Auteur Topic: Custom bike building  (gelezen 20245 keer)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #15 Gepost op: 09 november 2013, 22:38:56 »
zeer knap gemaakt met veel gevoel voor detail, maar ook mijn stijl helemaal niet.

Ziet er aardig uit, maar een verkeerd blok en een verkeerde kleur.


BS , dat motorblokje kon wel eens avontuurlijk zijn :)  126cu S&S dwz ruim 2000cc, 196nm en 150 paarden die aan het achterwiel trekken.

Is volgens mij een blokje van Utima engines, levert 140 SAE pk. Maar het blijft een HD kloon met een te kleine hoek tussen de cilinders voor zo'n grote carburateur

Citaat
Wat ik me wel af vraag hoe schakelt hij eigenlijk?
Net voor het tandwiel van de koppeling zie je links het pookje.


Dat was de eerste uitvoering, tot hij met zijn voet in de primaire ketting kwam!  ;D

Vergelijk deze foto maar eens met je eerste foto, daar zit geen pookje meer op, maar volgens mij een schakelcilinder!
Waarschijnlijk schakelt hij nu met een knopje op het stuur!  :o

Wat wel mooi gevonden is, is die zadelverwarming! Vooral in de zomer  ;D
« Laatst bewerkt op: 09 november 2013, 22:48:51 door Big Smile »

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2792
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #16 Gepost op: 10 november 2013, 08:11:30 »
Is volgens mij een blokje van Utima engines, levert 140 SAE pk. Maar het blijft een HD kloon met een te kleine hoek tussen de cilinders voor zo'n grote carburateur
Vergelijk deze foto maar eens met je eerste foto, daar zit geen pookje meer op, maar volgens mij een schakelcilinder!
Waarschijnlijk schakelt hij nu met een knopje op het stuur!  :o

Wat wel mooi gevonden is, is die zadelverwarming! Vooral in de zomer  ;D

Ja klopt, dat apparaat had ik ook al op de foto gezien.
Waarschijnlijk was er eerst een showversie van de motor en is ie later aangepast om er "gewoon" mee te rijden.
Om die primaire kast zal zeker iets moeten komen ter bescherming van je voet en broekspijp.  Is wel handig zo als de ketting vuil is, gewoon je broekspijp er tegen houden en schoon is ie weer.

Dat olietankje in het kontje vind ik best een slimme oplossing, als je dat een beetje slim oplost, krijg je geen warme kont.
With blonds more fun.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2792
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #17 Gepost op: 14 januari 2014, 19:35:25 »
Enkele fotootjes uit het Brits forum, daar is een Zweed een motor aan het bouwen met een MT01 motorblok erin.
Ziet er erg chopperig uit.


« Laatst bewerkt op: 14 januari 2014, 21:52:56 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #18 Gepost op: 14 januari 2014, 21:13:02 »
Enkele fotootjes uit het Brits forum, daar is een Zweed een motor aan het bouwen met een MT01 motorblok erin.
Ziet er erg chopperig uit.




Had ik toch liever een blok gekozen met een zwaardere krukas (vliegwiel) en niet het semi "lichtvoetige"MT blok.

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2014, 21:19:15 »
Ik zie geen ploaties, 404! Jammer...

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #20 Gepost op: 14 januari 2014, 21:23:00 »
Ik zie geen ploaties, 404! Jammer...

Greetz, kowalski.

Wees blij dat je geen platjes ziet  ;D

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #21 Gepost op: 14 januari 2014, 23:06:12 »
Tja, sex op mijn leeftijd is non existent, hoor. Ik bewaar m`n rug voor motorrijden ;) en voor zover mijn kennis strekt, krijg je van MT-01 rijden geen SOA, Solo Overdraagbare Aandoeningen ;).

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #22 Gepost op: 14 januari 2014, 23:32:08 »
Ik had gewoon een Wildstar gekocht  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #23 Gepost op: 15 januari 2014, 09:25:47 »
Tja, sex op mijn leeftijd is non existent, hoor. Ik bewaar m`n rug voor motorrijden ;) en voor zover mijn kennis strekt, krijg je van MT-01 rijden geen SOA, Solo Overdraagbare Aandoeningen ;).

Greetz, kowalski.

Ik vond het al vreemd dat je hier op het forum melde geen "ploaties" te zien, dacht dat je "platjes" bedoelde  ;)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #24 Gepost op: 15 januari 2014, 18:06:43 »
Ik zie geen ploaties, 404! Jammer...

Greetz, kowalski.

Dan moet je "Parental filter" uitzetten!  ;)

bubbadog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 401
  • Bubbadog
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #25 Gepost op: 06 februari 2014, 10:53:07 »
Voor de liefhebbers van interessante , custom, mt-achtige modellen.

http://www.ecossemoto.com/

wellicht voor iemand om ideeën op te doen,
zit nog best wel hier en daar stukjes hightech in.

veel plezier.


zo iets.........

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2792
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #26 Gepost op: 06 februari 2014, 14:53:55 »
Het kontje doet me denken aan dat van de Kawa ZL900.
Overigens een stevig prijskaartje voor die brommers.
With blonds more fun.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2792
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #27 Gepost op: 29 september 2014, 21:52:08 »
Een nieuwe creatie van Fred Krugger



With blonds more fun.

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #28 Gepost op: 29 september 2014, 22:41:31 »
Wakkun aartslelijk ding!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2792
    • Bekijk profiel
Re: Custom bike building
« Reactie #29 Gepost op: 30 september 2014, 11:29:43 »
Wakkun aartslelijk ding!!

Jij krijgt geen koek bij het toertje. ;)
With blonds more fun.