Auteur Topic: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!  (gelezen 15966 keer)

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #15 Gepost op: 09 september 2014, 12:50:37 »
Ducati's hebben veel onderhoud nodig, klopt. En dan valt het tegenwoordig nog mee, de 998-en en 999 waren echte puzzelstukjes en slokten gigantisch veel manuren op. En die zijn duur.

Wouter, kan je geen ongelijk geven. Prachtige motor, een van de twee BMW's die ik wel ok vind (de r1300r kan ook wel leuk zijn). Aan de prijs, maar als je het geld hebt...

Laat je'm aub niet standaard? Een kennis van me is er nu ook een aan het verbouwen, je kan er echt hele toffe dingen mee doen...

Ga je nog wel mee naar de EOD :P?

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #16 Gepost op: 09 september 2014, 13:03:34 »
! Niet voor niets het merk dat door veel overheden gekozen wordt, vanwege degelijkheid, perfecte afwerking en betrouwbaarheid.

Ook bij BMW laat men steken vallen. Net de editie van Motorrad gelezen, daarin een langduurtest van de R1200GS. Bij +_47.000km versnellingsbak kapot. Lager kapot, daardoor 2 tandwielen afgesleten.
zelf ook rampzalige ervaringen met mijn laatste 25 kw motor enkele jaren terug, was een bmw 650cs. allesbehalve degelijkheid, mijn broer met zijn rt1200's ook best wel wat issues.
De yamaha is echt een verademing!

Vandaag komt er setje pilot road 4 op voor 320 euro. Eindelijk ,zo vaak willen laten zetten en altijd moeten uitstellen.


En die Pilot road 4 zullen je wel bevallen! Neem je achter nog een overmaat 190/55 deze vind ik nog beter sturen dan een 190/50?

ja zijn er zelfs niet veel ducati's die een onderhoud jaarlijks of om de 30.000 km moeten hebben? ongelofelijk hoe ze dit bereikt hebben? ik vraag me af als ze gewoon (op zijn italiaans) gegokt hebben dat wel kan en er vanuit gaan dat 99% van de rijders dan toch met minder kilometers jaarlijks moet gaan, of als ze echt daarin geïnvesteerd hebben... want dat zou het straf zijn dat de onderhoudsintenrvallen zoveel groter zijn dan bij japanse merken of bmw bv.

omtrent de bandenmaat... ik vraag altijd standaard maat, nooit aan gedacht dat te veranderen .... echt aan te raden? kan het vragen als ze ze op stok hebben.
het is wel zo dat ik minderheid van kilometers voor de lol bochtjes (toch recentelijk) ga rijden en meer autostrade/stad en ook heel wat regenweer.  verandert dat iets?

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #17 Gepost op: 09 september 2014, 20:31:50 »
@ GJ, ja de R9T lijkt klein maar is het niet, want ergonomisch past hij mij perfect als ik er op rijdt!
En als ik een oude Norton Commander zie lijkt hij ook klein! Maar is ergonomisch lang niet zo goed.
Het blok en het frame zijn in principe hetzelfde als van een R1200R, maar door de voorvork van de S1000R te gebruiken en door een kortere en stuggere achter veer te gebruiken en een lagere tank toe te passen lijkt hij kleiner, maar is het in wezen niet! De motor is alleen iets lager geworden. De R1200R is 1273mm hoog en de RnineT is 1265mm hoog (zonder spiegels).

@ELTimm Tuurlijk ga ik naar de EOD!

@fujin Ik wil nooit meer een 190/50 achter, omdat ik met mijn Pilot Road 3 (190/55) gemerkt hebt dat die lang niet zo snel vierkant rijdt/slijt als de 190/50. De Piro 4 die ik er nu om heb (4000km), blijft ook mooi rond. Zodat je later, als je band wat gaat slijten minder last hebt dat je hem (MT01) de bocht in moet drukken. De snelheid gaat wel iets afwijken, je gaat zo'n 3-4% harder rijden dan aangegeven. Wat je wel erg gaat bevallen is dat je met deze band in de regen onwaarschijnlijk hard kan rijden!  ;)
Voor wat het waard is; Predator van het Duitse forum is dezelfde mening toegedaan  ;)
Het enige minpuntje zou kunnen zijn dat de voorband (voor mijn rijstijl+gewicht >:( in de bergen  :-\) eigenlijk te licht is.
Vandaar dat ik twee voorbanden op één achterband verslijt.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #18 Gepost op: 10 september 2014, 04:06:36 »
bedankt voor info, toch ne 50 gezet,  er was geen 55 op stok en had deze reactie toen nog niet gezien.
ook prima zo.. wat een verschil met de piro 2's die erop stonden en half vierkant waren. heerlijk.

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #19 Gepost op: 10 september 2014, 10:41:39 »
De R9T blijft een mooie fiets  8)
De aanpassingen naar persoonlijke smaak zijn nagenoeg oneindig. Voor aanpassingen aan zithoogte, zithoek, stuurhoek, framehoogte is er zoveel moois
Stepjes kun je zo overnemen van een GS of een R, om de Po-zit te veranderen. (Het enige mindere wat ik zelf heb kunnen ontdekken)
Gisteren nog even ......  ;)

De Ducati`s, Morini`s, MV`s, etc. daar raak je nooit over uitgesproken.
Voors/Tegens, maar Christus,
 
"wat maken ze een mooie fietsen"

(Emotie, passie, blabla. Onderhoudskosten, onbetrouwbaar, blabla.)

Bluedog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 464
  • Big Twin Soul!
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #20 Gepost op: 10 september 2014, 20:27:17 »
In alles een super fiets! Het enige nadeel: dat ie klein lijkt bij een lange man, want ook ik vond hem verder prima zitten.
Grtz, Bluedog  8)

Always expect the unexpected!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #21 Gepost op: 10 september 2014, 20:32:14 »
Ik was vanmiddag even bij Goedhart met mijn opvolger en parkeerde naast een RNineT. Vergeleken met een MT-01 lijkt hij vooral lager. Geniet ervan, Wouter! Doe ik ook van de mijne. ;)

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #22 Gepost op: 10 september 2014, 20:43:44 »
Doe ik ook van de mijne.

Topmoto in Apeldoorn  ;) Veel plezier ermee Jan ...en hopelijk meer geluk dan met de andere... :-\

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #23 Gepost op: 10 september 2014, 22:06:29 »
Een Duitser die ook een BMW gekocht heeft...had voorheen een MT-01 SP ! Ik moet eerlijk zeggen...ben er niet kapot van  :-[




Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #24 Gepost op: 10 september 2014, 22:10:57 »
Als ie nou helemaal zwart zou zijn, met eventueel wat gouden/oranje accentjes, is het best een mooie motor!

Jan: een nieuwe zwarte RP 18?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #25 Gepost op: 10 september 2014, 22:14:35 »
Als ie nou helemaal zwart zou zijn, met eventueel wat gouden/oranje accentjes, is het best een mooie motor!


dan nog niet! Maar dat is mijn mening  ;) Ik vind dat blok afschuwelijk met die "hangtieten"  :o Vraag me af of daar wel valdoppen voor beschikbaar zijn  ;D ;D ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #26 Gepost op: 10 september 2014, 22:58:37 »
Als ie nou helemaal zwart zou zijn, met eventueel wat gouden/oranje accentjes, is het best een mooie motor!


dan nog niet! Maar dat is mijn mening  ;) Ik vind dat blok afschuwelijk met die "hangtieten"  :o Vraag me af of daar wel valdoppen voor beschikbaar zijn  ;D ;D ;D

Dat zijn toch de valdoppen  ??? ??? ???

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #27 Gepost op: 11 september 2014, 15:59:49 »
Nou de kogel is definitief door de kerk!

BMW R nine T met alle opties is gekocht!
Mijn MT01 met alle opties is ook verkocht! (aan mijn vrouw!  ;))
Haar Buldog met alle opties is ook verkocht! (aan mijn Zoon  ;))

Maar ik heb natuur nog dit probleem.......



met een smile van oor tot oor!

Dus die BMW ben ik kwijt....... mijn zoon is ook gelukkig met z'n Buldog.

Ik denk dat ik toch iets verkeerd gedaan heb................of toch niet  ;)

GJ

  • Gast
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #28 Gepost op: 11 september 2014, 16:02:52 »
Gefeliciteerd Wout, mooie fiets! En goed geregeld binnen het familie bedrijf!!!! Kan je nog eens op je MT stappen......

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #29 Gepost op: 11 september 2014, 16:09:37 »
Gefeliciteerd met de aanwinst!!  8) van wie hij nou ook is...  ??? :P