Auteur Topic: What the f**k ?  (gelezen 12023 keer)

Nooitgenoeg

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
What the f**k ?
« Gepost op: 17 december 2006, 16:36:05 »
Hey guys ,

Ben net (brrrrr) gaan rijden en het is waarempel net of mijn motor zichzelf heeft geprepareerd ...

Huidige situatie: power-commander map 502 , leeg-geslepen dempers.

De motor rijdt gewoon goed , net als anders , tot hij aan een rood licht , (waar ik wat gas gaf en stond te spelen in vrijloop) ineens een paar knallen gaf . :shock:

Hierna draaide hij soepeler en krachtiger dan ooit tevoren , ik heb zo'n flauw vermoeden dat mijn bougietjes zo zwart als iets waren en dat hij te rijk stond voorheen .

In elk geval gaat ie , zonder met de koppeling te spelen ineens steigeren in 1ste en 2de .:twisted:  

Zou het kunnen dat er een bougie niet meewerkte ????  :?
(Zoals geweten hebben wij 2 cylinders met elk 2 bougies)

Iets anders is nu wat minder , een oranje knipperend lampje , linksonder op het dashboard , effe uitzoeken wat dat allemaal kan zijn .


Is het ooit genoeg ?

Nooitgenoeg

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Motorstoring ?
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2006, 16:56:30 »
MOTORSTORING ?!!

Code 63 ...
Krijg nou wat , dat ding heeft nog nooit zo beestig gereden ...
Is het ooit genoeg ?

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
code 63
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2006, 21:12:56 »
Hee nooitgenoeg,

Hij heeft het waarschijnlijk te warm gekregen. De temperatuurvoeler die naast de rechteruitlaatpijp zit heeft een te hoge temperatuur gemeten. Waarschijnlijk heb je 'm wat te veel laten stijgeren. Toen je stil stond bij het stoplicht is de temperatuur flink opgelopen in de plastik kappen rond de dempers, meer dan 120 graden. Of heb de de stekker losgetrokken van de voeler ? Dan krijg je ook deze foutmelding.    Jo.
With blonds more fun.

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
What the f**k ?
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2006, 21:43:40 »
Ik reed gisteren een stukje om het geluid van de Slac-Eaters (DB-killers) te testen. Sounds perfect :-) Na plm. 10 km. begon de motor de hoesten, te knaleen, te stotteren alsof ik op een rodeo-stier zat!. Ben toen gekeerd en terug gestotterd. Na plm. 5 km. was het alsof er een rochel losschoot en ging ie weer als een speer. Trekken als een beest alsof ie bevrijd was. Geen foutcodes maar het lijkt verdacht veel op voorgaand verhaal....

Snelle snip

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
What the f**k ?
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2006, 12:02:40 »
Jongens, ik krijg schrik om iets te veranderen aan mijn nog steeds standaard MT als ik dat allemaal zo lees.
Ik heb gisteren ook zo'n 150 km gereden en nadat de motor warm was reed hij even fantastisch als in de zomer.
Het enige verschil lag bij mezelf, ik begon namelijk zelf te stotteren en te sputteren van de kou. :oops:
België ligt dicht bij Nederland en Duitsland

Nooitgenoeg

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
What the f**k ?
« Reactie #5 Gepost op: 03 januari 2007, 23:07:12 »
No problem , nog een kleine aanpassing aan de dempers , de uitlaatgassen sloegen in de kappen , en langs de sensor .

Perfect nu ... :D
Is het ooit genoeg ?

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
foutmelding
« Reactie #6 Gepost op: 04 januari 2007, 20:41:56 »
Hoe kunnen nou de uitlaatgassen terecht komen in de zwarte kappen? Heb je soms de klemmen waarmee de dempers vastzitten aan het y-stuk niet goed aangedraaid? Of hebben ze zo hard geflext dat ze door de wand van de dempers zijn gegaan?
With blonds more fun.

Nooitgenoeg

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Re: foutmelding
« Reactie #7 Gepost op: 05 januari 2007, 12:03:09 »
Citaat van: "eliminator 44"
Hoe kunnen nou de uitlaatgassen terecht komen in de zwarte kappen? Heb je soms de klemmen waarmee de dempers vastzitten aan het y-stuk niet goed aangedraaid? Of hebben ze zo hard geflext dat ze door de wand van de dempers zijn gegaan?


Héél onnozel , toen ik de MT net had gekocht heb ik in de achterzijde van dempers evenwijdige gaten geboord voor een andere sound .
Nu met de nieuwe opzetstukken van de dempers , hebben ze de gaten niet dichtgelast om het geluid te behouden. Zodoende fitten de gassen langs alle kanten.
De gaten zijn dichtgelast , de stukken er terug op , en omdat de dempers zijn leeggehaald produceerd hij een heftige brul en rijdt geweldig .  :D

Ps Ik heb grijze kappen  :wink:
Is het ooit genoeg ?

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
uitlaat
« Reactie #8 Gepost op: 05 januari 2007, 15:08:49 »
Plaats eens een fotoke, dan kunnen we zien wat je gedaan hebt en waarom die uitlaatgassen toch in die grijze kappen terechtkomen. Zou wel oppassen dat het niet te warm wordt binnenin, anders geen ze vervormen.
With blonds more fun.

Nooitgenoeg

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Re: uitlaat
« Reactie #9 Gepost op: 05 januari 2007, 17:45:40 »
Citaat van: "eliminator 44"
Plaats eens een fotoke, dan kunnen we zien wat je gedaan hebt en waarom die uitlaatgassen toch in die grijze kappen terechtkomen. Zou wel oppassen dat het niet te warm wordt binnenin, anders geen ze vervormen.


http://foto.telenet.be/3912014219

Nu is het dus gedaan hé , ik moest de gaten enkel terug dichtlassen.
(Onder de gefreesde stukken zaten dus die gaten)
Ook wel mooi omdat de uitlaten nu gelijk komen met het achterlicht.
Is het ooit genoeg ?