De mijne staat vandaag bij Goedhart voor een beurt en nieuwe banden. Helaas is de Roadsmart II in 190/55 pas in april leverbaar, dus het wordt achter een RS I en voor een RS II. Och, over 10k is het toch weer vervangen geblazen, ben ik bang, dus in november, vlak voor het winterse weer, weer een nieuwe band en dan wel een RS II, vermoed ik.
Ik kreeg een Suzuki GSX650F mee in de traditionele Suzuki (blauw-wit) uitmonstering en moeders was nogal gecharmeerd van het blauw. Ik was minder blij, want wat zijn we dan verwend met onze MT-01. Ik reed met 7000 rpm de N11 op en dacht met wat gas even snel de auto's voor me nog in te halen. Dan kom je van een kouwe kermis thuis, dat ding trok voor geen meter - vergeleken bij onze MT-01 dan. Het rood begint pas bij 12000 rpm, maar ik vond het ding niet echt een lekkere punch geven. Maar, zoals gezegd, verwend ben ik met die MT-01. Zo gewend aan altijd en overal trekkracht, dat dit me gewoon tegenviel. Vanmiddag weer de witte ophalen en genieten van de motor en het geluid, want die standaard cv-ketels die tegenwoordig gemonteerd worden om de boel te dempen

, mijn hemel, wat een fluisterpijpen zijn dat zeg! Jee, zei moeders, wat is dat ding stil zeg, je hoort hem niet eens aankomen. Zelfs zij is al gewend aan die donderpijpen van de bommenwerper

.
Greetz, kowalski.