Auteur Topic: ..eindelijk!!  (gelezen 30464 keer)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #30 Gepost op: 10 juni 2012, 20:53:55 »
Klopt idd  ;) Heb ik ook ooit gekocht, zijn echter iets anders van vorm en passen niet zo mooi  :( Ander probleem is dat degene die de beugels leverde op dit moment niks meer levert! Zijn leverancier is gestopt en met veel pijn en moeite heeft ie iemand anders gevonden....maar 1 persoon in Flensburg krijgt op dit moment de voorkeur, die heeft er nog heel wat nodig  ;) Worden mondjesmaat aangeleverd. De laatste die hij had liggen bij mij  :P

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #31 Gepost op: 10 juni 2012, 21:00:25 »
Deze adverteerd nog wel met een montageset bart,


http://www.ebay.nl/itm/MONTAGE-KIT-fur-Luftfilter-Seitendeckel-YAMAHA-MT01-Air-Intakes-/280895820084?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item4166b21134

  maar of hij nog kan leveren weet ik uiteraard niet :P
"Silence is better than Bullshit"


Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #32 Gepost op: 10 juni 2012, 21:12:24 »
Ja, die bedoel ik  ;) Dat is Robert maar hij heeft zijn complete voorraad nodig voor Lutze  ;D Lutze heeft vorige week de eerste 30 setjes binnen gehad  ;) Voor zover ik weet heeft Robert niks meer liggen .....heeft ie mij verteld  ??? Ik kreeg van hem een aantal setjes die speciaal gemaakt waren voor de M6 imbus, waarmee de carbon intakes bevestigd zijn.  Deze houders zijn voor de M5 imbus waarmee de originele schildjes vast zitten. Omdat hij niet snel genoeg M6 kon leveren heb ik zijn voorraad M5 er ook bij gehad. Dus voor zover ik weet heeft hij nu niks meer  :-\

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

franz

  • Gast
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #33 Gepost op: 12 juni 2012, 21:37:38 »
Zo..hallo..TheManWithTheHammer...!!...grapjas!!hahahaha... ik zag in het forum dat je jou MT in een iets donkere kleur grijs hebt laten spuiten..een erg mooie kleur..ben benieuwd hoe dat totaalplaatje eruit ziet. Heb je nou verschillende kleuren grijs gebruikt?....ik wil ook wat met de kleur gaan doen iets in antraciet..dus nog veel donkerder. Valt niet mee om iets te vinden wat bij ons ''betwiste'' paars/blauw past!!
Dus kom maar op met evt wat meer foto,s :)

Groet, Franz.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2012, 23:18:45 door franz »

franz

  • Gast
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #34 Gepost op: 13 juni 2012, 14:14:54 »
Nou eh...allen weer bedankt voor de reactie,s.....air-intakes zijn onderweg!!:)
Mijn wens is om het stuur 10cm te verbreden..iemand hier ervaring mee of dat nog met de orginele kabels kan..anders nieuwe rem/koppelingskabel.
 afgelopen week veel afbeeldingen gezien...en ben er wel uit...de kleucombinatie van mijn MT schreeuwt om aanpassing!! na de zomer een beslissing maken A; alle delen in het donkergrijs laten spuiten en uiteraard velgen polijsten...of B; meer ingrypend...alle delen incl het frame in 1 kleur. Alhoewel ik wel een beetje tegen het de-en monteren opzie!
Maar eerst maar eerst een even een paar maanden toeren...waarschijnlijk binnenkort met een georganiseerde rit van het forum!!

Groet, Franz.

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #35 Gepost op: 13 juni 2012, 16:40:05 »
Hey Franz, nou die georganiseerde rit is zondag as al, dus lekker mee knallen die dag naar de veluwe ;).

Breder stuur hebben er wel meerdere, rem en koppeling zijn hydrolisch, dat ga je niet redden met andere "kabels" :P staalflex leidingen kun je wel toepassen, zijn in alle lengtes op maat verkrijgbaar.
Originele kabels van je stuurschakelaars zijn volgens mij net lang genoeg als je ze her en der ergens anders langs laat lopen en loshaalt.

Succes ermee en tot zondag dan ;)
"Silence is better than Bullshit"


ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #36 Gepost op: 14 juni 2012, 04:52:02 »
Franz,
in plaats van een breder stuur, misschien eens kijken naar een "rechter" stuur met stuureindspiegels. Da's in mijn ogen een perfecte combinatie om wat sportiever op de MT te zitten.
Greetz,
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

franz

  • Gast
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #37 Gepost op: 14 juni 2012, 20:24:17 »
Ja, ik snap wat je bedoeld..maar vooroverhangen is niet zo mijn ding!!.  heb wel op een ducati monster van een maat van me gereden met een stuur van ong 85/90breed en dat reageert wel heel anders!! met een breder stuur ben je naar mijn mening  sneller geneigd te sturen ipv je gewicht te gebruiken..waarschijlijk nog overgehouden uit m,n jeugd toen ik met crosmotoren bezig was...of het komt door mijn nog prille ervaring met zo,n zware motorfiets ,hahahaha..
Maar goed ..voorlopig nog aan het klooien met m,n koppeling....zelf ff koppeling ontlucht want hy klapte echt in z,n 1ste en 2de versnelling...gekocht met garantie..dus vlot naar de dealer om te zeggen hoe het kan dat ze een grote beurt hebben gegeven en dat de olie in m,n resevoirs vol met "bloemkool'' korrels zat en er niet uit zag als verse doorzichtige olie!!! Oh...vergeten zeker!! was het antwoord...afijn nieuwe olie erin en probleem leek opgelost.. thuis aangekomen was ik weer terug by af!!...dus nu maar weer bellen voor nieuwe afspraak ...zucht!!..maar gevoel zegt dat het niet alleen een olieprobleem is!!..heeft hier iemand eerder ervaring mee gehad?

Groet, Franz.

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #38 Gepost op: 14 juni 2012, 20:58:31 »
Hallo franz,Zet er een stalen olie leiding tussen? Heb je ook de olie in de leiding doorgetrokken?gr eddy :D
Alles of niets!!!!

franz

  • Gast
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #39 Gepost op: 14 juni 2012, 21:25:50 »
Ja , dat hebben ze wel gedaan..ik ben r vanmiddag nl mee naar de dealer geweest...1 jaar garantie he?:) ..laat hun t probleem maar lekker oplossen..heb ik tenslotte voor betaald:) ..ikzelf ga r van de winter wel mee aan de gang. Erst de MT een beetje leren kennen!!
Die stalen slangen..zou dat schelen?..ik loop ook met een stuurverbreding in m,n hoofd , dan moeten er toch andere leidingen komen.

Groet, Franz.

lars

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 241
    • Bekijk profiel
    • COURAGE architecten
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #40 Gepost op: 14 juni 2012, 23:05:32 »
Tag Franz,
Herzlich Wilkommen!

Van fanatieke MT-ers kunnen er nooit te veel zijn.
Geniet van veel gave kilometers!

Lars
Black is not a colour, it's a way of life....

franz

  • Gast
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #41 Gepost op: 18 juni 2012, 12:10:08 »
Zo....mooie rit gister gemist door koppelingsprobleem..mooie boel!! vorige week nl naar dealer geweest om koppeling na te kijken..hoe sloeg behoorlijk in z,n 1ste en 2de versnelling...olie in reservoir was kompleet vervuild...en dat na een beurt..tja!!..ok, nieuwe olie erin..probleem leek opgelost...bij thuiskomst probleem nog erger..sterker nog ..bij schakelen naar de 1ste versnelling slaat hij af..ontkoppeld dus niet goed..hoop gedoe om de motor weg te brengen in mn vrachtwagen!!. Heb zelf nog geprobeerd te ontluchten volgens instructie manual..de handle pompen ,ingeknepen vasthouden, vervolgens nippel iets open en vervolgens weer dicht, handle loslaten. Volgens mij de goede procedure. Volgens mij is alle lucht eruit!! iemand suggestie?..anders moet de Mt toch de vrachtwagen maar in morgen en vervolgens naar de dealer:(

Groet, Franz.


Ullie

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 393
    • Bekijk profiel
    • http://www.ratatosk.nl
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #42 Gepost op: 18 juni 2012, 12:18:22 »
Koppeling ontluchten is een crime...vooral omdat het druk opbouwen minder makkelijk gaat dan bij de rem.
Heb je wel beide punten ontlucht?

(Beidewee...misschien is het handiger om een nieuw topic te starten in het techniek deel van het forum, ik zag jouw vraag per toeval...)
Kododododododododododo

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #43 Gepost op: 18 juni 2012, 16:57:48 »
Doortrekken met ontluchtingspomp tot alle luchtbellen verdwenen zijn,wel opletten reservoir bijvullen anders heb je weer lucht in het systeem!gr Eddy
Alles of niets!!!!

franz

  • Gast
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #44 Gepost op: 18 juni 2012, 17:20:54 »
Hai Eddy....Thanks vd reactie.....en eh....A: ontluchtingspomp? Is dat universeel? Speciaal voor motorfiets?  En B: sluit ik die aan op de onderste nipel bij het blok en C: hoe werkt zo,n pomp? ...ai....nu word ,n klein probleempje nog ,n heel verhaal,whahahaha ..