Algemeen > Overig

design/gepruts

(1/24) > >>

eliminator 44:
Hee mensen

Steeds op zoek naar minder, ben ik van de winter gestart met de bouw van een kort "kontje".
Inmiddels zijn 8 kg polyester verbruikt en ben ik bij het derde prototype. Dit heeft het ook niet. Van voren en achter ziet het niet verkeerd uit. Van de zijkant gezien, mist het wat.
Enkele liters drank hebben ook al niet aan het licht gebracht wat het mist.
Geef eens raad. :idea:





Big Smile:
Lastig hoor, als je niet precies iemand zijn ideeën weet.

Maar ik zal je wat ideeën geven om te overdenken.

Leuk kontje à la MT-0S, wat stoort is de olietank en die olieleiding
Kan die olieleiding niet onderdoor, op de plek waar de originele uitlaat liep?

Voorbeeld

[albumimg]233[/albumimg]

Hier is het midden gedeelte meer één geheel geworden.

Ik vind persoonlijk de achter kant nu wat te kaal en je concept moet je altijd proberen door te zetten van voor naar achter.
Dus achter geen spatbord dan voor ook geen spatbord. Of dit vind ik nog mooier een veel groter spatbord achter naar de eerste portotypen van de MT.

Voorbeeld

[albumimg]234[/albumimg]

Even die dempers wegdenken; er ontstaat zo meer evenwicht tussen de voor en achterzijde met die spatborden.

Als laatste idee, laat de onderzijde van zadelbrug rechtdoorlopen naar je achterlicht.
Je nummerplaat moet dus omhoog, deze integreer je als racessteun in je zadel. Dan kan het geheel nog iets korter worden.

Maar ja ik heb makkeljk praten, ik hoef het niet uit te voeren.

Succes met de verbouwing!

Big Smile  :)

eliminator 44:
Ik was er al achter gekomen , dat er nog iets achter het zadel moet.
Een soort race-kontje of een spatbord met hoge zijkanten. Maar dat goed krijgen, zodat het uit alle gezichtspunten goed uitziet of nog beter, een wow-effekt heeft , valt niet mee.
 Het middenstuk van de Wakan vind ik te veel plastic. Maar iets dergelijks wat ie heeft achter het zadel, zou er achter moeten. Het achterspatbordje wat het prototype heeft is ook mooi. Maar dan zou je een los zadel moeten hebben, zonder er iets  onder.
Ik heb er zelf ook al over nagedacht de olietank ergens weg te werken. Anderen vinden het juist prima zo en jammer als ie weg is. Is alles een kwestie van smaak.
Ik zal de tank laten spuiten, zodat ik kan rijden. En het  probleem "kontje over enkele weken nog eens oppakken. Ik ben er bijna 3 maanden mee in de weer geweest. Ondertussen van karton wat "freubelen".

Big Smile:
Respect wat jij zoal aan je MT "freubelt"  8)

Maar voor freubelen in 3D gebruik(te) ik meestal hardschuim polystyreen (is snel met een warmtedraad te modeleren) of polyurethaanschuim (dit materiaal is sterker en met epoxy zeer glad te plamuren)  Je kan hiervan snel een hol afgietsel maken met papier-maché wat je op je MT kan passen, dit kost bijna niets. Je kan als je eenmaal een basis hebt uit schuim deze snel aanpassen door er een stuk aan te plakken of af te halen en dan een nieuw afgietsel te maken. Maar dit even terzijde.

De belangrijkste vraag is nu, hoe groot is je tank nu geworden?

eliminator 44:
@ BS

Die tip met schuim is goed. Je ziet direkt het resultaat en als het goed is kun je er een mal van maken. Dat bespaart een hoop tijd.

Tank.
Ik ben niet in de breedte of hoogte gegaan, dat vond ik niet mooi, maar dat had wel een hoop liters kunnen opleveren.
De zijkanten heb ik een stuk naar voren gezet. Dat levert 1,6 liter op. Dat  gaat alleen als je stuur een stuk rechter is als orgineel, anders komt het stuur tegen de tank. Daardoor heb ik wel weer een nieuw plastik kapje moeten maken, tussen tank en kontaktslot.
Aan de onderkant is er ook wat bijgekomen. Zo'n 2,5 l.  Dat kan alleen als de luchtfilterkast verwijderd is. Indien je de stage 3 trechters monteerd , zou dit nog een stuk meer kunnen zijn.
In totaal zo'n 4 a 4,5 liter meer.
Het zal spannend zijn als de eerste keer getankt wordt. Rijden door de Ardennen op zondag zal nu een stukje relaxter zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Go to full version