Auteur Topic: Nieuw hier  (gelezen 4742 keer)

Zoekende

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Nieuw hier
« Gepost op: 09 februari 2018, 10:22:37 »
Tja heren (en dames) wat kan ik zeggen.
Allereerst wat een brute machine, ik kende het model niet , maar vind hem weergaloos.
Ik ben Herbert 45 jaar en rij al motor vanaf mijn 18 e.
Van alles gehuurd, tot mijn eerste fiets een Aprillia AF1.
Leuk ding maar snel wat anders, toen een Yamaha FJ 1100, dan nog een , en toen een Fj 1200 1tx.
Deze helemaal omgebouwd naar 17 inch en afgesteld, een van de snelste toen.
Toen een FJR gekocht ivm met mer beenruimte, maar dit was een emotieloze fiets, super fiets hoor maar ik miste wat karakter.
Dit was het begin van een lange zoektocht van wat het dan wel moest zijn, boxer geprobeerd , tja daar zit geen pit in, en op het laatst een moto guzzi gehad, heerlijk dit leeft !
Het is een norge, inmiddels al wel een powercommander erop en een akropovich uitlaat kortom dit is af.
Maar ik ben een Yamaha man, en ik denk dat dit blok net zo leeft als de guzzi, enigste minpuntje kan zijn dat de bagage wat minder is , ik rij veel met de kinderen achterop en heb dus bijna altijd de Givi Topkoffer erop en voor vakantietripjes ff de koffers eraan.
Maar misschien zijn hier wel mogelijkheden voor , maar wat een mooie fiets 👍
Lang verhaal weer gouw verder met inlezen



eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier
« Reactie #1 Gepost op: 09 februari 2018, 14:29:09 »
Welkom,

Alleen maar mooi, daar heb je weinig aan, hij moet ook bij je passen qua "karakter"  en daar kom je alleen maar achter als je een proefrit maakt. Ik denk wel dat dat bij jou snor zit als die andere 2 cilinder je bevalt.
De MT01 is wel een hele andere dan de Norge, dat is een echte reismotor. Bij de MT01  zit je in de wind, en wat je zegt opbergmogelijkheden zijn er niet. Er is wel een rekje met een topkoffer, maar geen zijkoffers.
In Frankrijk is iemand die zelf een rek heeft gelast met zijkoffers eraan.
Op naar de dealer en een proefrit maken, misschien ben je voor altijd verkocht.
With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier
« Reactie #2 Gepost op: 09 februari 2018, 18:17:23 »
Welkom Herbert  ;)

In Frankrijk is iemand die zelf een rek heeft gelast met zijkoffers eraan.

Ik heb een nieuwe set liggen voor zijkoffer montage. Komt ook denk ik van die Fransman. Die kreeg ik bij mijn SP bij.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier
« Reactie #3 Gepost op: 09 februari 2018, 21:54:43 »
Welkom Herbert,

Eenmaal gereden, voor altijd verkocht. ;) Meer bagagemogelijkheden? Tja, die vind je meer op de Yamaha BT1100 Bulldog, maar da's een veel minder krachtig blok qua trekkracht, eerder vergelijkbaar met de (standaard) Norge, denk ik. Ik vind beide motoren geweldig, maar kies altijd de MT-01. Ik hou van het scherpe randje van de motor. Cruiser & bruiser. 8) Just my 2 cents.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

guest1292

  • Gast
Re: Nieuw hier
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2018, 11:05:32 »
Welkom Herbert. Veel succes en plezier met de jacht naar een mooie MT01! Mijn mening: nooit, maar dan ook echt nooit een rekje en zeker geen koffers op een MT01!! Zou bij wet verboden moeten zijn.....!

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: Nieuw hier
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2018, 16:33:12 »
Hey herbert welkom hier. Ik denk dat we elkaar nog wel kennen uit een fj leven😉. Was jij hier ook niet bij.😎 heb nog wel een mooie mt voor je te koop eventueel. 😎Altijd welkom om een keer te komen kijken.

Grt marcel
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2018, 17:34:43 door MakkelijkZat »
"Silence is better than Bullshit"


Zoekende

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2018, 18:59:21 »
He Marcel, nee dit heb ik ff gemist, anders zou ik de fiets wel kennen.
Ik kende het hele model niet, moet eerst eens proef rijden, met m'n dochter achterop.
En ja koffers en toestande hoort niet ik weet het maar in mijn geval moet er zeker een topkoffer op kunnen voor de passagier.
Wel leuk dat ik je nog eens zie  :)
Dit is met db killer erin, maar dan heb je ook een soort tjielp geluid, dus de db killer is eruit, veel beter  :P

https://myalbum.com/album/u1Sqw1QilnkJ