Auteur Topic: gratis acra's in Belgie en Engeland  (gelezen 20506 keer)

Anonymous

  • Gast
gratis acra's in Belgie en Engeland
« Reactie #15 Gepost op: 04 juli 2006, 22:14:39 »
Citaat van: "Arjen"
Totaal prijsverschil derhalve DE eur 1935 -/- NL eur 2421 = eur 486

Ik vind dat veel geld.


ik zal niet ontkennen dat het veel geld is, al zijn het wel de vele kleintjes die een grote maken. Meestal is er ook wel korting bij de dealer te bedingen, vooral als je meerder accessoires in een keer aan wilt schaffen. Garantie en service zijn minstens zo belangrijk. Ik heb twee keer op een accessoire garantie gekregen (lekkend remvloeistofpotje en ontbrekende popnagels in een uitlaatmantel) en dan is het wel zo prettig dat dit onder garantie binnen 3 dagen is vervangen. Bij Duitse aankopen zie ik hier toch een probleem ;-)

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
gratis acra's in Belgie en Engeland
« Reactie #16 Gepost op: 04 juli 2006, 22:23:28 »
Citaat van: "Anonymous"
Citaat van: "Arjen"
Totaal prijsverschil derhalve DE eur 1935 -/- NL eur 2421 = eur 486

Ik vind dat veel geld.


ik zal niet ontkennen dat het veel geld is, al zijn het wel de vele kleintjes die een grote maken. Meestal is er ook wel korting bij de dealer te bedingen, vooral als je meerder accessoires in een keer aan wilt schaffen. Garantie en service zijn minstens zo belangrijk. Ik heb twee keer op een accessoire garantie gekregen (lekkend remvloeistofpotje en ontbrekende popnagels in een uitlaatmantel) en dan is het wel zo prettig dat dit onder garantie binnen 3 dagen is vervangen. Bij Duitse aankopen zie ik hier toch een probleem ;-)


Gast = Emiel ;-) FF vergeten in te loggen

Arjen

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 86
    • Bekijk profiel
gratis acra's in Belgie en Engeland
« Reactie #17 Gepost op: 06 juli 2006, 13:39:06 »
Emiel, je hebt wat mij betreft gelijk: ik heb nl. mijn set gewoon in NL bij mijn eigen dealer bestelt, en ja, als je het geheel in een keer doet, valt er altijd wat te regelen.

Feit blijft dat onze duitse motorvrienden bovenstaande logica/praktijk zeer waarschijnlijk ook toepassen op hun bestellingen bij hun duitse dealers. De vraag is dus nog steeds wat het forse verschil in officiele consumentenprijzen veroorzaakt.

Maar goed, voor mij persoonlijk is het dus een overbodige vraag geworden. Volgende week donderdag worden de akra's geinstalleerd!

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
gratis acra's in Belgie en Engeland
« Reactie #18 Gepost op: 06 juli 2006, 15:59:51 »
Citaat van: "Arjen"
De vraag is dus nog steeds wat het forse verschil in officiele consumentenprijzen veroorzaakt.


Ik vrees dat het iets met belastingstelsel en/of importeurskosten te maken heeft. Elke schakel in de keten wil er iets aan verdienen :-(

Jehue

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 65
    • Bekijk profiel
gratis acra's in Belgie en Engeland
« Reactie #19 Gepost op: 11 juli 2006, 21:35:20 »
Maar de aktie van gratis stage 1 klopt wel, 'k heb nog met de dealer gebelt hierover, omdat ik toch een afspraak moest maken om naar m'n mooie gevlekte cylinders te laten kijken, worden waarschijnlijk opnieuw gecoat. :)

brandenburg

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 232
    • Bekijk profiel
gratis acra's in Belgie en Engeland
« Reactie #20 Gepost op: 11 juli 2006, 21:48:21 »
niet alleen de actie stage 1 klopt okk stage 2 en 3 zitten in een actie
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr iets te snel gekocht dus

Arjen

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 86
    • Bekijk profiel
prijsverschillen?
« Reactie #21 Gepost op: 12 juli 2006, 08:29:27 »
Alles goed en wel heren, maar is u opgevallen dat in de aankondiging van deze actie de volgende zin staat:

...Deze zomer monteert je Yamaha dealer zonder meerprijs een set Akraprovic uitlaatdempers ter waarde van 1230 euro, bij aankoop van een nieuwe MT-01...

Twee opmerkingen:

1) Dit lijkt meer op de duitse prijs (eur 1171 delen door duitse btw en vermenigvuldigen met nederlandse btw)

2) Het verschil met de "officiele" consumentenprijs van eur 1532 is veeeeeel te groot. Kan geen typefout zijn - worden wij misleid?

Ik ben benieuwd wat mijn dealer hierop te antwoorden heeft.

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
gratis acra's in Belgie en Engeland
« Reactie #22 Gepost op: 12 juli 2006, 09:23:46 »
Ik heb er dd. 7-6-2005 1121,10 € voor betaald. De bruto factuurprijs was 1494,79 €. Montage was gratis!

Dit is alleen de SLIPON MUFFLER KIT (STAGE 1). (5YUW07501000). Wat er bij komt zijn de SINGLE SEAT KIT (5YUW07710000) en de CARBON MUFFLER HEAT SHIELD (5YUW07400000) voor resp. 598,87 en 269,50 bruto. (was 449,15 en 202,12 netto)

Arjen

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 86
    • Bekijk profiel
gratis acra's in Belgie en Engeland
« Reactie #23 Gepost op: 14 juli 2006, 22:20:07 »
Emiel, dan heb je -met 25% korting op de consumentenprijs- je een goede deal gemaakt. Maar jij had geloof ik alle accessoires in een keer besteld, dus daar kan ik me wat bij voorstellen.

Bij mij zijn de akra's (plus carbon hitteschilden, plus monoseat, YEAAAH!) gisteren geinstalleerd - ook met een goede deal en ook met gratis montage.

Ik had overigens eerder deze week de vraag over de prijs van de akra's (eur 1230) in de yamaha zomeraanbieding email ook aan mijn dealer gesteld: het blijkt dat yamaha daar een fout heeft gemaakt...beetje slordig.

Het lijkt erop dat de discussie derhalve gesloten is - alhoewel het verschil met duitsland mij blijft storen.

brandenburg

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 232
    • Bekijk profiel
gratis acra's in Belgie en Engeland
« Reactie #24 Gepost op: 26 juli 2006, 16:15:20 »
Citaat van: "Arjen"
OK, dan zoeken we het in detail op:

akra's: DE eur 1175 / NL eur 1532
soloseat: DE eur 524 / NL eur 613
hitteschilden: DE eur 236 / NL eur 276

De "muffler ring set" heb je niet nodig in deze configuratie. Totaal prijsverschil derhalve DE eur 1935 -/- NL eur 2421 = eur 486

Ik vind dat veel geld.


weet jij wanneer je de mufler ringen nodig heb

Arjen

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 86
    • Bekijk profiel
gratis acra's in Belgie en Engeland
« Reactie #25 Gepost op: 26 juli 2006, 16:48:04 »
Je kunt de akra's ook in de standaard (zwarte) hitteschilden laten monteren. Dan moet je de uiteinden met die muffler ringen afdichten.

Voordeel: duoseat blijft mogelijk
Nadeel: je mist de looks van de carbon hitteschilden en de monoseat

Wat je ook nog kunt overwegen zijn alu hitteschilden, die zijn geloof ik ook in combinatie met het duoseat mogelijk en dan kan je door een kekke opening nog het logo van akrapovic zien zitten...

brandenburg

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 232
    • Bekijk profiel
gratis acra's in Belgie en Engeland
« Reactie #26 Gepost op: 28 juli 2006, 08:14:22 »
Citaat van: "Arjen"
Je kunt de akra's ook in de standaard (zwarte) hitteschilden laten monteren. Dan moet je de uiteinden met die muffler ringen afdichten.

Voordeel: duoseat blijft mogelijk
Nadeel: je mist de looks van de carbon hitteschilden en de monoseat

Wat je ook nog kunt overwegen zijn alu hitteschilden, die zijn geloof ik ook in combinatie met het duoseat mogelijk en dan kan je door een kekke opening nog het logo van akrapovic zien zitten...


ik heb gisteren deze configiratie besteld de alu hitteschilden hebben een levertijd van 2 tot 3 maanden dus eerst maar de standaard zwarte hitteschilden gebruiken met de muffler ringen
kan ik toch het duo zadel blijven gebruiken, dit is het enige min puntje van de mt met een andere uitlaat
 stage 2 was achter af toch geen optie ivm de eu norm