Auteur Topic: Slecht begin :( .  (gelezen 23531 keer)

Big Smile

• Global Moderator
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #15 Gepost op: 20 januari 2013, 17:27:25 »
Het is glad, glad, zeer glad op de weg! Zal morgen wel weer een file festijn geven.

Terwijl ik dacht dat het de goede kant op ging.
De hele week ben ik al getuige van mensen die voor me de weg af vliegen of een flinke klapper veroorzaken.
Donderdag middag eentje die bij de aansluiting van de A58 op de A16 dacht dat het in de binnen bocht wel harder dan 90 km/h kon.  ;D Maar daar staat dus een vangrail, en als je dan gaat oversturen heb je geen voorkant meer. Die kon dus zo van de weg af geduwd worden. Vrijdagmiddag hadden ze met een flinke klapper het hele viaduct over de A16 geblokkeerd.
En met een flinke klapper bedoel ik dat alles in elkaar zit en alle ruiten eruit liggen. Zaterdag besloot een busje voor me op de afslag A16 naar A59 maar eens 30 meter te gaan offroad rijden. Komt nog net voor de ontwateringsgreppel met z'n dorpels op de grond tot stilstand. (die had dus geluk gehad) Tja, en wat doe je dan als je net je 4x4 uitgerust hebt voor een winter offroad reis. Je trekt die man er even uit, want een normale auto heeft op losse grond met sneeuw nul grip.  8)
En toen leek het hoofd verkeersnet nog goed berijdbaar, maar vandaag..... het is eigenlijk onverantwoord om nog zonder winterbanden de weg op te gaan. Maar dat moet ieder voor zich maar weten.

Zap

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
« Reactie #16 Gepost op: 20 januari 2013, 17:29:56 »
Ik moet morgen met de auto naar Amsterdam  :( :( :( :(

09:00 uur in de buurt van Sloterdijk. Een dag die ik niet mag missen, anders bleef ik thuis. Dagje verlof.
I'd rather be riding

Big Smile

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 20 januari 2013, 17:35:20 »
Als je om vier uur stapvoets gaat rijden maak je een kans.
Als ik moet schatten; zeg ik 1000 km file.
Maar heb jij dan al winter bandjes?  ::)

Zap

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2013, 17:40:19 »
Ja, er zitten winterbanden onder. Ik wil om 06:30 uur vertrekken. We zien het wel.

I'd rather be riding

Big Smile

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2013, 17:44:23 »
Ja, er zitten winterbanden onder. Ik wil om 06:30 uur vertrekken. We zien het wel.

Met de trein heb je ook een kans om er te komen, maar of die veel groter is....... ::)

GJ

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2013, 17:53:01 »

Met de trein heb je ook een kans om er te komen, maar of die veel groter is....... ::)

Vorige week dinsdag: ook ruim 1000 km file, was ik met de trein van P'end naar Zwolle, normaal 2 uur, en die dag...... Ook gewoon 2 uur!  :P Geen minuut vertraging, dus dat was een klein wondertje. Op de terugweg ook, dus kennelijk is de NS uiteindeljk toch een lerende organisatie!!  ???

Als je dus morgen om 9:00 uur in de buurt van Sloterdijk moet zijn, dan zou ik voor de optie trein kiezen. In ieder geval een stuk veiliger en wellicht een stuk zekerder.....

SUCCES!  ;D

Zap

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 20 januari 2013, 18:25:24 »
Jullie hebben gelijk, alleen ik heb deze keer een auto van de baas gekregen en geen NS kaart.
(Volgens mij gaan we steeds meer off-topic)  ;D
I'd rather be riding

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 20 januari 2013, 18:28:17 »
Ik was vandaag met mijn dochter naar de open dag van de Rooi Pannen in Tilburg, voor haar nieuwe opleiding. Daarna naar huis gereden....normaal 1 uur en 10 minuten, nu ruim 2½ uur  :o Ben blij dat ik maar 15 km van mijn werk woon  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 20 januari 2013, 20:03:49 »
Vandaag liep het gesmeerd bij de NS, maximale vertraging 10 minuutjes. Mijn aanwezigheid heeft daar natuurlijk een fikse positieve bijdrage aan geleverd.
Alleen kwam er opeens een trein in Heerlen aanzeilien die eigelijk in Maastricht had moeten aankomen. De Prorailer die Sittard regeld had 'm linksaf gestuurd ipv rechts. ;D ;D ;D Ja het blijft mensenwerk.

Uit de ellende van de afgelopen jaren is lering getrokken. Er zijn er diverse modifikaties uitgevoerd aan materieel oa luchtinlaten  voor de koeling van de motoren zijn veranderd en gevoelige elektronische komponenten zijn veranderd/verplaatst.
De Fyra heeft dat trajekt nog voor de boeg. ;)

Op de weg hier in het Suyden ging het maar heel langzaam. Eerst een flink pak sneeuw en toen ijzel.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2013, 20:28:38 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

kowalski

• Heavy weight poster
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 20 januari 2013, 21:00:14 »
Ben vorige week 2 keer met de auto naar een P+R gereden aan de rand van R'dam en vandaar met de metro naar het buro. Ging eigenlijk probleemloos. Maandag zou ik een parkeervergunning krijgen 'for the time being' (als alles goedgekeurd wordt ::) ), maar zonder winterbanden morgen op pad is misschien iets teveel van het goede. Vanmiddag effe naar de schoonouders gereden - die wonen 5 km in de polder - en die afstand was nagenoeg niet te rijden boven de 40 km/uur op de teller, zelfs niet op de provinciale weg die gestrooid en geschoven was :o.

Waarom geen winterbanden gemonteerd, vraagt u? Vrouwlief heeft de auto niet nodig voor haar werk en ik eigenlijk ook niet tot afgelopen maandag. Ding draait nog geen 2000 km in een jaar momenteel en om daar 600 euro in te steken, terwijl die banden er in de lente nagenoeg ongebruikt weer af moeten ???. Ik vond het de investering niet waard op die paar keer dat ik met sneeuw zou moeten rijden in de auto, meestal blijf ik thuis dan. Ik kijk wel of ik morgen vanaf hier kan gaan werken - dat is technisch geen enkel probleem - en als ik geen toestemming krijg van de baas, wordt het een vrije dag. De trein zal toch niks worden, morgen, want vandaag was het al weer bal rond gouda en woerden. We zien het wel.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Big Smile

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2013, 00:49:59 »
Vandaag liep het gesmeerd bij de NS, maximale vertraging 10 minuutjes. Mijn aanwezigheid heeft daar natuurlijk een fikse positieve bijdrage aan geleverd.
Alleen kwam er opeens een trein in Heerlen aanzeilien die eigelijk in Maastricht had moeten aankomen. De Prorailer die Sittard regeld had 'm linksaf gestuurd ipv rechts. ;D ;D ;D Ja het blijft mensenwerk.

Uit de ellende van de afgelopen jaren is lering getrokken. Er zijn er diverse modifikaties uitgevoerd aan materieel oa luchtinlaten  voor de koeling van de motoren zijn veranderd en gevoelige elektronische komponenten zijn veranderd/verplaatst.
De Fyra heeft dat trajekt nog voor de boeg. ;)

Op de weg hier in het Suyden ging het maar heel langzaam. Eerst een flink pak sneeuw en toen ijzel.

Volgens mij lag al het trein verkeer rond Amsterdam plat aan het eind van de middag!  ::)

Zap

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 21 januari 2013, 09:16:08 »
Het viel mee allemaal. Om 7 uur weggereden en om 08:30 in Amsterdam op locatie.
Meeste vertraging rond Eindhoven  ???

Ik hoop dat de terugweg vanmiddag, vanavond net zo vlot gaat.  ;)
I'd rather be riding

kowalski

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 21 januari 2013, 10:48:55 »
Vandaag gewoon om kwart voor 6 richting Rotjeknor. Binnenweg was prutsneeuw, die nog weggereden moest worden, maar te doen. A12 was tot Bodegraven gewoon zwart asfalt, maar daarna wit. Net als de A20 tot na Nieuwerkerk, daarna redelijk te doen, maar wel weer prutsneeuw en verse uit de lucht. A16 net zo, maar een tikje erger. Rotjeknor zelf tot mijn P+R-plek was nog erger. De straat voor mijn huis was stukken schoner dan dat en die was nog niet gestrooid na de sneeuw van vannacht. P+R-terrein was natuurlijk één sneeuwvlakte. Vanaf morgen gelukkig parkeervergunning bij kantoor, nu nog zorgen dat we er kunnen komen.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren met de bike. Krijg last van cold turkey... :(

Greetz, kowalski.

eliminator 44

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 21 januari 2013, 20:48:52 »

Volgens mij lag al het trein verkeer rond Amsterdam plat aan het eind van de middag!  ::)

Toen was ik al lang weer thuis. ;)

Heb je weer zitten te prutsen aan een brug. ;D ;D ;D
With blonds more fun.

kowalski

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 20 februari 2013, 19:39:56 »
Het meest geliefde lid (althans, volgens mij dan ;) ) is vandaag weer teruggekeerd in de schoot van het gezin:

't Was gewoon vreemd om na 5 weken weer te kunnen rijden.

Vannacht weer vorst, dus ik mijd die onderdoorgang bij de A12 voorlopig nog maar even. Staat zo slordig om een vers gerepareerde MT-01 weer op dezelfde plek de grond te laten kussen :( . Egodeuken nemen nu eenmaal wat langer tijd om te helen.........

Bedankt voor de steun en de hulp, mannen, en tot de eerstvolgende rit!

Greetz, kowalski.

P.S. Bovendien helpt het bezit van een parkeervergunning om die beslissing te nemen.....