Auteur Topic: Nieuw hier  (gelezen 4675 keer)

Duc851strada

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Nieuw hier
« Gepost op: 21 januari 2016, 15:13:26 »

Hallo.
Even voorstellen.
Ben Patrick en nieuw hier. Woonachtig in noord-Limburg. Wellicht anders dan de meesten van jullie heb ik geen MT01. Maar vind het wel een interessante motor. Staat op de short-list als volgende motor.

Beetje historie over mezelf en de motoren. Ik rijd een jaar of 25 en heb o.a. 3 keer een Soes GSX S Katana gehad (2 keer 1100; 1 keer 7-half). Daarnaast tot heel recent een jaar of 20 Ducati's (had vaak twee motoren tegelijkertijd).
Ben momenteel motorloos en me aan het orienteren waarbij zoals gezegd de MT01 op de short-list staat.



Hetgeen waar ik wel een beetje bij de MT01 tegenaan hik is zoals het lijkt het gebrek aan opbergmogelijkheden voor wat kleinere spullen of een slot (hoezo praktisch....!!).

Verheug me erop hier regelmatig terug te komen en deel te nemen

grt
Patrick





BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2016, 15:44:13 »
Hallo Patrick, welkom,

Niet gelijk katten op onze dikke  ;)
Je kunt een schijf rem slot kwijt onder de buddy, een banden plak setje past er dan ook nog bij  8)
Dit alles als je een uitvoering met standaard duo buddy hebt.

Best wel praktisch toch  ;)

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Nieuw hier
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2016, 19:11:54 »

Hetgeen waar ik wel een beetje bij de MT01 tegenaan hik is zoals het lijkt het gebrek aan opbergmogelijkheden voor wat kleinere spullen of een slot (hoezo praktisch....!!).


Welkom Patrick,

Onze koppel-monster heeft geen koffers, opbergvakjes of meer van die zaken. Alles moet onder je zadel of in je jaszak. Maar voor de rest is best met hem te leven............
I'd rather be riding

Duc851strada

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2016, 22:03:40 »

Dank jullie, BertusV en Zap!


Moet je nou voor n 'stage 2' gaan of zeggen jullie hier op t forum dat met n standaard ook heel goed te leven is?
En wat is tijdens t rijden t merkbaar grootste verschil van n stage 2 t.o.v. standaard? Had gelezen dat de computer dan is aangepast

grt
Patrick

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2016, 22:21:33 »
Welkom op het forum, Patrick, hier ga je zeker veel en vooral eerlijke informatie vinden over ons koppelbeest. Vanuit mijn ervaring is een stage 2 leuk meegenomen (als het budget de extra kost toelaat) maar met een standaard kom je ook al aan een serieus motor-orgasme. En aanpassingen kan je nadien ook nog doorvoeren alhoewel de aftermarket al redelijk klein wordt.
Ik wens je vooral veel leesplezier (of leer-plezier) en veel succes met je zoektocht. Hopelijk kunnen we je misschien ergens dit jaar zelf ontmoeten met je MT-01 op een leuk treffen ergens ten velde.
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Duc851strada

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier
« Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2016, 06:48:42 »

Dankjewel ArtStudioG!

Als ik er eentje heb zal ik zéker naar een treffen komen.
Lijkt me leuk om meerdere MT's tegelijkertijd te horen..... ;-). En zien.
En vooral niet te vergeten de 'temmers' van dit goedmoedige geweld te ontmoeten.





kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier
« Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2016, 10:29:46 »
Welkom Patrick!
Voor wat meer bergruimte is een kleine tas van SW Motech/Bags Connection met zo'n Quick Lock ring rond je tankdop een uitkomst. Meerdere leden hebben zo'n tas, sommigen zelfs meerdere maten, incluis mezelf. Rij er woon-werkverkeer mee en dan zitten alle spullen in een wat grotere uitvoering. Bij forumritten een wat kleinere versie. Wie weet tot ziens. Ennuh, ga voor een stage 2, als je toch de keus hebt. Een volledig standaard motor is ook prima, maar de meesten hier willen hem toch met allerhande accessoires opleuken en volledig naar de eigen zin maken. En die onderdelen worden - ondanks onderdelenhuis Baci - steeds schaarser. Dus als je al een leuke, getunede versie tegenkomt voor een redelijke prijs, doe er je voordeel mee.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier
« Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2016, 19:32:04 »
Welkom,

Ik los het bagage probleem op met een rugzakje voor de dagritten, een rugzak 20liter voor de 3 daagse ritten en een bagagerekje voor een week met de tent.

Groeten uit Zuid-Limburg.
With blonds more fun.

Duc851strada

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier
« Reactie #8 Gepost op: 23 januari 2016, 08:40:53 »

Bedankt Kowalsi en Eliminator44!!!

Die suggestie van Kowalski spreekt me aan. Rij niet graag (nooit eigenlijk) met een rugzak. En zo'n kleine 'dag'-tanktas met quick lock ziet er prima uit.

Merk dat de MT01 bij mij tussen de oren aan het 'indalen' is........ Door nekklachten heb ik mijn Duc 851 moeten verkopen (zithouding, hoofd steeds in de nek moeten leggen). Dus een rechtere zithouding is cruciaal voor me. De twee andere 'kandidaten' zijn Duc ST3 of 4 (tja, het hart...) en Yamaha XJR 1300 (de klassieke looks) [n 1200 mag ook]
Ik weet, alledrie totaal verschillende motoren, maar dat houdt t juist leuk ;-)


grt
Patrick

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier
« Reactie #9 Gepost op: 23 januari 2016, 17:23:31 »
Hi Patrick welkom op het forum, en dat je maar snel een MT-01 mag vinden  ;)

Ik moet je wel waarschuwen, een MT-01 is een verslaving waar je niet snel van af komt.

Bagage is een beetje een probleem, maar de tassen van SW-Motech doen wonderen
Dit is een van de weinige achter tassen die op een MT01 past zonder je uitlaten te beschadigen