Zover als jij bent, ben ik nog lang niet.
Ik heb de afgelopen maand een hoop gedaan, maar ben niet erg opgeschoten.
Om nog eens hetzelfde kontje te kunnen maken, heb ik een tweedelige mal ervan gemaakt. In die mal heb ik dan weer een unikaat gemaakt.
Om het gat tussen de tank en zadel mooi (waterdicht) af te sluiten, had ik van polyester-plamuur een unikaat gemaakt.
In Amsterdam gietrubber gehaald, dan kon ik gelijk kijken welke hardheid het beste was.
Een kastje gemaakt, waarin het unikaat is opgehangen. Het kastje volgegoten met gietrubber. Het uitgeharde gietrubber blok eruit gepulkt. Het unikaat uit het gietrubber gehaald. Toen weer zwart gietrubber in de gietrubberen mal gekiepert. Toen dit was uitgehard, kon ik dit er weer uitpulken en had ik eindelijk het gietrubberen deel wat het gat tussen tank en zadel afsluit.
Tussendoor heb ik nog enkele dagen Engelse "opbezoekkomers", moeten entertainen.
Vandaag is de nummerplaatbevestiging en knipperlichtbevestiging voltooid.
Morgen nog eens kritisch kijken naar de elektriek,het voortandwiel vervangen, de ketting doorslijpen en dan de hele motor uit mekaar schroeven. Dan hoop ik zaterdag het geschuurde frame en achtervork bij de spuiter te kunnen afleveren. De rest kan ik daarna schuren en nog effe twijfelen over de kleur.
Ik zag vandaag enkele foto's van de brommer op het EOD 2009. De brommer was toen in donker spuitplamuur, op sommige plekken had ik door de plamuur heen geschuurd en kwam de lichtere ondergrond te voorschijn dat had ook wel wat.