Auteur Topic: GEEN APK voor MOTOREN, caravans en aanhangers  (gelezen 5980 keer)

MTfanaatDrenthe

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 229
    • Bekijk profiel
GEEN APK voor MOTOREN, caravans en aanhangers
« Gepost op: 26 maart 2014, 20:15:01 »
Hier het goede nieuws!!  ;D  8)  8)

http://dailychanneltv.com/?p=3532



Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: GEEN APK voor MOTOREN, caravans en aanhangers
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2014, 20:41:34 »
Hier het goede nieuws!!  ;D  8)  8)

http://dailychanneltv.com/?p=3532

Gelukkig is dat gezeur over de apk nu over, en worden we niet met nog meer overbodige keuringen opgezadeld!
Laten we maar eens wat meer keuringen doen op ons voedsel, dat is m.i. wel iets belangrijker!
En dat zeg ik nu met pijn in mijn lijf, nadat ik het afgelopen weekend weer eens een voedsel vergiftiging heb opgelopen  >:(

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: GEEN APK voor MOTOREN, caravans en aanhangers
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2014, 22:06:19 »
Wisten we al.
http://mt01.valenkamp.nl/index.php?topic=1506.0

Nog wat achtergrond informatie. De Europese Commissie schermt met "onafhankelijke" rapporten.
In die rapporten wordt een link gelegd tussen technische gebreken en ongevallen met motorfietsen.
Die rapporten zijn opgesteld door de Dekra. Een commercie"le organisatie die keuringsstations plant, inricht en de keuringen verricht, vooral bekend in Duitsland naast de TUV en er belang bij heeft dat die APK keuring er komt.
Zo lusten we ze wel.
Met de Europese verkiezingen weer in aantocht: zonder de inzet van Nederlandse Euro parlementari"ers Corien Wortmann-Kool, Wim van de Camp en Peter van Dalen zou het een stuk lastiger zijn geweest.
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2014, 22:11:49 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: GEEN APK voor MOTOREN, caravans en aanhangers
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2014, 09:36:59 »
Hier het goede nieuws!!  ;D  8)  8)

http://dailychanneltv.com/?p=3532

Gelukkig is dat gezeur over de apk nu over, en worden we niet met nog meer overbodige keuringen opgezadeld!
Laten we maar eens wat meer keuringen doen op ons voedsel, dat is m.i. wel iets belangrijker!
En dat zeg ik nu met pijn in mijn lijf, nadat ik het afgelopen weekend weer eens een voedsel vergiftiging heb opgelopen  >:(

Dan heb je niet genoeg ontsmet met Whiskey Wouter  ;) FF serieus, sterkte.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: GEEN APK voor MOTOREN, caravans en aanhangers
« Reactie #4 Gepost op: 07 oktober 2019, 15:56:22 »
We zijn weer wat jaren verder en het apk spook dreigt weer.

Van de 28 EU landen zijn er nog 9 zonder de verplichte apk voor motoren.
De Europese Commissie is blijkbaar hardnekkiger dan ooit, om te zorgen dat het er toch van komt.
Dit staat in de Mag-a zine van augustus. Nu zal de Mag ook wel prediken voor de eigen beurs/meer leden, maar er zijn dus weer ontwikkelingen.

Citaat
De Europese lidstaten kunnen de motorfietsen echter ook na 2022 uitsluiten van de APK als ze zelf alternatieve effectieve maatregelen nemen om de verkeersveiligheid te verbeteren. De verkeersveiligheidstatistieken van de laatste vijf jaar zullen bepalend zijn of de zware motorfietsen moeten opgenomen in de periodieke technische controles.

Onze ministers van verkeer hebben geslapen, er zijn aanwijzingen dat ze die alternatieve maatregelen hebben vergeten en zodoende kan de EC die apk plannen doordrukken. >:(
« Laatst bewerkt op: 07 oktober 2019, 20:49:27 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

oldfool

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 26
  • mankind pré MT-01 age
    • Bekijk profiel
Re: GEEN APK voor MOTOREN, caravans en aanhangers
« Reactie #5 Gepost op: 07 oktober 2019, 19:25:50 »
Tja.... als de EU zichzelf weer uitgevonden heeft, met of zonder brexit en al-dan-niet integere oostblokfiguren.... tja dan zal het stoffige apk dossier wel weer boven tafel komen.... Ik hoop net zo snel als gemiddelde besluitvorming. Ik schat dat ik nog 20 jaar op de motor klim... dus :-)