Auteur Topic: Het kwaad is geschied…  (gelezen 13116 keer)

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Het kwaad is geschied…
« Gepost op: 02 maart 2010, 13:41:09 »
Beste MT-01-rijders,

Toen ik m’n rijbewijs had gehaald in 2006 en ik op pad ging om m’n eerste motor te kopen, wist ik wat ik wilde. Een Yamaha BT 1100 Bulldog en na de proefrit bij Molenaar wist ik dat heel zeker. Ik heb er altijd met een grijns op gezeten  ;D. De klappen uit de Lasers, het koppel wat altijd aanwezig was, de relaxte zit, de cardanaandrijving, kortom het hele rijden op deze heerlijke twin. Nadat ik een paar weken terug weer wat langer met een viercilinder CBF600 had moeten rijden, wist ik zeker dat het nooit iets anders zou worden dan een twin. Zoals sommigen wel gelezen hebben, heb ik vorig jaar bij MCW Naaldwijk met een MT-01 Kando Stage III (dezelfde die begin dit jaar ook het Motor Magazine sierde) gereden en ik was meteen verkocht. Een andere motor stond eigenlijk nog niet op de lijst – m’n persoonlijke boekhoudster was dan ook zeer tegen – dus de aanbieding die ik had op een Rock Slate uit 2006 met 2500km is niet doorgegaan. Ik ging op naar de 60.000 km met m’n trouwe Bulldog.
Nu houd ik, als ik naar iets op zoek ben, ten allen tijde de sites in de gaten, waar iets dergelijks aangeboden kan worden. Dus toen datgene, waar ik naar op zoek was, aangeboden werd, heb ik nog een paar weken getalmd, maar uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en ben ik, voordat ik naar de Utrechtse Motorbeurs zou gaan, naar een andere Motorbeurs gegaan. Na een eerste aanbieding hevig getwijfeld, maar na een betere aanbieding en een proefrit, hoorde ik mezelf zeggen: ‘Dan moesten we het maar doen.’
De week erna was een week van twijfel en emotie. Los van het feit dat de persoonlijke boekhoudster het er niet mee eens was, had ik toch moeite om afstand te doen van mijn eerste liefde  :'(.
De zaterdag kwam met veel regen, maar we zijn gewoon vertrokken. Na een kop warme choco en een vlaaipunt de nodige plichtplegingen, zoals betalen, en uitleg, voordat er vertrokken kon worden. Er stonden bij het vertrek maar liefst 4 man om me heen om ‘hem even te mogen horen’. Daarna huiswaarts vertrokken in de regen, waarbij de woorden ‘let goed op, deze heeft wat meer koppel, sleur hem niet direct vol open in deze regen’ me nog naklinken. We zijn heel thuisgekomen met een opengescheurde bek van de grijns die m’n gezicht teisterde. Als ik de Bulldog niet gereden had, zou ik dit waarschijnlijk nooit zo hebben kunnen waarderen als nu. Dus met gepaste trots presenteer ik u mijn nieuwe liefde:

Yamaha MT-01 2008 – wit (enigszins parelmoerachtig) – <3000 km – carbon luchthappers – carbon windschermpje – Stage I Akra’s (momenteel zonder dB-killers)

Wishlist:
•   spiegels waar ik wat in kan zien;
•   m’n Magurastuur monteren (dat kost me nieuwe remleidingen en kabels, dus dat duurt nog wel even).

Greetz, kowalski.
http://mt01.valenkamp.nl/index.php?topic=406.0


State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad is geschied…
« Reactie #1 Gepost op: 02 maart 2010, 15:28:39 »
Super  ;D Heel erg mooie MT-01, zo mooi dat ik hem bijna had gekocht half jaar geleden. De gene die hem verkocht had problemen thuis. Als dit precies de zelfde is, Paralmoer witte met heel weinig kilometers is ;D (zeer speciaal).

HEEL veel plezier met je nieuwe speeltje, en velen km toegewenst!!!  8)
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

PaulC

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 542
  • Yamaha MT01 What else ?
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad is geschied…
« Reactie #2 Gepost op: 02 maart 2010, 17:23:12 »
Das een Beauty!

Veel plezier ermee en tot de volgende forummeeting ;)
It feeds on gasoline and air. Oil flows in its veins.
It shakes the human soul with its soulbeat.
A beat which is ever changing, in response to human sensuality.
It is not an engine but a vital organ.

Bluedog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 464
  • Big Twin Soul!
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad is geschied…
« Reactie #3 Gepost op: 02 maart 2010, 17:37:07 »
Cool Kowalski! Je bent me technisch net even voor. Ik haal mijn Kodo waarschijnlijk volgende week op. 't Is 'n plaatje deze parelmoerwitte versie!  :P
Ik zou met het Magura stuur nog even wachten als ik jou was. Ik heb via PaulC slacs gekocht. Ik denk dat dit een mooiere sound geeft dan open.  8)
Grtz, Bluedog  8)

Always expect the unexpected!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad is geschied…
« Reactie #4 Gepost op: 02 maart 2010, 17:42:37 »
Hey Kowalski, mooie bike.....ennuh ik denk dat ik hem ken, was ik destijds ook mee bezig! Kon alleen mijn Dragstar niet inruilen en ff daarna tegen mijn huidige aangelopen. Werd me toen voor 12500,- aangeboden.
Hij stond hier ook te koop in het forum.....met een reactie van jezelf trouwens  ;)
http://mt01.valenkamp.nl/index.php?topic=548.msg3886#msg3886

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

bullysky

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad is geschied…
« Reactie #5 Gepost op: 02 maart 2010, 19:34:29 »
je heb hem toch niet in hilversum gekocht ;D

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad is geschied…
« Reactie #6 Gepost op: 02 maart 2010, 20:10:22 »
Hey Kowalski, mooie bike.....ennuh ik denk dat ik hem ken, was ik destijds ook mee bezig! Kon alleen mijn Dragstar niet inruilen en ff daarna tegen mijn huidige aangelopen. Werd me toen voor 12500,- aangeboden.
Hij stond hier ook te koop in het forum.....met een reactie van jezelf trouwens  ;)
http://mt01.valenkamp.nl/index.php?topic=548.msg3886#msg3886
Klinkt heel erg hetzelfde, maar volgens degene bij wie ik hem kocht, is de mijne een fiets van Yamaha Nederland geweest. Bovendien heeft hij het ook nog over Stage II en die zit er niet op.  ??? Maar goed, het is mogelijk.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Het kwaad is geschied…
« Reactie #7 Gepost op: 02 maart 2010, 20:18:19 »
mooi man. suc6 ermee. ik hoop hem te zien op de samenzwering. greeeetzzz mark
I'd rather be riding

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad is geschied…
« Reactie #8 Gepost op: 02 maart 2010, 21:10:08 »
't is een mooie.
Een super gevoel als je een  droom verwezenlijkt hebt.
Veel plezier met de brommer en leg de boekhoudster een beetje in de watten.
With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad is geschied…
« Reactie #9 Gepost op: 03 maart 2010, 09:56:02 »

Klinkt heel erg hetzelfde, maar volgens degene bij wie ik hem kocht, is de mijne een fiets van Yamaha Nederland geweest. Bovendien heeft hij het ook nog over Stage II en die zit er niet op.  ??? Maar goed, het is mogelijk.

Greetz, kowalski.
Daar zat ook geen stage 2 op, al dacht hij dat wel  ;) Het Ermax schermpje viel me gelijk op. hij had een Harley besteld in USA. Anyway, supermooie bike, veel plezier ermee  8)
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2010, 10:03:10 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Alex

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 18
  • MoTor=vrijheid, beleving en versnelling
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad is geschied…
« Reactie #10 Gepost op: 03 maart 2010, 14:17:10 »
Mooi verhaal. Ik dacht nog even dat de rit naar huis mis was gegaan (ook gezien de titel). Gefeliciteerd.
Heb toen ik mijn eerste (dertiendehands) motor kocht die er direct mee ophield ook nog een weekje met een Bulldog gereden. Was aangenaam verrast door de wendbaarheid. Maar in vergelijking met de MT verder toch een schoothondje...

bullysky

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad is geschied…
« Reactie #11 Gepost op: 03 maart 2010, 16:31:25 »
hij komt zeker bij VDK in hilversum van daan. daar stond mijn motor ook de blauwe mt01 ;D

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad is geschied…
« Reactie #12 Gepost op: 03 maart 2010, 18:00:18 »

Wishlist:
•   spiegels waar ik wat in kan zien;
•   m’n Magurastuur monteren (dat kost me nieuwe remleidingen en kabels, dus dat duurt nog wel even).

Greetz, kowalski.


Ik had niet eens een wishlist toen ik hem kocht.......  :P
Maar die werd en word steeds langer  :-*

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad is geschied…
« Reactie #13 Gepost op: 03 maart 2010, 20:24:04 »
hij komt zeker bij VDK in hilversum van daan. daar stond mijn motor ook de blauwe mt01 ;D
Die heb ik, de dag dat ik hem kocht, daar inderdaad zien staan. Óók een hele mooie bike, trouwens, zag er goed uit! Ik hoop dat je er minstens net zo blij mee bent als ik met de mijne. :-*

@Baci: het ziet er naar uit dat je gelijk hebt. Ik vraag me af hoe hij dan van de Beemster naar het midden des lands is gekomen en er mij iets anders op de mouw gespeld wordt (ja, hij wilde verkopen, maar dan hoef je toch niet meteen te liegen, of ben ik nu naďef?). Tenslotte had ik niet naar de herkomst gevraagd, er werd me gewoon medegedeeld dat dit een fiets van Yamaha Nederland was, nog voordat we aan het praten waren geslagen.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad is geschied…
« Reactie #14 Gepost op: 03 maart 2010, 23:24:59 »
Verkoperspraatje Kowalski  ;) Kijk eens naar eerste toelating en registratie, waarschijnlijk komt ie uit Engeland...dat had Johnnie me verteld.
En hoe hij in H'sum beland is ??? De vorige eigenaar was hem na 7 maanden nog niet kwijt en waarschijnlijk heeft vd Kuinder een bod gedaan.
Maar wat maakt het uit...je hebt een mooie bike, weinig kilometers, unieke kleur en mooie accessoires....voor een betere prijs dan waar hij eerst voor werd aangeboden  8)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!