Auteur Topic: mijn 2007 mt-01  (gelezen 11514 keer)

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: mijn 2007 mt-01
« Reactie #15 Gepost op: 03 januari 2013, 19:18:58 »
denk je niet dat bart het over een ander systeem als de jouwe heeft dan ???
of heb je ook een schakelaar met instel mogelijkheden?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: mijn 2007 mt-01
« Reactie #16 Gepost op: 03 januari 2013, 20:32:14 »
@ Martijn, idd was een scott oiler, denk ik  ;)

Maar hoe zo'n ding ook heet...werkt allemaal met een slangetje en olie  :(

@ julian....

Citaat
maar hij geeft ook nooit te veel

Citaat
het enige naadeel is dat de overtollige olie via de kleine tandwiel weer op de uitlaat komt en dan verbrand

??? leg eens uit...hij geeft toch nooit teveel, hoe kun je dan overtollige olie hebben  ???

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: mijn 2007 mt-01
« Reactie #17 Gepost op: 04 januari 2013, 20:15:24 »
Bedankt voor de uitleg julian. Ik houd het toch maar lekker bij mijn spuitbusje  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: mijn 2007 mt-01
« Reactie #18 Gepost op: 06 januari 2013, 12:25:17 »
http://www.acutrac.co.uk/ekmps/shops/acutracltd/resources/Other/cl10-inst-web.pdf

Het smeersysteem van Acumen werkt met smeerpatronen onder druk. Lijkt heel mooi, en werkt goed, echter op m`n MZ was hij bijna goed voor het affikken van m`n fiets.
Had net een nieuwe patroon gemonteerd, en tijdens het rijden viel de display van de bediening uit. Eenmaal gestopt op de plaats van bestemming, begon de bediening te roken, en daarna
te smeulen.
Met de noodstop uit, hield het gelukkig op, en begon het foutzoeken. De solenoid van de drukpatroon had volle sluiting, en heeft de rest van het systeem gesloopt.

De reactie van Acumen was, dat het ook niet geschikt was voor 2 cilinders, rammellen te veel. :-\

Sinds die tijd gaat m`n fiets gewoon weer op de bok, en ik op de knieen. Daar ik elke dag rijdt, gebeurd dat eens per maand, of het moet heel slecht weer zijn. ;)