Auteur Topic: Wat gaan we doen in de winter?  (gelezen 431576 keer)

Big Smile

• Global Moderator
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #315 Gepost op: 06 januari 2011, 03:54:20 »
Jo haalt in 5 uur zijn complete motor uit elkaar  ;D

En in 2,5 uur weer in elkaar wat dan heeft hij de helft van de onderdelen maar nodig!  ;)

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #316 Gepost op: 06 januari 2011, 12:47:01 »
Zo, de gele spulletjes zijn net opgehaald. Lekker even wat gekletst en mijn veren zijn ingesteld. Stonden voor rechts en links 3 kliks verschillend !

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #317 Gepost op: 06 januari 2011, 16:21:45 »
Gelijk ook een andere airbox cover erop gezet  8)

eliminator 44

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #318 Gepost op: 06 januari 2011, 20:59:49 »
Zoveel verschillen we niet van mening BS  ;) 14 uur vind ik ook veel....maar 3 uur voor een S1 en 6 uur voor een S2 vind ik echt absurd! Dan vind ik de 14 uur voor een complete S3 nog mee vallen.....zeker omdat ik het motorische gedeelte zelf niet aandurf   :-\
Ik zeg niet dat ik het niet zou kunnen, maar het risico om iets verkeerd te doen waardoor ik een hoop ellende kan krijgen, durf ik niet aan  :-[

Vroeger haalde ik mijn Yamaha FS1 compleet uit elkaar, ook het blok. Maar ging er dan wat verkeerd dan was het tientjes werk  :P

Ik weet nog een ex Yamaha monteur. Andre de Belg. Die heeft ook een tijdje MT01 gereden. Die heeft stage2 en stage 3 ingebouwd bij mensen. Ik heb nog een kist orginele onderdelen van 'm gekocht, toen ie de stage 3 ingebouwd had.
Sommige eigenaren wilden de orginele spullen niet terug.

Ik denk dat je toch wel 5 uur nodig hebt totdat je het blok + stukje frame op de grond hebt liggen.
Toen ik de motorfiets moest demonteren om het frame te spuiten, is dat gelukt in 8 uur.
With blonds more fun.

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #319 Gepost op: 11 januari 2011, 23:14:28 »
Die MT komt van Dominik Klein uit Duitsland. Net als deze.

Als ik er zo nog eens naar kijk......ziet het er eigenlijk best wel stoer uit  ;)
Titanium boren, titanium bussen lassen, titanium ringen en afdekdoppen erbij kost 48,- per pijp bij Otto  ;D Dubbele autotune erin, dubbele map in de PC, altijd de juiste afstelling en nooit meer naar de Dynobank.

Is nu ook duidelijk voor de stage 1. Ook in de originele uitlaat moet een gat geboord worden voor de Autotune unit sensor! Gaat alleen icm met de originele O2 sensor. Bij een dubbele map, 1 per cylinder, moeten er 2 gaten geboord worden.

Ik kan evt ook de akra bochten lenen van Otto. Dan de mappen maken en als die er 1 maal instaan dan is alles ok. Dan past ie zich echter niet meer aan tijdens het rijden.

Acom

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #320 Gepost op: 11 januari 2011, 23:21:59 »
Je kan zien dat hij getuned is dat is wel gaaf natuurlijk 8)
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #321 Gepost op: 11 januari 2011, 23:39:46 »
Kan ze natuurlijk ook aan de binnenkant van de uitlaat laten zetten. Dan zijn ze uit het zicht  ;)

In de praktijk is het vaak is het zo dat hele goeie monteurs (sleutelaars) vaak een beperkte kennis van electronica hebben. Ze sleutelen dan ook het liefst net zo lang tot ze alle electronica eraf hebben. Maar of dat nu de beste methode is? Ik zeg dus niet dat Otto niet goed zou zijn, maar ik vind zijn antwoord in iedergeval wazig!

Ik volg nu al een hele tijd het engelse forum met alle reacties van Otto....hij is zelf niet eens de sleutelaar maar haalt zijn info rechtstreeks bij Power Commander en zijn tuners. Ik neem dus aan dat hij echt weet waar hij mee bezig is! Heeft zelfs al een paar keer zijn mening moeten bij stellen door resultaten die anders uit pakten als hij gedacht had.Hij heeft ook de AT 300 al op proef....die bestaat eigenlijk nog niet eens  :-\

Blijft lastig, maar ik wacht net zo lang tot er een definitieve goeie oplossing is  ;)

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #322 Gepost op: 14 januari 2011, 18:39:08 »
De S3 onderdelen blijven voorlopig nog even liggen...in ieder geval tot volgende winter.
Gister tijdens onze Nieuwjaars receptie van de zaak, gehoord dat onze chef TD met pensioen gaat in Mei.
Dat ik daar niet eerder op ben gekomen....niet bij stil gestaan  :-\

Onze chef TD is een fervent motorliefhebber en is in zijn vrije tijd altijd met motoren bezig. Restaureren, reviseren etc.
Hij komt oorspronkelijk uit Kroatië en heeft de grootste privé collectie klassieke BMW motoren in Europa 8) Ik geloof dat ie er een stuk of 25 heeft...allemaal in perfecte staat.

Gister met hem gesproken en hij wil dit wel voor me doen. Wil er wel de tijd voor nemen want vanwege alle eletronica die er om heen zit is het iets anders dan een ouwe BMW uit elkaar halen....dat doet ie met zijn ogen dicht  ;D Maar zuigers en nokkenassen vervangen is niet moeilijk....zei hij  :-[
Eerst wil ie ff van zijn vrije tijd genieten, en is nog bezig met een BMW.

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #323 Gepost op: 25 januari 2011, 20:41:23 »
Een tijdje niks gedaan aan de MT. Volgende week maar weer beginnen   ;)
Heb inmiddels GSG valdoppen besteld en een zwarte kettingbeschermer.
Ben benieuwd hoe het ervoor staat met het tuningsproject van Brandenburg  ??? 8)

Acom

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #324 Gepost op: 26 januari 2011, 21:40:42 »
Afgelopen dagen was het niet echt winter ;D Heb mooi stukje kunnen rijden ::) en gelijk even mijn cameratje uitgetest:

Big Smile

• Global Moderator
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
« Reactie #325 Gepost op: 26 januari 2011, 22:42:33 »
Afgelopen dagen was het niet echt winter ;D Heb mooi stukje kunnen rijden ::) en gelijk even mijn cameratje uitgetest:

Leuk filmpje!
Maar waarom begin je niet een nieuw draadje!!
En vertel even wat voor camera je gebruikt (Pro-cam) en hoe je die bevestigd hebt etc etc.
Je opnamen zijn namelijk erg goed.  :)

PS. Je accountnaam in youtube is niet te wijzigen. (Maar je kan gewoon een nieuwe account aanmaken)
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2011, 22:44:30 door Big Smile »

koifish

• Stage 1 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #326 Gepost op: 27 januari 2011, 11:10:59 »
Is inderdaad een leuk filmpje ;D
Geen windgeruis en bijna geen trillingen,ik ben wel benieuwd hoe je hem bevestigd hebt.
Hopelijk maak je veel filmpjes van de 3 landen route dan kan ik thuis ook nog een beetje mee genieten omdat ik niet mee kan.

Acom

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #327 Gepost op: 27 januari 2011, 13:12:07 »
Nieuw topic het stelt niet veel voor anders hor BS ;) Ik heb een GoPro motorsport setje gekocht. Daar zit een Suction Cup Mount bij. Deze heb ik op de tank van de MT geplakt maar dat was geen succes ( )! Heel veel trillingen van de MT en klein beetje van de wind, plus veel windruis.

Een canadees heeft filmpjes met de GoPro camera op een harnas gemonteerd ( ). Hierdoor zijn de trillingen minimaal, dus dit heb ik geprobeerd zonder harnas.

Wat ik gedaan heb is de Suction Cup Mount vastgemaakt om mijn borstkas met een riem ;). De camera laat ik door mijn jas naar buiten komen te zien in begin (in de spiegels). In 1e filmpje is geluid enigsins vervormd tweede filmpje is dat helemaal weg beetje uitproberen 8)

P.S. vervelende is je kan pas resultaat zien als je camera aan computer hangt

Ander youtube account ben ik al mijn huidige filmpjes plus abonomenten kwijt dan hou ik dit account maar :P

Acom

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #328 Gepost op: 28 januari 2011, 00:19:52 »
Zie op duitse forum dat Bart z'n onderspoiler heeft gevonden ;D
Is je project nu toch wel een keer af  ::)

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #329 Gepost op: 28 januari 2011, 00:22:57 »
 ;D ;) Volgens mij is ie nooit af  :P