Auteur Topic: Terugroepactie Augustus 2007  (gelezen 23586 keer)

EDDIE

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Terugroepactie Augustus 2007
« Reactie #30 Gepost op: 09 oktober 2007, 13:06:31 »
Citaat van: "Ullie"
In Engeland kregen MT rijders vandaag een brief van Yamaha met daarin het volgende:

As part of Yamaha,s policy of constantly monitoring the quality and performance of its products, we regret to announce that the factory has identified a potential defect with your macine whereby under certain circumstances the suspension link arm bearing housing, may become weakened, particularly when exposed to road salt in winter months. In extreme cases this may result in a crack developing in the link arm bearing housing and ultimately breaking, which could potentially cause the rear suspension to collapse.
For safety reasons therefore, we would like to advise you to contact your authorised yamaha dealer at your earliest convenience, quoting your machines chasis number and current mileage to arrange a mutually convenient appointment for them to replace the suspension link arm and associated parts with new modified components.


Iemand in Nederland al zoiets ontvangen??

elektrostorm

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Terugroepactie Augustus 2007
« Reactie #31 Gepost op: 12 oktober 2007, 10:44:55 »
Vandaag goed nieuws gehad van yamaha. Niet via een brief maar via de dealer zelf. Volgende week mag ik hem binnen doen voor de fouten eruit te halen. De verweerde cylinderkop wordt vervangen, de  achteras(of zoiets) wordt vervangen en een geroest voorremhendel. En dit allemaal in garantie( terwijl ie net is verlopen en juist 2jaar en 2 weken oud is).
Ben toch blij dat ze dit nog doen en blij met een mt van yamaha.

Greetz elektrostorm

Ullie

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 393
    • Bekijk profiel
    • http://www.ratatosk.nl
Re: Terugroepactie Augustus 2007
« Reactie #32 Gepost op: 12 oktober 2007, 11:17:47 »
Citaat van: "EDDIE"
Citaat van: "Ullie"
In Engeland kregen MT rijders vandaag een brief van Yamaha met daarin het volgende:

As part of Yamaha,s policy of constantly monitoring the quality and performance of its products, we regret to announce that the factory has identified a potential defect with your macine whereby under certain circumstances the suspension link arm bearing housing, may become weakened, particularly when exposed to road salt in winter months. In extreme cases this may result in a crack developing in the link arm bearing housing and ultimately breaking, which could potentially cause the rear suspension to collapse.
For safety reasons therefore, we would like to advise you to contact your authorised yamaha dealer at your earliest convenience, quoting your machines chasis number and current mileage to arrange a mutually convenient appointment for them to replace the suspension link arm and associated parts with new modified components.


Iemand in Nederland al zoiets ontvangen??


Jep. 2 maanden geleden al ofzo?
Kododododododododododo

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Terugroepactie Augustus 2007
« Reactie #33 Gepost op: 12 november 2007, 18:26:12 »
Vandaag de MT binnen en na een tweetal uurtjes terug opgehaald. Gietstuk aan de vering is nu ook vervangen. Het was gelijk geleverd bij de dealer. Nu ben ik toch weer een stuk geruster. Toch weer prima werk van Yamaha !
Greetz,
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Turboy6

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Terugroepactie Augustus 2007
« Reactie #34 Gepost op: 08 februari 2008, 23:20:09 »
Ik ga mijn brommer volgende week halen. Is een nieuw 'overjaars' 2006 model. Maak ik ook nog aanspraak op de ondertussen al 3 terugroepacties onder garantie. Motor is nieuw 0 kms. Maar weet niet of Yamaha zulke brieven nog zal sturen voor mensen die in dezelfde situatie zitten als ik.
Iemand die me kan helpen hiermee?

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Terugroepactie Augustus 2007
« Reactie #35 Gepost op: 09 februari 2008, 01:22:20 »
Als je je MT bij een goede motordealer hebt gekocht heeft hij de modificaties al uitgevoerd! Deze gelden natuurlijk ook voor jou motor, heeft ook verder niets met garantie te maken, maar met een aanpassing die op alle MT's gratis door Yamaha wordt uitgevoerd. Normaliter krijg je hiervan van Yamaha een berichtje thuis gestuurd.

Dit beloofd een goed weekend te worden om te gaan rijden trouwens :wink:

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Terugroepactie Augustus 2007
« Reactie #36 Gepost op: 09 februari 2008, 18:41:34 »
Citaat van: "Turboy6"
Maar weet niet of Yamaha zulke brieven nog zal sturen voor mensen die in dezelfde situatie zitten als ik.
Iemand die me kan helpen hiermee?


Ik was in 't zelfde geval en heb contact opgenomen met d'Ieteren invoerder van Yamaha in België. Zij hebben mij verder geholpen en hebben ervoor gezorgd dat ik als nieuwe eigenaar van de motor geregistreerd ben. Ik krijg die brieven ook plus ... als je bij de registratie een erkend Yamaha-dealer opgeeft in jouw buurt, dan wordt die daar ook automatisch van verwittigd. Uiteraard geldt dit alleen in België want in Nederland blijft de nummerplaat bij de motor na verkoop en wordt je automatisch geregistreerd als nieuwe eigenaar.
Hopelijk helpt dit een beetje, bij mij is 't alleszins perfect gelukt en dat voelt al een beetje geruster aan.
Greetz,
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Turboy6

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Terugroepactie Augustus 2007
« Reactie #37 Gepost op: 12 februari 2008, 19:35:35 »
Allebei bedankt voor de reply, als alles goed gaat ga ik nu vrijdag achter mijn nieuwe brommer en zal er dan de dealer eens over aanspreken. Hoeveel punten zijn er die veranderd werden, als ik het niet verkeerd heb was het de cilinder vooraan, de achterbrug en nog iets. Correct me if I am wrong