Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1084374 keer)

bubbadog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 401
  • Bubbadog
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2580 Gepost op: 09 april 2018, 23:56:57 »
Zo na een lange winterslaap zondag de bubba monster er weer uit gehaald.

Blijft elke keer weer het zelfde, cliché ik weet het maar heerlijk als het doek eraf gaat en je dat dikke ding weer mag aanschouwen.

Accu erin en ..............klingkling poefpoef................. lopen.

dikke smile op me bek, kriebels in me buik, helmpie op en gas en gaan.

Boys laat het motor seizoen voor ons maar weer beginnen.
Lekker door de bolle streek gereden en het deed me weer goed dat de blikken van de mannen meer naar de MT dan naar de tulpen waren :D :D :D :D :D :D

wordt vervolgt ...........



zo iets.........

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2581 Gepost op: 19 april 2018, 18:35:29 »
Het eerste rondje Luxemburg dit jaar.
Eigenlijk moest ik verven, de tuin,  etc, maar dat is zonde van zo'n  mooie dag. de brommer maar gevat.
De klimaatverandering heeft ook z'n voordelen, de ventilatieritsen van de motorjas moesten al open.  ;)
En bijna geen hond op de weg.
With blonds more fun.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2582 Gepost op: 04 juli 2018, 11:04:55 »
dag allemaal! erg stil hier, veel aan het rijden allemaal hoop ik.

omdat mijn mt01 het sinds aankoop op wat mini dingetjes na het feilloos heeft gedaan, nu 80k km, wil ik hem bij een volgend onderhoud wat meer 'verwennen'.
ook de koppeling slijtage lijkt ut te blijven, moet hem nog atlijd maar beetje intrekken en geen last van slippende koppeling bij doortrek acties.

- ik heb nog nooit lekkende voorpoten gehad, maar dacht aan wisseling keerringen, stofhoezen, balhoofdlager en evt olie veerpoten (bij installatie hyperpro 35 a 40 k geleden zijn de keerringen en balhoofdlager laatste keer gewisseld).

- zijn wiellagers preventief wisselen de moeite?

- wat is er voor de rest aan te raden / de moeite om te laten doen?

gewone slijtage onderdelen, remblokken ketting en banden toevallig ook allemaal eerder dit jaar moeten wisselen. 


groeten!


BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2583 Gepost op: 05 juli 2018, 09:00:29 »
De voorvork olie zou ik verversen, dan ook automatisch de keerringen vervangen.
Vergeet verder de achterbrug niet, als je toch de ketting laat vervangen is dat een uitgelezen kans om ook de lagers van de achterbrug (en het gehele link systeem) van nieuw vet te voorzien.
Deze staat er bekend om dat er zeer weinig vet is gebruikt.

Balhoofd lagers zou ik alleen vervangen als bij inspectie blijkt dat het nodig is, natuurlijk wel schoonmaken en nieuw vet.
Wiellagers eigenlijk idem, inspecteren en wanneer nodig vervangen.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2584 Gepost op: 05 augustus 2018, 22:00:20 »
De nummerplaat verloren.  >:(
Ik was bezig met een toertje langs de Maas en Semois, tijdens de eerste tankstop bemerkte ik het afwezig zijn van de kentekenplaat. Toen maar omgedraaid en weer naar huis, 170km zonder kentekenplaat ging zonder problemen met de politie.
De plaat waarop de nummerplaat was vasgeschroefd. is door  de trillingen afgescheurd. Er zit nog een stukje met schroeven aan het kontje.
With blonds more fun.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2585 Gepost op: 06 augustus 2018, 16:06:05 »
De nummerplaat verloren.  >:(
Ik was bezig met een toertje langs de Maas en Semois, tijdens de eerste tankstop bemerkte ik het afwezig zijn van de kentekenplaat. Toen maar omgedraaid en weer naar huis, 170km zonder kentekenplaat ging zonder problemen met de politie.
De plaat waarop de nummerplaat was vasgeschroefd. is door  de trillingen afgescheurd. Er zit nog een stukje met schroeven aan het kontje.

Trillingen? Waarvan?  :P :P :P 8)

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2586 Gepost op: 06 augustus 2018, 20:34:51 »
Daar heb jij een abonnement op geloof ik he jo. ;D maar weer hobbyen dan

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2587 Gepost op: 06 augustus 2018, 21:07:54 »
Daar heb jij een abonnement op geloof ik he jo. ;D maar weer hobbyen dan

Nu had ik niemand achter me, die de plaat zag vallen. ;)
Een nieuwe bevestigingsplaat is weer gezet en nu versterkt, die is aan het afkoelen.
De nieuwe kentekenplaat is opgehaald, jammer is dat er extra een 1 op staat.. >:(
With blonds more fun.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2588 Gepost op: 11 september 2018, 11:31:50 »
Terug van een rondje Hunsruck Höhenstrasse, Johanniskreuz, Schwarzwald Hohenstrasse, Panoramastrasse, Route des Cretes.  De Route des Cretes is toch  de favoriet, lang niet zo druk als in het Schwarzwald en mooie vergezichten door de kale Ballons. Het stuk tussen Cernay  (beginpunt ) en Col de la Schlucht heeft een upgrade gekregen, veel nieuwe asfalt en veel borden (informatie).
Het dockingstation van de Tomtom heeft het definitief begeven. Is ook een klote systeem wat ze bedacht hebben.
« Laatst bewerkt op: 11 september 2018, 20:50:10 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2589 Gepost op: 11 september 2018, 12:03:17 »
Het dockingstation van de Tomtom heeft het definitief begeven. Is ook een klote systeem wat ze bedacht hebben.

Bij jou ook al? Bij mij is de 2de al overleden, TomTom wil er niets mee te maken hebben... Ik ga de houder op zichzelf monteren zonder het draai mechanisme. Kijken of dat wel uithoudt  ;)
Op de Duc zijn de wegen wel goed leesbaar en scherp, op de MT zie ik alleen een hele brede streep. Zou de voedingsspanning anders zijn?  :P :P :P

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2590 Gepost op: 11 september 2018, 20:48:52 »
Het dockingstation van de Tomtom heeft het definitief begeven. Is ook een klote systeem wat ze bedacht hebben.

Bij jou ook al? Bij mij is de 2de al overleden, TomTom wil er niets mee te maken hebben... Ik ga de houder op zichzelf monteren zonder het draai mechanisme. Kijken of dat wel uithoudt  ;)
Op de Duc zijn de wegen wel goed leesbaar en scherp, op de MT zie ik alleen een hele brede streep. Zou de voedingsspanning anders zijn?  :P :P :P

Bij mij zijn de wegen scherp leesbaar. De voedingsspanning die het laadstation krijgt is 12v de boordspanning, die is gelijk.
Hoe ga je dat doen zonder draaimechanisme, daarop zitten toch die 4 puntjes, die de stroom doorlaten?

Ik heb een nieuw laadstation gekregen van TT, echter dat geeft meer problemen dan de oude. Waarschijnlijk zijn er putjes ingesleten in de 4 contactjes op de TT en komen die niet overeen met het nieuwe laadstation.

Ik was al aan het denken om de TT te openen en een stekker met 4 draadjes er aan te solderen. Moet je wel steeds die stekker losmaken als je de TT loshaald, maar dan heeft ie wel steeds stroom. Lukt dat niet, dan maar een  nieuwe te kopen.
« Laatst bewerkt op: 11 september 2018, 20:55:26 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2591 Gepost op: 12 september 2018, 13:44:58 »
Het dockingstation van de Tomtom heeft het definitief begeven. Is ook een klote systeem wat ze bedacht hebben.

Bij jou ook al? Bij mij is de 2de al overleden, TomTom wil er niets mee te maken hebben... Ik ga de houder op zichzelf monteren zonder het draai mechanisme. Kijken of dat wel uithoudt  ;)
Op de Duc zijn de wegen wel goed leesbaar en scherp, op de MT zie ik alleen een hele brede streep. Zou de voedingsspanning anders zijn?  :P :P :P

Bij mij zijn de wegen scherp leesbaar. De voedingsspanning die het laadstation krijgt is 12v de boordspanning, die is gelijk.
Hoe ga je dat doen zonder draaimechanisme, daarop zitten toch die 4 puntjes, die de stroom doorlaten?

Ik heb een nieuw laadstation gekregen van TT, echter dat geeft meer problemen dan de oude. Waarschijnlijk zijn er putjes ingesleten in de 4 contactjes op de TT en komen die niet overeen met het nieuwe laadstation.

Ik was al aan het denken om de TT te openen en een stekker met 4 draadjes er aan te solderen. Moet je wel steeds die stekker losmaken als je de TT loshaald, maar dan heeft ie wel steeds stroom. Lukt dat niet, dan maar een  nieuwe te kopen.

Hey Jo, mijn opmerking over de voedingsspanning is sarcastisch bedoelt ;) Is natuurlijk gelijk. De MT trilt echter zo fors dat alle beeld wazig wordt  8) Daarom zijn we er ook zo gek op.
Ik ga het draai mechanisme verwijderen, alleen het voorste gedeelte waar Tommie opgeschoven wordt blijft met de achterliggende 3 veren. Deze monteer ik op een nieuw te maken tussenplaat die weer op de RAM mount gemonteerd wordt.
Ik zou geen draadjes aanbrengen in de TomTom, je bent dan je waterdichtheid zo goed als zeker kwijt (levenslange garantie op waterdichtheid weet ik uit ervaring  ;) )
Is er inwendig in de Tommie niets aan de hand? Kan me haast niet voorstellen dat de contactpuntjes zoveel leed (geen spanning) veroorzaken.
Losschroeven en meten.... Kan een breukje in een soldering of "touwtje" zijn.
Let met losschroeven op de 4 blauwe siliconen afdichtringetjes en tijdens het dichtschroeven de 4 torq boutjes achterop niet te vast aandraaien. Dan krijg je kleine scheurtjes (lekkage)

Suc6

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2592 Gepost op: 12 september 2018, 14:56:13 »
Klein onderhoud laten doen, met nieuwe ketting.
Vond hem zwaarder rijden en sturen en dus ook balhoofd lager en vork olie laten vervangen ( beide blijkbaar serieus arbeids intensief).
Wow wat een verschil is me dat met nieuwe olie! Lijkt wel andere moto. Hoe vaak doen jullie dat?

 misschien dan ook de achtervering eens laten doen dan?

Verrassend was dat de mechanieker niet zoveel slijtage aan balhoofd lager zag of een knik voelde. Maar vind het verschil toch enorm. 

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2593 Gepost op: 12 september 2018, 23:22:05 »
Het dockingstation van de Tomtom heeft het definitief begeven. Is ook een klote systeem wat ze bedacht hebben.

Ik heb niet het aller nieuwste type Tomtom maar heb het type dat met twee sleuven aan de zijkant in het dokking station glijdt.



Als je nu aan de binnenzijde van de gleuven van de Tomtom een paar stukjes tape plakt (niet aan de zijde van de contacten, maar aan de andere zijde) dan komt je Tomtom weer zonder speling vast op de houder te zitten. Werkt bij mij perfect. En als ik ga merken dat er toch weer iets speling in komt, plak ik er weer een dun laagje isolatie tape op. Ik moet de Tomtom er bij mij nu met een behoorlijk kracht op duwen totdat hij vast klikt. Succes!


eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2594 Gepost op: 13 september 2018, 17:46:23 »
Ik heb hetzelfde laadstation .zal kijken hoe dat moet, bedankt voor de tip. Tot nu toe floepte ie weer aan als ik likte aan de contacten,  maar dat is nu voorbij.
With blonds more fun.