Auteur Topic: Ultieme MT-01 , gespot in Essen Duitsland.  (gelezen 10026 keer)

Nooitgenoeg

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Ultieme MT-01 , gespot in Essen Duitsland.
« Gepost op: 04 november 2006, 17:00:13 »
Misschien wel overdreven , rustig rijden is hiermee wel uitgesloten ! 128pk en 178 nm bij 3800 tr/min.

http://www.yamaha-klein.de

Hierna 'presse' selecteren , en u krujgt het verslag in pdf formaat.
Voor extreem rustige of extreem ervaren rijders.

Groetjes


Is het ooit genoeg ?

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Vermogenscurve
« Reactie #1 Gepost op: 05 november 2006, 12:31:16 »
Hallo,

Als je op " Mt01 spezial" klikt zie je de vermogenscurve duidelijker.
Als ik goed zie, zit de rode lijn  (zonder bolletjes) duidelijk boven de 130 pk bij 5200 toeren. De blauwe lijn zonder bolletjes zou dan de originele 90 pk zijn. Een legenda erbij  zou niet gek zijn. Tevens de vermelding of het krukas-pk's zijn of aan het achterwiel gemeten.  Zo te zien krukas-pk's., want de originele 90 zijn 80 achterwiel pk's.Tot zo'n 3000 toeren is het verschil niet schokkend. Ik weet niet hoe jullie er mee rijden , maar ik beweeg me voornamelijk tussen 2000 en 3200. toeren. Met af en toe een eruptie richting begrenzer. Het piekerige vermogen zou de brommer wel levendiger maken, maar dan moet je wel je bankrekening plunderen.  Jo.
With blonds more fun.

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Ultieme MT-01 , gespot in Essen Duitsland.
« Reactie #2 Gepost op: 05 november 2006, 14:31:01 »
Met een stage-1, een powercommander en een goede afstelling heb ik 101 pk en 172 Nm :-)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
u;time mt01
« Reactie #3 Gepost op: 05 november 2006, 17:34:02 »
Hallo Emiel,

101 acherwiel pk's of krukas pk's ?Normaliter bij vermogensbanken wordt het vermogen aan het achterwiel gemeten. In dat geval zou je 21 pk meer hebben dan origineel.  Maar ze kunnen het ook omgerekend hebben naar krukas pks. Dan heb je 11 pk meer.  Jo
With blonds more fun.

Nooitgenoeg

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Ultieme MT-01 , gespot in Essen Duitsland.
« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2006, 18:19:21 »
Citaat van: "em(t01)iel"
Met een stage-1, een powercommander en een goede afstelling heb ik 101 pk en 172 Nm :-)


Hey Emiel ,

Volgende week wordt  bij mij ook dezelfde powercommander geïnstalleerd , welke map is er bij jou gekozen ?
(en w.t.f. is een O2 sensor ?)
http://www.powercommander.com/414-411.aspx


Ben benieuwd naar de resultaten.   :?:
Is het ooit genoeg ?

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
power commander
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2006, 20:37:21 »
Hallo nooitgenoeg,

O2 sensor is de lamdasonde, deze zit in de uitlaat, ongeveer ter hoogte van de voorkant  van je rechter voetsteun. Daar komen enkele draden (geloof 4 of 5 ) uit de uitlaat. Als je een pc aansluit, moet deze sonde uitgeschakeld zijn. Dat zou in handleiding moeten staan.Je kunt een voorgeprogrammeerde map kiezen, maar voor een optimaal resultaat, moet je een custom map laten maken. Dit moet op een vermogensbank gebeuren. Kun je het beste laten doen als je zeker weet dat je niks meer aan je brommer verandert wat het vermogen kan beinvloeden, anders moet je weer een nieuwe custom map laten maken. Kost  wel enkele euro's. Ik ben toevallig ook bezig om te kijken waar ik een pc het beste kan kopen. Ik zag op ebay een staan voor 274,- + 15 ,- verzendkosten.
Ik denk niet te duur of wel?    Jo.
With blonds more fun.

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Ultieme MT-01 , gespot in Essen Duitsland.
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2006, 21:37:46 »
Mij is geadviseerd om de O2 sensor NIET uit te schakelen omdat dan de katalysator niet meer (goed) functioneert. Op de testbank is een mapping gekozen die het gebied aanpast dat niet meer wordt bijgeregeld door de O2 sensor. (ik zal het technisch niet helemaal korrekt zeggen..) Het komt erop neer dat het motormanagement via de O2 sensor e.e.a. bijregelt tot l'laten-we-zeggen' 3000 rpm. Dus als de O2 sensor niet is uitgeschakeld, kan tot die 3000 rpm niets worden getuned.

Ik ben nog niet tevreden over het toerengebied tot 3000 rpm. en ga binnenkort voor een second-opinion met een nieuwe meting. Misschien dat de O2-sensor dan wel uitgeschakeld gaat worden. Het is een complexe materie. Ik hou jullie op de hoogte!

Karel

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
Ultieme MT-01 , gespot in Essen Duitsland.
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2006, 21:46:17 »
Ik wil binnenkort ook eens gaan neuzen in Goes bij Freriks voor een PC. Ben benieuwd wat het bij mij doet met die Akra bochtenset.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
pc
« Reactie #8 Gepost op: 10 november 2006, 22:35:38 »
we zouden eigenlijk een nieuwe thread moeten openen voor "".power commander". Hier zitten we er ver naast.
With blonds more fun.

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Ultieme MT-01 , gespot in Essen Duitsland.
« Reactie #9 Gepost op: 11 november 2006, 02:32:34 »
Die hebben we al: Overige techniek -> Powercommander  :?

Nooitgenoeg

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Ultieme MT-01 , gespot in Essen Duitsland.
« Reactie #10 Gepost op: 11 november 2006, 06:02:14 »
Citaat van: "em(t01)iel"
Met een stage-1, een powercommander en een goede afstelling heb ik 101 pk en 172 Nm :-)


Jamaar jamaar ,

Emieltjen , bij 'overige techniek' , 'powercommander' plaats je de testbankuitdraai met de stage 1 en de DB-killers verwijderd , en ik zie die toch nergens over de 90 pk gaan . Hoe kom je dan aan deze cijfers (101 pk en 172 NM)   :?

Goed bedoeld hoor , maar welke is nu correct ?

Ps. eliminator 44 , bedankt voor je technische bijdrage ook.
Is het ooit genoeg ?

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Ultieme MT-01 , gespot in Essen Duitsland.
« Reactie #11 Gepost op: 11 november 2006, 09:42:21 »
Citaat
en ik zie die toch nergens over de 90 pk gaan . Hoe kom je dan aan deze cijfers (101 pk en 172 NM)


Testbankgrafieken presenteren achterwiel PK's. Folders hebben het over krukas PK's. Dit betekent dat met deze PC tuning de MT01 plm. net zoveel achterwiel PK's krijgt als de 'standaard' versie aan de krukas :-)

By-the-way wordt dit allemaal wel erg off-topic dus gaan we over dit onderwerp maar verder op "Overige techniek -> Powercommander"