Auteur Topic: Taxatie van onze MT  (gelezen 13976 keer)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Taxatie van onze MT
« Reactie #15 Gepost op: 26 september 2014, 00:11:28 »
Even voor de duidelijkheid  ;)

1) Het taxatie rapport wat ik wil laten maken, is juist voor de verzekering!
Vandaar dat ze de gegevens over sloten en stalling gelijk meenemen anders zou het kunnen dat een verzekering de waarde in het rapport niet meteen accepteert.
2) De verzekeringspremie zou kunnen veranderen maar meestal niet! Tenminste als je getaxeerde waarde niet boven je nieuwwaarde uit komt. Je (all risk) premie wordt bepaalt naar de nieuw prijs en niet naar de taxatie waarde.
3) veel verzekeringen (even controleren) accepteren een taxatie rapport, en deze heeft dan een geldigheidsduur van drie jaar.
 


Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Taxatie van onze MT
« Reactie #16 Gepost op: 26 september 2014, 00:40:57 »
Die Mustang zit waarschijnlijk in een old timer verzekering Marcel ;-) Dan is een taxatierapport langer geldig. Bij moderne voertuigen is dit helaas anders.

Dus Onzin

Dat klinkt logisch ja dat je meer gaat betalen als je meer uitgekeerd wil hebben. Maar waarom zouden ze dat dan niet accepteren?

Dus nog meer onzin

Als je hem total loss rijd brengt het wrak voor hun niks meer op, of er nou wel of niet accessoires op zitten! Zeker niet als die ook kapot zijn. Vandaar dat de meeste maatschappijen bij een all risk verzekering de accessoires tot 1500,- mee verzekeren.

Hoezo brengt het wrak voor hun niets meer op? Juist vaak wel! Een taxateur kijkt na een ongeval naar de dagwaarde van je MT  (vaak tabel werk) en die is niet hoog dan. De taxateur vraagt aan opkopers wat zij nog voor het wrak geven. En die weten heus wel wat een wrak plus de eventuele extra's waard is. Dus dan gaat de waarde van je wrak ineens omhoog! Dus alle onbeschadigde extra's op je motor gaan dan tegen je werken.
Want de waarde van je wrak plus de reparatie kosten moeten lager zijn dan de dagwaarde. Zo niet......."Total loss". De verzekering keert jou de dag waarde uit, maar hoeft zelf alleen maar het verschil tussen de dagwaarde en de opbrengst van het wrak te vergoeden. Daarom ben jij bij "total loss" je wrak ook kwijt en int de verzekering dat geld. (Dit hoef je overigens niet te accepteren)

Vandaar het taxatierapport, dit is alleen maar om de dagwaarde van je motor (Voordat een eventuele schade ontstaan is) omhoog te krijgen.
a) Zodat ze niet af kunnen schepen met een dagwaarde uit een of andere tabel.
b) Zodat je motor minder snel "total loss" is en de uitkering van de verzekering dus hoger is.

Ik weet dat o.a. Ditzo (ASR) en KNMV (Unigarant) taxatie rapporten accepteren.
Dit zijn trouwens meestal twee van de goedkopere verzekeringen, en ik zou je premie gelijk ook maar eens controleren.

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Taxatie van onze MT
« Reactie #17 Gepost op: 01 december 2014, 17:45:21 »
Ik ben op zoek gegaan naar een verzekerings maatschappij die uitbetaald nav een taxatierapport.

Dito heeft geen motorverzekeringen
ASR alleen bij eigenbouw
Europeesche alleen HD
Centraal beheer, onze schade-expert weet wat hij doet, hij herkent wel dure onderdelen.
ZLM, kentekenbewijs motor voor 1990.
Unigarant, taxi ? Ja daar heeft nu recht op, ooooh taxatie, nee dat doen wij niet.

Helaas nog geen gevonden. Tips ?
I'd rather be riding

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Taxatie van onze MT
« Reactie #18 Gepost op: 01 december 2014, 17:55:15 »
Ik ben op zoek gegaan naar een verzekerings maatschappij die uitbetaald nav een taxatierapport.

Dito heeft geen motorverzekeringen
ASR alleen bij eigenbouw
Europeesche alleen HD
Centraal beheer, onze schade-expert weet wat hij doet, hij herkent wel dure onderdelen.
ZLM, kentekenbewijs motor voor 1990.
Unigarant, taxi ? Ja daar heeft nu recht op, ooooh taxatie, nee dat doen wij niet.

Helaas nog geen gevonden. Tips ?

KNMV = unigarant

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Taxatie van onze MT
« Reactie #19 Gepost op: 01 december 2014, 21:10:24 »
Ik ben op zoek gegaan naar een verzekerings maatschappij die uitbetaald nav een taxatierapport.

Dito heeft geen motorverzekeringen
ASR alleen bij eigenbouw
Europeesche alleen HD
Centraal beheer, onze schade-expert weet wat hij doet, hij herkent wel dure onderdelen.
ZLM, kentekenbewijs motor voor 1990.
Unigarant, taxi ? Ja daar heeft nu recht op, ooooh taxatie, nee dat doen wij niet.

Helaas nog geen gevonden. Tips ?

Bij de taxateur navragen met welke verzekeringsmaatschappijen hij een contract heeft.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Taxatie van onze MT
« Reactie #20 Gepost op: 01 april 2015, 14:39:31 »
KNMV gebeld.
Vriendelijke mevrouw:"Natuurlijk verzekeren wij motoren voor taxatie prijs. Wat zegt nu ? Zijn wij uniek hierin ?
Ik vraag even na.....
....
....
....
....
....
Hou oud is u Harley Davidson ? Een Yamaha uit 2009 ?
Nee helaas. Met taxatie krijgt u alleen de dagwaarde.

Zucht....

http://www.idex.nl gebeld.

Volgens hun is er maar 1 die een taxatie rapport accepteert en 3 jaar lang het getaxeerde bedrag uitkeert bij total loss.
http://www.combimotors.nl

Combi gebeld en idd, ze nemen hem 3 jaar onder dekking, all risk voor taxatie bedrag.
Volgens mij is combimotors een tussenpersoon voor London Verzekeringen.

Ik denk dat ik maar eens een taxateur ga bellen.
Zijn er nog liefhebbers ?
I'd rather be riding

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Taxatie van onze MT
« Reactie #21 Gepost op: 01 april 2015, 17:44:28 »
Ik wil hem eindelijk ook eens laten taxeren... :-\ Binnenkort een afspraak maken met Idex, is 3 minuten van waar ik woon  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Taxatie van onze MT
« Reactie #22 Gepost op: 01 april 2015, 20:00:04 »
Tja, KNMV is nu AON verzekeringen geworden.

Dat is nu het vervelende met die tussenpersonen (dus ook de KNMV) die wisselen nogal eens van verzekeringsmaatschappij en dus veranderen ook de voorwaarden.  >:(

Dit houdt wel de premies laag, maar de kleine lettertjes moet je dus ook in de gaten houden.
Nu hebben die verzekeringsmaatschappijen vaak wel een geschillenprocedure. Waarin je taxatie rapport weer wel mee kan tellen.
Edoch elk taxatie rapport zorgt in ieder geval als een tegengewicht tegen een te lage waarde bepaling van je motor bij schade. En bij een opmerking als "Centraal beheer, onze schade-expert weet wat hij doet, hij herkent wel dure onderdelen" lopen bij mij al de rillingen over mij rug. Want dit is nu juist vaak niet het geval, een "expert" kan er zo maar 50% naast zitten.  ;)

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: Taxatie van onze MT
« Reactie #23 Gepost op: 01 april 2015, 21:35:51 »
Of 50% er boven. Dat komt dan ook wel weer eens voor. Maar wel minder.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Taxatie van onze MT
« Reactie #24 Gepost op: 01 april 2015, 22:15:40 »
Of 50% er boven. Dat komt dan ook wel weer eens voor. Maar wel minder.

Ik denk het haast niet............
Ook hier geldt de algemene regel "Houdt de geldstromen in de gaten!"
1e Door wie wordt de taxateur betaald?
2e Door wie wordt de taxateur morgen weer betaald?
3e Denk je dat hij nog lang voor die verzekering werkt als hij jouw motorwaarde 50% te hoog in schat?
4e Of wordt hij misschien geacht deze waarde zo laag te houden met zo min mogelijk kosten voor de verzekering?

Kapish?  ;)