Auteur Topic: Xenonlampen  (gelezen 21014 keer)

Ullie

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 393
    • Bekijk profiel
    • http://www.ratatosk.nl
Xenonlampen
« Gepost op: 05 oktober 2007, 11:28:18 »
In Scheveningen hebben een aantal mensen mij gevraagd hoe ik de Xenonlampen gemonteerd had. Welnu, ik heb iets gevonden waar je met behoud van de normale fitting en elektronische installatie tóch xenonlicht kan monteren voor een schappelijke prijs.

www.xenonlamp.nl

Ik maak zelf gebruik van de 55W 7500K lampen. Zitten er inmiddels 5000 km op (met een hoop Italiaans gestuiter) en bevallen goed.

Als er veel geinteresseerden zijn, kunnen we wel eens kijken of we iets met een inkoopactie kunnen.


Kododododododododododo

MTMark

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #1 Gepost op: 07 oktober 2007, 03:38:05 »
Alvast 1 geintereseerde !!!!!!

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #2 Gepost op: 07 oktober 2007, 13:54:58 »
En een tweede geïnteresseerde ... ik, dus.
Greetz,
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

mt01nijmegen

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 139
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #3 Gepost op: 01 november 2007, 20:46:18 »
ik heb van de week gekeken voor de xenonverlichting maar kwam er achter dat er een heel ander fitting op de lamp zit .dus bij deze hoe hebben jullie deze dan erin cq vastgezet????????? indien mogelijk foto's
bvd
ernst

Ullie

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 393
    • Bekijk profiel
    • http://www.ratatosk.nl
Xenonlampen
« Reactie #4 Gepost op: 01 november 2007, 21:39:42 »
Uit mijn hoofd is de lamp voor grootlicht een H7 en die voor dimlicht een HB3 (of HB4?). Als je lampen koopt met die fittingen passen ze perfect. Tenminste...bij mij wel ;)
Kododododododododododo

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #5 Gepost op: 01 november 2007, 22:47:49 »
Grootlicht H7
Dimlicht HB4

@Ullie
De lampen die jij gekocht hebt zijn geen echte Xenon lampen maar Krypton lampen met een blauw glaasje!!!!!!!!!!!!
Echte Xenon lampen geven twee keer zoveel licht als halogeen lampen en echte Xenon lampen gaan ook veel langer mee dan halogeen of krypton lampen (meer branduren).
Echte Xenon lampen hebben een voorschakelapparaat nodig om de lamp te kunnen ontsteken en geven pas na enkele seconden hun felle lichtblauwe tot paarse licht af.

Om je MT-01 geheel op Xenon om te bouwen heb je dus twee setjes nodig à €129,- Wat toch nog een boel geld is!

Goedkoper is een HB4 Xenon te kopen en een H7 Xenonlook (krypton) €129,- + €18,50

Groetjes,
Big smile  :D

mt01nijmegen

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 139
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #6 Gepost op: 02 november 2007, 20:21:35 »
p.s groot licht mag volgens mijn niet , maar kan het ook mis hebben
ernst

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #7 Gepost op: 03 november 2007, 22:35:20 »
Citaat van: "mt01nijmegen"
p.s groot licht mag volgens mijn niet , maar kan het ook mis hebben


Volgens mij mag het wel (but who cares), maar wanneer kan je dit drukke landje nu met groot licht rijden???? :?
Dus dan is het eigenlijk gewoon weggegooid geld.

Leuker/veiliger is het om de schakeling van je groot licht aan te passen,
zodat bij het inschakelen van je groot licht ook je dimlicht blijft branden :!:

pjmbour

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 25
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #8 Gepost op: 07 november 2007, 17:35:06 »
[/quote]
Leuker/veiliger is het om de schakeling van je groot licht aan te passen,
zodat bij het inschakelen van je groot licht ook je dimlicht blijft branden :!:[/quote]

Hoe doe je dat dan? Welkde draden in de Linker stuurschakelaar moet je dan verbinden??

P

HWS

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
    • http://www.acin.nl
Xenonlampen
« Reactie #9 Gepost op: 14 november 2007, 19:52:09 »
Heb een aantal weken geleden ook een echte xenon-set op m'n MT-01 gemonteerd. Besteld bij www.camcosystems.nl. Ik had hier al een setje voor m'n auto gekocht en had hier wat problemen mee. Zij hebben zonder problemen een nieuw onderdeel gestuurd. Ik gaf aan ook wel xenon op m'n motor te willen hebben maar dat zij geen enkele set aanboden en dat de ballast die bij de lamp hoort nogal groot was. Sinds kort hebben zij ook set met een veel kleinere ballast die dus ook veel eenvoudiger weg te werken is. Voor iets van 140,= boden ze mij een enkele set aan. Die heb ik dus meteen maar mee laten komen. Montage ging vrij eenvoudig. De lamp zelf kon ik gewoon uitwisselen. De ballast heb ik in het frame onder de tank weggewerkt.
Let's make some memories

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #10 Gepost op: 15 november 2007, 20:03:26 »
Zo eenvoudig is de keuze dus niet want er zit een groot verschil, in prijs, lichtopbrengst en grootte van voorschakel-units!

Zie alleen al de verschillen in afmetingen van deze twee units!
http://www.xenonstore.com/php/faq.php

HWS

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
    • http://www.acin.nl
Xenonlampen
« Reactie #11 Gepost op: 18 november 2007, 22:20:33 »
Een belangrijke reden voor mij was dat ik het mooier licht vind. In de auto is het zicht duidelijk beter. Op de motor vind ik het eerlijk gezegd nog wat tegenvallen. Het werkt wel erg goed als je tussen files doorrijd, je wordt dan duidelijk eerder gezien. Het setje van xenonstore is hetzelfde setje als dat ik heb ingebouwd.
Let's make some memories

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #12 Gepost op: 19 november 2007, 00:20:46 »
Citaat van: "HWS"
......... Het setje van xenonstore is hetzelfde setje als dat ik heb ingebouwd.


Welke van de twee dan?????? De XtraVision of de EuroXenon?

Heb je er geen foto van je inbouw?

Groetjes,
Big Smile  :D

HWS

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
    • http://www.acin.nl
Xenonlampen
« Reactie #13 Gepost op: 19 november 2007, 10:31:39 »
Ik heb het setje van XtraVision. Op foto's zal niet veel te zien zijn. Het lampje zelf zit op de plek waar voorheen de halogeenlamp zat, dit zonder aanpassingen of zagen. De "ballast"heb ik van onderaf onder de tank geduwd. Dit was lastiger, er leek voldoende plek te zitten maar hoe krijg je hem daar zonder de halve fiets te demonteren? Met een beetje trekken en duwen viel hij plotseling op z'n plek. Ik kan niet meer zien waar hij gebleven is maar het werkt. Het lijkt alsof er onder de tank een soort luchthapper zit en dat hij daar in zit. Ik heb er een 400km meegereden zonder problemen dus laat ik het maar zo. Het enige minpuntje aan het setje was dat de kabel van de lamp naar de ballast wat kort was. Het past maar net. Een ander punt was dat de plus en min omgedraaid zit waardoor de lamp het in eerste instantie niet deed. Voor de halogeenlamp maakt dit niet uit maar voor de xenon wel. Er zitten passende stekkers op het xenonsetje zodat je niet hoeft te knippen en solderen. Echter omdat de plus en min verkeerd omzitten vergrendeld de sterkker niet. Ik moest hem verkeerd om erin drukken. Dit past wel. Met wat tyraps heb ik de stekker vastgezet.
Let's make some memories

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #14 Gepost op: 19 november 2007, 11:15:06 »
Citaat
De "ballast"heb ik van onderaf onder de tank geduwd. Dit was lastiger, er leek voldoende plek te zitten maar hoe krijg je hem daar zonder de halve fiets te demonteren? Met een beetjes trekken en duwen viel hij plotseling op z'n plek. Ik kan niet meer zien waar hij gebleven is maar het werkt. Het lijkt alsof er onder de tank een soort luchthapper zit en dat hij daar in zit.


Eh...... Dat is waarschijnlijk ook de luchtinlaat waar je hem ingeduwd hebt.
Deze zit namelijk voor je tank net boven je blok. Het lijkt me niet de meest ideale plek voor voor het ontwikkelen van het maximale vermogen van je motor. Je ballast wordt in iedergeval wel goed gekoeld :wink:
Maar waar ik al bang voor was heb jij ook al ondervonden dat de bekabeling tussen ballast en lamp soms erg kort is.

Bedankt voor je info.