. Zelfs met dempers :P

Tja, en behalve brachiale uitlaat klanken heb ik per ongeluk ook geen knippers, claxon en grootlicht meer! :P
Duimen maar.

Ik zou je toch willen aanraden te zorgen voor knipperlichten, anders zou je bij het rijden in de groepen wel eens uitgesloten kunnen worden door het Orga-team of de scout van je groep. Het is namelijk erg vervelend als de achteropkomende motoren in een groep niet kunnen zien welke kant je op gaat. We hebben dan wel geen TÜV maar zorg wel dat je motor aan minimale APK eisen voldoet!

Voor motorvoertuigen na 1997 geld de verplichting van richtingaanwijzers, voor en achter.
APK kennen we gelukkig nog niet voor motoren  :P
Uitzonderingen moeten op kenteken vermeld zijn, als ik de keuringseisen van de RDW goed gelezen heb.

Het "Handje uitsteken" kan soelaas bieden, maar ik weet niet hoe onze "HANDHAVERS" deze regels interpreteren  ::)

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1862 Gepost op: 19 mei 2015, 08:19:11 »
Tja, ik steek gewoon m'n hand uit, geen zorgen dat heb ik altijd zo gedaan,
ook op m'n vroegere customs.


Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1863 Gepost op: 19 mei 2015, 10:27:40 »
ik ben het met Wouter eens ! Ik heb mijn achterlicht inmiddels ook vervangen, die werkte maar half  :-[

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1864 Gepost op: 19 mei 2015, 11:31:34 »
Tja, ik steek gewoon m'n hand uit, geen zorgen dat heb ik altijd zo gedaan,
ook op m'n vroegere customs.

De Duitse Polizei zal dergelijke fratsen waarderen met een prent. :-\
With blonds more fun.

GJ

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1865 Gepost op: 19 mei 2015, 12:19:49 »
Tja, ik steek gewoon m'n hand uit, geen zorgen dat heb ik altijd zo gedaan,
ook op m'n vroegere customs.

De Duitse Polizei zal dergelijke fratsen waarderen met een prent. :-\

Als je dit nu allemaal ruim vooraf al weet, waarom maak je het dan niet gewoon in orde......?  ???

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1866 Gepost op: 19 mei 2015, 13:59:22 »
Bedankt voor het meedenken maar voor nu heb ik gewoon de tijd en de middelen niet.
Had ik die wel moet ook de Airbox eraf en die er weer goed op te krijgen vond ik een drama.
Vooral omdat de kabelboom in dat gebied al zo strak staat.
Verder ontbreken de bevestigingspunten en ben ik vooral de zekerheid kwijt
dat verder alles 110% is.

Werd op m'n Virago custom ook wel eens gecontroleerd maar dan ging het er toch al gauw
alleen nog maar over wat voor motor dat nou eigenlijk was en met de opgebouwde goodwill
door gelaten.

Verder is m'n duits vloeiend en ga ik heus geen gekke dingen doen. ::)





Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1867 Gepost op: 19 mei 2015, 17:55:33 »
Bedankt voor het meedenken maar voor nu heb ik gewoon de tijd en de middelen niet.
Had ik die wel moet ook de Airbox eraf en die er weer goed op te krijgen vond ik een drama.
Vooral omdat de kabelboom in dat gebied al zo strak staat.
Verder ontbreken de bevestigingspunten en ben ik vooral de zekerheid kwijt
dat verder alles 110% is.

Werd op m'n Virago custom ook wel eens gecontroleerd maar dan ging het er toch al gauw
alleen nog maar over wat voor motor dat nou eigenlijk was en met de opgebouwde goodwill
door gelaten.

Verder is m'n duits vloeiend en ga ik heus geen gekke dingen doen. ::)

Ik denk dat je nog één ding onderschat bij onze Duitse buren. Voordat je mag meerijden moet je namelijk een vrijwaring ondertekenen en daarin staat o.a. vermeld dat de scout het recht heeft je te weigeren mee te laten rijden als hij jouw toestand of die van je motor niet geschikt vind om mee te rijden in zijn groep!  ;)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1868 Gepost op: 19 mei 2015, 18:06:04 »
ja, zoals Wouter al eerder vermeld heeft....bij zo'n groot treffen laten de Duitsers niets aan het toeval over !!!! Alles is tot in de puntjes geregeld  ;D verzekeringen zijn afgesloten en dan houden ze zich aan de voorwaarden die daarin staan !

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1869 Gepost op: 19 mei 2015, 20:47:42 »
Mijn motor wordt max 1 keer per jaar gepoetst.
Ivm EOD, gisteren in de week gezet en gesopt. Vandaag ben ik bezig de lak te cleaneren, komt onder het zadel een raar ratelend geluid, als of een relais vasthangt/aantrekt.Sleutel zat niet in contact. In de klok knipperde snel het rode lichtje. Starten wou ie niet. Na wat gepruts en rechtop zetten, startte ie toch.
Heb 'm een poosje laten lopen, zodat eventueel vocht verdampt.
Hij houdt duidelijk niet van een poetsbeurt ???
With blonds more fun.

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1870 Gepost op: 19 mei 2015, 21:48:27 »
Bedankt voor het meedenken maar voor nu heb ik gewoon de tijd en de middelen niet.
Had ik die wel moet ook de Airbox eraf en die er weer goed op te krijgen vond ik een drama.
Vooral omdat de kabelboom in dat gebied al zo strak staat.
Verder ontbreken de bevestigingspunten en ben ik vooral de zekerheid kwijt
dat verder alles 110% is.

Werd op m'n Virago custom ook wel eens gecontroleerd maar dan ging het er toch al gauw
alleen nog maar over wat voor motor dat nou eigenlijk was en met de opgebouwde goodwill
door gelaten.

Verder is m'n duits vloeiend en ga ik heus geen gekke dingen doen. ::)

Hey Kees, als je toch nog de tijd vind, ik breng zo de knippers langs morgen, geen probleem... of je kan ze ophalen op Zeeburg, kan ook...je moet wel een relais hebben, ivm led enzo..

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1871 Gepost op: 19 mei 2015, 22:21:22 »
ik ben al in heel veel landen in Europa geweest...en eigenlijk altijd illegaal rond gereden ...met name ivm met uitlaten zonder E keuring! Alleen Zwitserland durf ik niet in  :-[ Buiten Frankrijk, waar ik aan de kant gezet werd voor het geluid van mijn Akras, en ik met veel geluk en en bluf doorheen kwam, heb ik nooit problemen gehad.

Zolang je je netjes gedraagt en niet als een idioot rond rijd en zolang je niet opvalt dan is er weinig aan de hand. Ook als je in een groep rijd niet.

Maar valt er 1 op door raar gedrag, teveel herrie of in dit geval,geen knippers...dan zetten ze de hele groep aan de kant en word iedereen gecontroleerd ! Aangezien 80% van ons met Stage 2 of DAM rijd loopt iedereen dus een risico dat het weekend ten einde is  :(

Ik ga het risico niet lopen dat ik aan de kant gezet word omdat iemand in de groep zonder knippers rijd, wat voor de Polizei makkelijk waar te nemen is, en ik op mijn illegale Stage 2 gepakt word  ! Misschien ben ik nu aan het doemdenken maar het zij zo. Ik ga dus zeker niet in 1 groep met Kees rijden !
Sorry Kees, maar dat is mijn mening  :-X

Ook al spreek je goed Duits, dan kom je waarschijnlijk met die knippers nog weg....maar niet met uitlaten zonder E keuring !!!
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2015, 22:23:08 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1872 Gepost op: 19 mei 2015, 22:28:11 »
Mijn motor wordt max 1 keer per jaar gepoetst.
Ivm EOD, gisteren in de week gezet en gesopt. Vandaag ben ik bezig de lak te cleaneren, komt onder het zadel een raar ratelend geluid, als of een relais vasthangt/aantrekt.Sleutel zat niet in contact. In de klok knipperde snel het rode lichtje. Starten wou ie niet. Na wat gepruts en rechtop zetten, startte ie toch.
Heb 'm een poosje laten lopen, zodat eventueel vocht verdampt.
Hij houdt duidelijk niet van een poetsbeurt ???

Hoe kan je "rat-bike" nu gaan poetsen?
Levensgevaarlijk!
Dat is hetzelfde als wij gaan sleutelen op het laatste moment.  ;)

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1873 Gepost op: 20 mei 2015, 02:25:13 »
ik ben al in heel veel landen in Europa geweest...en eigenlijk altijd illegaal rond gereden ...met name ivm met uitlaten zonder E keuring! Alleen Zwitserland durf ik niet in  :-[ Buiten Frankrijk, waar ik aan de kant gezet werd voor het geluid van mijn Akras, en ik met veel geluk en en bluf doorheen kwam, heb ik nooit problemen gehad.

Zolang je je netjes gedraagt en niet als een idioot rond rijd en zolang je niet opvalt dan is er weinig aan de hand. Ook als je in een groep rijd niet.

Maar valt er 1 op door raar gedrag, teveel herrie of in dit geval,geen knippers...dan zetten ze de hele groep aan de kant en word iedereen gecontroleerd ! Aangezien 80% van ons met Stage 2 of DAM rijd loopt iedereen dus een risico dat het weekend ten einde is  :(

Ik ga het risico niet lopen dat ik aan de kant gezet word omdat iemand in de groep zonder knippers rijd, wat voor de Polizei makkelijk waar te nemen is, en ik op mijn illegale Stage 2 gepakt word  ! Misschien ben ik nu aan het doemdenken maar het zij zo. Ik ga dus zeker niet in 1 groep met Kees rijden !
Sorry Kees, maar dat is mijn mening  :-X

Ook al spreek je goed Duits, dan kom je waarschijnlijk met die knippers nog weg....maar niet met uitlaten zonder E keuring !!!

Tja Bart
Sorry hoor, maar zelf rij je daar straks met S2 en open dempers rond, zoals ik meen even terug gelezen te hebben. Die zou je dan toch ook maar heel snel moeten aanpakken?!
Ik voel hier toch een lichte paniek waar die niet nodig is. 't zullen wel de reiskriebels bij de deelnemers (heb ze zelf al) en het orga team zijn na al het (zeer gewaardeerde) voorbereiden.

Afgelopen zondag nog eventjes in zo maar een tourgroep meegereden, gewoon voor de ervaring, kreeg alleen maar duimen omhoog daar.
Drie keer in totaal de Hermandad tegengekomen, niks aan de hand.
Wij zijn toch geen pukkelige gastjes die op haren en snaren hun kick moeten halen?
Je rijstijl is net als lichaamstaal, als die overtuigt is er niets aan de hand.

Groet van een bezadigde ouwe .....

Kees



« Laatst bewerkt op: 20 mei 2015, 02:36:20 door tripleXsix »

TheManWithTheHammer

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 305
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1874 Gepost op: 20 mei 2015, 10:00:01 »
De permanente voertuigeisen voor richtingaanwijzers van een motorfiets, zoals te lezen staat op de site van de overheid.

Deze eisen zullen door de EU zijn opgesteld en zijn in Duitsland echt niet soepeler, eerder strenger.


Motorfietsen moeten zijn voorzien van:

a. één groot licht;
 
 
b. één dimlicht;
   
 
c. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van de motorfiets indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1996; het licht van de richtingaanwijzers van motorfietsen in gebruik genomen na 30 juni 1967 moet knipperen;
   
 
d. één stadslicht indien het voertuig na 31 oktober 1997 in gebruik is genomen;
   
 
e. één achterlicht;
   
 
f. één remlicht indien het voertuig in gebruik is genomen na 26 november 1975;
   
 
g. achterkentekenplaatverlichting;
   
 
h. één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.
   

Onverminderd het eerste lid, onderdeel c, mag, indien de motorfiets is voorzien van een zijspanwagen en in gebruik is genomen na 31 oktober 1997, de aan de motorfiets aangebrachte richtingaanwijzer aan de zijde van de zijspanwagen niet functioneren.



Persoonlijk zou ik het niet durven om zonder richtingaanwijzers te rijden, niet zozeer voor mezelf en bekeuringen maar voor de anderen die niet op mij kunnen inspelen als ik geen richting aangeef. Dat is toch wel één van mijn grootste ergernissen in het verkeer, mensen die geen richting aangeven bij afslaan en op rotondes. >:( >:(

Let ook op punt H, voor iedereen die zijn taartschep bij het achterspatbord eraf heeft gezaagd (hoor ik ook bij).

Is je rode reflector eraf? Plak desnoods een rood reflecterend stickertje op de houder van je kentekenplaat of kentekenverlichtingskapje. Hier ben ik een keer op aangesproken door "Die Deutsche Polizisten", bij terugkomst de reflector maar weer teruggezet met een extra beugeltje, want ERAAN zagen ging niet meer ;D.

En als jullie het helemaal goed willen doen, neem ook per persoon een verbandtrommeltje en los reflecterend veiligheidshesje mee. Dat is ook verplicht in Duitsland. Ik vond vorig jaar bij de ANWB winkel een verbandtrommeltje dat zo klein is, dat het precies onder het zadel past in het vakje en dan kan je je gereedschap gewoon laten zitten.

Nondeju, ik ben wel jaloers op jullie!!!! Ik moet nog een klein maandje wachten voor dat ik weer met de motortour club 4 dagen in Duitsland kan rijden. Prachtige bochten met asfalt als biljartlakens!

En nu echt vlak van tevoren, HEEL VEEL PLEZIER dit weekend jongens. (In een ander topic was ik een week te vroeg :-[ :-[.)

Allemaal weer veilig terug volgende week!

 
TheManWithTheHammer