Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1093087 keer)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2295 Gepost op: 24 augustus 2016, 14:06:04 »
Zo meteen nieuwe olie en dito keerringen in de voorvork bij Hyperpro in Werkendam. Maken we een leuk uitstapje van.

Keerringen lek?, zo ja hoe lang heb je ermee gereden tot  ze lek waren. Neem aan dat de keeringen er ook door Hyperpro in zijn gezet.
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2016, 20:27:01 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2296 Gepost op: 24 augustus 2016, 17:05:59 »
Zo meteen nieuwe olie en dito keerringen in de voorvork bij Hyperpro in Werkendam. Maken we een leuk uitstapje van.

Keerringen lek?, zo ja hoe heb je ermee gereden tot  ze lek waren. Neem aan dat de keeringen er ook door Hyperpro in zijn gezet.

Als je de olie wilt verversen en je wilt het goed dan ontkom je er niet aan de voorvork te demonteren.
Ik zou dan ook zeker de keerringen vervangen, risico is te groot dat ze daarna gaan lekken en je het kunstje nog een keer moet doen  ;)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2297 Gepost op: 24 augustus 2016, 18:16:13 »
Zo meteen nieuwe olie en dito keerringen in de voorvork bij Hyperpro in Werkendam. Maken we een leuk uitstapje van.

Ga je nu gelijk de SKF keerringen (laten) monteren?
Zijn wel iets duurder  ::) maar de afdichting is super en vooral de wrijving is bijna nul!  8)

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2298 Gepost op: 24 augustus 2016, 22:37:59 »
Om de 20.000km laat ik de olie verversen en gelijk nieuwe keerringen erin. Beter voorkomen dan genezen en dat is echt de kost niet. Heb ze iets harder (sportiever) laten afstellen en dat bevalt me prima. Achter was alles nog in perfecte staat (ook Hyperpro). Was weer een gezellige bedoening zoals steeds, mee in atelier, leuke babbels tussendoor. Paul is een echte pro met veel gevoel voor detail en uitleg. Top! Op naar de 110.000km. Oh ja, volgende week nog even naar Van Meel voor een 90.000km onderhoudje, benieuwd welke leenmotor ik nu meekrijk, MT-10?
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Tartofraiz

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 181
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2299 Gepost op: 25 augustus 2016, 12:26:32 »
Ga je nu gelijk de SKF keerringen (laten) monteren?
Zijn wel iets duurder  ::) maar de afdichting is super en vooral de wrijving is bijna nul!  8)

Of Athena ringen. Ik rij er al een paar jaar mee, en voorlopig gaat alles nog goed.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2300 Gepost op: 25 augustus 2016, 21:39:37 »
Ga je nu gelijk de SKF keerringen (laten) monteren?
Zijn wel iets duurder  ::) maar de afdichting is super en vooral de wrijving is bijna nul!  8)

Of Athena ringen. Ik rij er al een paar jaar mee, en voorlopig gaat alles nog goed.

Je mag Athena keerringen niet vergelijken met SKF ultra low friction seals!  ;)
Niet qua kwaliteiten en niet qua prijs!  ;D


Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2301 Gepost op: 26 augustus 2016, 07:54:33 »
Die SKF heb ik ook in mijn Öhlins zitten. Zijn stukken beter dan de dubbellip die ik uit Duitsland had. Blondie heeft ze ook gelijk in haar 09 laten zetten toen die nog nieuw was. Zelfs toen merkte je een gigantisch verschil  :o

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Tartofraiz

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 181
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2302 Gepost op: 26 augustus 2016, 09:48:57 »
If it ain't broken, don't fix it

Voorlopig laat ik mijn Anthenas lekker zitten  :P

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2303 Gepost op: 26 augustus 2016, 13:00:38 »
Hoeft ook niet!!!!
Want de Nolan N86 is een prima helm, maar dit merk heeft nogal eens last van een wat slordige afwerking. Dus als die rammelt of fluit of wat dan ook ermee terug gaan naar de verkoper!
Dit was het goede en juiste antwoord op geen vraag  ;)

Maar als je zelf wil gaan rommelen met kit dan heb ik ook nog wel een paar gepaste flauwe antwoorden!  :P

Vandaag terug gegaan met de helm, er was niks mis met de helm, het was een kwaliteitverschil zoals tussen een VW Polo en dikke Mercedes.
De meneer vatte een Shoei en liet me het verschil zien van de zonneklepbediening. Het gat van de schuif van de Shoei werd netjes afgedicht terwijl dat van de Nolan open bleef en daardoor de wind het geluid aan de linkerkant veroorzaakte.Bij een helm zonder die zonneklep zou er ook geen geluid probleem zijn geweest.
Tja, er aan wennen, links een oordop in of toch maar het gat dichtkitten zijn de oplossingen. Ik zal er een stukje dun rubber in schuiven. kijken of dat helpt.
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2304 Gepost op: 26 augustus 2016, 17:07:29 »
Hoeft ook niet!!!!
Want de Nolan N86 is een prima helm, maar dit merk heeft nogal eens last van een wat slordige afwerking. Dus als die rammelt of fluit of wat dan ook ermee terug gaan naar de verkoper!
Dit was het goede en juiste antwoord op geen vraag  ;)

Maar als je zelf wil gaan rommelen met kit dan heb ik ook nog wel een paar gepaste flauwe antwoorden!  :P

Vandaag terug gegaan met de helm, er was niks mis met de helm, het was een kwaliteitverschil zoals tussen een VW Polo en dikke Mercedes.
De meneer vatte een Shoei en liet me het verschil zien van de zonneklepbediening. Het gat van de schuif van de Shoei werd netjes afgedicht terwijl dat van de Nolan open bleef en daardoor de wind het geluid aan de linkerkant veroorzaakte.Bij een helm zonder die zonneklep zou er ook geen geluid probleem zijn geweest.
Tja, er aan wennen, links een oordop in of toch maar het gat dichtkitten zijn de oplossingen. Ik zal er een stukje dun rubber in schuiven. kijken of dat helpt.

Het prijs verschil met een Shoei laat zich hier dus duidelijk horen...............

Ik begrijp dan niet dat ze die Nolan dan zo'n goed test resultaat kunnen geven. Met mijn Shoei GT-air kan ik de hele dag zonder oordoppen rijden (als ik maar onder de 100km/h blijf) zonder last te krijgen van het geluid in mijn oren.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2305 Gepost op: 26 augustus 2016, 18:48:22 »
Hoeft ook niet!!!!
Want de Nolan N86 is een prima helm, maar dit merk heeft nogal eens last van een wat slordige afwerking. Dus als die rammelt of fluit of wat dan ook ermee terug gaan naar de verkoper!
Dit was het goede en juiste antwoord op geen vraag  ;)

Maar als je zelf wil gaan rommelen met kit dan heb ik ook nog wel een paar gepaste flauwe antwoorden!  :P

Vandaag terug gegaan met de helm, er was niks mis met de helm, het was een kwaliteitverschil zoals tussen een VW Polo en dikke Mercedes.
De meneer vatte een Shoei en liet me het verschil zien van de zonneklepbediening. Het gat van de schuif van de Shoei werd netjes afgedicht terwijl dat van de Nolan open bleef en daardoor de wind het geluid aan de linkerkant veroorzaakte.Bij een helm zonder die zonneklep zou er ook geen geluid probleem zijn geweest.
Tja, er aan wennen, links een oordop in of toch maar het gat dichtkitten zijn de oplossingen. Ik zal er een stukje dun rubber in schuiven. kijken of dat helpt.

Het prijs verschil met een Shoei laat zich hier dus duidelijk horen...............

Ik begrijp dan niet dat ze die Nolan dan zo'n goed test resultaat kunnen geven. Met mijn Shoei GT-air kan ik de hele dag zonder oordoppen rijden (als ik maar onder de 100km/h blijf) zonder last te krijgen van het geluid in mijn oren.

De testresultaten zijn goed en er zijn maar enkele gebruikers die 'm te luid vinden.
Als ik niet aan het prutsen was geweest met die schuiven, was het me waarschijnlijk ook niet opgevallen.
With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2306 Gepost op: 26 augustus 2016, 22:38:30 »
Ik heb een Shoei Neotec, ik heb nooit oordoppen in ! Zit zelfs een whisperkit bij die hem nog stiller maakt maar die gebruik ik niet omdat het niet lekker zit. 1x geprobeerd.....hij is dan wel super stil  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2307 Gepost op: 27 augustus 2016, 08:44:10 »
Na afgelopen week weet ik het zeker, het is en blijft Arai voor mij.

Mag dan niet de stilste zijn, is wel Volvo en BMW bestendig  ;)

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2308 Gepost op: 27 augustus 2016, 09:02:45 »
Hoeft ook niet!!!!
Want de Nolan N86 is een prima helm, maar dit merk heeft nogal eens last van een wat slordige afwerking. Dus als die rammelt of fluit of wat dan ook ermee terug gaan naar de verkoper!
Dit was het goede en juiste antwoord op geen vraag  ;)

Maar als je zelf wil gaan rommelen met kit dan heb ik ook nog wel een paar gepaste flauwe antwoorden!  :P

Vandaag terug gegaan met de helm, er was niks mis met de helm, het was een kwaliteitverschil zoals tussen een VW Polo en dikke Mercedes.
De meneer vatte een Shoei en liet me het verschil zien van de zonneklepbediening. Het gat van de schuif van de Shoei werd netjes afgedicht terwijl dat van de Nolan open bleef en daardoor de wind het geluid aan de linkerkant veroorzaakte.Bij een helm zonder die zonneklep zou er ook geen geluid probleem zijn geweest.
Tja, er aan wennen, links een oordop in of toch maar het gat dichtkitten zijn de oplossingen. Ik zal er een stukje dun rubber in schuiven. kijken of dat helpt.

Het prijs verschil met een Shoei laat zich hier dus duidelijk horen...............

Ik begrijp dan niet dat ze die Nolan dan zo'n goed test resultaat kunnen geven. Met mijn Shoei GT-air kan ik de hele dag zonder oordoppen rijden (als ik maar onder de 100km/h blijf) zonder last te krijgen van het geluid in mijn oren.

Een helm is meer dan stilte als je rijd... mijn Bandit carbon is redelijk luid, maar weegt echt heel weinig. Nolans staan erom bekend dat het redelijk 'stevige' helmen zijn, die je kunt laten vallen zonder dat er een barst in komt en je de helm moet vervangen (in tegenstelling tot veel van die carbonunits).

Tevens is een systeemhelm over het algemeen veel luider is dan een integraalhelm.

En dan praat ik nog niet over pasvorm, dat is echt ook heel persoonlijk, sommige merken zullen beter passen dan anderen...

Rij al 14 jaar nolan, en het is zeker waar dat sommige shuberts/shoei's beter zijn. Maar 1200 euro voor een helm? Komaan! Nog geen merk gevonden die bied wat ik bij mijn Nolan krijg voor 300 euro...

Jo: bier! :)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2309 Gepost op: 11 september 2016, 18:50:32 »
Gezien het mooie weer, ben ik  nog effe gaan uitwaaien de laatste 5 dagen.
Vanaf Keulen een stuk langs de Rijn naar het zuiden, kort stukje autoweg, verder deLandstrasen tot Lindau,  vanaf daar de Duitse Alpenstrase. In Berchtesgaden de TomTom  op kronkelwegen en bestemming Keulen ingetikt. Dat was wel effe een fikse kluif voor 'm, duurde zo'n 5 minuten, maar dan heb je ook wat. Dan 2 dagen, 800km dolle pret, de TT gevolgd. Als ie de kluts kwijt was en begon te herberekenen kon je de motor uitzetten en de helm af.
Vandaag was het afzien, de Konditoreien waren dicht. ;)
Drie MT01's gezien en 1 MT01 rijder ontmoet in een Biergarten.
With blonds more fun.