Algemeen > Stel je voor...

Nieuw zonder MT-01 (nu met)

(1/4) > >>

Arlon:
Hallo,
Zoals het hoort, stel je voor en begroet als je ergens binnen komt.
Dus bij deze:
Mijn naam is Arno, 53jr en woon in De Meern.
Ben niet in het bezit van een MT-01, nog niet....
Heb al diverse motors gehad in mijn leven.
Gestart met een Suzuki GS550 na het behalen van mijn rijbewijs zo’n 33jr geleden.
Na wat rijervaring overgestapt op een Suzuki GSX750EF en daarna over op een Kawasaki GPZ1000RX, Yamaha FJR1300 en daarna mijn eerste cult-bike de Yamaha V-Max 1200
Naar mijn idee enigszins vergelijkbaar met de MT-01
Dik V blok met hoog koppel en beide afkomstig uit een heeft ander type motor.
Heel veel plezier aan gehad en veel van geleerd mede door andere V-Max rijders van de V-Max club Holland.
Maar omdat dit nou niet echt een motor is om met zijn tweeën lekker te gaan toeren heb ik met enige pijn in hart de V-Max verkocht en is mijn oog gevallen op een BMW K1600GT de ultieme toerbuffel.
Dit rijd echt geweldig en dan tikken de km’s behoorlijk snel onder je door. Het is een geweldig comfortabel en van alle gemakken voorzien bakbeest met een super soepele 6cyl motor.
Maar deze motor even pakken om zo maar even een stukje te gaan rijden is toch wel een dingetje. Dit weerhoud je dan al snel om even op de motor weg te gaan. En om eerlijk te zijn, er zijn zó veel andere leuke dingen te doen als het lekker weer is dat de tijd om te motet rijden dan vaak wat naar achter schuif. Dan is het eigenlijk toch zonde om zo’n motor te laten stofhappen in de garage. Dus, de beslissing is genomen om na nog een weekend naar de Ardennen met een vriendengroepje de BMW in de verkoop te doen en een andere, en in dit geval een MT-01 aan te gaan schaffen.
Vandaar dat ik mij heb aangemeld op dit forum en zodoende wat meer te weten te komen over de MT-01

Zo zijn er al wat vragen zover:
De MT-01 is voor het eerst in 2005 op de markt gekomen. In Ned tot 2008 verkocht (zover ik weet) In andere landen tot 2012. Klopt dit en wat is de reden dat in ned de verkoop is gestopt?
Zijn er modificaties over de jaren geweest vanaf 2005?
Wat zijn belangrijke punten (mankementen) waar je op moet letten bij de zoektocht?

Enige andere tips zijn natuurlijk welkom

Groeten en kijk uit naar reacties
Arno (Arlon)

oldfool:
Goedenavond Arno,
Welkom op dit forum waar ik zelf nog kakelvers ben. Ik reageer dan ook met nul kennis maar 1 ding weet ik wel. De MT-01 is NIET geschikt voor passagiers, tenzij de dame aan yoga doet en haar knieën in oksels op kan vouwen. De stepjes zijn mooi maar hoog, hoog, nee...echt hoog! :o

lage giering:
Welkom Arno,

Leuk, een MT01 uitzoeken!!  8) houdt er rekening mee dat accesoires erg zeldzaam geworden zijn(en dus duur) als je ze wil kun je het best een goed aangeklede mt01 aanschaffen.
Voor zover ik weet is de mt01 in Nederland gewoon tot einde productie verkocht in Nederland. Voor de duopassagier is het idd geen ideale motor maar er zijn ook duostep verlagers te verkrijgen op ebay.
Veel staat al op het forum. Leesvoer genoeg.

Martijn

Baci:
Welkom Arno! mocht je serieus een MT willen kopen...ik heb nog een mooie zwarte te koop  ;) Bouwjaar 2009.

eliminator 44:
Welkom in het forum en succes met het zoeken naar een nieuwe brommer.

Modificaties/terugroepacties zijn er  geweest op de benzinepomp, TPS en de beugel van de achterschokbreker. Normaliter zijn die allemaal gedaan bij een Nederlandse motor. Gebruik effe de zoek funktie hier in het forum dan vind je daar alles over.

Zwakke punten: De dichtingsrubbers van de voorvork willen nog wel eens gaan lekken en kijk naar de aanwezigheid van de aanslag nok op het frame bij het balhoofd. Die wil verdwijnen bij een schuiver, of zelfs als ie omvalt.
Verder is het een hele betrouwbare motor die met wat onderhoud de 200k kilometers haalt en meer.

Veel plezier bij de zoektocht.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Go to full version