Auteur Topic: Reality check  (gelezen 3602 keer)

NielsG

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Reality check
« Gepost op: 19 september 2012, 14:24:12 »
Rijd ik vandaag lekker door de bocht van de A27 om af te slaan naar de A1, spint er 20 meter voor me een bestelbus uit de bocht die 2 keer over de hele weg kwam stuiteren. Daarbij ook nog een kleine grasstrook omspittend die natuurlijk voor mij op de weg landde. Super schrikken natuurlijk in een auto, laat staan zittend op een motor met alleen een helmpje… Gelukkig ging het goed met de man, gewoon wat te snel de bocht genomen of misschien even aan zijn stuur gerukt… wie weet.
Toevallig had ik het eergister met Bart over een gevorderde motor cursus. Heeft iemand tips of goede ervaringen? Denk dat ik me aardig heb gered vanmiddag (armen recht houden, ver vooruit kijken, hard durven remmen) maar het zou wel fijn zijn het eens echt goed te leren.
Misschien iemand zin om mee te doen? Ik denk dat voor mij Lelystad het meest in de buurt is.



GJ

  • Gast
Re: Reality check
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2012, 15:47:45 »
Heel goed initiatief om verder te willen leren dan je rijbewijs en wat jaren ervaring. Ik kan je vertellen dat ik pas heb leren motorrijden tijden de VRO (voortgezette rijopleiding). Denk daarbij aan (hard)remmen in een bocht, het juist doorrijden van bochten, bermvluchten, noodstops, etc. Via de KNMV www.knmv.nl, kan je van alles regelen, ook bij jezelf in de buurt. Naast leerzaam is het ook nog eens heel erg leuk!

bubbadog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 401
  • Bubbadog
    • Bekijk profiel
Re: Reality check
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2012, 15:51:58 »
goed plan
is zeker de moeite waard ::)

jaren geleden al eens gedaan

dan leer je nog eens rare dingen :P
v.b.  stel dat je een harde botsing niet meer kan vermijden wat dan te doen....
nooit geweten dat je met een motor frontaal de aanrijding moet aangaan ???

schijnt dat je dan meer kans maakt omdat je over de auto kan gelanceerd worden of op het dak belanden
minder erg is als dat je gaat ontwijken en als nog opzij geraakt kan worden
je wordt dan vooruit geschoven met een grote kans dat je er onder kan komen met meer gevolgen
en het heeft ook te maken dat met snelheid ,maar dat ben ik al weer vergeten. ???

ben ook echt een mooiweerrijder, rij veel te weinig omdat allemaal te onthouden  :-[ :D :P


maar zeker je voertuig beheersing en zelf vertrouwen wordt beter.

zal zeggen gewoon doen...



zo iets.........

NielsG

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Reality check
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2012, 16:09:19 »
Sja was een speed cursus vandaag: regen, bocht, 'hoge' snelheid en dan plots een busje dat denkt dat hij meedoet aan "busjes dansen in de bocht". En hij wilde eerst ook nog doorrijden zonder achterkant! De hele bocht lag vol met zand en gras, grappig is anders.
Ik zit er al jaren over te denken maar het kost nogal wat en ik heb het steeds uitgesteld. Zit een beetje te twijfelen of ik het nu doe, of na de winterstop want dan kan ik het direct een vol seizoen in de praktijk brengen. Over een paar weken gaat hij de winter stalling in...
KNMV en ANWB schijnen de bekendsten te zijn ?

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: Reality check
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2012, 18:54:13 »
Hi Niels,
Ik volg je gedachtengang dat je het in het voorjaar wil doen ivm dan in praktijk brengen. Als je dat doen, heb ik eventueel wel interesse om mee te gaan (hangt er van af hoeveel het kost en of ik tijd heb...)..


NielsG

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Reality check
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2012, 20:31:12 »
Volgens mij kost het bijna 300 euro, maar het gaat natuurlijk wel ergens over.
Ik vraag me wel een beetje af hoeveel er blijft hangen op het moment dat er een incident zich voordoet, maar goed :)