Het is glad, glad, zeer glad op de weg! Zal morgen wel weer een file festijn geven.
Terwijl ik dacht dat het de goede kant op ging.
De hele week ben ik al getuige van mensen die voor me de weg af vliegen of een flinke klapper veroorzaken.
Donderdag middag eentje die bij de aansluiting van de A58 op de A16 dacht dat het in de binnen bocht wel harder dan 90 km/h kon.
Maar daar staat dus een vangrail, en als je dan gaat oversturen heb je geen voorkant meer. Die kon dus zo van de weg af geduwd worden. Vrijdagmiddag hadden ze met een flinke klapper het hele viaduct over de A16 geblokkeerd.
En met een flinke klapper bedoel ik dat alles in elkaar zit en alle ruiten eruit liggen. Zaterdag besloot een busje voor me op de afslag A16 naar A59 maar eens 30 meter te gaan offroad rijden. Komt nog net voor de ontwateringsgreppel met z'n dorpels op de grond tot stilstand. (die had dus geluk gehad) Tja, en wat doe je dan als je net je 4x4 uitgerust hebt voor een winter offroad reis. Je trekt die man er even uit, want een normale auto heeft op losse grond met sneeuw nul grip.
En toen leek het hoofd verkeersnet nog goed berijdbaar, maar vandaag..... het is eigenlijk onverantwoord om nog zonder winterbanden de weg op te gaan. Maar dat moet ieder voor zich maar weten.